Miten suhtautuisit, jos selviäisi, että aikuinen lapsesi on taipumustaan toteuttamaton pedofiili?
?
Hesarin jutusta tuli mieleen:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008214068.html
"Asiantuntijoiden arvioiden mukaan noin 40 000 suomalaisella miehellä on lapsiin kohdistuvia seksuaalisia ajatuksia. Suurin osa heistä ei syyllisty rikoksiin elämänsä aikana."
Kommentit (216)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies eikä mulla ole ihan pieniä lapsia kohtaan ollut koskaan mitään seksuaalisia haluja, mutta joistain 10-12v tytöistä olen toisinaan haaveillut seksuaalisesti.
En tosin tule todennäköisesti koskaan toteuttamaan näitä fantasioitani, koska en ole mikään seksuaalisesti päällekäyvä ahdistelija. Jos joku tuonikäinen tyttö haluaisi harrastaa mun kanssa jotain seksuaalista (ei välttämättä edes yhdyntää), niin tilanne voisi olla toinen, mutta tuo nyt on ihan täydellisen hypoteettista.
Eli hyväksyt lapsen hyväksikäytön etkä edes tajua, ettei lapsi voi milloinkaan antaa suostumusta seksille. Kyse on lapsen r****sta. Etkö osaa edes hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo nykyistä deittiskeneä, niin voi vaan todeta, että kovin vaiettu ongelma tuntuu olevan kyseessä. Parikymppiset etsii keski-ikäisistä seuraa ja toisinpäin. Tinder vilisee pedareita.
Juuri tällaiset kommentit on ongelma. Aikuisten välinen seksi on normaalia eikä millään tavalla rikos, vaikka joku moralisti paheksuisi.
Parikymppinen on aikuinen. Jos ei ymmärrä, mitä tarkoittaa sana lapsi, kannattaa etsiä sanakirja.
On tullut selväksi että miehet kuolaa ja haluaa lapsia/ teinejä,suurin osa miehistä on sairaita 🤢
Toteaisin että kaikkia mielihaluja ei koskaan pidä sanoa ääneen edes silloin kun ne on vain ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mies eikä mulla ole ihan pieniä lapsia kohtaan ollut koskaan mitään seksuaalisia haluja, mutta joistain 10-12v tytöistä olen toisinaan haaveillut seksuaalisesti.
En tosin tule todennäköisesti koskaan toteuttamaan näitä fantasioitani, koska en ole mikään seksuaalisesti päällekäyvä ahdistelija. Jos joku tuonikäinen tyttö haluaisi harrastaa mun kanssa jotain seksuaalista (ei välttämättä edes yhdyntää), niin tilanne voisi olla toinen, mutta tuo nyt on ihan täydellisen hypoteettista.
Eli hyväksyt lapsen hyväksikäytön etkä edes tajua, ettei lapsi voi milloinkaan antaa suostumusta seksille. Kyse on lapsen r****sta. Etkö osaa edes hävetä?
Jos jotakuta lasta panettaa ja se lapsi haluaisi mun kanssa paneskella, niin ei se mitään hyväksikäyttöä silloin olisi. Eri asia, jos aikuinen jollakin tavalla painostaa, pyrkii lahjomaan, käyttää väärin omaa aikuisen asemaansa suhteessa lapseen tms. niin sitten se on hyväksikäyttöä, mutta ei silloin, jos kumpikin osapuoli haluaa sitä seksiä yhtä paljon.
Lapsi ei voi milloinkaan eikä missään tilanteessa olla asemassa, jossa voi päättää suostumuksestaan. Ei milloinkaan. Toivottavasti keskustelu poistuu nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo lapsista kiinnostuminen on hyvinkin yleistä.
Ei todellakaan ole. Tietysti pedofiilit haluavat uskotella itselleen, että näin olisi, niin että se oma taipumus tuntuisi luonnollisemmalta. Mutta normaali ihminen ei ole kiinnostunut lapsista, se todellakin on sairasta ja harvinaista.
En ole itse pedofiili vaan nainen joka on näitä havaintoja tehnyt. Todella usein vanhat miehet kuolaavat alaikäisiä ja tämä nyt vain on fakta. Toki naivit naiset haluavat uskotella muuta.
Pedofiilin kiinnostus ei kohdistu teini-ikäisiin vaan niin pieniin lapsiin, jotka ei ole edes murrosiässä. En kyllä mitenkään usko, että normaalilla miehellä tällaista kiinnostusta on.
No itse miellän pedofiileiksi myös alle 20 vuotiaista kiinnostuneet. Eikä miehet osaa arvioida ikää
Mä oon 25 ja monet miehet ovat lähestyneet ja luulleet että olen 15. Kyllä se on pedofiliaa.
Näillä sanoilla on ihan oikeat määritelmät, eikä ne muutu sillä, että vähättelet aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teinityttöjen kuolaaminen lasketaan, niin 99% miehistä on.
Kyllä varmaan 100% miehistä on ollut joku seksuaalinen ajatus lapsista, vaikka sitten miten ohikiitävä. Eiköhän huomattavalla osalla naisista ole ollut ihan sama.
Ajatukset on ajatuksia. Ei niistä tarvi ottaa stressiä, ruoskia itseään eikä etsiä apua kun ei nyt ole tarpeeksi puhdasoppinen. Kuulostaa joltain keskiajan kirkolta.
Oikeat pedarit on niitä, jotka panevat suunnilleen kaikkea mikä liikkuu koska heiltä puuttuu omatunto. Miksi tätä rajaa yritetään häivyttää?
Siis mitä ihmettä, kuvitteleeko jotkut oikeasti että suunnilleen kaikki aikuiset olisivat seksuaalisesti kiinnostuneista lapsista??
No jos aikuisille näyttää vaikka 10v kaunista tyttöä minishortseissa ja topissa poseeraamassa seksikkäästi niin luulen että aika monelle tulee seksuaalisia ajatuksia kuvasta. Esim näyttää seksikkäältä. Eri asia on että suurin osa ei edes kuvittelisi koskevassa niin nuoreen seksuaalisessa mielessä. Tuossa lainaamassasi kohdassa selitettiin että melkein kaikilla on ollut seksuaalisia ajatuksia lapsia kohtaan kuten esimerkkini.
Eikös pedofiiliyden pointti ole se, että tykkää nimenomaan lapsen näköisistä lapsista? Jos lapsi puetaan ja meikataan pikkuaikuiseksi ja se kääntää jonkun miehen pään, niin ei se sillloin ihan varsinaista pedofiliaa taida olla?
Samoin jos mies kuolaa esim. 13-vuotiasta tyttöä, jolla on rinnat ja peppu yms. kehittyneet naisen malliseksi, niin vaikka se on sopimatonta, niin ei se ole kuitenkaan pedofiliaa.
Tässä pedofiilin tyypillisin selitys, jolla syyllisyys siirretään lapselle.
Syyllisyys? Siitä että on ollut vääränlainen ajatus mielen sopukoissa? Kuulutko johonkin kristittyyn hihhulilahkoon?
Moraalista on kyse.
Ei tuo pedari mitään moraalista tajua kun solvaa muita hihhuleiksi, yleensä pedofiili pitää normaalina kiinnostua lapsista seksuaalisessa mielessä ja puolustelee toimintaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Tietysti pedofiilit haluavat uskotella itselleen, että näin olisi, niin että se oma taipumus tuntuisi luonnollisemmalta. Mutta normaali ihminen ei ole kiinnostunut lapsista, se todellakin on sairasta ja harvinaista.
En ole itse pedofiili vaan nainen joka on näitä havaintoja tehnyt. Todella usein vanhat miehet kuolaavat alaikäisiä ja tämä nyt vain on fakta. Toki naivit naiset haluavat uskotella muuta.
Pedofiilin kiinnostus ei kohdistu teini-ikäisiin vaan niin pieniin lapsiin, jotka ei ole edes murrosiässä. En kyllä mitenkään usko, että normaalilla miehellä tällaista kiinnostusta on.
No itse miellän pedofiileiksi myös alle 20 vuotiaista kiinnostuneet. Eikä miehet osaa arvioida ikää
Mä oon 25 ja monet miehet ovat lähestyneet ja luulleet että olen 15. Kyllä se on pedofiliaa.Näillä sanoilla on ihan oikeat määritelmät, eikä ne muutu sillä, että vähättelet aihetta.
Vähättelen? Mitä merkitystä on iälläni jos mies luulee että olen jotain 12-15. Minua on luultu usein paljon nuoremmaksi. Esimerkiksi 17 vuotiaana 10 vuotiaaksi eli kyllä se on mahdollista että se lapsekkuus viehättää näitä pedofiileja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 25 ja monet miehet ovat lähestyneet ja luulleet että olen 15. Kyllä se on pedofiliaa.Näillä sanoilla on ihan oikeat määritelmät, eikä ne muutu sillä, että vähättelet aihetta.
Vähättelen? Mitä merkitystä on iälläni jos mies luulee että olen jotain 12-15. Minua on luultu usein paljon nuoremmaksi. Esimerkiksi 17 vuotiaana 10 vuotiaaksi eli kyllä se on mahdollista että se lapsekkuus viehättää näitä pedofiileja.
Vaikka sinua "luultaisiin" vauvaksi, se ei tee kenestäkään pedofiilia. Lopeta jo jankutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 25 ja monet miehet ovat lähestyneet ja luulleet että olen 15. Kyllä se on pedofiliaa.
Kyllä minä nussisin kuumaa 16-vuotiasta _heti_
Ja en silti ole pedofiili. 16-vuotiaat ovat jo täysin puberteetin läpikäyneitä...Voi olla vaikea arvioida, onko tyttö 16 vai 20
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofilian määritelmä ei ole mielipidekysymys. Se on ihan selvästi määritelty, mitä se tarkoittaa, ja sinun tulkintasi on väärä.
Hesari taas demonisoi miehiä valetilastolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofiliaa ei olekaan määritelty iän perusteella, vaan sukupuolisen kehittyneisyyden perusteellä. Kaksi samanikäistä lasta voi olla hyvin eri vaiheessa kehitystä ja toisesta heistä kiinnostuminen voi täyttää pedofilian määritelmän ja toisesta ehkä ei.
Sukupuolikypsyyden saavuttaneesta esim. 13-vuotiaasta lapsesta kiinnostuminen ei ole lääketieteellisessä ja biologisessa mielessä poikkeavuus, toki moraalisesti ja lain mukaan se on väärin ja niin pitääkin olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan 100% miehistä on ollut joku seksuaalinen ajatus lapsista, vaikka sitten miten ohikiitävä. Eiköhän huomattavalla osalla naisista ole ollut ihan sama.
Ajatukset on ajatuksia. Ei niistä tarvi ottaa stressiä, ruoskia itseään eikä etsiä apua kun ei nyt ole tarpeeksi puhdasoppinen. Kuulostaa joltain keskiajan kirkolta.
Oikeat pedarit on niitä, jotka panevat suunnilleen kaikkea mikä liikkuu koska heiltä puuttuu omatunto. Miksi tätä rajaa yritetään häivyttää?
Siis mitä ihmettä, kuvitteleeko jotkut oikeasti että suunnilleen kaikki aikuiset olisivat seksuaalisesti kiinnostuneista lapsista??
No jos aikuisille näyttää vaikka 10v kaunista tyttöä minishortseissa ja topissa poseeraamassa seksikkäästi niin luulen että aika monelle tulee seksuaalisia ajatuksia kuvasta. Esim näyttää seksikkäältä. Eri asia on että suurin osa ei edes kuvittelisi koskevassa niin nuoreen seksuaalisessa mielessä. Tuossa lainaamassasi kohdassa selitettiin että melkein kaikilla on ollut seksuaalisia ajatuksia lapsia kohtaan kuten esimerkkini.
Eikös pedofiiliyden pointti ole se, että tykkää nimenomaan lapsen näköisistä lapsista? Jos lapsi puetaan ja meikataan pikkuaikuiseksi ja se kääntää jonkun miehen pään, niin ei se sillloin ihan varsinaista pedofiliaa taida olla?
Samoin jos mies kuolaa esim. 13-vuotiasta tyttöä, jolla on rinnat ja peppu yms. kehittyneet naisen malliseksi, niin vaikka se on sopimatonta, niin ei se ole kuitenkaan pedofiliaa.
Tässä pedofiilin tyypillisin selitys, jolla syyllisyys siirretään lapselle.
Ei ole mikään selitys vaan fakta. Kannattaa ymmärtää käsitteiden erot: lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on rikosnimike, mutta pedofiili tarkoittaa kiinnostusta lapsiin, jotka eivät ole vielä tulleet murrosikään.
Totta. Kun selitellään itselle, että "jos mies kuolaa esim. 13-vuotiasta tyttöä, jolla on rinnat ja peppu yms. kehittyneet naisen malliseksi, niin vaikka se on sopimatonta, niin ei se ole kuitenkaan pedofiliaa". On fakta, että se on pedofiliaa, vaikka sen yrittää lieventää "sopimattomaksi" ja jopa syyllistää lapsen.
Ei ole pedofiliaa.
Sinä voit ihan hyvin paheksua kaikkia lapsista kiinnostuneita, mutta käytä oikeita termejä. Pedofiili ei tarkoita yleisesti ala-ikäisistä kiinnostuneita, vaan vain niitä, jotka ovat kiinnostuneita murrosikää nuoremmista lapsista.
Enhän minä, mutta pojat 😂
Tuo aikaisempi kirjoittaja yritti selittää sinulle mikä on pedofilian määritelmä, eli seksuaalinen kiinnostus murrosikää nuorempiin lapsiin. Jos meillä on henkilö joka saa 14-vuotiaan lapsen seksuaaliseen kanssakäymiseen, hän syyllistyy lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Hän on seksuaalirikollinen, syyllistyy alaikäisen seksuaaliseen hyväksikäyttöön, mutta hän ei teknisesti ole pedofiili. Tämän pitäisi olla vielä keskiverto av-mamman ymmärrettävissä oleva asia.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasketa. Puberteetin läpikäyneet eivät kiinnosta pedoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on kiinnostunut 17-vuotiaasta, kyse ei ole pedofiliasta vaikka kuinka muuta jankuttaisit. Ällöttävää se voi olla, mutta ei pedofiliaa.
Tunnen miesluokanopettajan ja naiskotiäidin, jotka molemmat ovat pedofiileja.
Vierailija kirjoitti:
Jäi myös ihmetyttämään jutussa mainitut ihastukset. Missä hän on tekemisissä lasten kanssa niin paljon, että voi kokea ihastuvansa johonkuhun tiettyyn lapseen?
Siihen tarvitsee vain hetken.
Nimim. kokemusta on
Joskus tapailin 26v miestä, jonka huomasin kuolaavan 15-vuotiasta siskontyttöäni kun kävimme heidän luonaan.
Jätin sen pedofiilin.
Kun katsoo nykyistä deittiskeneä, niin voi vaan todeta, että kovin vaiettu ongelma tuntuu olevan kyseessä. Parikymppiset etsii keski-ikäisistä seuraa ja toisinpäin. Tinder vilisee pedareita.