Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jotenkin todella häkeltynyt ja surullinen Hesburgerin viime päivinä saamasta vyörytyksestä

Vierailija
27.08.2021 |

Olen aikanaan työskennellyt kahdessakin Hesessä - ja mulla on hyvät muistot sieltä. Kyllä, ravintola-alan työ on raskasta ja vaihtelevaa: muistan hikikarpalot otsalla kun 10 minuuttia ennen sulkemisaikaa tulee 3 bussilastillista jalkapallojunnuja pelin jälkeen hakemaan ruokaa ja valotaulu vilkkuu 64 valmistamista odottavaa kerroshampurilaista. Muistan myös ne sateiset sunnuntait, jolloin viimeiseen 1,5 tuntiin ei ollut käynyt yhtään asiakasta ja kaikki paikat oli desinfioitu jo lattiasta kattoon. Työtilanteet saattoivat muuttua silmänräpäyksessä - ihan kuten nyt korona-aikakin on meille kaikille näyttänyt. Muuttuvat tilanteet eivät olleet Hesburgerin vika - tai kenenkään muunkaan vika - ne kuuluvat elämään ja tuossa tapauksessa myös ravintola-alan työn luonteeseen. Tämän keskustelun kävin aina esimiesteni kanssa jo työsuhteen alkaessa ja ajattelin aina, että niihin tilanteisiin sopeudutaan - joustan jos tarve tulee: jäin töihin ruokkimaan ne junnut - vastaavasti välillä oli kivakin päästä aikaisemmin.

Ennen yrittäjyyttäni minullakin on ollut useita esimiehiä eri työnantajilla - hyviä ja huonoja. Kuitenkin aina ajattelin, että olen itse vastuussa myös alaisena omista alaistaidoistani ja siitä, millaiset rajat asetan. Minun vastuu myös alaisena on ollut kertoa, millainen käytös ei ole ok (ja kyllä - toisinaan se on erittäin pelottavaa! Valitettavasti kuitenkin kukaan ei osaa lukea ajatuksiani, joten ainoa tapa muuttaa asioita on puhua niistä). Lisäksi ajattelin (ja ajattelen edelleen), että olen myös itse vastuussa valinnoistani: jos esimieheni kysyi, että “voitko jäädä pidemmäksi aikaa?” ja vastasin kyllä, kannoin hyvillä mielin parilalle pihvit - ja jatkoin sämpylöiden paistamista ja sitouduin päätökseeni. Se ei ollut uhrautumista enkä koskaan tehnyt päätöstä minkään painostuksen alla. Jos vastasin ei, ymmärsin, että tilanne on tiukka, mutta toisinaan oli pakko priorisoida oma elämä - vaikka menojen takia. Ymmärsin myös esimieheni paineen ja vastuun tilanteessa ja halun palvella asiakkaita - olihan aina kyse yhteisestä menestyksestä.

Olen jotenkin ihmeissäni niistä hesetyöntekijöistä, jotka nostavat nimettöminä vuosien jälkeen päätään: miten sellaisessa tilanteessa tilanteita voi ikinä korjata, pyytää anteeksi tai puuttua? Enkä halua väheksyä kenenkään kokemuksia, olemmehan yksilöitä jokainen ja toleranssimme ovat erilaisia perustuen elämäntilanteeseen, perhetaustoihimme ym.

Hesburger on iso yritys - totta kai sinne mahtuu kaikenlaista väkeä, se on selvää. Jokainen työntekijä ja johtaja on kuitenkin myös ihminen - erehtyväinen sellainen. Ja haasteista pitäisi voida keskustella ilman, että syyllistetään koko yritys. Yrityskulttuureja on myös monenlaisia - esimerkiksi meidän ikioma Kotakaan ei sovi kaikille. Sekään ei ole sen kummemmin yrityksen kuin yksilönkään vika - olemme vain erilaisia.

Tiedän, että meitä, kenelle Hese on ollut tai on edelleen mukava ja positiivinen työpaikka - on tuhansia. Hese-vuodet antoivat mulle todella hyvät ja vahvat eväät työelämään. Median luotsaaman kohun ympärillä olen kuitenkin tosi huolissani, että pysyyhän työpaikat pystyssä niille, kenelle Hese on oikeasti mukava ja antoisa työpaikka!

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Jeesus söisi? Tietenkin Hesessä.

Vierailija
22/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesburger on Suomalainen ketju, toisin kuin MacDonals, meidän pitää olla isänmaallisia.

Uskaltaako tähän kirjoittaa sitä, että Hesburgerin arvostelijat puhuvat useimmiten jotakin muuta kieltä paremmin kuin suomea tai ruotsia. Hesburger edustaa meille suomalaisuutta, sinistä ja valkoista väriä, kuusikkometsiä ja mustikkamättäitä. Hesburgerit ovat niitä paikkoja, joihin suomen tai ruotsinkieltä puhuvat asiakkaat voivat mennä häpeilemättä, omasta ihonväristään huolimatta. Voit istua pöytään ja tilata hampurilaisen hyvällä omatunnolla, tietäen että sinun rahoillasi ei tueta globaalia maailmanvaltaa, lapsityövoimaa ja köyhimpien ihmisten riistämistä.

Monet ihanat romanssit saavat alkuunsa Hesburgerista. Hesburger antaa nuorille mahdollisuuden onnistua ja menestyä.

Pitäkää kiinni siitä mitä teillä on, antakaa siniristilipun liehua vapaasti. Valitse Hesburger, jos vapautesi ja tulevaisuutesi on sinulle rakkain asia maanpäällä.

Olen kantasuomalainen, mutta en tämän jälkeen nappaa edes kahvia mukaan Heseltä.

Työntekijöiden huono kohtelu ei ole hyväksyttävää edes suomalaisissa yrityksissä!

Sinähän se hullu ja nauretttava olet!!   Sinusta se kuitenkin on parempi sitten monikansallisissa yrityksissä?

Olet tyypillinen tämän ketjun kirjoittaja eli kateudesta sairas lutikka.  Pääasia, ettei vaan suomalainen yritys menesty tai lukemattomat nuoret suomalaiset kivan työpaikan suomalaisessa ketjussa, ja kaikki tämä vain siksi, että suomalaisen menestys jotenkin triggeroi sinun alemmuuden ja huonouden tunteitasi.   Mene ihmeessä hoidattamaan vammasi psykiatrille.  Tuommoinen vamma kyllä vammauttaa ihmisen elämän kokonaisvaltaisesti.    Mutta terapiakäynneilläsi hae nyt kuitenkin se kahvi Hesestä (ole siis omalta osaltasi hyvä asiakas äläkä vaivaa upeita Hesellä viihtyviä, laadukkaita työntekijöitä itsesi passuuttamisella).  Näin saadaan niitä verorahoja, jotka ovat tarpeen kun joudumme kuitenkin kustantamaan sinun terveydenhoitosi kuten muunkin elämäsi.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pikaruokakaan tullaan siksi että saisi sen aterian melko nopeasti. Juuri koskaan ei ole enää mitään valmiina ja viimeksi piti odottaa reilu 20min hampurilaista. Kyllä mietin nykyisin kahdesti jaksanko lähtä istumaan ja odottamaan. Tykkään kyllä ruuasta, majoneeseista ja ranskalaisista.

Vierailija
24/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta työpaikka ei kuulosta asialliseslta silloin, jos epäkohtia ei saa tuoda esille ja jos tuo, asiaan ei reagoida. 

Oletko tyhmä tai jotain?    Jos joku kitisee, niin se ei kuvasta koko totuutta. 

Yritä pinnistää oikein kovasti ja lue tuo aloitus.  Varaa vaikka pari iltaa lukemiseen ja pyydä vaikka joku fiksu lukutueksesi.   Ehkä ymmärrät edes hieman asioita sen jälkeen, kun olet sen lukenut.

Vierailija
25/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesburger on Suomalainen ketju, toisin kuin MacDonals, meidän pitää olla isänmaallisia.

Uskaltaako tähän kirjoittaa sitä, että Hesburgerin arvostelijat puhuvat useimmiten jotakin muuta kieltä paremmin kuin suomea tai ruotsia. Hesburger edustaa meille suomalaisuutta, sinistä ja valkoista väriä, kuusikkometsiä ja mustikkamättäitä. Hesburgerit ovat niitä paikkoja, joihin suomen tai ruotsinkieltä puhuvat asiakkaat voivat mennä häpeilemättä, omasta ihonväristään huolimatta. Voit istua pöytään ja tilata hampurilaisen hyvällä omatunnolla, tietäen että sinun rahoillasi ei tueta globaalia maailmanvaltaa, lapsityövoimaa ja köyhimpien ihmisten riistämistä.

Monet ihanat romanssit saavat alkuunsa Hesburgerista. Hesburger antaa nuorille mahdollisuuden onnistua ja menestyä.

Pitäkää kiinni siitä mitä teillä on, antakaa siniristilipun liehua vapaasti. Valitse Hesburger, jos vapautesi ja tulevaisuutesi on sinulle rakkain asia maanpäällä.

Tämä oli hyvä. Lihavoin hauskimmat kohdat!

Vierailija
26/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä pikaruokakaan tullaan siksi että saisi sen aterian melko nopeasti. Juuri koskaan ei ole enää mitään valmiina ja viimeksi piti odottaa reilu 20min hampurilaista. Kyllä mietin nykyisin kahdesti jaksanko lähtä istumaan ja odottamaan. Tykkään kyllä ruuasta, majoneeseista ja ranskalaisista.

No ei ole valmiina, kun ei niitä saa lämpiminä seisottaa kuin hetken.   Se taas on hullua, että valmistettaisiin rutkasti ja heitettäisiin sitten pois, kun myyntiaika umpeutuu (eli valmistuksen ja myynnin välinen aika liian pitkä).

Oikeasti olen kyllä aina joutunut odottamaan mainitsemasi ajan tai jopa pidempään noissa muissa ketjuissa (jotka ovat sattuneet olemaan lähempänä tai ainoita koko paikassa).

Vierailija
27/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kusipäinen toiminta ei muutu hunajaksi sinun uskonnollisella hehkutuksella.

Katsokaa nyt!   Tätä ajojahtia masinoivat vastenmieliset itseään ateisteiksi nimittävät ihmiset.

Todelllisuudessa nämä eivät ole kuitenkaan ateisteja, vaan lahjattomia yksilöitä, jotka eivät edes pysty tällaisia asioita ajattelemaan.    He ovat vain syvästi onnettomia sieluja, ja vielä järkikin puuttuu.   Siksi saavat tällaisia raivokohtauksia, kun eivät kestä muiden ihmisten onnellista elämää.  

Ehdotan että menet rohkeasti puhumaan jonku uskovan kanssa ja pyydät häneltä apua, jotta sinäkin voisit liittyä heidän, onnellisten, joukkoon.    Saisit sielullesi rauhan. (älyä et voi saada mistään).    Sen jälkeen voit käyttää energiaasi johonkin muuhun kuin tämmöiseen noloon vähäjärkisen riehuntaan .  Asiastahan et ymmärrä mitään.

Vierailija
28/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rolls, xmeal, scanburger, friends and Burgers, kaikki nämä ovat suomalaisia ketjuja. Miks heseläiset yrittää antaa kuvaa niinkuin se olisi ainoa? Lisäksi burgereita saa edelleen kioskeista ja yksityisistä ravintoloista. Noissa kaikissa on paremmat sapuskat kuin hesessä, mäkkärissä tai bk:ssa.

Vierailija
29/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus oli tilaustyö, kuten jo moni muukin on huomannut.

Vierailija
30/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Heikki Salmela, tämä aloituksesi todisti, että olet myös rasisti kaiken muun sonnan lisäksi. Toivottavasti saat ansiosi mukaan.

Vierailija
31/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä. Lihavoin hauskimmat kohdat!

😂😂😂 Hyvä Salmelat, kiva kun löysitte "someen", respect

Vierailija
32/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, tää ketju on ihan parasta viihdettä! Rupesi tekeen mieli sinivalkoista mälliä

Vierailija
33/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiii, mun kommentit ei mee läpi lol, tää ketju on hauskaa viihdettä!

Vierailija
34/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen johdolle tulee aina halvemmaksi tilata näitä viraali-hössötyksiä kuin tehdä mitään henkilöstönsä työhyvinvoinnin eteen. Siksi näitä "puolustuspuheita" hesestä on nyt ilmestynyt sinnetänne ja kysymättä, oikein viihteellistä luettavaa kiistatta! Helpoimmin hese-linjaukset ymmärtää kunhan seuraa sitä ketä he haluavat palkata. Omallakin kokemuksilla vain nuoret kelpaavat! Miksi? Koska nuorilla ei ole kokemusta työelämästä ja he usein pelkäävät pitää kiinni oikeuksistaan. 30 vuotta töissä ollut ei enää kuuntele sellaista *ittuilua jota hesen keskijohto ilmeisesti edelleen näille nuorille päivittäin antaa. Ainakin itse olisin antanut moista suoltaville välisarjan pomoille kirjaimellisesti nekkuun aivan välittömästi.

M50

Vierailija
35/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa tämä Hesburger defence force, jollainen nousee aina kun jotain riistokapitalistifirmaa "sorretaan". Ymmärrän, että joillakin on myös hyviä kokemuksia jopa Hesestä, muttei se oikeuta vastaavasti kymmentä huonoa, tai sitä, että kyseisen yrityksen voi väittää toimineen vastuullisesti.

Vierailija
36/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hese tästä hassun hauskasta ketjusta, pelasti mun tylsän perjantai illan!

Vierailija
37/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai koittaako joku kenttäpäällikökkö kiillotella kaljuaan näillä aloituksilla 😁

Vierailija
38/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kantasuomalainen, mutta en tämän jälkeen nappaa edes kahvia mukaan Heseltä.

Työntekijöiden huono kohtelu ei ole hyväksyttävää edes suomalaisissa yrityksissä!

Sinähän se hullu ja nauretttava olet!!   Sinusta se kuitenkin on parempi sitten monikansallisissa yrityksissä?

Olet tyypillinen tämän ketjun kirjoittaja eli kateudesta sairas lutikka.  Pääasia, ettei vaan suomalainen yritys menesty tai lukemattomat nuoret suomalaiset kivan työpaikan suomalaisessa ketjussa, ja kaikki tämä vain siksi, että suomalaisen menestys jotenkin triggeroi sinun alemmuuden ja huonouden tunteitasi.   Mene ihmeessä hoidattamaan vammasi psykiatrille.  Tuommoinen vamma kyllä vammauttaa ihmisen elämän kokonaisvaltaisesti.    Mutta terapiakäynneilläsi hae nyt kuitenkin se kahvi Hesestä (ole siis omalta osaltasi hyvä asiakas äläkä vaivaa upeita Hesellä viihtyviä, laadukkaita työntekijöitä itsesi passuuttamisella).  Näin saadaan niitä verorahoja, jotka ovat tarpeen kun joudumme kuitenkin kustantamaan sinun terveydenhoitosi kuten muunkin elämäsi.  

Tais mennä vähän tunteisiin 😀 😀

Tekstisi perusteella taidat olla itse hoidon tarpeessa.

Hese ja laadukas ei kuulu samaan lauseeseen.

Vierailija
39/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä organisaatiokulttuuria ei enää ole jonka sinä muistat? Jos kulttuuri on se, että pelkistä taukojen pitämisestä tai aikaisemmasta kotiinlähdöstå kieltäytymällä menetät kaikki työtuntisi niin miten sellaisessa organisaatiossa voi muka puhua mistään mitään jos ei samalla ole valmis siivoamaan työpöytäänsä lopullisesti?

Vierailija
40/47 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu et nyky nuoreton vaan herkempiä.

Itsekin olin nuorena mc donaldsissa. Meininki aika sama kuin näissä jutuissa jotka uutisissa. Niinhän se menee.. siitä sai hyvän motivaation kouluttautua.

Olin muuten raskaana töissä. En saanut mennä edes vessaan... haikeudella muistelen;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi