Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka pitää tiukkaa kuria lapsilleen?

Vierailija
27.08.2021 |

Minä ja mieheni pidämme. Rakkautta ja rajoja pitää olla, muuten ei tule mistään mitään.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä minkäänlaista kuria. Ei ole tarvetta.

Vierailija
2/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin ihmisiä jotka pakotetaan syntymään tänne ja kuolemaan.

https://www.worldometers.info/world-population/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja rakkaus ei kuulosta mitenkään tiukalta vaan järkevältä. 

Vierailija
4/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuri oli alunperin lehmien hyvin kapea metallinen käytävä, mitä pitkin ne pakotettiin navettaan. Oletko varma, että haluat "pitää lapsesi kurissa"? Rajathan taas on eri asia kuin kuri.

Tutkimuksissa on muuten todettu, että liian ankara ja autoritäärinen kasvatus on vahingollista. Se saa aikaan vanhempia pelkääviä lapsia, jotka tekevät kyllä sitten silmän väittäessä pahaa, mutta valehtelevat ja näyttelevät kilttiä juuri tuon pelon takia. Ei läheistä suhdetta, vain pelossa eloa. Lisäksi liika ankaruus kasvattaa vastarintaa, aggressiota ynnä muuta "mukavaa" eikä siis lopulta ole todellakaan tehokkain saati lapsen terveen kehityksen kannalta paras vaihtoehto.

Vierailija
5/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarvittaisiin tuolla naapurissakin. Äiti on ihan ällöttävän lepsu 10- ja 7-vuotiaitten lastensa kanssa. Ne pyörittävät äitiään kuin moppia ja saavat tahtonsa läpi melkein joka asiassa.

Vierailija
6/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismi, persoonallisuushäiriöt myös seuraa liian tiukasta kurista.

Vierailija
7/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoittaa "tiukka kuri". Ei ainakaan kuulosta sellaiselta jota itse pidän. Rajat on tarpeellisia, tiukka kuri sellaisena kuin sen itse ymmärrän ei.

Vierailija
8/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatteja kasvatetaan mm tiukalla kurilla. Rakkaus ja rajat kuulostaa hyvälle, mutta tiukka kuri EI!

Vierailija
9/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin kiltit lapset (murrosikäisiä jo), etten edes tietäisi, minkälaista kuria pitäisi pitää. Heidän kanssaan voi neuvotella asioista ja asiat ovat ainakin tähän asti sutviutuneet aina ihan okei. Ehkä jos he eivät millään tottelisi ja hilluisivat miten sattuu ja tekisivät tyhmyyksiä, niin sitten pitäisi heitä jotenkin pitää kurissa ja ojentaa. Mutta tuntuu itselle ihan oikeasti aika vieraalta ajatukselta. Mutta lapsia on tietenkin monenlaisia.

Vierailija
10/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rajat ja rakkautta, mutta tiukka kuri kuulostaa aika ankaralta. Ei meillä sentään eletä herran ja rangaistuksen pelossa. Vapaan kasvatuksen ja ankaran kurin väliin kun mahtuu aikamoinen kirjo järkevämpääkin kasvatusta.

Vierailija
11/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein annatte remmiä?

Vierailija
12/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai kasvaa vapaassa perheessä, ei kuritettu mitenkään, sai tehdä suurin piirtein mitä lystäsi. Meille (minä ja siskoni) hän oli tosi ankara, selkään tuli pienestäkin rikkeestä. Miksi näin?

Vierailija
13/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni sai kasvaa vapaassa perheessä, ei kuritettu mitenkään, sai tehdä suurin piirtein mitä lystäsi. Meille (minä ja siskoni) hän oli tosi ankara, selkään tuli pienestäkin rikkeestä. Miksi näin?

Ehkä hän ei pitänyt kasvatuksestaan ja halusi tehdä erilailla kuin vanhempansa. Harmi ettei isänne tai isoisänne kumpikaan osanneet kasvattaa kohtuudella vaan mentiin ääripäihin.

Tai sitten isänne oli vain kusipää.

Vierailija
14/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei pitänyt kasvatuksestaan ja halusi tehdä erilailla kuin vanhempansa. Harmi ettei isänne tai isoisänne kumpikaan osanneet kasvattaa kohtuudella vaan mentiin ääripäihin.

Tai sitten isänne oli vain kusipää.

Kiitos, hän tosiaan on sitä edelleenkin. Hyvä, jos nähdään kerran vuodessa, vaikka asutaan aika lähellä toisiamme. Ei oikein nappaa koko äijä.

Vierailija
15/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen keskitie on paras, mutta jos täytyy äärilaidoista valita niin tiukka kuri on parempi kuin ei rajoja ollenkaan.

Vierailija
16/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultainen keskitie on paras, mutta jos täytyy äärilaidoista valita niin tiukka kuri on parempi kuin ei rajoja ollenkaan.

Minusta taas riippuu siitä mitä tiukka kuri tarkoittaa. Jos se tarkoittaa väkivaltaa ja liiallista rajoittamista, niin valitsisin itse ei rajoja, vaikka en sitäkään kannata.

Vierailija
17/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisen tiukkaa. Jokainen sunnuntai on vapaapäivä hiilikaivoksesta.

Vierailija
18/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä tuosta kuri sanasta. Omassa lapsuudessa kärsin kovasta kurista, joten omilla lapsilla ei oikeasti ole kuria ollenkaan. Saavat minun puolesta vapaasti olla. Ei ole tarvinnut huutaa ja mäyhätä.

Vierailija
19/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapselleni tiukkaa kuria. Hän saa kotonaan tehdä kyllä kaikenlaista, koitan välttää liiallista asioiden kieltämistä. Tarkoitan esim että saa leikkiä keittiön laatikoiden sisällöllä ja saa hyppiä sängyllä ym asioita, kunhan niissä ei ole turvallisuusriskejä. Kyläillessä ja kavereiden kanssa tietenkin katson, että käyttäydytään hyvin; ei kosketa tavaroihin (pl lelut), ei oteta lelua toisen kädestä jne. Annan lapseni myös kiukutella minulle niin paljon kuin haluaa. Sanon, kiukuttele vaan, kiukku menee kyllä ohi. Hän onkin vasta pieni, uhmaikäinen vielä. Hemmottelen myös välillä esim tuomalla hedelmälautasen kun hän katsoo lastenohjelmia. Minulla oli lapsena tiukka kuri ja suorastaan autoritäärinen kasvatus - en missään nimessä halua omalle lapselle samaa. Juuri tuota pelossa elämistä, mistä täällä on jo mainittukin.

Vierailija
20/74 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuria eikä rajoja, lapset ovat vain lainaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi