Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihavuus herättää ihmisissä niin paljon inhoa?

Vierailija
26.09.2014 |

Mitä jonkun toisen lihavuus on pois sinulta? Mitä pahaa lihavat ovat muille tehneet? Miksi nykyajan inho kulminoituu lihavuuteen?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:54"]

Koska rumuus, laiskuus, löysyys, henkinen köyhyys, sairaudet jne.

[/quote]

Mikä ihme tämä tyyli kirjoittaa on? Kuka ihme on tuollaisen keksinyt, ensin on vain sana koska, ja sitten jotain sanoja ilman lauserakennetta tai muuta kielioppia, ei mitään järkeä...

Vierailija
42/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en inhoa. Näytänpähän itse vieressä paremmalta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:57"]

Lihavuus tuo mieleen luuseriuden, ei voi mitään.

[/quote]

Mutta mikään muuko ei tuo? Epäsiisteys? Likaisuus? Humalassa tai muiden päihdyttävien aineiden vaikutuksen alaisuudessa oleminen? Vain ja ainoastaan se ylimääräinen läski kropassa on se luuseriuden merkki? Ja vain naisilla? Miehillä saa olla vaikka minkälainen kaljamaha ja kalju, ja naama saa olla kuin sialla, mutta rahaa ja valtaa piisaa, eikä kukaan hauku luuseriksi ylipainon takia.

Vierailija
44/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani inhoan tai suorastaan halveksin ilkeitä ihmisiä, jotka katsovat oikeudekseen haukkua muita. Terkkuja kakkoselle, kolmoselle ja neloselle. ;)

Vierailija
45/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että täällä palstalla vain tulee sellainen tunne, että noita inhoajia on paljon. Eli tämän palstan vihaajien kirjoituksia ei kannata noteerata.

Ei normaalit ihmiset vihaa ja inhoa toisia ihmisiä ulkonäön perusteella.

Vierailija
46/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin sairaalloinen alipainokin: se on luonnontonta ja nimensä mukaisesti sairaalloista. Minua inhottaa se ajatus, että ihminen valitsee kohdella kehoaan kaltoin. Tavallaan voisi verrata sitä esim. itsensä viiltelyyn, sekin inhottaa minua ajatuksena.

Vierailija
47/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että en pidä lihavista. Lihavuus kertoo itsehillinnällä puutteesta, ja se kertoo elämänhallinnan puutteesta. Minusta on myös moraalitonta syödä enemmän kun tarvitsee, sillä

- se aiheuttaa sairauksia, jotka tulevat yhteiskunnalle kalliiksi

- osalla ihmisistä ei ole ruoka edes tarpeeksi, ja jotkut ylensyövät, se on väärin.

Liikaa syöminen on yhtä paha kuin liikaa juominen. Se ei ole koskaan vain henkilökohtainen asia.

Sen lisäksi että läski näyttää kauhealta, se tuntuu inhottavalta.

Lihavuus on asia josta jokainen voi halutessaan päästä eroon. Vakavasti sairaat taas eivät pääse taudista eroon. Siksi läskit ovat epäkunnioittava. En luota lihaviin ihmisiin.

Vierailija
48/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä inhoa lihavia. Vaikka itse olen pieni ja hoikka, niin kaksi naisystävääni ovat 2xminun painoisiani per mimmi ja vähän päälle vielä. Kivoja ihmisiä, luonne on ehdottomasti se tärkein. Mutta, sellainen juttu, että ihmisen ei olisi hyvä päästää itseään liikaa lihomaan TERVEYDELLISISTÄ syistä. Toisella lihavalla ystävälläni on jo melkein kaikki sairaudet diabeteksesta alkaen ja kauheasti lääkkeitä. Tällä toisella on polvet sökönä, kun ne ei kestä sellaista massaa.

Nyt tämä polvivaivainen on lähdössä ulkomaan matkalle, eikä pysty liikkumaan ilman keppejä! Kivuliasta ja raskasta tulee reissu hänelle olemaan. Entäs lentokoneessa, kun ihminen ei mahdu penkkien väliin, tai sitä ruokapöytää ei saa lasketuksi paikoilleen, vaan se jää pystyyn töröttämään???

Kyllä näitä asioita siis kannattaa miettiä ihan oman terveytensä kannalta! Olen hienovaraisesti yrittänyt kuiskata sen ystävilleni, mutta he mieluummin syövät kermaviinereitä ja suklaata. En pysty auttamaan, vaikka rakastan heitä !!!

Sinullekin painonkevennystä suositellen ja hyvää syksyä toivottaen: "pikkusisko"

Vierailija
49/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei inhota vaan enemmänkin säälittää ja ahdistaa lihavien näkeminen. Minulle tulee aina tuommoisia tuntemuksia kun näen elämänhallintansa menettäneitä ja sairaita: juoppoja, nistejä, lihavia jne. Ehkä taustalla on pelko siitä, että itsestä voi tulla joku päivä samanlainen hylkyläinen.

Vierailija
50/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:08"]

[/quote]

Mutta mikään muuko ei tuo? Epäsiisteys? Likaisuus? Humalassa tai muiden päihdyttävien aineiden vaikutuksen alaisuudessa oleminen? Vain ja ainoastaan se ylimääräinen läski kropassa on se luuseriuden merkki? Ja vain naisilla? Miehillä saa olla vaikka minkälainen kaljamaha ja kalju, ja naama saa olla kuin sialla, mutta rahaa ja valtaa piisaa, eikä kukaan hauku luuseriksi ylipainon takia.

[/quote]

Siis järmeintä on lihava, joka on epäsiisti, humalassa... Tunnen yhden tällaisen naisen, mutta en silti häntäkään inhoa, mutta ei voi mitään, etten minä osaa arvostaa läskiä ihmistä... kuinka voi itseään vihata niin paljon, ettei tee itselleen hyvää vaan vain sitä pahaa.

Vierailija
51/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:05"]

Koska rumuus, laiskuus, löysyys, henkinen köyhyys, sairaudet jne.

[/quote]

Mikä ihme tämä tyyli kirjoittaa on? Kuka ihme on tuollaisen keksinyt, ensin on vain sana koska, ja sitten jotain sanoja ilman lauserakennetta tai muuta kielioppia, ei mitään järkeä...

[/quote]

Ylilauta. 

Vierailija
52/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lihava lääkäri (niitäkin on!) tai lihava lakimies hyväksyttävämpi kuin lihava siivooja tai kaupan kassa?  Entä jos kahdella em. on akateeminen tutkinto, mutta downsiftaavat ja tekevät hanttihommia ja ovat läskejä?

Vierailija
53/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomatonta tekstiä. Tai sitten tarkoitat jotain BMI 60 -ihmisiä. Omassa kaveripiirissä on kolme selvästi ylipainoista. Nämä naiset ei todellakaan haise, ei pätkääkään. Ja hitaita? En ole huomannut mitään fyysistä hitautta liikkeissä ja älyllisesti ovat superteräviä. Nopeapuheisia ja huippuälykkäitä. Esimerkiksi yksi on monilahjakkuus, jolta sujuu kaikki elämässä. On kieli-ihminen, mutta päähänpistona päätti alkaa opiskelemaan fysiikkaa ja runnoi kolmessa vuodessa työn ohessa fysiikan syventävät opinnot yliopistossa huippuarvosanoin. Vain huvin vuoksi. Ja jos puhutaan vaikka ompelusta, niin tietää siitäkin eniten. Ei besserwisser vaan yksinkertaisesti ihminen, jolla on kapasiteettia kaikkeen!

En osaa selittää mutta mieluummin kuvaan hoikkaa ja normaalivartaloista kuin lihavaa. Lihavuus on etovaa ja haisee epämiellyttävälle. Työkseni kuvaan ihmisiä. Lihavat ovat hitaampia, niin älyllisesti kuin fyysisesti. Käsittämätöntä että ihminen pahoinpitelee itsensä lihavaksi.

[/quote]

Vierailija
54/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä vituttaa kun joku ei koe massapainetta olla kuten muutkin, pelätä jatkuvasti mitä joku tuntematon sun perseestäsi ajattelee tai kokeeko työpaikan miehet juuri sut seksikkäänä petona. :D

Vierailija
55/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa lihavia. Ihminen saa olla juuri sen painoinen kuin missä painossa tuntuu parhaiten viihtyvän. Sitten jos lihavalla ihmisellä on paljon ylipainosta johtuvia terveysvaivoja, joita hän valittaa, tai hän ei pysty enää huolehtimaan hygieniastaan tai liikkumaan kunnolla, saatan ärsyyntyä häneen. Tämä siksi, että hän valittaa, haisee tai on hidas, ei siksi, että hän on lihava. Pelkkä lihavuus ei tee ihmisestä yhtään inhottavampaa kuin hoikemmastakaan. 

Ammateista: Lihava lääkäri ei ole minusta uskottava. Jos paasaa muille terveydestä ja painonhallinnasta, on epäuskottavaa, jos itse ei noudata omia ohjeitaan. 

Vierailija
56/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:40"]

Aivan uskomatonta tekstiä. Tai sitten tarkoitat jotain BMI 60 -ihmisiä. Omassa kaveripiirissä on kolme selvästi ylipainoista. Nämä naiset ei todellakaan haise, ei pätkääkään. Ja hitaita? En ole huomannut mitään fyysistä hitautta liikkeissä ja älyllisesti ovat superteräviä. Nopeapuheisia ja huippuälykkäitä. Esimerkiksi yksi on monilahjakkuus, jolta sujuu kaikki elämässä. On kieli-ihminen, mutta päähänpistona päätti alkaa opiskelemaan fysiikkaa ja runnoi kolmessa vuodessa työn ohessa fysiikan syventävät opinnot yliopistossa huippuarvosanoin. Vain huvin vuoksi. Ja jos puhutaan vaikka ompelusta, niin tietää siitäkin eniten. Ei besserwisser vaan yksinkertaisesti ihminen, jolla on kapasiteettia kaikkeen!

En osaa selittää mutta mieluummin kuvaan hoikkaa ja normaalivartaloista kuin lihavaa. Lihavuus on etovaa ja haisee epämiellyttävälle. Työkseni kuvaan ihmisiä. Lihavat ovat hitaampia, niin älyllisesti kuin fyysisesti. Käsittämätöntä että ihminen pahoinpitelee itsensä lihavaksi.

[/quote]

[/quote]

Anna kun arvaan, olet itse tämä "multitalentti"?

Vierailija
57/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sillä inholla on joku evoluutiobiologinen selitys. Ihanneihmisen ulkonäkö on usein painoindeksissä, jossa maksimoidaan terveiden jälkeläisten tuottamiskyky. Jos poikkeaa tästä kovin rajusti, näyttää poikkeavalta eikä enää vaikuta puoleensavetävältä.

Asiaa voi ajatella myös terveyden kannalta. Normaalipainoinen ihminen näyttää energisemmältä ja tehokkaammalta kuin esim painoindeksin 40+ omaava ihminen. Niin korkea painoindeksi ei ole sellaista, mitä tavoitellaan, vaan usein siihen tilanteeseen on päädytty itsehillinnän puutteen, mielenterveysongelmien tai elämän ikävien sattumusten myötä. Reilusti ylipainoisesta ihmisestä näkyy kauas se, että joku hänen elämässään on mennyt pieleen, kun hän ei ole kyennyt pitämään itseään ihannepainossa.

Vierailija
58/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi luulet ettei nuo sinun luottelemasi asiat tuo samaa mielikuvaa kuin lihavuus. Minulla ainakin, ja kyllä yhtä lailla lihavat miehet ällöttävät, oli rahaa tai ei.

Vierailija
59/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota, mutta naurattaa paksukaiset sitäkin enemmän! Olin läskien sukulaisten kanssa lomalla vuosien tauon jälkeen. Sukulaiset ovat jauhaneet perus punkerojuttuja: "syön monipuolisesti ja terveesti.. Johtuu geeneistä jne." Kun sitten mökillä oltiin, niin voi pyhä jysäys! Ei kerennyt ku kohteliaisuudesta ruokapöydässä istua. Koko ajan jotain kahvihetkiä ja herkkuja jne. aamusta iltaan. Ainoa mitä ihmettelen on, etteivät ole vielä läskimpiä tolla menolla! Liikuntaa, edes päivälenkkejä tms. ei tehnyt kukaan. Meni kyllä usko kaikkiin paksukaisten puolustuksiin täysin. Positiivista oli se, että ruoka oli oikeasti monipuolista. Ei siis mitään pelkkää pullahöttöä. Paitsi ne herkut tietenkin. Ruokaa oli vaan LIIKAA kulutukseen nähden.

Vierailija
60/120 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:53"]

[/quote]

[/quote]

Miksi luulet ettei nuo sinun luottelemasi asiat tuo samaa mielikuvaa kuin lihavuus. Minulla ainakin, ja kyllä yhtä lailla lihavat miehet ällöttävät, oli rahaa tai ei.

[/quote]

Koska täällä on sanottu lihavia miehiä luusereiksi? Ei koskaan, koska suurin osa menestyneistä miehistä politiikassa ja yritysmaailmassa on ylipainoisia ja/tai rumia.