Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on minusta hyvin kiinnostunut - mulla pahoja mt-ongelmia

Vierailija
09.11.2014 |

Mies on poikkeuksellisen hyvännäköinen, himourheilija, aivan ihanaluonteinen ja ikäisekseen todella menestynyt. Hän osoittaa todella suurta kiinnostusta mua kohtaan. En uskalla vastata kiinnostukseen, vaikka haluaisinkin ja mies tuntuu kemia-asteella sopivimmalta mieheltä, mitäolen tähän ikään mennessä tavannut.

Mulla on nimittäin ollut todella pahoja mt-ongelmia(vakava masennus, sairaalloisen huono itsetunto, syömishäiriöitä, ahdistusta) enkä ole lainkaan työelämässä tai juurikaan opiskellut. Nyt en ole "missään", vaan kuntoudun pitämällä itsestäni huolta ja totuttelemalla normaaliin jokapäiväiseen elämään. Vielä en ole opiskelukunnossa.

Nyt voin kuitenkin huomattavasti paremmin, vaikka jonkinasteista masennusta nytkin on. En tiedä, miten kertoisin miehelle näistä ja missä vaiheessa, jos lähtisin juttuun mukaan. Ja todennäköisesti mies lähtisi karkuun tuossa vaiheessa. Parempi kai antaa jutun olla?

Miten itse toimisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla noista asioista selviää onko mies sinulle sopiva vai ei. Jos juoksee karkuun, niin sittnepähän tiedät ettei hän ole sopiva. Niin tai näin, niin mitään menetettävää sinulla ei ole.

Vierailija
2/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot avoimesti ongelmistasi ja mies saa päättää jättääkö jutun vai ei. Itse suuttuisin ja jättäisin, jos tuon tasoiset ongelmat tulisivat ilmi vasta kun oltaisiin tapailtu jo pitkiä aikoja.

Saanko kysyä missä onnistuit tapaamaan tuon tasoisen miehen kun et kerta opiskele/ole töissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin riskin. Jos perääntyy, ei ole tarkoitettu sulle.

Mitä voit menettää kokeilemalla?

Vierailija
4/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 15:56"]

Saanko kysyä missä onnistuit tapaamaan tuon tasoisen miehen kun et kerta opiskele/ole töissä?

[/quote]

Harrastuksessa.

t.ap

Vierailija
5/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:00"]

[/quote]

Harrastuksessa.

t.ap

[/quote]

Jaa no ole sitten salaperäinen.

Vierailija
6/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla noista asioista selviää onko mies sinulle sopiva vai ei. Jos juoksee karkuun, niin sittnepähän tiedät ettei hän ole sopiva. Niin tai näin, niin mitään menetettävää sinulla ei ole.

[/quote]

Toki puhuminen kannattaa, mutta sanoisin, että ap:n kannattaa olla varovainen. Ap:n ei ehkä kannattaa kertoa kaikkia asioitaan heti aluksi vaan vähitellen ja tunnustellen. Kaikki ihmiset eivät ole ymmärtäväisiä tai mukavia. 

Mikäli ap päättää vastata miehen kiinnostukseen ja kertoa tälle asioitaan, toivon todella, että mies on oikeasti niin mukava kuin miltä vaikuttaa. Tsemppiä!

T: toinen mielenterveysongelmainen

Vierailija
7/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko siis käyneet jo treffeillä vai miten "suhteenne" on edennyt tähän asti? Mun mielestä kannattaa kertoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Ihan vaikka aloittaa, että olet ollut vakavasti masentunut tms. ja vastailla sitten jos mies kyselee lisää. Aika pian näet haittaako se miestä vai ei. Itselläni on ollut päinvastainen tilanne ja mies kertoi asiasta jo ennen ensimmäisiä treffejä ja on muutenkin ollut avoin asian suhteen. Kun on ihastunut ei tuommoisilla asioilla ole merkitystä. Toki myönnän, että mietin asiaa ihan järkipohjaltakin. Itse koen, että noin henkilökohtainen avoimuus jo tutustumisvaiheessa on vain lähentänyt suhdetta.

Vierailija
8/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:00"]

[/quote]

Harrastuksessa.

t.ap

[/quote]

Jaa no ole sitten salaperäinen.

[/quote]

Miksi tarvitset noin yksityiskohtaisia tietoja?

t.ap

Vierailija
9/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 16:05"]

Oletteko siis käyneet jo treffeillä vai miten "suhteenne" on edennyt tähän asti? Mun mielestä kannattaa kertoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Ihan vaikka aloittaa, että olet ollut vakavasti masentunut tms. ja vastailla sitten jos mies kyselee lisää. Aika pian näet haittaako se miestä vai ei. Itselläni on ollut päinvastainen tilanne ja mies kertoi asiasta jo ennen ensimmäisiä treffejä ja on muutenkin ollut avoin asian suhteen. Kun on ihastunut ei tuommoisilla asioilla ole merkitystä. Toki myönnän, että mietin asiaa ihan järkipohjaltakin. Itse koen, että noin henkilökohtainen avoimuus jo tutustumisvaiheessa on vain lähentänyt suhdetta.

[/quote]

Ei olla käyty treffeillä, mies on harrastuksessa lähestynyt aktiivisesti.

t.ap

Vierailija
10/10 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla kaiketi. Kannattaa olla rehellinen. Jos mies on aiemmin esimerkiksi ystäviensä tai perheensä kautta tullut tutuksi mt-puolen hoidon kanssa hän ymmärtää että ihan jokaiselle ihmiselle tulee ainakin jossain vaiheessa elämää aiheelliseksi käyttää psykiatrisia palveluita. Olkoon tämä sitten johtuen avioerosta, läheisen kuolemasta, syömishäiriöstä tai mistä vain. Valitettavasti varsinkaan suomalaiseessa kulttuurissa ei avoimesti keskustella mt-puolesta, toisin kuin vaikkapa alkoholismista. Mutta kyllä fiksu ihminen tajuaa, että olet jo tehnyt ensi askeleen parantumiseen hankkimalla hoitoa ja tiedostamalla ongelmasi. Ei tuo ole pysyvä tila, olet monia ihmisiä edellä koska ongelmasi on diagnosoitu ja hoidossa. Monet kärsivät mt-ongelmista hakeutumatta hoitoon syystä tai toisesta, se olisi hälyyttävämpää. En suosittele, että lätkäytät miehen eteen yhtäkkiä lääkehistoriasi. Ei ole tarpeen. Voit ensi alkuun mikäli juttunne kehkeytyy eteenpäin vain sanoa, että olet kärsinyt masennuksesta ja sen vuoksi ollut poissa opinnoista tai työstä. Ei tarvinne yksityiskohtia.