Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hiljainen ihminen olla karsimaattinen?

Vierailija
27.09.2014 |

Sellainen enemmän tarkkailija luonne?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu, että olen hiljaisen karismaattinen. Olen introvertti ja puhun yleensä hyvin harkitusti. Puhun silloin kun tuntuu, että on sanottavaa.

Vierailija
2/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kysymys on melko hämmentava ja asenteellinen. Ainakaan ap ei kovin karismaattiselta vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis karismaattinen

korjaa ap

Vierailija
4/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä oikein tunnu siltä. Rauhallinen voi olla, tai ujokin, mutta että sellainen nurkkaan vetäytyvä? Eihän sellaista / sellaisen karismaa kukaan edes huomaisi!

Vierailija
5/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
6/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti, monet näyttelijätkin myöntävät olleensa joskus menneisyydessään ujoja.

Vierailija
7/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Karisma voi olla sitä, ettei ole ns. tyhjän hölöttäjä, vaan silloin kun ihminen jotain harvoin sanoo, tietää sieltä tulevan asiaa.

Vierailija
8/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulospäinsuuntautuneiden mielestä ei.

Vierailija
9/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos tulee hyväksytyksi itsenään ja kokee olevansa arvostettu.

Vierailija
10/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin urheilussa tunnetaan hiljaisia johtajia. Mutta he ovat sitten kentän vahvimpia tai taitavimpia.

Vierailija
11/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karisma on ennen kaikkea tekoja, ei vain sanoja.

Vierailija
12/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastava kysymys. Mä olen ilmeisesti karismaattinen. Ainakin aikuisiällä tutustumani uusi ystävä näin väitti kun tutustuttiin. Hän on tutkija ja minä taidealalla. Mun karisma kumpuaa siitä että olen rehellisesti sitä mitä olen peittelemättä. Yltiösosiaalinen ja puhelias. Jaan ihmiset kahtia. On ne jotka pitävät ja ne jotka pitävät pieninä annoksina.Voin puhua hyvinkin filosofisia asioita ja noiden pohdintojen/huomioiden takia kyynisimmät ihmiset pitävät minua yleensä "yksinkertaisena" vaikka keskustelunaihe on tarkpitettu ajatusleikiksi johon yritän kosiskella ihmisiä mukaan. Ja sitten mulla oli yksi miespuolinen tuttu. Rauhallinen ja intensiivinen ja hyvin karismaattinen. Olisiko karisma siis itsetietoisuutta ja rentoutta itsestään? Näin ollen hiljaisempikin ihminen voi olla karismaattinen. Mutta sillä hiljaisella täytyy olla siltikin jokin silmiinpistävä kommunikointitapa easim. Elekieli. Seinäruusu ei voi olla karismaattinen. Ihminen joka ei tykkää tulla kuulluksi ja nähdyksi ei voi olla karismaattinen.

Vierailija
13/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako ihmistä 11 on jakanut kahtia? Kuulostaa pahalta.

Vierailija
14/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:37"]

Haastava kysymys. Mä olen ilmeisesti karismaattinen. Ainakin aikuisiällä tutustumani uusi ystävä näin väitti kun tutustuttiin. Hän on tutkija ja minä taidealalla. Mun karisma kumpuaa siitä että olen rehellisesti sitä mitä olen peittelemättä. Yltiösosiaalinen ja puhelias. Jaan ihmiset kahtia. On ne jotka pitävät ja ne jotka pitävät pieninä annoksina.Voin puhua hyvinkin filosofisia asioita ja noiden pohdintojen/huomioiden takia kyynisimmät ihmiset pitävät minua yleensä "yksinkertaisena" vaikka keskustelunaihe on tarkpitettu ajatusleikiksi johon yritän kosiskella ihmisiä mukaan. Ja sitten mulla oli yksi miespuolinen tuttu. Rauhallinen ja intensiivinen ja hyvin karismaattinen. Olisiko karisma siis itsetietoisuutta ja rentoutta itsestään? Näin ollen hiljaisempikin ihminen voi olla karismaattinen. Mutta sillä hiljaisella täytyy olla siltikin jokin silmiinpistävä kommunikointitapa easim. Elekieli. Seinäruusu ei voi olla karismaattinen. Ihminen joka ei tykkää tulla kuulluksi ja nähdyksi ei voi olla karismaattinen.

[/quote]

Kirjoituksesi "kuulostaa" samalta kuin joku sanoisi olevansa huumorintajuinen.

Vierailija
15/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kuvailet ärsyttävää ja rasittavaa ihmistä, et karismaattista.

Vierailija
16/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karimaattisen ihmisen ei tarvitse olla mitenkään ulospäinsuuntautunut, koska karismaattisuudssa ei ole kyse siitä, että ihminen hakee muiden seuraa tai huomiota, vaan päinvastoin.  Karismaattisuudessa on kyse siitä, että ihmiset kiinnostuvat jostakusta ja tuntevat vetoa tämän luo.

Vierailija
17/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni karismaattisuus on sielukkuutta ja herkkyyttä.

Vierailija
18/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:27"]

Voi tietysti, monet näyttelijätkin myöntävät olleensa joskus menneisyydessään ujoja.

[/quote]

Ujo on ujo, mutta hiljainen...Ei voi.

Mulla tuli mieleen Rauli Padding, (oisko hiljainen JA karismaattinen) mutta hänhän lakkasi aina olemasta hiljainen, kun pääsi esiintymään. Eli ollessaan äänessä hän oli karismaattinen, mutta en usko että ihmiset saivat hänen puheidensa perusteella hänestä karismaattisia fiboja.

Vierailija
19/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:43"]

[/quote]

Kuvailet ärsyttävää ja rasittavaa ihmistä, et karismaattista.

[/quote]

Näin minustakin. Hölöttäjä.

Mies

Vierailija
20/29 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Jos se on sellainen hiljaa tarkkailija joka salaa iskee arkaan paikkaan. Siis voi olla sekopäisesti uskonnollinen karismaattinen.

Mutta hurmaavan vaikuttavat ja karismaattiset (ei uskonnolliset) ihmiset eivät ole hiljaisia.