Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ROKOTEKIELTÄYTYJILLE KYSYMYS. Miten olisi pitänyt toimia tässä tilanteessa? Asiallisia vastauksia pls.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa, uutisoida asiallisesti, eikä lietsoa paniikkia perättömillä väitteillä tai törkeällä vaarojen liioittelulla. Rokottaa vain ja ainoastaan riskiryhmät sekä mahdolliset halukkaat.

Vierailija
2/5 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotekieltäytyjä on aika ikävä sana. Olen ottanut influessa- ja koronarokotteita lukuun ottamatta kaikki muut. Minusta kyse on riskien otosta. Otanko riskin rokotteen haittavaikutuksista vai otanko riskin taudista? Ikävää tietenkin, että ihmisiä on kuollut influessaan ja koronaan, mutta eihän näiltä voi välttyä mitenkään. Koko ajan ihmisiä menehtyy ympäri maailmaa erilaisiin sairauksiin emmekä me tiedä läheskään kaikkia niistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa, uutisoida asiallisesti, eikä lietsoa paniikkia perättömillä väitteillä tai törkeällä vaarojen liioittelulla. Rokottaa vain ja ainoastaan riskiryhmät sekä mahdolliset halukkaat.

Mä olen jo molemmat rokoteannokseni saanut, mutta olen kanssasi ihan samaa mieltä. 

Vierailija
4/5 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotekieltäytyjä on aika ikävä sana. Olen ottanut influessa- ja koronarokotteita lukuun ottamatta kaikki muut. Minusta kyse on riskien otosta. Otanko riskin rokotteen haittavaikutuksista vai otanko riskin taudista? Ikävää tietenkin, että ihmisiä on kuollut influessaan ja koronaan, mutta eihän näiltä voi välttyä mitenkään. Koko ajan ihmisiä menehtyy ympäri maailmaa erilaisiin sairauksiin emmekä me tiedä läheskään kaikkia niistä. 

Summasummarum. Ei elämästä selviä hengissä. Ylempänä oli hyvä vastaus. Esimerkiksi suomalaisten tulisi pystyä luottamaan THL:n sanaan. Miten luottaa, kun THL ei selkeästi päivitä infoaan tiedon lisääntyessä?

Vierailija
5/5 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin rokotekieltäytyjä on ikävä sana tai vastaavasti kun veljeni kutsui antivacceriksi näin "englantilaisittain". Influenssarokotteen olen ottanut, samoin kaikki muut rokotteet paitsi koronarokotteen, koska olen raskaana ja imetän vielä esikoistakin ja vähän liian monta keskenmenoa on raportoitu Suomessakin haittavaikutuksiksi. Raskaudesta en ole vielä toitottanut minnekään vaan olen vedonnut imetykseen ja se painostus, mitä kohtaan sukulaisten taholta päivittäin, on ihan järkyttävää. Ei käy kenelläkään mielessä, että jos kyse olisi vaan minusta, ottaisin kyllä rokotteen, mutta minun on suojeltava lasta/lapsia  mahdollisilta haittavaikutuksilta, joista ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi tutkimustietoa, jotta voitaisiin sanoa että on varmasti turvallinen vauvoille. Saa nähdä jatkavatko painostusta, kun kerron raskaudesta, vai alkaako olla vähän ymmärtäväisempi ääni kellossa.

En siis ole kokonaan aikeissa jättää itseäni rokottamatta, mutta en ota raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana tuon keskenmenoriskin takia, etenkin kun Fimea niin räikeästi vähättelee, että olisivat muutenkin menneet kesken, kun on niin yleistä. Jos se keskenmeno sitten tulee toisella kolmanneksella, on ainakin jotain millä todistaa, että johtuu rokotteesta eikä ole "normaalia". Toivon kyllä, että ei tarvitse sitä päivää ikinä kokea ja tämän takia harkitsen rokotetta vasta raskauden jälkeen, mutta kun olen riskiryhmäläinen, niin olisi varmaan loppuraskaudessa hyvä olla vähintään yksi piikki alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi