Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapset oppii että kurahousut on nolot?

Vierailija
28.09.2014 |

Meillä on kurahousut melkeinpä lapsen lempivaate syksyisin ja lapsi itse haluaa laittaa jos ulkona on märkää ja itse vieläpä halusi edelleen kaupassa valita henkselilliset vaikka itse ehdotin niitä tavallisen housun mallisia. Mutta selvästi hän nolostelee niitä, jos on vaikka koulukaveri tulossa käymään, niin käy laittamassa kurahousut eteisen naulasta kaappiin eikä laita koskaan niitä muualle kuin kotipihaan tai metsään, eikä tietenkään tarvitsekaan laittaa. Mutta tässä sunnuntaiaamuna kun lapsi jo syystuulessa puuhailee ulkona kurahousuissaan, mietin vaan, että mistä ne lapset oppii, ettää pitää nolostella jotain vaatetta vaikka itse tykkää sellaista käyttää?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpäristöstä

Vierailija
2/17 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilta vanhemmilta aina. Henkselihousut ovat hyvät märässä ja tuulisessa säässä, koska ne suojaavat paremnmin tuulta ja vettä, myös lialta. Vyötäröhousut eivät ole niin hyvät, koska sadetakin pitää olla pidempi lähes polviin asti ulottuva, jotta se suojaa sateelta selän osalta. Anna  lapsesi leikkiä rauhassa kurahousuissa ulkona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä mistä ne oppii muunkin kiusaamisen. Rillit on kamalat ja pojilla ei saa olla pitkä tukka eikä ne saa pitää mekkoa. Joku vanhempi aina jaksaa pitää huolen että kiusaamista esiintyy. Vanhemmilta lapsi oppii mielipiteensä.

Vierailija
4/17 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä lastenkulttuuria. Mutta kyllähän ne melko epämukavat housut ovat, hiostavat ja vaikeuttavat liikkumista. Mulla on kokemusta, koska käytän niitä moottoripyöräillessä sadesäällä.

Vierailija
5/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sadevaatteet ole epämukavat, jos osaa pukeutua oikein. En ole nähnyt kenenkään käyttävän Rukka-sadevaatteita moottoripyörältäessä. Aluskerrasto on ratkaisevin tekijä sadevaatteiden alla. Päiväkodeissa opetetaan lapsia pukeutumaan väärin sadevaatteisiin. Reimatechin päälle puetaan sadevaatteet tai muuhun paksuun syksyvaatteen päälle. Aikusilla sadevaattet eivät estä liikkumista, mutta lapsilla kyllä, kun heille puetaan liikaa vaatteita päälle. Lapsillekin on olemassa aluskerrastoja, jotka hengittävät. 

Jos laitat omien syksyvaatteiden päälle sadevaatteet niin varmasti tulee hiki. 

Vierailija
6/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:34"]

En ole nähnyt kenenkään käyttävän Rukka-sadevaatteita moottoripyörältäessä.

[/quote]

Se saattaa johtua ehkä siitä, että et harrasta moottoripyöräilyä ja tunne muita motoristeja.

Vierailija
7/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytetty tosi vähän kurahousuja lapsilla. On ollut kunnon vettäpitävät haalarit talvi- ja välikausimallia. Ei ole tarvittu, enkä ymmärrä yhtään miksi noita haalareita pitää varjella kuraantumiselta? Saahan nekin ihan helposti puhtaaksi. Joutuuhan niitä kurahousujakin putsaamaan.

Vierailija
8/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 11:34"]

Ei sadevaatteet ole epämukavat, jos osaa pukeutua oikein. En ole nähnyt kenenkään käyttävän Rukka-sadevaatteita moottoripyörältäessä. Aluskerrasto on ratkaisevin tekijä sadevaatteiden alla. Päiväkodeissa opetetaan lapsia pukeutumaan väärin sadevaatteisiin. Reimatechin päälle puetaan sadevaatteet tai muuhun paksuun syksyvaatteen päälle. Aikusilla sadevaattet eivät estä liikkumista, mutta lapsilla kyllä, kun heille puetaan liikaa vaatteita päälle. Lapsillekin on olemassa aluskerrastoja, jotka hengittävät. 

Jos laitat omien syksyvaatteiden päälle sadevaatteet niin varmasti tulee hiki. 

[/quote]

Se olet juuri sinä joka opetat, ei päiväkoti. Lapset oppivat sinulta, jotka sitten ainoana totuutena muillekin toitottavat.

Vierailija
9/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa sanoa, mistä moinen tulee. Sen vaan tiedän, että itse en viisivuotiaana tarhassa suostunut laittamaan kurahousuja, koska ne olivat rumat. En sitten möyrinyt muiden lasten kanssa pihalla, seisoskelin vaan. Hehheh. Päädyin aikuisena vaatetusalalle, että ehkä mulla vaan oli rautainen tyylitaju jo lapsena?

Vierailija
10/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö itse kurahousuja?
Niinpä.

Vierailija
11/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:22"]

En kyllä osaa sanoa, mistä moinen tulee. Sen vaan tiedän, että itse en viisivuotiaana tarhassa suostunut laittamaan kurahousuja, koska ne olivat rumat. En sitten möyrinyt muiden lasten kanssa pihalla, seisoskelin vaan. Hehheh. Päädyin aikuisena vaatetusalalle, että ehkä mulla vaan oli rautainen tyylitaju jo lapsena?

[/quote]

Juuri näin. Samanlaiset muistot minulla, vuodelta 1970 :)

Vierailija
12/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:26"]

Käytätkö itse kurahousuja? Niinpä.

[/quote]

Oletko siis päivittäin maassa möyrimässä vesisateella ilman kurahousuja, niinpä.

Vierailija
13/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes tunneta kurahousuja, joten eivät ole nolojakaan. En tajua, miksi Suomessa lasten pitää ryömiä kuralätäköissä.

t. mamma Keski-Euroopasta

Vierailija
14/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:26"]Käytätkö itse kurahousuja?
Niinpä.
[/quote]

mä sanoisin myös johtuvan tästä. lapsi huomaa että isommat lapset tai aikuiset ei käytä kurahousuja, joten hänkään ei halua käyttää koska haluaa olla jo iso.

Vierailija
15/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadevaatteet ovat muuttuneet 1970 luvulta lähtien paljon. Myös silloin lapsille puettiin liian paljon sadevaatteiden alle vaatteita ja se on ihan samanlaista nykyään. Monet vanhemmat eivät osaa pukea lapsille sadevaatteiden alle sopivaa kerrastoa ja tämä tieto on opittu ainostaan päiväkodeista. 

Lapset leikkivät ulkona maassa polvillaan, juosten ja jne. Lapsi ei ole normaali jos se vaan seisoo kylmissään ulkona ja katsoo kun muut leikkivät. 

Vierailija
16/17 |
11.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2014 klo 12:49"]

Sadevaatteet ovat muuttuneet 1970 luvulta lähtien paljon. Myös silloin lapsille puettiin liian paljon sadevaatteiden alle vaatteita ja se on ihan samanlaista nykyään. Monet vanhemmat eivät osaa pukea lapsille sadevaatteiden alle sopivaa kerrastoa ja tämä tieto on opittu ainostaan päiväkodeista. 

Lapset leikkivät ulkona maassa polvillaan, juosten ja jne. Lapsi ei ole normaali jos se vaan seisoo kylmissään ulkona ja katsoo kun muut leikkivät. 

[/quote]

Juuri näin, vanhemmat!

Vierailija
17/17 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sairas jos se ei leiki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme