Rasittava kuukuppi-hullu tuttavapiirissä.
omassa tuttavapiirissäni on fundamentalistinen kuukuppi-hullu,rasittavin ihminen johon olen törmännnyt. on siis yksi nainen, jonka kanssa on oltava tekemisissä usein. melkein mistään ei voi puhua, etteikö puhe käänny jossain vaiheessa "kuukuppeiluun" kuten hän itse asian ilmaisee (hyi mikä sana). jopa puolitutuille voi alkaa suositella kuukuppia ja kertomaan omista kokemuksistaan. ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen sain häneltä facebookissa linkkejä joihinkin kuukuppi-sivuihin ja jopa facebookin kuukuppi-ryhmään jossa siis ihmiset oikeasti juttelevat siitä kuukupista (uskomatonta mutta totta).
Viimeksi juttelimme porukassa autovakuutuksista ja jonkin ajan päästä keskustelu oli käännetty tästä aiheesta siihen vitun kuukuppiin. tämä ihminen suuttui ja piti minulle jonkun aikaa mykkäkoulua, kun kerran jo hermostuin ja sanoin että kiitos, mutta käytän tamponeja jatkossakin, koska en halua tunkea itseenii mitään helvetin tupperware-kippoa. näin en kaiketi olisi saanut joko sanoa tai olla mieltä.
mitäs eri alan jihadisteja tuttavapiirissäsi on?
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:23"]
heti siihen hyökkää joku sekopää selittämään miten kuukupeista ei voi olla negatiivisia kokemuksia jne.
[/quote]
Jännä, aika paljon olen noita ketjuja lukenut enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Kun tuota kerran niin paljon esiintyy niin voisitko linkittää muutaman esimerkin?
[/quote]
Miinuksista voisi kai päätellä että näitä on, mutta silti ihmetyttää miksen ole itse törmännyt tuohon, että joku väittäisi ettei kupista voi olla huonoja kokemuksia. Minä ainakin itse kyllä suosittelen mielelläni kuppia, mutta kerron myös ihan realistisesti sen huonoista puolista. Koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan, ettei niitä huonoja kokemuksia voisi olla, eikä kukaan ole koskaan väittänyt vastaan kun kerron, että kaikille kuppi ei välttämättä sovi. Myöskään en ole nähnyt, että kenellekään muulle oltaisiin tultu sanomaan, että kupista ei voi olla huonoja kokemuksia. En, vaikka jotkut aika hurahtaneita ovatkin.
Mä en yleensäkään ymmärrä miten jotkut kehtaavat jauhaa ja mainostaa omia innostuksenaiheitaan kyllästymiseen asti. Erityisesti jotain niin henkilökohtaista kuin kuukuppiasioita, mutta itse muutenkin pikemminkin salailen muilta ihmisiltä vaikka omia ruokavaliovalintojani, koska ärsyttäisi tulevat kyselyt ja ihmettelyt.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:07"]
Ei oikeastaan ole. Yksi hieman kaukaisempi sukulainen on helluntailainen ja persu (nuo asiat tuntuvat kulkevan käsi kädessä), ja hän saarnaa mielellään Jessestä ja mamuista, mutta tapaamme onneksi harvoin.
[/quote]
Mäkin olen huomannut lähipiirissä että jos on helluntailainen niin on myös persu. Oi miksi?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:01"]
Mun opiskelukavereissani on eräs nuori mies, joka uskoo venäläisten soluttautuneen Suomeen asuntokaupoilla ja kertoo havaintojaan itämafian olemassaolosta nykyisin joka päivä. Hän näkee venäläisiä kaikkialla, mm. suurin osa opiskelijavaihdossa olevista on muka peitetapauksia, jotka esittävät ympäri maailmaa tulleita, mutta ovat oikeasti venäläisiä vakoojia. Ei hauskaa.
Tää kuulostaa ihan oikealta hullulta eikä vaan oman asiansa fanaatikolta...
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:37"]
Minun mielestäni kuukuppi on yks parhaista keksinnöistä naisille. Siteiden ja tampponien kanssa säätäminen on oikeasti aika kamalaa, verrattuna kuukupin käyttöön. Mä oikeasti unohdan menkkani kuukuppia käyttäessäni! Tyhjennys aamuin illoin, pesu kuumalla vedellä, ei tulehduksia, ei limakalvojen kuivuutta, ei hiostavia siteitä, ei hajuja, ei jätettä, ei rahan menoa siteisiin/tamppineihin kuukausittain... Mutta en ole kyllä siitä kenellekään huudellut, onneks jotkut näköjään jaksaa tehdä käännytystyötä ;)
[/quote]
Itselle ei sovi. Tuntuu inhottavalta. käytän kestositeitä jotka ovat miljoona kertaa miellyttävämpiä.
Myös anti-kuukuppi-hulluja on olemassa :D Niitä, jotka ilmeisesti provosoituvat kuukuppihulluista niin, että räjähtävät jo pelkästä aavistuksesta että joku saattaa mainita kuukupin. Mun mielestä fanaattinen vastustaminen on kyllä yhtä typerää kuin fanaattinen hehkuttaminenkin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:23"]
heti siihen hyökkää joku sekopää selittämään miten kuukupeista ei voi olla negatiivisia kokemuksia jne.
[/quote]
Jännä, aika paljon olen noita ketjuja lukenut enkä ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Kun tuota kerran niin paljon esiintyy niin voisitko linkittää muutaman esimerkin?
[/quote]
Miinuksista voisi kai päätellä että näitä on, mutta silti ihmetyttää miksen ole itse törmännyt tuohon, että joku väittäisi ettei kupista voi olla huonoja kokemuksia. Minä ainakin itse kyllä suosittelen mielelläni kuppia, mutta kerron myös ihan realistisesti sen huonoista puolista. Koskaan kukaan ei ole tullut sanomaan, ettei niitä huonoja kokemuksia voisi olla, eikä kukaan ole koskaan väittänyt vastaan kun kerron, että kaikille kuppi ei välttämättä sovi. Myöskään en ole nähnyt, että kenellekään muulle oltaisiin tultu sanomaan, että kupista ei voi olla huonoja kokemuksia. En, vaikka jotkut aika hurahtaneita ovatkin.
[/quote] Oma kokemus on vain se, että en voi ymmärtää, miksi pari tuttuani luulee, että minua kiinnostaa heidän kuukautiset, vuodot ja määrät ja kupit. En kenenkään muunkaan kanssa keskustele yleensä heidän kuukautisistaan. Ja toinen kavereistani melkein suuttui, kun kuuli, että minulla ei ole kuukautisia, koska minulta on kohtu leikattu pois. Tuntui, että kohdunleikkaus on henkilökohtainen loukkaus hänelle, kun minun ei tarvitse kuukuppia käyttää.
Muuten ihan ok kavereita, mutta ne kuukautisverijutut voisi jättää pois. Ei oikeasti kiinnosta kenenkään kuukautiset.
Kestovaippajulistaja. Hänen lapsensa on jo yli neljä vee, mutta edelleen jaksaa jauhaa niiden vaippojen ylivertaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:52"]
Kestovaippajulistaja. Hänen lapsensa on jo yli neljä vee, mutta edelleen jaksaa jauhaa niiden vaippojen ylivertaisuudesta.
[/quote]
:D Tästä tuli mieleen kymmenkunta vuotta sitten miehen työkaverin vaimo, taaperoimetyshullu. Aina kun kävivät meillä, sai puheen taaperoimetykseen. Istui sohvalla ja hieroi ensin paidan päältä rintojaan, kuinka rintamaito on lapselle tärkeintä ja kuinka luonnollista ison lapsen imetys on jne...Kun lapsi sitten tuli kesken leikkiä pyytämään tissiä, nousi tietenkin paita ja esiteltiin oikein tarkkaan, että katsos nyt, kuinka helppoa tämä on, otan vain rinnan esille (samaan aikaan hetkutti tissiään) ja sitten imetän ja taapero saa ihanan maitohuikan. Jos en olisi itse nähnyt, en olisi uskonut sitä, koska niin kliseinen taaperoimettäjä hän oli.
Hyi, en kyllä haluaisi kuunnella yksityiskohtaisesti kenenkään menkoista. En minäkään selitä vieraille paskani koostumuksesta ja kokemuksia vessapapereiden imukyvyistä. Minulla ei ole kuukuppihullua lähipiirissä, mutta yksi sukulainen löytyy joka yrittää tuputtaa aloe veraa ja kalliita vitamiineja joka kerta kun tavataan.
