Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan mahdoton haave kun haluaisin kirjoittaa kirjan? Siis ihan julkaisukelpoisen?

Kirjailijaksi
27.08.2021 |

Kirjan kirjoittaminen on ollut mun haave jo vuosia, mutta en vain ole saanut aikaiseksi laittaa mitään paperille. Tarina on mielessä ja olen hahmoja ja juonta kehitellyt, mutta pitäisi saada oikeasti ns. lihaa luiden ympärille eli kunnon tarina kasaan. Tiedän, että se eka versio ei ole lopullinen vaan pitää käydä kirja uudestaan läpi.

Sitten mietin sitäkin, että jos nyt saisin kirjan käsikirjoituksen kasaan, niin miten osaan valita mihin kustantamoon sen lähetän vai lähetänkö moneen yhtä aikaa? Omakustanteeseen ei ole varaa.

Viisastelijat voi pitää sormensa kurissa ja jättää viestinsä kirjoittamatta. Ihan konkreettisia vinkkejä tietävät voi antaa mulle neuvoja. :)

Kommentit (304)

Vierailija
301/304 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut yhden kustannetun kirjan. Omat kokemukset:

Kirjailijaksi haluavia on valtavasti. Kaikkia ei todellakaan ole aikaa lukea ollenkaan. Vain murto-osaa harkitaan kustannettivaksi. On erittäin tärkeää antaa hyvä ensivaikutelma. Minä pyysin nöyrästi palautetta usealta kustantajalta sillä oletuksella, ettei kirjaa välttämättä kustanneta. Mutta tämäkään ei takaa, että saat palautetta tai edes vastausta. Todennäköisimmin sinulle vastataan "ei" tai ei mitään.

Jos tuuri käy, luultavasti joudut kirjoittamaan tekstin uusiksi moneen kertaan kustantajan ehdotusten pohjalta. Sen jälkeen kun olet jo kirjoittanut tekstin uusiksi moneen kertaan. Aikaa tulee palamaan paljon ja tulet havaitsemaan, ettet ole niin valmis kirjailija kuin ehkä kuvittelit olevasi.

Vain "best sellereillä" tienaa. Korvaus per kirja ei ole kummoinen menestyvällekään kirjailijalle, mutta sitä ennen on erilaisia diilejä tyyliin alat saamaan rojalteja vasta kun X kpl kirjaa on myyty.

Vierailija
302/304 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kirjoittanut yhden kustannetun kirjan. Omat kokemukset:

Kirjailijaksi haluavia on valtavasti. Kaikkia ei todellakaan ole aikaa lukea ollenkaan. Vain murto-osaa harkitaan kustannettivaksi. On erittäin tärkeää antaa hyvä ensivaikutelma. Minä pyysin nöyrästi palautetta usealta kustantajalta sillä oletuksella, ettei kirjaa välttämättä kustanneta. Mutta tämäkään ei takaa, että saat palautetta tai edes vastausta. Todennäköisimmin sinulle vastataan "ei" tai ei mitään.

Jos tuuri käy, luultavasti joudut kirjoittamaan tekstin uusiksi moneen kertaan kustantajan ehdotusten pohjalta. Sen jälkeen kun olet jo kirjoittanut tekstin uusiksi moneen kertaan. Aikaa tulee palamaan paljon ja tulet havaitsemaan, ettet ole niin valmis kirjailija kuin ehkä kuvittelit olevasi.

Vain "best sellereillä" tienaa. Korvaus per kirja ei ole kummoinen menestyvällekään kirjailijalle, mutta sitä ennen on erilaisia diilejä tyyliin alat saamaan rojalteja vasta

Ja lisätietona vielä, minun kirjani julkaistiin koska se liittyi erääseen harrastukseen joista satun tietämään paljon. Ei todellakaan kirjoitustaitojeni ansiosta.

Jos nyt joku kysyy paljonko tienasin kirjoittamalla per tunti, niin en ole sitä laskenut, mutta alle minimipalkan jäädään ilman muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/304 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap jo saanut kirjansa valmiiksi?

Vierailija
304/304 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haave on haave. Kyllä tuon voi toteuttaa.

Hommin vaan. Ryhtyä ja uskaltaa. Kokeile!

Et menetä

mitään. Saat uusia kokemuksia.

Mitä voit tämään tehdä tuon asian eteen?

Tehdä suunnitelman ainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä