Viisikymppinen työkaveri tiuskii ja murjottaa
Vaikka olen hänelle ystävällinen ja yhteistyökykyinen. Voiko olla vaihdevuodet?
Kommentit (57)
Tähän huonoon käytökseen kannattaa puuttua aika nopeasti, sillä harvemmin itsestään tilanne ainakaan paranee. Sano rauhallisesti kyseiselle henkilölle, että olette työpaikalla ja työajalla. Koet hänen käytöksensä epäasialliseksi ja se häiritsee työskentelyäsi.
Ongelma lähtökohtaisesti ihmisten kanssa, jotka käyttäytyvät huonosti ns. päin naamaa on, että he usein myös tekevät valituksia esimiehille näistä henkilöistä, joiden seurassa he itse käyttäytyvät huonosti. Tähän kannattaa varautua ja toimia itse jo ennakkoon, ettei joudu yllättäen syytetyn penkille ilman mitään todisteita henkilön huonosta käytöksestä.
Ainakin minä olen aamuäreä. On todella rasittavaa, että joku tulee kyselemään jotain sillä sekunnilla, kun saavun työpaikalle. En tosin tiuski, mutta mieli tekisi. Aamukahvin jälkeen on ihan toinen tilanne, kun saa silmät kunnolla auki. Toki ymmärrän, että neuvoja kaivataan joskus heti aamusta, mutta silti se ärsyttää.
Hei tälläisiä löytyy kyllä nuoremmissakin. Ja itse olen yli viisikymppinen nainen ja tulen toimeen puolta nuorempien kanssa, jos he vain haluavat tulla toimeen kaiken ikäisien kanssa. Huonoa käytöstä tuollainen, on tullut koettua useasti, mutta älä tosiaankaan ota itseesi. Syy on hänessä, ei sinussa!
Jos on vaan perus vittumainen henkilö ilman lääkärin psykiatrista diagnoosia.
Todennäköisin syy on mummis eli ikääntymisen aiheuttamat hormonaaliset vaivat jotka vaikuttavat myös mielialaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kyllä ole vain yksi rölliepäilijä, alkaa olla röllyköillä piukat paikat. 😊
Kerrohan miksi niin hanakasti epäilet minua trolliksi? Oletko itse viisikymppinen ja loukkaannut tästä aloituksesta? Jos sinulla ei ole mitään mitään muuta annettavaa kysymykseeni, ei ole pakko pyöriä täällä räksyttämässä. Voit myös poistua jos sinua ahdistaa tämä aihe.
apJa mitenköhän me täällä AV:lla voimme tietää työkaverisi kiukuttelun syy? Hänellä on voinut kuolla vanhempi, aviero tai ongelmia lapsen kanssa.
Haluat ainoastaan kuulla syyksi vaihdevuodet. Olet ikärasisti.
Mutta jos ap:n tarkoitus nimenomaan oli aloittaa ketju, jossa parjataan ja pilkataan juurikin vaihdevuosioireiden kirjon kanssa tuskailevia keski-ikäisiä naisia koska miksipä ei ja mukavahan se toisille naljailla.
liikaa kosijoita. Kyllä siinä mielen apeaksi vetää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko susta hauskaa jos menkkojasi pidettäisiin pahan tuulesi syynä?
Tosin provohan sinä olet.
En ole provo. Miksi tällä palstalla lytätään feikeiksi kaikki aloitukset, joista itse ei pidetä tai loukkaannutaan? Ei minulla ole mitään viisikymppisiä vastaan.
ap
Eli olet siis vain tyhmä, huh, kun pelkäsin sun olevan provosointitarkoituksella liikkeellä. Tottakai 50-vuotiaalla NAISELLA voi olla vaihdevuodet, mutta vedät mutkat suoriksi syyttäessäsi niitä pahan mielen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole provo. Miksi tällä palstalla lytätään feikeiksi kaikki aloitukset, joista itse ei pidetä tai loukkaannutaan? Ei minulla ole mitään viisikymppisiä vastaan.
ap
Mutta koit kuitenkin, että "viisikymppinen" on oleellinen tieto, pelkkä "työkaveri tiuskii" ei riitä ja varmuuden vakuudeksi mainitset vielä "vaihdevuodet" keskustelua ohjaavaksi pohjaksi. Malliesimerkki tarkoitushakuisesta ketjuprovosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kyllä ole vain yksi rölliepäilijä, alkaa olla röllyköillä piukat paikat. 😊
Kerrohan miksi niin hanakasti epäilet minua trolliksi? Oletko itse viisikymppinen ja loukkaannut tästä aloituksesta? Jos sinulla ei ole mitään mitään muuta annettavaa kysymykseeni, ei ole pakko pyöriä täällä räksyttämässä. Voit myös poistua jos sinua ahdistaa tämä aihe.
apJa mitenköhän me täällä AV:lla voimme tietää työkaverisi kiukuttelun syy? Hänellä on voinut kuolla vanhempi, aviero tai ongelmia lapsen kanssa.
Sinulla todella oli oma lehmä ojassa. Ei tämä ole henkilökohtaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Joku ehti napata hissin nenän edestä ja hän joutui heti aamusta kävelemään portaita?
Avioero tulossa, lapsella vakava sairaus tai vanhemmalla alzheimer-diagnoosi tai vaikka oma syöpädiagnoosi.
Onhan noita henkilökohtaisia syitä, minkä takia viisikymppinen tai minkä tahansa ikäinen työkaveri voi tiuskia ja murjottaa. Ei me voida tietää, minkälaisia murheita ja takkoja työkaverit kantaa ja valitettavasti kaikki eivät pysty pitämään kulisseja yllä, vaan pahaolo purkautuu huonona käytöksenä kanssaihmisiä kohtaan.
Oli minunkin vanhemmalla alzheimer-diagnoosi, ei käynyt mielessäkään tiuskia sen takia kenellekään... olin tosin huomattavasti nuorempi kuin 50-v...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Että ihan puhtaan viihteen vuoksi päätit aloittaa tällaisen ketjun? Minkäköhänlainen ihminen tarvitsee olla, että keksii, että hei, minäpä postaan nettifoorumille "rakentavan" aloituksen, jossa ihmettelen, että onko viisikymppisellä työkaverilla vaihdevuodet ja siitäpä saakin hyvän syyn taas kierrättää sitä yhtä ja samaa stereotyyppistä misogynistä naiskuvasontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen kanssasi suunnilleen saman ikäinen. Eli vv ei ihan nurkan takia, mutta ymmärrän ne kuitenkin normaaliksi osaksi naisen elämää. En kuitenkaan ymmärrä tuollaista ihmisten lokerointia iän (tai muunkaan asian) takia. Vaihdevuodet voivat olla yksi syy, mutta ei kuitenkaan ainoa.
Sama kuin tekisin aloituksen kolmekymppisestä kiukuttelevasta työkaverista ja vihjaisin, että varmasti syy on PMS-oireissa. Mitään muuta syytähän ei voi olla? Tai sitten joku valitusaloitus raskaana olevan työkaverin hormonimyrskystä. Ei olisi varmaan kovin suotavaa?
Pointtina lähinnä, että sinulla on kysymys ja vastaus samassa aloituksessa. Muita vastauksiahan ei sinun maailmankuvaan mahdu ja se tekee mielestäni sinut ahdasmieliseksi ja ikärasistiksi.
Jospa koet lyhyet ja ytimekkäät vastaukset tiuskimiseksi ja äksyilyksi, ehkä ei tarkoita pahaa?
Toiset ei turhia jaksa jaaritella ja pehmustella sanomisiaan. Eri asia tietysti, jos varta vasten sanoo ilkeästi.
Itse taidan olla tuollainen, minä kyllästyn jo kolmen sanan jälkeen noihin jaaritteleviin vastauksiin. Koita sieltä sitten poimia se varsinainen asia, joo tai ei riittäisi mainiosta.
Ja jos olet sama kun jauhaa tuosta huomenen sanomisesta, en sano huomenta, jos on oltu vastaamatta vaikka oletan kuulleen. Vastaajille sanon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alhainen verensokeri. Miehethän usein äksyilee jos niillä on nälkä eivätkä ole osanneet ruokkia itseään.
Suominainen on ainakin nykyisin katukuvasta päätellen erittäin kykenevä "ruokkimaan itseään" jopa yli tarpeen. Siitä huolimatta kiukkuisia kuin talviunilta herätetyt karhut, empaattisia kuin katukivet ja joustavia kuin metrin pätkä ratakiskoa.
Kaikki sanomasi sopii myös suomimieheen, enenevissä määrin sopii myös suomalaisiin lapsiin ja nuoriin. Mököttäviä pullukoita olemme koko kansa.
Vierailija kirjoitti:
Öh, niinhän usein juuri menstruointi-ikäisistä naisista ajatellaan että on pakko olla menkat, jos on säännöllisesti kerran kuussa hetkellisesti kuin perseeseen ammuttu karhu... Vaihdevuodet on yhtä luonnollinen ilmiö.
Ja mitenköhän me täällä AV:lla voimme tietää työkaverisi kiukuttelun syy? Hänellä on voinut kuolla vanhempi, aviero tai ongelmia lapsen kanssa.