Viisikymppinen työkaveri tiuskii ja murjottaa
Vaikka olen hänelle ystävällinen ja yhteistyökykyinen. Voiko olla vaihdevuodet?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kyllä ole vain yksi rölliepäilijä, alkaa olla röllyköillä piukat paikat. 😊
Kerrohan miksi niin hanakasti epäilet minua trolliksi? Oletko itse viisikymppinen ja loukkaannut tästä aloituksesta? Jos sinulla ei ole mitään mitään muuta annettavaa kysymykseeni, ei ole pakko pyöriä täällä räksyttämässä. Voit myös poistua jos sinua ahdistaa tämä aihe.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse n50v nainen ja koen ainakin yhden ikätoverini juuri tuollaiseksi.
Mutta olen lopettanut varomisen, jos väninä alkaa niin poistun paikalta tonnin seteli -ilme naamalla.
Tässä kommentissa on oikea asenne. M33
Vierailija kirjoitti:
Miesflunssa?
Olettaisin, että tiuskiva kiukkupussi on nainen.
Alhainen verensokeri. Miehethän usein äksyilee jos niillä on nälkä eivätkä ole osanneet ruokkia itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesflunssa?
On nainen juu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Alhainen verensokeri. Miehethän usein äksyilee jos niillä on nälkä eivätkä ole osanneet ruokkia itseään.
Suominainen on ainakin nykyisin katukuvasta päätellen erittäin kykenevä "ruokkimaan itseään" jopa yli tarpeen. Siitä huolimatta kiukkuisia kuin talviunilta herätetyt karhut, empaattisia kuin katukivet ja joustavia kuin metrin pätkä ratakiskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesflunssa?
Eikö olisi jo aika lopettaa moiset oletukset?
Keski-iän elämänvaihekriisi ja hormonaaliset muutokset kyllä aiheuttaa monellekin mielialan vaihteluita tuossa iässä.
Se on viikonloppuna hävinnyt 5 euron golf-vedon kaverilleen ja kotona on ollut päänsärkyä liikkellä?
Vierailija kirjoitti:
Keski-iän elämänvaihekriisi ja hormonaaliset muutokset kyllä aiheuttaa monellekin mielialan vaihteluita tuossa iässä.
Joo, sehän antaakin täydet oikeudet aukoa päätään kaikille vastaantulijoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesflunssa?
Eikö olisi jo aika lopettaa moiset oletukset?
Oikeassahan olettaja oli tälläkin kertaa.
Jotain voisi päätellä myös aloituksen vaihdevuosi pohdinnasta, mutta tietysti nykyisen sukupuolisen moninaisuuden aikana miehelläkin voi olla vaihdevuodet ja nainen raapia kiveksiään.
Joku oli ehtinyt parkkeerata sen vakiruutuun aamulla ja joutui rassu jättämään autonsa pihan toiselle laidalla ja kävelemään tihkusateessa koko pihan poikki ja kahvihuoneensa oli moccamasteri kylmänä?
Puhu esimiehellenne. Ei kenenkään tarvitse sietää kollegaltaan jatkuvaa/toistuvaa tiuskimista, äksyilyä jne.
Ei kaikilla vaihdevuodet aiheuta äksyilyä. Itse olen muuttunut paljon lempeämmäksi. Ihan omaksi yllätykseksenikin.
Pomo on äksyillyt sille ja nyt ketjureaktio työyhteisössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ota itseesi. Voi olla vaikka hankala vaihe elämässä.
Näin olen yrittänytkin ajatella. Käytös vaihtelee kuitenkin pitkin päivää, välillä kiukkuinen kuin ampiainen ja välillä taas iloinen. Ärsyttävää.
ap
Jospa sinä ärsytät häntä? Joskus olet siedettävä ja joskus sietämätön, ja samassa tahdissa hän on normaalin hyväntuulinen tai kiukkuinen.
Joku ehti napata hissin nenän edestä ja hän joutui heti aamusta kävelemään portaita?
Avioero tulossa, lapsella vakava sairaus tai vanhemmalla alzheimer-diagnoosi tai vaikka oma syöpädiagnoosi.
Onhan noita henkilökohtaisia syitä, minkä takia viisikymppinen tai minkä tahansa ikäinen työkaveri voi tiuskia ja murjottaa. Ei me voida tietää, minkälaisia murheita ja takkoja työkaverit kantaa ja valitettavasti kaikki eivät pysty pitämään kulisseja yllä, vaan pahaolo purkautuu huonona käytöksenä kanssaihmisiä kohtaan.
Ja sehän tietysti oikeuttaa toista käyttäytymään muita kohtaan huonosti.
Voi jessus.