Täältä löytyy yksi apple-hullu lähipiiristä! Käännytys on osin ap:n kuvailemaa, vaikkakaan hän ei juuri applea varsinaisesti tyrkytä kenellekään. Tämä henkilö saa tosiaan minkä tahansa tilanteen ja keskustelun aiheesta riippumatta käännettyä appleen, sovelluksiin ja kaikkiin ks. merkin laitteiden ominaisuuksiin. Ei auta vaikka sanoo että olen tyytyväinen omaan nokiaani ja läppäriini eikä hienot sovellukset kiinnosta, esitelmää applen mahdollisuuksista pukkaa silti ja paljon!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:49"]
Tuntui, että kohdunleikkaus on henkilökohtainen loukkaus hänelle, kun minun ei tarvitse kuukuppia käyttää.
[/quote]
No oho, tuo kyllä oli aika äärimmäinen tapaus. En mä ainakaan livenä siitä puhu, keskustelupalstoilla voin mainita.
Paleoruokavaliota noudattava ja crossfitiä harrastava löytyy. Hänelle on tosi vaikea keksiä mitään syötävää jos tulee kylään, koska on niin rajoitteinen syömistensä kanssa. Vihannekset, marjat ja tietyt hedelmät kelpaa, eipä oikein muu.
Tunnen myös sormiruokailun, vauvan vessahätäviestinnän ja kestovaippailun kannattajia, mutta niin kauan kuin eivät ketään ole käännyttämässä, asia on ok.
Mulla on pari luomukasvisruokakestosidekestovaippakuukuppipuuleledisneyonsaatanasta äitiä naapurustossa. Korostavat aina taloyhtiön pihalla hyvyyttään, kulkevathan he jokapaikkaan ja polkupyörällä täysimetettyjä leikki—ikäisiään pyöräkärryssä hilaten.
Jotenkin se heidän jokavuotinen etelän lentomatka ei mätsää tuohon kuvioon...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 19:06"]
Mulla on pari luomukasvisruokakestosidekestovaippakuukuppipuuleledisneyonsaatanasta äitiä naapurustossa. Korostavat aina taloyhtiön pihalla hyvyyttään, kulkevathan he jokapaikkaan ja polkupyörällä täysimetettyjä leikki—ikäisiään pyöräkärryssä hilaten. Jotenkin se heidän jokavuotinen etelän lentomatka ei mätsää tuohon kuvioon...
[/quote]
Siis sua ärsyttää jos joku yrittää elää arkeaan itseään miellyttävällä tavalla ja luontoa säästäen? Tätä en ymmärrä. Joo ymmärrän, että nämä tyypit alkaa ärsyttää, jos alkavat jakamaan omaa elämäntapaansa uskontona muille, mutta en ymmärrä ärsytystä, joka aiheutuu vain toisten elämäntavasta. Tai no en tiedä millaista tuo oman hyvyyden korostaminen pihalla on. Jos se on vain sitä oman elämän elämistä, niin mikä on ongelma? jos se on oman elämän tuputtamista muillekin, niin ymmärrän yskän.
Enkä näe mitään ristiriitaista siinä, että sitten etelänlomaillaan välillä vaikka muuten elettäisiin ekologisesti. Ei ekologisen elämäntavan tarvi olla kaikki tai ei mitään juttu, vaan elämässä voi ja pitää tehdä valintoja. Näille ihmisille selvästi matkustus on tärkeää, kun sitä harrastavat. Ei se tarkoita, että kun kerta pari kertaa vuodessa lennetään koneella, niin antaa kaiken muunkin mennä sitten mahdollisimman epäekologisesti.
Tunnen "myssyilijän". Hän nimitti itseään myssyilijäksi ja puhui asiasta, kuin olisi ollut oikea elämäntapa. Kyse oli siis niistä Ruskovillan silkkipipoista vauvoille..
Hauskoja nimiä...mulla on Herbalifeuskis joka jakaa pelastavaa ilosanomaa mulle lihavalle...hyvinvointi-iltaan naamioitu hengennostatus tapahtuu Herbalifetuotteiden avulla. Muu ei pelasta !! Ja kysehän ei ole tietdnkään verkostomarkkinoinnista ;)
2