Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmaistyötä hevostallilla!

Vierailija
27.09.2014 |

Aloitin aikuisena ratsastuksen. Nyt edellyttävät että pitää omalla ajallaan laittaa hevonen kuntoon ja tunnin jälkeen huoltaa, ja pitää vielä maksaa tunnista. Siis ei mitään hinnan alennusta vaan pitää tehdä tallille ilmaistyötä! Ei näin ole missään muussakaan harrastuksessa, yrittäjän vastuullahan on huolehtia nämä asiat ja asiakas käy harrastamassa tuntinsa, josta maksaa. Tajuan että pikkutytöt tekevät mielissään ilmaistyötä, mutta pitääkö yrittää jujuttaa aikuisiakin tällaiseen? No en todellakaan aio suostua.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:17"]Peräkyliltä loppui poikamiehet kun av-mammat pitää suhteita hevosiin...
[/quote]

Siistiä.

Vierailija
82/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:17"]Peräkyliltä loppui poikamiehet kun av-mammat pitää suhteita hevosiin...
[/quote]

Siistiä.
[/quote]

Syövät metukkaa samalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:21"] Lisäksi, yrittäjällä on asiakkaalle informaatiovelvollisuus ja jos asiakkaalla teetetään työtä vastikkeetta se vaatii häneltä suostumuksen. Moniko teistä haluaisi esimerkiksi siivota kuntosalia lunastettuaan salikortin koska "tällainen nyt on tapana"? [/quote] Tuota, omat jälkensä pitää kyllä siivota kuntosaleilla ohjeiden mukaan. Suurin osa ei vain sitä tee. jostain syystä spinningpyörät tuntuvat olevan poikkeus.  [/quote] Pesetkö siellä myös vessat ja lattiat ja huollat laitteet? [/quote] Pesetkö tallilla tallin vessat ja huollot satulat, suitset ja suojat, korjaat loimet yms?

[/quote]

Miksi helvetissä tallilla olisi WC?

Vierailija
84/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:11"]Ymmärrätkö että se sun ratsastaminen ei ole täyttä harrastamista jos et myös tee muuta kuin istu vain selässä? Mä en todellakaan uskaltaisi lähteä mahdollisesti täysin vieraan hevosen selkään suoraan ratsastamaan jos en olisi ensin saanut tehdä tuttavuutta vähän aikaa. Ratsastuskouluilla kun voi olla ihan millaisia hevosia vain. Ja koska hevonen on elävä olento, sillä voi olla myös huonoja päiviä. Tai vaikka huonoja tapoja= yrittää purra kun ratsastaja nousee selkään tai vyötä kiristetään. Miten tähän reagoi ratsastaja joka ei tuollaisesta tiedä?

Mainitsin, että olisin valmis maksamaan ratsastuksesta enkä siitä hevosen hoidosta. Paskaakaan en piittaa siitä olisinko jonkun hevosharrastajan mielestä oikea ratsastaja vai en kun itselleni se ratsastus olisi se mitä ja mistä maksaisin. Sen kuin pidätte itseänne ratsastajina ja muita joinakin, niin en osaa edes ajatella minä heitä pidätte?

Luulisi senkin puolen olevan tallin vastuulla millaisia hevosia siellä on ratsastajille käytettävissä? Ei kai asiakkaan täydy tutustua hevoseen ja sen luonteeseen, mielialoihin jne. Sanot itse sen, niin kuin asia on, hevosella saattaa olla huonoja tapoja ja ei kai sellaista voida antaa asiakkaalle ratsastettavaksi, vai voidaanko ja siitä vielä odotetaan sen pokkuroivan hoitamista ja rahaa sitä vastaan?

Niille jotka vertaavat johonkin harrastusvarusteiden pukemiseen hevosen varustamista, nii oletteko oikeasti noin tyhmiä? En kai minäkään sinne ratsastamaan menisi suoraan toimistosta puku päällä vaan vaihtaisin sen ihan omatoimisesti, sehän on jokaisen harrastajan oma asia millaisissa vermeissä sinne menee, sen hevosen varustaminen ei. Joo, uimihallikäyttäytymistä voikin mainiosti verrata hevosen varustamiseen, voi helv...
[/quote]
Voi kuule kun voidaan. Etenkin isot hevoset ovat yleensä huonokäytöksisiä, purevat, potkivat ja pukittelevat koska ovat niin kyllästyneitä siihen vaihtuvien perunasäkkien selässä kantamiseen. Jos oikeasti ratsastaisit niin tietäisit ettei ne tosiaan ole mitään halinalleja ratsastuskouluissa. Vihaisia ja kyllästyneitä hevosia joista ajanmittaa tulee aggressiivisia.

Vierailija
85/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi aloittajaa vaihtamaan lajia. Ratsastusharrastukseen kuuluu olennaisena osana myös hevoseen tutustuminen, sen hoito ennen ja jälkeen ratsastuksen. Itse olen ratsastanut yli 20 vuotta ja olen pettynyt jos ratsuni on jo edellisellä tunnilla valmiina.Toki hevonen on silti lämmiteltynä valmiina mutta tutustuminen hevoseen, sen mielialan vaistoaminen ym puuttuu silloin täysin. Ratsastus on helpompaa kun hevosen on etukäteen tavannut ja tietää esimerkiksi mllä tuulella se tänään on. Tämän oppii vain kokemuksen kautta. Ratsastaja ei ole ratsastaja jos ei osaa hoitaa ja käsitellä ratsuaan muuten kuin selästä. Myös ammattiratsastajat usein hoitavat itse hevosensa juuri edellämainituista syistä. Minä myös vuokraan yksityistä hevosta ratsastuskoulutuntien lisäksi juuri siitä syystä, että saan viettää enemmän aikaa heovsen kanssa muutenkin kuin vain selästä käsin.

Vierailija
86/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:21"] Lisäksi, yrittäjällä on asiakkaalle informaatiovelvollisuus ja jos asiakkaalla teetetään työtä vastikkeetta se vaatii häneltä suostumuksen. Moniko teistä haluaisi esimerkiksi siivota kuntosalia lunastettuaan salikortin koska "tällainen nyt on tapana"? [/quote] Tuota, omat jälkensä pitää kyllä siivota kuntosaleilla ohjeiden mukaan. Suurin osa ei vain sitä tee. jostain syystä spinningpyörät tuntuvat olevan poikkeus.  [/quote] Pesetkö siellä myös vessat ja lattiat ja huollat laitteet? [/quote] Pesetkö tallilla tallin vessat ja huollot satulat, suitset ja suojat, korjaat loimet yms?

[/quote]

[/quote]
Mira vittua? Tottakai tallilla on wc, asiakkaat saavat sitä käyttää. Ainakin kaikilla talleilla missä minä olen ollut niin on wc.

Vierailija
87/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä ihmiset, jotka kuvittelevat olevansa niin ihmeellisiä ja joiden aika on niin kallista, edes ovat eläinten kanssa tekemisissä??!

Vierailija
88/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on oikean eläimen kanssa työskentelystä, hei ap. Ei minkään esineen. Vaihda lajia.

Vierailija
89/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:17"]Mulla on miehiä suhteisiin, kiitos vaan. Ja varmaankaan en parin tunnin kokemuksella ole ratsastaja. En kyllä ole niin tyhmäkään että tekisin ilmaistyötä. Mun aikani on muuten aika kallista. [/quote] Eikä sinusta tuolla mentaliteetilla ratsastajaa tulekaan..... Sama kun aasin selkään laittais.... :D [/quote] Aasin aasin selkään :D tässä nyt kyllä loukataan aaseja xD

[/quote]

Jos mitenkään olisi mahdollista, minä haluaisin aasin. Ne on niin ihania. (AP ei ihan niin ihana.)

Vierailija
90/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki tallitytöt! Minusta suhteenne hevosiin on ihan hyväksyttävää ja ihailtavaa, mutta olenkin sinkkupoika maalta. Jos kiinnostuit, otahan ujosti yhteyttä jaska.maalta@makkaratehdas.fi ps. Harrastan valokuvausta jos haluatte taidekuvia tutustun mielelläni siihen miten luotte suhdetta hevosiinne, en ole mustasukkaista tyyppiä.:)

Vierailija
91/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]
Mira vittua? Tottakai tallilla on wc, asiakkaat saavat sitä käyttää. Ainakin kaikilla talleilla missä minä olen ollut niin on wc.
[/quote]

Maalla ei ole wc:tä ja talli on niiden jäännös niinoä kaupungeissa talleilla pissataan heinäkasaan.

Vierailija
92/92 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap haluaa VAIN ratsastaa ilman mitään oheisjuttuja eikä ole rahasta kiinni niin sitten varaamaan yksityistunteja jostain ja ilmoittaa niistä sopiessaan, että haluaa hevosen valmiina tunnille. Taatusti löytyy tällainenkin vaihtoehto jostain. Minun mielestäni siinä jää kyllä paljosta paitsi, mutta kukin tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi