Miksi lihavuus herättää ihmisissä niin paljon inhoa?
Mitä jonkun toisen lihavuus on pois sinulta? Mitä pahaa lihavat ovat muille tehneet? Miksi nykyajan inho kulminoituu lihavuuteen?
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:05"]
Inho lihavia kohtaan kumpuaa syvimmiltään omasta pelosta tulla joskus yhtä lihavaksi. En keksi mitään muuta järjellistä syytä inhota lihavia. Olen itse hoikka ja jos näen todella lihavan ihmisen, ajattelen ensimmäiseksi etten haluaisi olla noin lihava. Toisaalta sellaisia vähän ylipainoisia salaa kadehdin, koska on aika raskasta pysytelllä hoikkana ja timminä. Olisi myös kiva olla tyytyväinen itseensä vaikka vaa'an lukemat näyttäisivät mitä tahansa.
[/quote]
Luuletko että lihavat ihmiset ovat tyytyväisiä kroppaansa??? Kun ei normaalipainoisetkaan ole!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:09"]
Minä inhoan lihavuutta siksi, että olen itse ollut lihava, eikä siinä olotilassa ollut mitään myönteistä. Elämäni muuttui 1 000 000 prosenttia paremmaksi monessa mielessä kun laihduin.
[/quote]
Inhoat lihavuutta, mutta miksi pitää sitä ihmisparkaa inhota jolla on se läski jo taakkanaan?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:12"]
Kenenkään suuhun ei tungeta väkisin ruokaa. Vaikka olisit miten masentunut ja sairas, voit joka päivä valita mitä suuhusi pistät.
Olen itse sairastanut masennuksen. Olen sairastanut myös syövän. Silti minulla ei ole MITÄÄN tekosyytä alkaa syömään tai syömään liikaa. JOKAISEN on kannettava vastuu itsestään ja syömisistään.
terv se henkilö, jota joku kutsui inhottavaksi ihmiseksi tuolla aiemmin
[/quote]
Kyllä. Voin valita mitä laitan suuhuni. Ja kun minä olen masentunut, syön suklaata, en juuri mitään muuta. En kuituja, en vitamiineja... vain suklaasta tulee hyvä olo. Etkö ymmärrä että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, ihmiset reagoivat masennukseenkin eri tavalla. Jotkut masentuvat ja lopettavat syömisen kokonaan, ovatko he sitten parempia ihmisiä? Enkä minä ole sanonut etteikö jokaisen pidä kantaa vastuuta omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, se vastuu pitää myös kantaa siitä että haukkuu täällä palstalla ihmisiä jotka ovat muutenkin heikoilla. Sinäkö nautit siitä kun olit sairas että sinua syyllistetään siitä sairaudesta, ja haukutaan tyhmäksi ja rumaksi?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:40"]
Inho on vain naamioitua pelkoa siitä, milloin itse alkaa näyttää samanlaiselta kuin se "inhottava" läskikasa. Jokainen on potentiaalinen ylipainoinen! Ja iän myötä painoa yleensä tulee lisää, ja hyvä niin, sillä vanha luuviulu on vielä kamalamman näköinen kuin maltillisen pyöreähkö, joka kantaa kilonsa ylpeästi pää pystyssä.
[/quote]Tässä on taas esimerkkitapaus siitä kuin lihavat voivat kyllä laihoille sanoa ihan mitä vaan päin näköä
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:50"]
Yleensä siihen liittyy myös ääni- ja hajuhaitta ei pelkkä esteestinen seikka. Se on kuin iso pahahajuinen dinosaurus joka vyöryy kohti. Aina sitä lihavaa ihmistä katsoo sillälailla säälien että eikö sille itselle olisi paljon helpompi olla normaalina. Siis se että eikö se sitä itseään haitta. Tekisi jotakin asialle!
