Rasittava kuukuppi-hullu tuttavapiirissä.
omassa tuttavapiirissäni on fundamentalistinen kuukuppi-hullu,rasittavin ihminen johon olen törmännnyt. on siis yksi nainen, jonka kanssa on oltava tekemisissä usein. melkein mistään ei voi puhua, etteikö puhe käänny jossain vaiheessa "kuukuppeiluun" kuten hän itse asian ilmaisee (hyi mikä sana). jopa puolitutuille voi alkaa suositella kuukuppia ja kertomaan omista kokemuksistaan. ensimmäisen hyökkäyksen jälkeen sain häneltä facebookissa linkkejä joihinkin kuukuppi-sivuihin ja jopa facebookin kuukuppi-ryhmään jossa siis ihmiset oikeasti juttelevat siitä kuukupista (uskomatonta mutta totta).
Viimeksi juttelimme porukassa autovakuutuksista ja jonkin ajan päästä keskustelu oli käännetty tästä aiheesta siihen vitun kuukuppiin. tämä ihminen suuttui ja piti minulle jonkun aikaa mykkäkoulua, kun kerran jo hermostuin ja sanoin että kiitos, mutta käytän tamponeja jatkossakin, koska en halua tunkea itseenii mitään helvetin tupperware-kippoa. näin en kaiketi olisi saanut joko sanoa tai olla mieltä.
mitäs eri alan jihadisteja tuttavapiirissäsi on?
Kommentit (58)
Vegaanihullu, joka aggressiivisesti tyrkyttää elämäntapaansa. Harmi vaan, että hän samalla oikeuttaa mm. jatkuvan matkustelun ja shoppailun sillä että hänen ruokansa "pelastaa maailman". Suuttui joskus kun käskin laskea hiilijalanjälkensä ennen kuin tulee opettamaan minulle miten tulee elää.
En onneksi tunne ketään noin hullua ihmistä.
Mä käytän kuppia ja olen siihen erittäin tyytyväinen mutta en kyllä alkaisi tyrkyttämään puolitutulle kyseistä vaihtoehtoa. Ellei nyt sitten itse erikseen valittaisi tampooneiden ja siteiden aiheuttamista vaivoistaan ( mikä on kaukaa haettua....).
Minun mielestäni kuukuppi on yks parhaista keksinnöistä naisille. Siteiden ja tampponien kanssa säätäminen on oikeasti aika kamalaa, verrattuna kuukupin käyttöön. Mä oikeasti unohdan menkkani kuukuppia käyttäessäni! Tyhjennys aamuin illoin, pesu kuumalla vedellä, ei tulehduksia, ei limakalvojen kuivuutta, ei hiostavia siteitä, ei hajuja, ei jätettä, ei rahan menoa siteisiin/tamppineihin kuukausittain...
Mutta en ole kyllä siitä kenellekään huudellut, onneks jotkut näköjään jaksaa tehdä käännytystyötä ;)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:37"]Minun mielestäni kuukuppi on yks parhaista keksinnöistä naisille. Siteiden ja tampponien kanssa säätäminen on oikeasti aika kamalaa, verrattuna kuukupin käyttöön. Mä oikeasti unohdan menkkani kuukuppia käyttäessäni! Tyhjennys aamuin illoin, pesu kuumalla vedellä, ei tulehduksia, ei limakalvojen kuivuutta, ei hiostavia siteitä, ei hajuja, ei jätettä, ei rahan menoa siteisiin/tamppineihin kuukausittain...
Mutta en ole kyllä siitä kenellekään huudellut, onneks jotkut näköjään jaksaa tehdä käännytystyötä ;)
[/quote]
No hieno juttu että se sopii sulle. :) Tottakai toisille voi sen kätevyydestä mainita mutta tuputtaminen on rasittavaa, kaikille ei vain sovi.
Onhan sekin jotakin, kun ihmisellä ei ole tärkeämpääkään puhuttavaa. Kyllä hänkin varmaa siityy johonkin muuhun asiaan kun alkaa mummovuodet kaatua niskaan. Toivotaan että se on jotain rakentavaampaa?
Luomuintoilijoita löytyy, mutta ei onneksi noin pahoja. Käytin itse muuten kuukuppia kolme vuotta, mutta nyt olen siirtynyt takaisin tamponeihin, koska mielestäni ovat helpompia ja mukavampia käyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:51"]
Lähipiirissä on koiraihmisiä...
[/quote]
Koiraihmiset harvoin suosittelee sitä koiranhankintaa. Varsinkaan ne pahimmat koirauskovaiset, sillä vain he ovat ainoita hyviä koiranomistajia.
Ei oikeastaan ole. Yksi hieman kaukaisempi sukulainen on helluntailainen ja persu (nuo asiat tuntuvat kulkevan käsi kädessä), ja hän saarnaa mielellään Jessestä ja mamuista, mutta tapaamme onneksi harvoin.
No mä käytän kuukuppia ja joskus kestiksiä. Jos menkoista nyt jostain syystä tulee puhetta, niin voin kupista ohimennen mainita, että mulle sopii. En kuitenkaan minäkään ymmärrä, miksi niistä menkoista pitää keskustella. Jokaisen henkilökohtainen asia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:51"]
Lähipiirissä on koiraihmisiä...
[/quote]
Koiraihmiset harvoin suosittelee sitä koiranhankintaa. Varsinkaan ne pahimmat koirauskovaiset, sillä vain he ovat ainoita hyviä koiranomistajia.
[/quote]
Niin, eivät suosittelekaan, mutta kyllä heidän elämänsä sen karvaturrin (tai karvaturrien) kanssa on ainoaa oikeaa ja kiinnostaa kaikkia aina ja kaikkialla ja kyläänkään ei voi kutsua ennenkö esittää kolmisivuisen suunnitelman koiran tarjottavista ja viihdyttämisestä ja lähialueen koirapuistoista. Lapsia ei tietenkään ole voinut hankkia kun "sitten muuttuu vaan äidiksi ja isäksi ja lapsista on niin vaivaa". Ainakin ne joskus muuttaa kotoa...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:37"]
Minun mielestäni kuukuppi on yks parhaista keksinnöistä naisille. Siteiden ja tampponien kanssa säätäminen on oikeasti aika kamalaa, verrattuna kuukupin käyttöön. Mä oikeasti unohdan menkkani kuukuppia käyttäessäni! Tyhjennys aamuin illoin, pesu kuumalla vedellä, ei tulehduksia, ei limakalvojen kuivuutta, ei hiostavia siteitä, ei hajuja, ei jätettä, ei rahan menoa siteisiin/tamppineihin kuukausittain... Mutta en ole kyllä siitä kenellekään huudellut, onneks jotkut näköjään jaksaa tehdä käännytystyötä ;)
[/quote]
Minunkin mielestäni se on keksintönä loistava. Itse yritin puoli vuotta löytää oikeaa kokoa ja mallia itselleni, mutta anatomisesti en ole kuukuppimallia. Harmi, se ei vain sovi 100% naisista. Tamponikaan ei sovi, joten käytän siteitä. Minulla ne eivät ole lainkaan hiostavia tai haisevia, eikä minulla ole koskaan ollut mitään tulehduksia tai kuivuutta. Käyttäisin kuukuppia, jos voisin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:37"]Minun mielestäni kuukuppi on yks parhaista keksinnöistä naisille. Siteiden ja tampponien kanssa säätäminen on oikeasti aika kamalaa, verrattuna kuukupin käyttöön. Mä oikeasti unohdan menkkani kuukuppia käyttäessäni! Tyhjennys aamuin illoin, pesu kuumalla vedellä, ei tulehduksia, ei limakalvojen kuivuutta, ei hiostavia siteitä, ei hajuja, ei jätettä, ei rahan menoa siteisiin/tamppineihin kuukausittain...
[/quote]
Mäkin käytän kuppia ja pidän sitä loistavana, mutten ymmärrä miksi pitäisi mielestäsi tehdä käännytystyötä, varsinkaan tuollaista ap:n mainitsemaa? Ja miksi vielä kertoa se tällaisessa ketjussa, jossa se varmasti ärsyttää ja antaa ylimielisen kuvan.
Minuakin ällöttää toisten ihmisten kuukautiskertomukset, onneksi kuppihullua ei ole lähipiirissä. Kestovaippahullu on, ja vaikka olen kauniisti kertonut mielipiteeni niistä (kestovaipat on perseestä, kuten kuukuppikin), joka kerta jaksaa jauhaa niistä, jos vaipoista tulee puhe. Kertikset haisee, hiostaa ym. aina muistaa muistuttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:53"]
Vegaanihullu, joka aggressiivisesti tyrkyttää elämäntapaansa. Harmi vaan, että hän samalla oikeuttaa mm. jatkuvan matkustelun ja shoppailun sillä että hänen ruokansa "pelastaa maailman". Suuttui joskus kun käskin laskea hiilijalanjälkensä ennen kuin tulee opettamaan minulle miten tulee elää.
[/quote]
Minä suututin samalla tavalla erään kierrätyshullun, joka oikeutti kymmenen hengen perhereissut lentämällä ympäri maailmaa sillä, että antaa käytetyt kahvipussit naapurin mammalle pannunalusten virkkaamista varten. Muu kierrätys onkin sitten mimimaalista, mutta kyllä ne kahvipussit riittävät saarnan aiheeksi. Ja itkemistäkin on nähty pari kertaa.
Ap, lue kaikki mitä netistä löytyy liittyen kuukupin joillekin aiheuttamaan alipainekipuun ja aloita alipainekipusaarnat heti kun tyyppi aloittaa kuukuppijulistuksen.
Mun tuttavapiirissäni on mies, joka on AA:n kautta raitistunut, oli entinen juoppo. Nykyisin hän saarnaa alkoholin vaaroista kaikille, myös juhlissa, joissa kohotetaan vain lasi kuohuviiniä. Hänen paasaamistaan on kiusallista kuunnella, koska hän uskoo vakaasti, että jokaisessa ihmisessä asuu juoppo, joka vain odottaa heräämistään ja sen vuoksi kenenkään ei pitäisi koskaan ottaa pisaraakaan alkoholia, ei missään tilanteessa.
Repesin tuolle Tupperware-kipolle.
Omassa tuttavapiirissä ei ihan noin paatoksellisia ole, vaikka muutamasta tiedän, että ovat jonkin sortin kuppiuskovaisia. ;)
Itse olen kokeillut, mutta kuppi osoittautui väärän kokoiseksi, enkä ihastunut siihen värkkäämiseen niin paljoa, että olisin uutta ostanut.