Onko makeanhimoon parempi syödä leivos kuin pussillinen karkkia?
Ainakin jossain leivoksessa jota googlailin oli vähemmän kaloreita per 100g kuin googlaamassani karkkipussissa.
Kommentit (6)
Jos leivos on itse tehty, niin ehdottomasti parempi. Karkithan ovat pelkkää lisäainetta ja sokeria. Itse leivotussa leivonnaisessa sentään lisäaineet pois.
Kalorimäärä kannattaa suhteuttaa siihen annoskokoon, joka tyydyttää himon.
Ja valinta kannattaa tehdä sillä perusteella että mistä saa helpoimmin nautinnon, jos on tarkoitus satunnaiseen himoon syödä. Sekin menee pieleen, että karkinhimoon yritetään syödä ensin porkkanaa ja sitten keksiä ja sitten jugurttia ja lopuksi vielä sitä karkkia, kun mikään muu ei auta.
Tämä siis satunnaiskäyttäjille. Oma lukunsa ovat sitten ne ihmiset, jotka syövät kunnes halkeavat tai oksentavat, tai jotka tykkäävät syödä namia joka päivä.
Nähdäkseni leivos on parempi, koska siinä on rasvaakin eikä pelkkää sokeria + lisäaineita.
Minulle tulee usein karkeista ihan huono olo ja väsymystä, koska se on puhdasta sokeria.
Näin siis maalaisjärjellä ja omia kokemuksiani ajatellen olen päätellyt, saatan olla väärässä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Äh, ihan sama kunhan nyt et jatkuvasti mätöstä ja ruokavalio muuten kondiksessa. Henkilökohtaisesti voisin elää leivoksilla, siis herranjumala. Karkkipussit on sellasta vähän sielutonta mättöä, lukuunottamatta Pantteri-pussia.
Minä ratkaisen tuon syömällä vaikka lakupatukan tai pienen karkkilaatikon. Tuo auttaa pahimpaan himoon, jos syö hitaasti, eikä tuossa määrässä ole kovin paljon kaloreita.