[/quote]
Kuule, minä katson lihavia juuri samalla lailla vaikka itse painan 131kg. Ja tasan tarkkaan silti tiedän ihan kokemuksesta, että kyllä varmasti lihava ihminen ajattelee itsekin niin että hoikkana olisi helpompaa, ja inhoaa itseään jos on jopa vaikea liikkua, sitten ollaan jo kyllä 200 kiloisia... Ja kyllä haisevat ihmiset ovat yleensä ihan muita kuin lihavia, mistä ihmeestä tuokin on pitänyt keksiä että lihavat haisisivat pahalta? Minä ainakin käyn suihkussa joka aamu ja käytän dödöä, hampaanikin pesen. Meidän huushollissa ainoa hieltä haiseva on urheilullinen vävypoika kun se on töissä huonekaluliikkeessä, siellä kantaa sohvia ja pyörällä ajaa työmatkat ja kotoaan juoksee meille.
Eläin juoksee turvaan. Jos ihmiselle tulisi hätä niin ihminen juoksisi myös, hitaat eivät selviytyisi. Fakta. Ole siinä joukossa joka selviytyy.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:57"]
Mihinköhän sitä aivokapasiteettia oikein säästellään, kun tullaan tänne haukkumaan lihavia niillä sata kertaa kuulluilla "läskit on laiskoja, rumia, haisevat pahoille, eivät mieti terveyttään, TULEVAT KALLIIKSI YHTEISKUNNALLE" -mantroilla?
En tietoisesti haluaisi määritellä ihmisiä vain heidän ulkonäkönsä perusteella ja vaikka niin tekisinkin, niin en ainakaan huutele määritelmistäni muille.
[/quote]
Älä viitsi alleviivata typeryyttäsi. Ihminen on hieman vanhempaa perua, kuin av-palsta. Läskien arvostelu on ihmisen lajikehityksen kannalta arvokasta työtä. Vai pitäisitkö menestyvänä lajia joka kannustaisi epäterveitä yksilöitään tuhlaamaan ravintoa ja muita resursseja?
[/quote]
Ei ole vielä edes kovin montaa vuosikymmentä siitä kun läskit oli terveyden, hyvinvoinnin, rikkauden ja vallan merkki. Tämä laihuuden ihannointi keksittiin aika hiljattain.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:38"]
Kenenkään suuhun ei tungeta väkisin ruokaa. Vaikka olisit miten masentunut ja sairas, voit joka päivä valita mitä suuhusi pistät.
Olen itse sairastanut masennuksen. Olen sairastanut myös syövän. Silti minulla ei ole MITÄÄN tekosyytä alkaa syömään tai syömään liikaa. JOKAISEN on kannettava vastuu itsestään ja syömisistään.
[/quote]
Kyllä. Voin valita mitä laitan suuhuni. Ja kun minä olen masentunut, syön suklaata, en juuri mitään muuta. En kuituja, en vitamiineja... vain suklaasta tulee hyvä olo. Etkö ymmärrä että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, ihmiset reagoivat masennukseenkin eri tavalla. Jotkut masentuvat ja lopettavat syömisen kokonaan, ovatko he sitten parempia ihmisiä? Enkä minä ole sanonut etteikö jokaisen pidä kantaa vastuuta omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään, se vastuu pitää myös kantaa siitä että haukkuu täällä palstalla ihmisiä jotka ovat muutenkin heikoilla. Sinäkö nautit siitä kun olit sairas että sinua syyllistetään siitä sairaudesta, ja haukutaan tyhmäksi ja rumaksi?
[/quote]M
Minunkin teksi mieli syödä suklaata. Suorastaan huutava himo suklaaseen, samoin suklaakakkuun, kekseihin, jäätelöön. Söisin levyn joka päivä, vähintään. Mutta, en anna siihen itselleni lupaa. Sinä ero. Jos olet sitä mieltä, että masennusta saa hoitaa syömällä, olet täysin hakoteillä. Pitää ymmärtää, että masennus ei sulje pois itsehillintää, ajatteleva ihminen kykenee tekemään päätöksiä. Miten masentunut ihminen voi raahautua kauppaan ostamaan niitä suklaitansa? Sehän on tietoinen päätös! Se on valinta! Osta jotain muuta kun menet sinne kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:27"]
Lihavat: teillä ei ole mitään oikeutta sanella mitä minun pitäisi teistä ajatella. Jos asiaa kysytään, niin kerron että olette mielestäni vastenmielisiä.
[/quote]
Kuule! Saat ajatella ihan mitä haluat, kunhan pidät se ihan omana mielipiteenäsi pääsi sisällä. Ei kukaan lihava kysy mielipidettäsi, se tiedetään jo kysymättäkin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:48"]
[/quote]
[/quote]M
Minunkin teksi mieli syödä suklaata. Suorastaan huutava himo suklaaseen, samoin suklaakakkuun, kekseihin, jäätelöön. Söisin levyn joka päivä, vähintään. Mutta, en anna siihen itselleni lupaa. Sinä ero. Jos olet sitä mieltä, että masennusta saa hoitaa syömällä, olet täysin hakoteillä. Pitää ymmärtää, että masennus ei sulje pois itsehillintää, ajatteleva ihminen kykenee tekemään päätöksiä. Miten masentunut ihminen voi raahautua kauppaan ostamaan niitä suklaitansa? Sehän on tietoinen päätös! Se on valinta! Osta jotain muuta kun menet sinne kauppaan.
[/quote]
Sen suklaan voimalla jaksan tehdä kaikki pakolliset asiat. Pakko on käydä ruokakaupassa ja raahata ruokaa miehelle ja lapsille, jos asuisin yksin se yksi suklaalevy päivässä riittäisi. Mulla on myös muita töitä ja velvollisuuksia mitkä pitää hoitaa, niin kotona kuin kodin ulkopuolella, ei minulla ole varaa jäädä makaamaan, ja edelleen, jos perhettä ei olisi voisin jäädäkin sänkyyn ja kuolla sinne vaikka nälkään. Sisulla tässä mennään päivästä toiseen, ja se suklaa on se mun palkinto siitä. Tiedän että se on väärin, olen aina tiennyt, mutta en ole nyt voinut sille mitään kummempaa, elämässä on niin paljon muutakin stressiä.
mun bmi on 34. En sairasta. viimeksi olen syönyt antibioottikuurin v. 2000 keuhkokuumeeseen ja silloin olin 30 kg laihempi.
Kuvitteletko ap että vain silloin kun joku asia on "pois minulta" , minulla on oikeus ärsyyntyä? Ei se kyllä niin mene.
Kysymykseesi en osaa vastata.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:43"]
Ihmisiä vituttaa kun joku ei koe massapainetta olla kuten muutkin, pelätä jatkuvasti mitä joku tuntematon sun perseestäsi ajattelee tai kokeeko työpaikan miehet juuri sut seksikkäänä petona. :D
[/quote]
Tuosta on pitkälti kysymys. Ihminen on laumaeläin ja pyrkii pitämään lauman ruodussa. Poikkeavat potkitaan syrjemmäksi. Kun ruuasta on pulaa, lihavuus viestii terveydestä eli yksilöstä, jolla on vaurautta ja se kellä on rahaa ja kykyä hankkia ruokaa, on yhteisölle arvokas. Nykyaikana lihavuus viestii heikkoudesta ja kyvyttömyydestä _näyttää_ terveeltä. Lauma ei pidä sairaan ja heikon näköisistä. Vaikka tietäisimme, että nämä asiat ovat kuvitelmaa, apina-aivo juttelee meille ihan toista. Joillain tämä eläimellinen käytös pelittää voimakkaampana kuin muilla.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 18:36"]
Täysin mätä ja sairas yhteiskunta :( Miksi KETÄÄN pitäisi väheksyä???? Kannustetaan mieluummin hyvässä hengessä lihavia laihtumaan, vittuilu aiheuttaa vain kapinaa "en laihduta vittuillaksenikaan"-tyyliin.
[/quote]
Ei lihavuuteen ketään kannusteta, mutta KOSKA yhteiskunta on mätä ja sairas, moni sairastuu lihavuuteen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:23"]
Myönnän, että en pidä lihavista. Lihavuus kertoo itsehillinnällä puutteesta, ja se kertoo elämänhallinnan puutteesta. Minusta on myös moraalitonta syödä enemmän kun tarvitsee, sillä
- se aiheuttaa sairauksia, jotka tulevat yhteiskunnalle kalliiksi
- osalla ihmisistä ei ole ruoka edes tarpeeksi, ja jotkut ylensyövät, se on väärin.
Liikaa syöminen on yhtä paha kuin liikaa juominen. Se ei ole koskaan vain henkilökohtainen asia.
Sen lisäksi että läski näyttää kauhealta, se tuntuu inhottavalta.
Lihavuus on asia josta jokainen voi halutessaan päästä eroon. Vakavasti sairaat taas eivät pääse taudista eroon. Siksi läskit ovat epäkunnioittava. En luota lihaviin ihmisiin.
[/quote]
olet aivan oikeassa, läskistä pääsee eroon - tyhmyydestä ja typeryydestä ei, otan osaa.
Eli mielummin läski kuin tyhmä :)
oman kokemukseni mukaan niillä, joilla on inho läskejä kohtaan, on itsellään syömiseen ja kehoon liittyviä ongemia ja siten oman mielen kanssa ongelmia: sairaalloinen tarve kytätä omaan painoa, sitä mitä syö ja ettei vain liho. Ehkä inho on pelkoa, ymmärrys siitä, että se oma epävakaa mieli voisi ihan yhtälailla vaikuttaa siihen, että se oma jonkinasteinen syömishäiriö voi muuttua hyvin helposti ahmimiseksi ja lopputuloksena ylipaino.
Mieleltään tasapainoinen ihminen ei koe suuria tunteita toisen ihmisen ulkonäön vuoksi.
77, olisi yksi stressi vähemmän kun pudottaisit kiloja. Olisit onnellisempi,tyytyväisempi, terveempi. Saisit virtaa siitä että päivä päivältä näyttäisit paremmalta ja olo kevenisi. Sitähän ei usko ennenkin kokeilee. Joten aloita huomenna!
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 23:05"]
Älä viitsi alleviivata typeryyttäsi. Ihminen on hieman vanhempaa perua, kuin av-palsta. Läskien arvostelu on ihmisen lajikehityksen kannalta arvokasta työtä. Vai pitäisitkö menestyvänä lajia joka kannustaisi epäterveitä yksilöitään tuhlaamaan ravintoa ja muita resursseja?
[/quote]
Kiinnostaisi tietää, minkälainen yksilö on sinun mielestäsi lajinkehityksen kannalta arvokas?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:48"]
[/quote]
[/quote]M
[/quote]
Sen suklaan voimalla jaksan tehdä kaikki pakolliset asiat. Pakko on käydä ruokakaupassa ja raahata ruokaa miehelle ja lapsille, jos asuisin yksin se yksi suklaalevy päivässä riittäisi. Mulla on myös muita töitä ja velvollisuuksia mitkä pitää hoitaa, niin kotona kuin kodin ulkopuolella, ei minulla ole varaa jäädä makaamaan, ja edelleen, jos perhettä ei olisi voisin jäädäkin sänkyyn ja kuolla sinne vaikka nälkään. Sisulla tässä mennään päivästä toiseen, ja se suklaa on se mun palkinto siitä. Tiedän että se on väärin, olen aina tiennyt, mutta en ole nyt voinut sille mitään kummempaa, elämässä on niin paljon muutakin stressiä.
[/quote]
Vaihdapa se suklaalevysi kävelylenkkiin, niin pääset eroon samalla eroon sekä ylipainosta että masennuksesta. Tutkittu juttu.
Lihavat: teillä ei ole mitään oikeutta sanella mitä minun pitäisi teistä ajatella. Jos asiaa kysytään, niin kerron että olette mielestäni vastenmielisiä.