Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko pihi keskituloinen ostaa itselleen 40-vuotispäivälahjaksi

Vierailija
26.09.2014 |

210 euroa maksavan talvitakin, jota ei välttämättä tarvitse? Perusteltuja mielipiteitä tarvitaan. (Toki ennen pitkää uusi takki tarvitaan, mutta entinen ehkä menisi vielä esim. vuoden - yhtä hyvin kuin meni kuluneenkin vuoden.)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi.

Vierailija
2/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:52"]

Voisi.

[/quote]

Eikö siis olisi kamalaa liioittelua? Miten hän perustelisi ostoksen itselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, ostaisin vaikka hetken mielijohteesta ;)

Perustelut: hyvä mieli ja tarve

Vierailija
4/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:52"]

Voisi.

[/quote]

Eikö siis olisi kamalaa liioittelua? Miten hän perustelisi ostoksen itselleen?
[/quote]

No sillä, että kyseessä on kuitenkin tarpeellinen asia (vaate), ja laatutakki yleensä myös kestää useamman vuoden käyttöä.

Toisaalta, miksi pitää itselleen perustella? Mitä jos vaam päättää antaa itselleen luvan pieneen hemmotteluun? Edellyttäen tietysti, että rahasta ei ole tiukkaa.

Vierailija
5/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:53"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:52"] Voisi. [/quote] Eikö siis olisi kamalaa liioittelua? Miten hän perustelisi ostoksen itselleen? [/quote] No sillä, että kyseessä on kuitenkin tarpeellinen asia (vaate), ja laatutakki yleensä myös kestää useamman vuoden käyttöä. Toisaalta, miksi pitää itselleen perustella? Mitä jos vaam päättää antaa itselleen luvan pieneen hemmotteluun? Edellyttäen tietysti, että rahasta ei ole tiukkaa.

[/quote]

Tuo on juuri se vaikea osuus, tuo "antaa itselleen lupa pieneen hemmotteluun". Kun sitä lupaa ei meinaa itseltä irrota! Siksi yritän löytää perusteita...

Vierailija
6/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi. Mä ostin itselleni 330e maksavan Fjällrävenin takin ja siinä on vain kevyt toppaus. Paksumman takin ostan sit alesta.

Vierailija
7/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano itsellesi, että minulla on oikeus palkita itseäni ja näyttää hyvältä. Anna se lupa :)

Vierailija
8/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Tuo takki on ihan kamalan kallis. Joojoo, on varmaan hyvälaatuinen ja kestävä, mutta miksi kukaan haluaa pitää samaa takkia sitten vuosikymmeniä. Mallistotkin vanhenee. Rahat voit käyttää parempaankin lahjaan. Elä hetkessä, voit olla huomenna jo kuollut ja takki jää vaan jollekin sellaiselle sukulaiselle perinnöksi, jota se ei miellytä ja joka kuskaa sen lähimpään UFF:n laatikkoon. UFF:n myymälöistä euron päivillä olen itse tehnyt hyviä löytöjä. 

Vierailija
9/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:11"]

En ostaisi. Tuo takki on ihan kamalan kallis. Joojoo, on varmaan hyvälaatuinen ja kestävä, mutta miksi kukaan haluaa pitää samaa takkia sitten vuosikymmeniä. Mallistotkin vanhenee. Rahat voit käyttää parempaankin lahjaan. Elä hetkessä, voit olla huomenna jo kuollut ja takki jää vaan jollekin sellaiselle sukulaiselle perinnöksi, jota se ei miellytä ja joka kuskaa sen lähimpään UFF:n laatikkoon. UFF:n myymälöistä euron päivillä olen itse tehnyt hyviä löytöjä. 

[/quote]

Mikä olisi sinun mielestäsi parempi lahja? Kysyn en-vängätäkseni, siis puhtaasta mielenkiinnosta!

Vierailija
10/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kallis, osta pois. Kerran vain eletään eikä mitään saa mukaansa tältä.

Vierailija
11/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mallistot vanhenee? Esim. joku perus parkatakki/villakangastakki on varmana "muodissa" vielä muutamankin vuoden kuluttua. Itseasiassa ei tule mieleen minkäänlaista takkia, jota ei voisi käyttää vielä muutaman vuoden kuluttua. Tai kymmenen.

Vierailija
12/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta, jos takki on hyvännäköinen ja tykkäät siitä. Suomen ilmastossa ei tarvitse paljon perustella, miksi talvitakkiin kannattaa satsata. Sitä pidetään kuitenkin suurin osa vuodesta päällä. 

Mieluummin talvitakkiin kuin johonkin juhlapukuun rahaa. Käyttökerran hinnaksi tulee aika vähän. 

Vierailija
13/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Mikä olisi sinun mielestäsi parempi lahja? Kysyn en-vängätäkseni, siis puhtaasta mielenkiinnosta!

[/quote]Panisin sen 210 euroa haisemaan jossain ihanassa hemmotteluhoidossa. No tämä vaihtoehto uuteen takkiin verrattuna olisi sitten vain yksi ihana lyhyt hetken kokemus, josta ei jää käteen mitään konkreettista, mutta näin minä itseni lahjoisin. 

nro 9

Vierailija
14/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on  40-vuotislahja? Ostat jotain erityistä ja erikoista. Takkeja voi ostaa milloin vaan.

Vierailija
15/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:26"]

Se on  40-vuotislahja? Ostat jotain erityistä ja erikoista. Takkeja voi ostaa milloin vaan.

[/quote]

Eih, nyt menee yhä vaikeammaksi. Sen nelikymppisyyden piti olla se "järkiperuste". En ees keksi mitä se erityinen ja erikoinen voisi olla (kalliin takin osto kyllä olisi erikoista).

Vierailija
16/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa takista? Onko se varmasti tyylikäs ja hyvännäköinen?

Vierailija
17/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta pois. Tyylikäs takki tekee asusta heti tyylikkään, vaikka mitä pukisi alle.

Vierailija
18/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tylsä lahja... Perustarvehan takki on eikä edes överi-kalliskaan. Tottakai hankit jos mielesi tekee!!

Vierailija
19/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

eiku pikemminkin niin että elä hetkessä ja osta se takki! Nauti siitä niin kauan kuin voit. Miksi et nauttisi? 

Vierailija
20/23 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa ap. Minä keskituloinen ostin itselleni 40-vuotislahjaksi lähes 4000 euron sängyn. Se on mahtava, en kadu tippaakaan, ja olen nukkunut siinä jo n 2000 yötä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän