Millaista asuinaluetta on Kartanonkoski?
Mitä mieltä esim. näistä asunnoista?
http://www.etuovi.com/kohde/532375
http://www.etuovi.com/kohde/178287
Kommentit (15)
Hyvät bussiyhteydet yms. Kenties toi kerrostalo olis kivempi, rivari on alueen reunassa, liki kauppoja ja valimotietä
peltojakaan niin kauheasti ole, pieni lämpäre omakotitalojen ja luonnonsuojelualueen välissä ja sitten backaksen kartanon luona. Suuri osa pelloista jää urheilukenttien alle, nyt on vasta jalkapallokenttä valmis.
sijaintiinsa ja laatuunsa nähden. En ymmärrä miksi ihmiset haluavat asua tiiviisti rakennetuissa ahtaissa taloissa keskellä peltoa. Eikä palveluissakaan ole hurraamista, päiväkotipaikoista on pulaa.
Eikös siinä ole kaikkia isoja marketteja ihan kävelyetäisyydellä? Itse olen ihastunut ko. alueen talokantaan - kauniita, pirteitä, luontoon sopivia, kuitenkin nykyaikaisia taloja - mutta meillä ei ikuna olisi varaa niin isoon asuntoon sieltä kuin mitä tarvitsisimme.
Tuollaista arkkitehtuuria saisi olla enemmänkin. Mutta Kartanonkoski on kyllä ankealla paikalla pellolla outlet-laatikkomyymälöiden keskellä. Vieressä on vielä jätti sähkövoimalinja, joka ei näytä kovin hyvältä ja terveelliseltä.
Jumbo on lähellä ja se tuo oman lisänsä liikennettä ja autoja.
Ei ole läpiajoliikennettä. Eikä se mielestäni ole syrjässä, ihan Helsingin rajalla, ja busseja menee ruuhka-aikaan 10 minuutin välein. Päivähoitopaikkojakin alkaa jo nyt olla, kun ihmiset viihtyy alueella ja lapset kasvaa. Palvelut on liki, ja lähellä on hyvät ulkoilumaastot. Jos vielä saatais uimapaikka, urheilukenttä on tulossa. Alueella on harrastustoimintaa, esim kuvataidekoulu ja musiikkikoulu. Kirjasto on myös. Nyt kun Flamingo avautuu, tulee vielä kaikkea muuta kaupallista harrastusta. Talot on rakennettu tiiviisti, mutta ihan rauhassa täällä saa asua. Kaikkiallahan tiivistä rakentamista nyt suositaan. Itse pidän pikkukaupunkimaisesta arkkitehtuurista, ja varsinkin väreistä. Naapurit on kivoja ja alueella on kiva henki
Mutten vaan tajua mitä järkeä on rakentaa tiiviisti jonnekin korpeen tai keskelle peltoa. Voisiko joku selittää?
ihan tiivistä rakentamista koko alueella, myös lähialueet on aika rakennettu. Ylästön ja Pakkalan välillä on peltoa, mutta varmaan sekin rakennetaan
Olen asunut täällä nyt 5 v. Palvelut on hyvät, juuri nuo kaupat & mm. neuvola ihan lähellä + harrastuksia lapsille & aikuisille. Mutta edelleen päiväkoteihin on paljon tunkua. Mutta taas uutta päiväkotia rakennetaan.
Alue on nätti. Täällä pärjää myös autotta (siis esim. mulla kotiäidillä ei oo pakko olla autoa, pääsen kauppoihin ym. kävellen).
Täällä on paljon lapsiperheitä, ja alue on rauhallinen (ei mitään baareja ym.). Tykkään tosi paljon asua.
Kartanonkoski on nyt uusi ja aika kivan näköinen, tiiviisti tehty asuinalue vaan odotettavissa on jahka alueen lapset kasvavat murkkuikään niin entisen Jakomäen kaltainen alue....
ja uusia pieniä lapsia tulee alueelle + isompien lapsien perheitä muuttaa pois, koskapa monilla tutuillani on esim. 2 lasta ja kaksio tai max. kolmio. Jos tulee 3. lapsi jossain vaiheessa on muutettava ja isommat asunnot on kiven takana k-koskella + ovat aika kalliita.
k-koskelainen
Kartanonkoski on nyt uusi ja aika kivan näköinen, tiiviisti tehty asuinalue vaan odotettavissa on jahka alueen lapset kasvavat murkkuikään niin entisen Jakomäen kaltainen alue....
Kartanonkoskella on kaikentyylistä asumusta ja eri omistusmuotoja, ei siis ole iso vuokra-asunto yhdyskunta. En usko vastaavia ongelmia niin kauhiasti syntyvän, vaikka nuoriso varmaan koetteleekin hermoja.
Kalliin puoleinen ja syrjässä