Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se on kuulkaas niin, että joka itsensä ylentää

Vierailija
27.08.2021 |

se alennetaan, ja joka itsensä alentaa se ylennetään. Missä on paljon sanoja sieltä ei syntiä puutu. Ja kaiken minkä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää se myös heille.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se itsensä alentaminen tehdään? Miten kuuluu ajatella ?

Jos vaikka aloitan uuden harrastuksen ja tapaan siellä uusia ihmisiä ja tutustumme toisiimme niin miten se alentaminen tapahtuu?

Jos olet keskiverto uskovainen, niin ilmeisesti aloitat koko homman ajattelemalla väheksyviä ja ilkeitä asioita niistä muista ja kokemalla olevasi tosi paljon parempi kuin ne muut. Sitten ajattelet hetken, kuinka olet kristitty ja mietit mitä Jeesus tekisi. Sitten teet mentaalisen itsensä alentamisen, ja hoet itsellesi olevasi pelkkä maan matonen, ja ihan yhtä syntinen kuin muut. Sen jälkeen myhäilet mielessäsi sitä, kuinka HYKÄ kristitty sä olet, kun tuolleen onnistuit ajattelemaan olevasi ihan yhtä paska kuin ne muut. (Paitsi tietty ne muut ei ole yhtä hyviä ja hurskaita kuin sinä, eivätkä TODELLAKAAN pääsemässä taivaaseen VIP-lipulla, toisin kuin sinä)

Vierailija
22/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin että itseään alentamalla ei saavuta sitä ylemmyyden tunnetta, jota tavoittelee vaan päättyy alhaiseksi olennoksi jonka päälle syljetään.

Et ymmärrä mistä on kyse. Itsensä alentaminen on sisäinen asenne, joka johtaa muiden ihmisten kohtaamiseen tasavertaisena - ei koskaan ketään halveksien, ei ketään jalustalle nostaen.

Kristitty tietää itse olevansa yhtä kurja kuin narkkariprostituoitu ja samaan aikaan tietää että jokainen julkkis ja päättäjä on vain syntinen ihminen. Siksi ei ole syytä halveksia ketään tai jumaloida ketään ihmistä.

Se lähtee itsetuntemuksesta.

Mutta eihän tuossa ole mitään järkeä. Miksi mun pitää alentaa itseni kokeakseni olevani tasavertainen muiden kanssa? Oletteko te uskikset lähtökotaisesti niin ylpeitä, itserakkaita ja omahyväisiä, että teidän pitää ensin alentaa itsenne, että koette olevanne muiden kanssa samalla tasolla? Eli teidän ajatuskulkunne oikeasti menee näin: "Oonhan mä nyt oikeasti ihan tosi paljon parempi kuin narkkariprostitupitu, mutta koska olen NIIN hyvä ihminen ja hurskaskin vielä, niin ALENNAN itseni samalle tasolle tuon muun roskasakin kanssa".

Ei, kun Pyhä Henki näyttää sinulle millainen sinä oikeasti olet, sinun ei tarvitse keinotekoisesti alentaa itseäsi. Jeesus puhui sillä tasolla millä keskivertokuulija asioita ymmärsi.

Jos kristitty tuntee ylemmyyttä edes mainittuihin Hiŧleriin ja J. Dahmeriin nähden, on Jumalalla vähän työ kesken.

Siis onko tässä nyt kyse itsetunnosta ? Ettei kuvittele itsestään liikoja ja ajattele olevansa jotain aivan muuta mitä todellisuudessa onkaan vaan tietää omat heikkoutensa ja vikansa ja on tyytyväinen itseensä siitä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja näin on siitä syystä että ihminen joka on ylpeä ja itseensä tyytyväinen ylentää itseään (ja siinä sivussa halveksii muita).

Siksi ainoastaan omasta mielestään pahoilla ihmisillä on asiaa Vapahtajalle. Tämä on se Ahdas Portti®️ josta kulkematta ei pääse taivaaseen.

Kertoo aika surullista tarinaa sun mielesi maisemasta ja luonteestasi, että oletat kaikkien itsestään ylpeitä olevien halveksivan muita. Sinä itse teet sitä omassa pikkumaisessa ja mustassa sydämessäsi, jota yrität verhota ja piilottaa pukemalla sen hurskauden kaapuun. Mutta usko tai älä, maailmassa on paljon aidosti ystävällisiä ja hyväsydämisiä ihmisiä, joilla noin ikävät ajatukset ei tule edes mieleen kuin mitä sinä täällä julistat, tuomiten ja vähätellen muita.

Minä annan raamatun vastata tuohon: ”Ei ole ketään joka tekee hyvää, ei yhden yhtäkään. Kaikki ovat pois poikenneet, kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla.”

Niin kauan kuin kuvittelet että on hyviä ihmisiä ja itse kuulut heihin, olet hukassa. Jeesus sanoi: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.”

Lue Vuorisaarna ja noudata sen kaikkia opetuksia kolme päivää. Tule sitten kertomaan että olet ”hyvä ihminen”.

En mä sanonut olevani hyvä ihminen, vaan sanoin tietäväni ystävällisiä ja hyväsydämisiä ihmisiä. Eikä tuo sun lainauksesi ole mikään vastaus, vaan aivoton hokema.

Ystävällinen ja hyväsydäminen on meidän subjektiivinen arviomme, koska me näemme vain pinnan. Aivoton hokema? Ei, se oli raamatussa. Jos se tuntuu tyhmältä, vika ei ole tekstissä vaan kuulijan ymmärryksessä.

Raamattu on siis mielestäsi 100% totta ja kaikki mitä raamatussa sanotaan on oikein? Uskotko kaikkeen mitä Raamatussa sanotaan ja käsketään ja onko kaikki linjassa sun arvomaailmasi kanssa?

Vierailija
24/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tut. Ärsyttää kun mut kasvatettiin just tollasella "ylpeys käy lankeemuksen edellä" ja "vaatimattomuus kaunistaa" -orjailuasenteella ja aikuistuessa on huomannut, että parhaiten menestyy ja arvostusta niittää juuri ne, jotka ovat itsevarmoja ja ovat ylpeistä omasta osaamisestaan sekä kyvyistään.

Voi olla ylpeä omasta osaamisestaan ja itsevarma kuitenkaan ylentämättä itseään muihin nähden.

Vierailija
25/33 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*tut. Ärsyttää kun mut kasvatettiin just tollasella "ylpeys käy lankeemuksen edellä" ja "vaatimattomuus kaunistaa" -orjailuasenteella ja aikuistuessa on huomannut, että parhaiten menestyy ja arvostusta niittää juuri ne, jotka ovat itsevarmoja ja ovat ylpeistä omasta osaamisestaan sekä kyvyistään.

Voi olla ylpeä omasta osaamisestaan ja itsevarma kuitenkaan ylentämättä itseään muihin nähden.

Miksi te uskovaiset siis jatkuvasti ylennätte itseänne meihin ateisteihin nähden? Tämä aloituksin on eräänlaista itsensä ylentämistä. Selvästi Ap kuvittelee, että hän on oikeassa ja kokee velvollisuudekseen läksyttää ja saarnata meille muille.

Vierailija
26/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja näin on siitä syystä että ihminen joka on ylpeä ja itseensä tyytyväinen ylentää itseään (ja siinä sivussa halveksii muita).

Siksi ainoastaan omasta mielestään pahoilla ihmisillä on asiaa Vapahtajalle. Tämä on se Ahdas Portti®️ josta kulkematta ei pääse taivaaseen.

Kertoo aika surullista tarinaa sun mielesi maisemasta ja luonteestasi, että oletat kaikkien itsestään ylpeitä olevien halveksivan muita. Sinä itse teet sitä omassa pikkumaisessa ja mustassa sydämessäsi, jota yrität verhota ja piilottaa pukemalla sen hurskauden kaapuun. Mutta usko tai älä, maailmassa on paljon aidosti ystävällisiä ja hyväsydämisiä ihmisiä, joilla noin ikävät ajatukset ei tule edes mieleen kuin mitä sinä täällä julistat, tuomiten ja vähätellen muita.

Minä annan raamatun vastata tuohon: ”Ei ole ketään joka tekee hyvää, ei yhden yhtäkään. Kaikki ovat pois poikenneet, kaikki ovat Jumalan kirkkautta vailla.”

Niin kauan kuin kuvittelet että on hyviä ihmisiä ja itse kuulut heihin, olet hukassa. Jeesus sanoi: ”Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.”

Lue Vuorisaarna ja noudata sen kaikkia opetuksia kolme päivää. Tule sitten kertomaan että olet ”hyvä ihminen”.

En mä sanonut olevani hyvä ihminen, vaan sanoin tietäväni ystävällisiä ja hyväsydämisiä ihmisiä. Eikä tuo sun lainauksesi ole mikään vastaus, vaan aivoton hokema.

Ystävällinen ja hyväsydäminen on meidän subjektiivinen arviomme, koska me näemme vain pinnan. Aivoton hokema? Ei, se oli raamatussa. Jos se tuntuu tyhmältä, vika ei ole tekstissä vaan kuulijan ymmärryksessä.

Raamattu on siis mielestäsi 100% totta ja kaikki mitä raamatussa sanotaan on oikein? Uskotko kaikkeen mitä Raamatussa sanotaan ja käsketään ja onko kaikki linjassa sun arvomaailmasi kanssa?

Uskon kaiken mitä raamatussa sanotaan. Onko kaikki linjassa arvomaailmani kanssa? Täytyy ymmärtää että kaikki mitä ihmisten tekemisistä kerrotaan, ei ole mennyt Jumalan tahdon mukaan, mutta siltä osin kuin on lupauksia, käskyjä ja ohjeita niin Jumalan sanaa se on kokonaan.

Myöskään Mooseksen lakia ei ole annettu minulle (pakanasuomalaiselle) noudatettavaksi, joten älä kysy saanko ottaa ruotsalaisen tai venäläisen orjan, kivittää naapurin homomíehen tai ottaa useita vaimoja. Kaikki nämä löytyvät raamatusta, mutta minun noudatettavakseni kuuluvat vain Suomen laki ja rakkauden kaksoiskäsky.

Vierailija
27/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja, häirikkö ja vainoaja haluaa siis itse päästä kokemaan omat puuhansa. Mielenkiintousta nähdä miten kaveripiiri on linnassa laventunut ba senhän pian saankin tuta, kun tyyppi hoidosta vapautuu...

Vierailija
28/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se menee niin että itseään alentamalla ei saavuta sitä ylemmyyden tunnetta, jota tavoittelee vaan päättyy alhaiseksi olennoksi jonka päälle syljetään.

Et ymmärrä mistä on kyse. Itsensä alentaminen on sisäinen asenne, joka johtaa muiden ihmisten kohtaamiseen tasavertaisena - ei koskaan ketään halveksien, ei ketään jalustalle nostaen.

Kristitty tietää itse olevansa yhtä kurja kuin narkkariprostituoitu ja samaan aikaan tietää että jokainen julkkis ja päättäjä on vain syntinen ihminen. Siksi ei ole syytä halveksia ketään tai jumaloida ketään ihmistä.

Kuinka hyvin edellä mainitut asiat omasta mielestäsi toteutuvat kristityillä käytännössä?

Vierailija
29/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin edellä mainitut asiat omasta mielestäsi toteutuvat kristityillä käytännössä?

Aika huonosti. Niinkuin venäläinen sanonta on, ”yritettiin hyvää mutta sitten kävi niinkuin aina”.

Ihminen - uskoi mihin uskoi - on elämänsä loppuun asti vajavainen ja syntinen.

Vierailija
30/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙏Aamen❤️

Vierailija
31/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka itsensä ylentää, se saa muut siihen mukaan ja nousee ylös.

Joka itsensä alentaa, sekin saa muut mukaan ja sitä alennetaan.

Ei ole olemassa oikeutta.

Vierailija
32/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos alennan itseni alikersantiksi niin mut ylennetään ylikessuks?

Vierailija
33/33 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tuo gang stalkereille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi