Voiko hiljainen ihminen olla karsimaattinen?
Kommentit (29)
Koko kysymys on melko hämmentava ja asenteellinen. Ainakaan ap ei kovin karismaattiselta vaikuta.
Ei kyllä oikein tunnu siltä. Rauhallinen voi olla, tai ujokin, mutta että sellainen nurkkaan vetäytyvä? Eihän sellaista / sellaisen karismaa kukaan edes huomaisi!
Voi tietysti, monet näyttelijätkin myöntävät olleensa joskus menneisyydessään ujoja.
Voi. Karisma voi olla sitä, ettei ole ns. tyhjän hölöttäjä, vaan silloin kun ihminen jotain harvoin sanoo, tietää sieltä tulevan asiaa.
Ulospäinsuuntautuneiden mielestä ei.
Voi. Jos tulee hyväksytyksi itsenään ja kokee olevansa arvostettu.
Ainakin urheilussa tunnetaan hiljaisia johtajia. Mutta he ovat sitten kentän vahvimpia tai taitavimpia.
Karisma on ennen kaikkea tekoja, ei vain sanoja.
Haastava kysymys. Mä olen ilmeisesti karismaattinen. Ainakin aikuisiällä tutustumani uusi ystävä näin väitti kun tutustuttiin. Hän on tutkija ja minä taidealalla. Mun karisma kumpuaa siitä että olen rehellisesti sitä mitä olen peittelemättä. Yltiösosiaalinen ja puhelias. Jaan ihmiset kahtia. On ne jotka pitävät ja ne jotka pitävät pieninä annoksina.Voin puhua hyvinkin filosofisia asioita ja noiden pohdintojen/huomioiden takia kyynisimmät ihmiset pitävät minua yleensä "yksinkertaisena" vaikka keskustelunaihe on tarkpitettu ajatusleikiksi johon yritän kosiskella ihmisiä mukaan. Ja sitten mulla oli yksi miespuolinen tuttu. Rauhallinen ja intensiivinen ja hyvin karismaattinen. Olisiko karisma siis itsetietoisuutta ja rentoutta itsestään? Näin ollen hiljaisempikin ihminen voi olla karismaattinen. Mutta sillä hiljaisella täytyy olla siltikin jokin silmiinpistävä kommunikointitapa easim. Elekieli. Seinäruusu ei voi olla karismaattinen. Ihminen joka ei tykkää tulla kuulluksi ja nähdyksi ei voi olla karismaattinen.
Montako ihmistä 11 on jakanut kahtia? Kuulostaa pahalta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:37"]
Haastava kysymys. Mä olen ilmeisesti karismaattinen. Ainakin aikuisiällä tutustumani uusi ystävä näin väitti kun tutustuttiin. Hän on tutkija ja minä taidealalla. Mun karisma kumpuaa siitä että olen rehellisesti sitä mitä olen peittelemättä. Yltiösosiaalinen ja puhelias. Jaan ihmiset kahtia. On ne jotka pitävät ja ne jotka pitävät pieninä annoksina.Voin puhua hyvinkin filosofisia asioita ja noiden pohdintojen/huomioiden takia kyynisimmät ihmiset pitävät minua yleensä "yksinkertaisena" vaikka keskustelunaihe on tarkpitettu ajatusleikiksi johon yritän kosiskella ihmisiä mukaan. Ja sitten mulla oli yksi miespuolinen tuttu. Rauhallinen ja intensiivinen ja hyvin karismaattinen. Olisiko karisma siis itsetietoisuutta ja rentoutta itsestään? Näin ollen hiljaisempikin ihminen voi olla karismaattinen. Mutta sillä hiljaisella täytyy olla siltikin jokin silmiinpistävä kommunikointitapa easim. Elekieli. Seinäruusu ei voi olla karismaattinen. Ihminen joka ei tykkää tulla kuulluksi ja nähdyksi ei voi olla karismaattinen.
[/quote]
Kirjoituksesi "kuulostaa" samalta kuin joku sanoisi olevansa huumorintajuinen.
[/quote]
Kuvailet ärsyttävää ja rasittavaa ihmistä, et karismaattista.
Karimaattisen ihmisen ei tarvitse olla mitenkään ulospäinsuuntautunut, koska karismaattisuudssa ei ole kyse siitä, että ihminen hakee muiden seuraa tai huomiota, vaan päinvastoin. Karismaattisuudessa on kyse siitä, että ihmiset kiinnostuvat jostakusta ja tuntevat vetoa tämän luo.
Minun mielestäni karismaattisuus on sielukkuutta ja herkkyyttä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:27"]
Voi tietysti, monet näyttelijätkin myöntävät olleensa joskus menneisyydessään ujoja.
[/quote]
Ujo on ujo, mutta hiljainen...Ei voi.
Mulla tuli mieleen Rauli Padding, (oisko hiljainen JA karismaattinen) mutta hänhän lakkasi aina olemasta hiljainen, kun pääsi esiintymään. Eli ollessaan äänessä hän oli karismaattinen, mutta en usko että ihmiset saivat hänen puheidensa perusteella hänestä karismaattisia fiboja.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Kuvailet ärsyttävää ja rasittavaa ihmistä, et karismaattista.
[/quote]
Näin minustakin. Hölöttäjä.
Mies
No joo. Jos se on sellainen hiljaa tarkkailija joka salaa iskee arkaan paikkaan. Siis voi olla sekopäisesti uskonnollinen karismaattinen.
Mutta hurmaavan vaikuttavat ja karismaattiset (ei uskonnolliset) ihmiset eivät ole hiljaisia.
Mulle on sanottu, että olen hiljaisen karismaattinen. Olen introvertti ja puhun yleensä hyvin harkitusti. Puhun silloin kun tuntuu, että on sanottavaa.