Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lihavuus herättää ihmisissä niin paljon inhoa?

Vierailija
26.09.2014 |

Mitä jonkun toisen lihavuus on pois sinulta? Mitä pahaa lihavat ovat muille tehneet? Miksi nykyajan inho kulminoituu lihavuuteen?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:50"]

Yleensä siihen liittyy myös ääni- ja hajuhaitta ei pelkkä esteestinen seikka. Se on kuin iso pahahajuinen dinosaurus joka vyöryy kohti. Aina sitä lihavaa ihmistä katsoo sillälailla säälien että eikö sille itselle olisi paljon helpompi olla normaalina. Siis se että eikö se sitä itseään haitta. Tekisi jotakin asialle!

[/quote]

Kuule, minä katson lihavia juuri samalla lailla vaikka itse painan 131kg. Ja tasan tarkkaan silti tiedän ihan kokemuksesta, että kyllä varmasti lihava ihminen ajattelee itsekin niin että hoikkana olisi helpompaa, ja inhoaa itseään jos on jopa vaikea liikkua, sitten ollaan jo kyllä 200 kiloisia... Ja kyllä haisevat ihmiset ovat yleensä ihan muita kuin lihavia, mistä ihmeestä tuokin on pitänyt keksiä että lihavat haisisivat pahalta? Minä ainakin käyn suihkussa joka aamu ja käytän dödöä, hampaanikin pesen. Meidän huushollissa ainoa hieltä haiseva on urheilullinen vävypoika kun se on töissä huonekaluliikkeessä, siellä kantaa sohvia ja pyörällä ajaa työmatkat ja kotoaan juoksee meille.
[/quote]

Läskihaju on aivan eri kuin hien haju.
Sun kirjoitustyyli on aika kutkuttava, kirjoittaisitko tuntemuksistasi ehkä kirjan?

Vierailija
2/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat ovat kyllä halveksittavinta sakkia,  jonka tiedän, pthyi! Kertoo vain sen, että oma pääkoppa ei ole kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do dii

Vierailija
4/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:46"]

Eläin juoksee turvaan. Jos ihmiselle tulisi hätä niin ihminen juoksisi myös, hitaat eivät selviytyisi. Fakta. Ole siinä joukossa joka selviytyy.

[/quote] Eiköhän se nälänhätä iske ennen. Kuka sitten selviytyy?

Vierailija
5/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa lihavia. Jokaisella on varmaan oma syynsä omiin asioihin. Ei kuulu mulle.

Vierailija
6/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavuus kompensoi mitenkään älyllisyyttä joten mihin tämä väite perustuu että lihavat olis älyllisemmin hitaampia? Taitaa valokuvaaja itse käydä hitaalla, liikaa nestettä päässä..

Vierailija
7/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vaan ärsyttää se, että mun verorahoista kustannetaan näiden elintavoista (esim. liikalihavuus, tupakointi, alkoholismi) johtuvien sairauksien hoito. No, sitä kai tämä hyvinvointivaltio on. Herkuille vois kyllä laittaa vaan lisäveroja, vaikka suurentaa alvia niiden osalta, jotta niiden kuluttajat osallistuisivat vähän enemmän heidän elintavoistaan johtuvien sairauksien hoitoon. Jos tämä sama kehitys jatkuu niin ei tällä yhteiskunnalla yksinkertaisesti ole varaa järjestää hoitoa kaikille tarvitseville. Tupakka- tai alkoholiveroja en mielellään enää nostaisi, porukka hakee nyt jo niitä Virosta ja Venäjältä, menee nekin verotulot sinne, mutta seuraukset jää suomalaisten maksettavaksi.

Vierailija
8/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:47"]

Mua vaan ärsyttää se, että mun verorahoista kustannetaan näiden elintavoista (esim. liikalihavuus, tupakointi, alkoholismi) johtuvien sairauksien hoito. No, sitä kai tämä hyvinvointivaltio on. Herkuille vois kyllä laittaa vaan lisäveroja, vaikka suurentaa alvia niiden osalta, jotta niiden kuluttajat osallistuisivat vähän enemmän heidän elintavoistaan johtuvien sairauksien hoitoon. Jos tämä sama kehitys jatkuu niin ei tällä yhteiskunnalla yksinkertaisesti ole varaa järjestää hoitoa kaikille tarvitseville. Tupakka- tai alkoholiveroja en mielellään enää nostaisi, porukka hakee nyt jo niitä Virosta ja Venäjältä, menee nekin verotulot sinne, mutta seuraukset jää suomalaisten maksettavaksi.

[/quote] Mua ärsyttää kun meillä töissäkin on kolme polvileikattua urheilijaa, yhdenkin polvi leikattu 11 kertaa!!!! Miks vitussa mun pitää maksaa moisille uudet polvet?

Vierailija
9/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:47"]

[/quote] Mua ärsyttää kun meillä töissäkin on kolme polvileikattua urheilijaa, yhdenkin polvi leikattu 11 kertaa!!!! Miks vitussa mun pitää maksaa moisille uudet polvet?
[/quote]

No tämä ei ollut ainakaan huonojen elintapojen seurausta.

Vierailija
10/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:47"] Mua vaan ärsyttää se, että mun verorahoista kustannetaan näiden elintavoista (esim. liikalihavuus, tupakointi, alkoholismi) johtuvien sairauksien hoito. No, sitä kai tämä hyvinvointivaltio on. Herkuille vois kyllä laittaa vaan lisäveroja, vaikka suurentaa alvia niiden osalta, jotta niiden kuluttajat osallistuisivat vähän enemmän heidän elintavoistaan johtuvien sairauksien hoitoon. Jos tämä sama kehitys jatkuu niin ei tällä yhteiskunnalla yksinkertaisesti ole varaa järjestää hoitoa kaikille tarvitseville. Tupakka- tai alkoholiveroja en mielellään enää nostaisi, porukka hakee nyt jo niitä Virosta ja Venäjältä, menee nekin verotulot sinne, mutta seuraukset jää suomalaisten maksettavaksi. [/quote] Mua ärsyttää kun meillä töissäkin on kolme polvileikattua urheilijaa, yhdenkin polvi leikattu 11 kertaa!!!! Miks vitussa mun pitää maksaa moisille uudet polvet? [/quote] No tämä ei ollut ainakaan huonojen elintapojen seurausta.

[/quote] Ei se maksaessa lohduta yhtään.

Vierailija
11/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:47"] Mua vaan ärsyttää se, että mun verorahoista kustannetaan näiden elintavoista (esim. liikalihavuus, tupakointi, alkoholismi) johtuvien sairauksien hoito. No, sitä kai tämä hyvinvointivaltio on. Herkuille vois kyllä laittaa vaan lisäveroja, vaikka suurentaa alvia niiden osalta, jotta niiden kuluttajat osallistuisivat vähän enemmän heidän elintavoistaan johtuvien sairauksien hoitoon. Jos tämä sama kehitys jatkuu niin ei tällä yhteiskunnalla yksinkertaisesti ole varaa järjestää hoitoa kaikille tarvitseville. Tupakka- tai alkoholiveroja en mielellään enää nostaisi, porukka hakee nyt jo niitä Virosta ja Venäjältä, menee nekin verotulot sinne, mutta seuraukset jää suomalaisten maksettavaksi. [/quote] Mua ärsyttää kun meillä töissäkin on kolme polvileikattua urheilijaa, yhdenkin polvi leikattu 11 kertaa!!!! Miks vitussa mun pitää maksaa moisille uudet polvet? [/quote] No tämä ei ollut ainakaan huonojen elintapojen seurausta.

[/quote] Ei se maksaessa lohduta yhtään.
[/quote]

Eli sunko mielestä on ihan sama asia maksaa reilusti ylipainoisen henkilön sairauksien hoito (joista melkein kaikki parantuisi laihduttamalla) versus esim. henkilön, joka jää auton alle, leikkauksen kulut, joilla pelastetaan hänen henkensä?

Näissä on se ero, että toinen tapaus olisi ollut helppo estää.

Vierailija
12/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:43"]

Ihmisiä vituttaa kun joku ei koe massapainetta olla kuten muutkin, pelätä jatkuvasti mitä joku tuntematon sun perseestäsi ajattelee tai kokeeko työpaikan miehet juuri sut seksikkäänä petona. :D

[/quote]

tämä on niin totta!!

ja laihana haluaisivat itsekin syödä enemmän vaikka herkkuja, mutta eivät voi, etteivät vain liho, ja ovat sitten lihavia kohtaan katkeria.

Vierailija
13/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:54"]

En osaa selittää mutta mieluummin kuvaan hoikkaa ja normaalivartaloista kuin lihavaa. Lihavuus on etovaa ja haisee epämiellyttävälle. Työkseni kuvaan ihmisiä. Lihavat ovat hitaampia, niin älyllisesti kuin fyysisesti. Käsittämätöntä että ihminen pahoinpitelee itsensä lihavaksi.

[/quote]

Miten luulet että oma älyllinen nopeutesi laskisi jos lihoisit vaikka 20kg tai vaikka 40kg? Jos syöt joka päivä pienen suklaapatukan ylimääräistä kymmenen vuoden ajan, ja sitten olet lihava ja tyhmä lopun ikääsi? Jos joku lihava on laihduttanut 50kg, niin onko hän siinä vaiheessa älykkäämpi kuin lihavana, vai tyhmempi kuin laihana ollessaan, ja palautuuko älykkyys samaa tahtia kun laihtuu?

[/quote]

kyllä. jokainen laihdutettu gramma lisää aivoihin yhden aivosolun. niin se menee. etkö usko? sitten olet tyhmä JA läski.

Vierailija
14/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:47"]

Luulen, että sillä inholla on joku evoluutiobiologinen selitys. Ihanneihmisen ulkonäkö on usein painoindeksissä, jossa maksimoidaan terveiden jälkeläisten tuottamiskyky. Jos poikkeaa tästä kovin rajusti, näyttää poikkeavalta eikä enää vaikuta puoleensavetävältä.

Asiaa voi ajatella myös terveyden kannalta. Normaalipainoinen ihminen näyttää energisemmältä ja tehokkaammalta kuin esim painoindeksin 40+ omaava ihminen. Niin korkea painoindeksi ei ole sellaista, mitä tavoitellaan, vaan usein siihen tilanteeseen on päädytty itsehillinnän puutteen, mielenterveysongelmien tai elämän ikävien sattumusten myötä. Reilusti ylipainoisesta ihmisestä näkyy kauas se, että joku hänen elämässään on mennyt pieleen, kun hän ei ole kyennyt pitämään itseään ihannepainossa.

[/quote]

Miksi sitten toisessa ajassa on ollut toiset kauneusihanteet? Ja miksi ne kauneusihanteet ovat erilaiset eri kulttuureissa, jos kyse olisi muka biologiasta?

Tässä ketjussa on nähtävissä aika monta naisia alistavan kulttuurin sekä markkinatalouden uhria.

[/quote]

Jos vierekkäin laitetaan pörröinen, pikkuinen hämähäkki ja pörröinen pikkuinen kissa, niin valtaosa ihmisistä pitää kissaa söpömpänä ja hämähäkkiä ällöttävämpänä. Tämä ei ole mitään sortoa eikä alistusta hämähäkkiä kohtaan. Se tunne vain tulee syvältä ihmisestä eikä varmasti ole markkinatalouden eikä kulttuurin tuotoksia. Jos taas vierekkäin laitetaan normaalipainoinen ihminen ja reilusti ylipainoinen ihminen, niin valtaosa ihmisistä pitää normaalipainoista ihmistä kauniimpana ja ylipainoista ällöttävämpänä. Taaskaan ei välttämättä ole kyse naisen alistamisesta eikä kulttuurin tuotoksista. Voi toki olla, mutta välttämättä ei ole. Tunteelle on evoluutiobiologinen pohja. Tuon tunteen ei silti tarvitse antaa määritellä sitä, miten me käyttäydymme kanssaihmisiämme kohtaan.

[/quote]

en ymmärrä. se hämähäkkihän on hoikempi kuin se kissa? miksei siitä hoikemmasta tykätäkään?

Vierailija
15/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:47"]

Luulen, että sillä inholla on joku evoluutiobiologinen selitys. Ihanneihmisen ulkonäkö on usein painoindeksissä, jossa maksimoidaan terveiden jälkeläisten tuottamiskyky. Jos poikkeaa tästä kovin rajusti, näyttää poikkeavalta eikä enää vaikuta puoleensavetävältä.

Asiaa voi ajatella myös terveyden kannalta. Normaalipainoinen ihminen näyttää energisemmältä ja tehokkaammalta kuin esim painoindeksin 40+ omaava ihminen. Niin korkea painoindeksi ei ole sellaista, mitä tavoitellaan, vaan usein siihen tilanteeseen on päädytty itsehillinnän puutteen, mielenterveysongelmien tai elämän ikävien sattumusten myötä. Reilusti ylipainoisesta ihmisestä näkyy kauas se, että joku hänen elämässään on mennyt pieleen, kun hän ei ole kyennyt pitämään itseään ihannepainossa.

[/quote]

Miksi sitten toisessa ajassa on ollut toiset kauneusihanteet? Ja miksi ne kauneusihanteet ovat erilaiset eri kulttuureissa, jos kyse olisi muka biologiasta?

Tässä ketjussa on nähtävissä aika monta naisia alistavan kulttuurin sekä markkinatalouden uhria.

[/quote]

Jos vierekkäin laitetaan pörröinen, pikkuinen hämähäkki ja pörröinen pikkuinen kissa, niin valtaosa ihmisistä pitää kissaa söpömpänä ja hämähäkkiä ällöttävämpänä. Tämä ei ole mitään sortoa eikä alistusta hämähäkkiä kohtaan. Se tunne vain tulee syvältä ihmisestä eikä varmasti ole markkinatalouden eikä kulttuurin tuotoksia. Jos taas vierekkäin laitetaan normaalipainoinen ihminen ja reilusti ylipainoinen ihminen, niin valtaosa ihmisistä pitää normaalipainoista ihmistä kauniimpana ja ylipainoista ällöttävämpänä. Taaskaan ei välttämättä ole kyse naisen alistamisesta eikä kulttuurin tuotoksista. Voi toki olla, mutta välttämättä ei ole. Tunteelle on evoluutiobiologinen pohja. Tuon tunteen ei silti tarvitse antaa määritellä sitä, miten me käyttäydymme kanssaihmisiämme kohtaan.

[/quote]

Nykyään. Rehevä on ollut muinoin kauneusihanne. KVG jos et osaa itse ajatella.

Vierailija
16/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 21:05"]

Inho lihavia kohtaan kumpuaa syvimmiltään omasta pelosta tulla joskus yhtä lihavaksi. En keksi mitään muuta järjellistä syytä inhota lihavia. Olen itse hoikka ja jos näen todella lihavan ihmisen, ajattelen ensimmäiseksi etten haluaisi olla noin lihava. Toisaalta sellaisia vähän ylipainoisia salaa kadehdin, koska on aika raskasta pysytelllä hoikkana ja timminä. Olisi myös kiva olla tyytyväinen itseensä vaikka vaa'an lukemat näyttäisivät mitä tahansa. 

[/quote]

Arvostan rehellisyyttäsi.

Minä puolestaan olen hieman ylipainoinen, mutta syömishäiriön takia näen itseni paljon lihavampana. Ja sitten kun näen lihavia ihmisiä, se tuntuu pahalta, koska häpeän itseäni. En siis niinkään inhoa niitä lihavia, vaikka siltä siinä hetkessä saattaa tuntuakin.

Vierailija
17/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 22:27"]

Lihavat: teillä ei ole mitään oikeutta sanella mitä minun pitäisi teistä ajatella. Jos asiaa kysytään, niin kerron että olette mielestäni vastenmielisiä.

[/quote]

Minusta taas sinä olet vastenmielinen.

Vierailija
18/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin juoksee turvaan. Jos ihmiselle tulisi hätä niin ihminen juoksisi myös, hitaat eivät selviytyisi. Fakta. Ole siinä joukossa joka selviytyy.

[/quote]

Jaa, no lihavat ihmiset kelluu paremmin kuin laihat. Jos tulee vedenpaisumus, laihat kuolee. Fakta. Ole siinä joukossa joka selviytyy.

PS. Lihavilla on sitä vararavintoakin. Ei kuole nälkään yhtä nopeaan kuin laihat.

Vierailija
19/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa, no lihavat ihmiset kelluu paremmin kuin laihat. Jos tulee vedenpaisumus, laihat kuolee. Fakta. Ole siinä joukossa joka selviytyy.

PS. Lihavilla on sitä vararavintoakin. Ei kuole nälkään yhtä nopeaan kuin laihat.

Vierailija
20/120 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="27.09.2014 klo 11:47"] Mua vaan ärsyttää se, että mun verorahoista kustannetaan näiden elintavoista (esim. liikalihavuus, tupakointi, alkoholismi) johtuvien sairauksien hoito. No, sitä kai tämä hyvinvointivaltio on. Herkuille vois kyllä laittaa vaan lisäveroja, vaikka suurentaa alvia niiden osalta, jotta niiden kuluttajat osallistuisivat vähän enemmän heidän elintavoistaan johtuvien sairauksien hoitoon. Jos tämä sama kehitys jatkuu niin ei tällä yhteiskunnalla yksinkertaisesti ole varaa järjestää hoitoa kaikille tarvitseville. Tupakka- tai alkoholiveroja en mielellään enää nostaisi, porukka hakee nyt jo niitä Virosta ja Venäjältä, menee nekin verotulot sinne, mutta seuraukset jää suomalaisten maksettavaksi. [/quote] Mua ärsyttää kun meillä töissäkin on kolme polvileikattua urheilijaa, yhdenkin polvi leikattu 11 kertaa!!!! Miks vitussa mun pitää maksaa moisille uudet polvet? [/quote] No tämä ei ollut ainakaan huonojen elintapojen seurausta. [/quote] Ei se maksaessa lohduta yhtään. [/quote] Eli sunko mielestä on ihan sama asia maksaa reilusti ylipainoisen henkilön sairauksien hoito (joista melkein kaikki parantuisi laihduttamalla) versus esim. henkilön, joka jää auton alle, leikkauksen kulut, joilla pelastetaan hänen henkensä? Näissä on se ero, että toinen tapaus olisi ollut helppo estää.

[/quote] Totta. Lisää liikennevalistusta.