Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taipumus erakkomaisuuteen estää parisuhteiden muodostaminen

Vierailija
26.09.2014 |

Tuskinpa aikuisena on mahdollista saada tällaista suhdetta: Nähtäisiin 1-5 krt/kk, yhteydenpito päivittäin tai joka toinen päivä, kuitenkin siten ettei mitenkään intensiivistä. Olin juuri vuoden tuon kaltaisessa 'suhteessa', ja nyt vasta tajuan miten mahdotonta on varmasti saada uudestaan tällaista järjestelyä. Tuokin mahdollistui vain sillä, että miehellä ei ollut tunteita (mulla oli) vaan sille ok järjestely siinä elämänvaiheessa.

Mulle tuollainen suhde olisi vieläkin optimaalinen. Ennen tuota ja tuon suhteen päättymisen jälkeen olen vaan kerta toisensa jälkeen tajunnut, että ei miehille niiden ihastuessa riitä pari tekstiviestiä ja edes se kerta viikkoon -näkeminen. Mutta mulle riittäis :( En mä tiedä enää jaksanko edes tapailla kun tuskinpa tulen löytämään ketään miestä jonka kanssa intressit kohtais. Vittu miksen voi olla normaali.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: luulin siis vuosia olevani hankala, hullu ja sopeutumaton. Sitten tajusin, että voin ihan eri tavalla ja suhde toimii, kunhan saan omaa tilaa paljon.

Vierailija
22/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että tollasia miehiä olis paljonkin tarjolla. Sitoutumiskammoiset etc.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla asperger piirteitä? Itsekin kyllä kaipaan paljon omaa aikaa, mutta siihen vaikuttaa myös se kuinka hallitseva persoona toinen on.

Vierailija
24/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:08"]

14 jatkaa: luulin siis vuosia olevani hankala, hullu ja sopeutumaton. Sitten tajusin, että voin ihan eri tavalla ja suhde toimii, kunhan saan omaa tilaa paljon.

[/quote]

Voi kun mä olisin tajunnut tämän ennen kuin perustin perheen.

Vierailija
25/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:24"]

[/quote]

Niidenhän kanssa mä olenkin paljon pelaillut, mutta siinä ongelma onkin, että mulla taas ei ole sitoutumiskammosta kyse. Haluan sitoutua, mutta se sitoutumisen muoto ei miehille sovi. Sitoutumiskammoisissa miehissä on se juuri, että ne on sitoutumuskammoisia tasan niin kauan kunnes kohdalle löytyy se oikea nainen, jolloin sen kanssa haluaa viettää paljon aikaa. ap

Vierailija
26/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:25"]

Onko sinulla asperger piirteitä? Itsekin kyllä kaipaan paljon omaa aikaa, mutta siihen vaikuttaa myös se kuinka hallitseva persoona toinen on.

[/quote]

Olen vaan omanlaiseni. Onhan mulla ystäviäkin, mutten niitäkään näe kun max. pari kertaa kuussa. Ystävien kohdalla tuo on vaan ihan normaalia eikä oletuksia sen ihmeellisemmästä yhteydenpidosta ole. ap

Vierailija
27/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan sopii ainakin uraihmisille lukujärjestyksen puolesta.

Vierailija
28/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap ilmoittautuu yksi kaltaisesi lisää. Ei ole helppoa tämä elämä ei. Mutta eipä toisaalta kukaan niin ole minulle luvannutkaan.

N28

Vierailija
29/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:18"]

Täällä ap ilmoittautuu yksi kaltaisesi lisää. Ei ole helppoa tämä elämä ei. Mutta eipä toisaalta kukaan niin ole minulle luvannutkaan.

N28

[/quote]

Miksi haluat tuollaisen suhteen etkä perinteistä?

Vierailija
30/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N28

[/quote]

"Jee", että muita taas löytyy. Ei ole helppoa tää ei.

Mietin tässä, että pitäisikö yrittää vaan siedättää itseään tähän :/ Kenties olen vaan liian mukavuudenhaluinen.

Vierailija
31/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:27"]

N28

[/quote]

[/quote]

Siksi kun olen tämänkaltainen luonteeltani, kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Eikä asia ole niin tahdonalainen.

N28

Vierailija
32/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mun exä, se vissiin halusi samanlaista järjestelyä. Mulla loppui kärsivällisyys siihen.

Vierailija
33/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 19:27"]

N28

[/quote]

[/quote]

Siksi kun olen tämänkaltainen luonteeltani, kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Eikä asia ole niin tahdonalainen.

N28

[/quote]

Onko sulla kokemusta parisuhteista? Mikä niissä on ollut huonoa?

Vierailija
34/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:24"]

[/quote]

Sitoutumiskammo ja oman tilan tarvi ovat ERI asioita. Oman tilan tarve ei poista sitoutumisentarvetta. Ap:kin kaipaa suhdetta eli sitoutumista, jos et huomannut.

Vierailija
35/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaista ja suhteet ei tästä syystä yleensä onnistu. Tarvitsen omaa aikaa ja en jaksa olla koko ajan toisen ihmisen kanssa. Mullekin sopii se, että nähtäisiin ehkä kerran viikossa ja perhekuviokin sopisi niin, että asuttaisiin kahdessa asunnossa ja lapsi olisi välillä äidillä, välillä isällä, joskus oltaisiin yhdessä samaan aikaan.

Vierailija
36/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana että mun kaltasiani oman tilan tarvitsijoita näyttää olevan muitakin! Kaikki parisuhteet on lopahtaneet kun on pitänyt olla liian tiiviisti, tai sitten lopahtaneet siihen, ettei mies katso mitään parisuhdetta olevankaan kun se on minulle sopivan löysä. No joo... Hyvä että on muitakin. Ollaan tämmösiä vaan ja toivotaan parasta.

Vierailija
37/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi "erilainen parisuhteilija" ilmoittautuu joukkoon. Viisikymppinen, pitkän perhe-elämän elänyt, nyt viisi vuotta etäsuhteessa samassa kaupungissa, kuukausi-pari menee ettei pidetä juurikaan yhteyttä toisiimme, joskus saatetaan laittaa sähköpostilla kuulumisia,  ja sitten ollaan yhdessä jomman kumman ehdotuksesta kolme-viisi päivää, toistaiseksi aina miehen luona, koska minun luonani asuu vielä teini-ikäinen. Meille molemmille tämä on ihannesuhde, taiteilijoita ollaan ja tarvitaan paljon omaa aikaa ja tilaa. Ja ihan sitoutuneita ja uskollisia ollaan.

Vierailija
38/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös samanlainen. En sitoutumiskammoinen mutta oman tilan tarve on hirveän suuri. Olen ollut parisuhteissa ja naimisissakin kyllä mutta erojen jälkeen yksinolo ei ole koskaan tuottanut tuskaa. Mulla on lapsia kyllä mutta he ovat isällään aika paljon. Ap olet oikeassa että on hirveän vaikeaa löytää sopivaa miestä jolle riittäisi se tapaaminen vaikka kerran viikossa eikä kyllä soitellakaan tarvitsisi koko ajan. Inhoan puhelimessa puhumista. :) alkuhuuman toki ymmärtää että haluaa nähdä koko ajan. 

Vierailija
39/51 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:57"]

Mä olen samanlainen. Eikä ole tunteista kiinni, vaan siitä, että tarvitsen omaa aikaa puuhastella ja rentoutua.

[/quote]

Ihanaa, kun joku ymmärtää. Onko sulla millaisia suhteita takana vai juuri tästä syystä ei yhtäkään? ap

[/quote]

No täällä on myös yksi itsekseenviihtyvä, joka silti haluaisi pysyvän ihmissuhteen. Olen jo keskiäkäinen ja normiparisuhteita (lapsilla ja ilman) on kokeiltu - menestys huono, eli ero tullut aina. Kerran oli jo aikeissa toteuttaa semmoinen semietäsuhde, että molemmat omissa asunnoissaan ja tavattaisiin vain viikonloppuna... Mutta miehelle se ei lopulta sopinut, alkoi känkkäränkäksi ja lopetin koko suhteen. En minä kärttyistä ukkoa halunnut tavata edes kerran viikossa. Nyt olen niin sopeutunut ylhäiseen erakkouteeni, että en ottaisi ketään asumaan luokseni, en halua edes kutsua kylään. Tapaamiset toteuttaisin "ulkona" tai ukon luona.

Ei ole vaaraa, että tämä skenaario olisi lähellä toteutumistaan...

Vierailija
40/51 |
27.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että tuollaisia miehiä on. Ongelma tuollaisissa miespuolisissa erakkoluonteissa tosin on se, että saattavat kaivata sitä säännöllistä äidillistä huolenpitoa selviytyäkseen arkielämästä. Mutta jos löytäisit jonkun tutkijatyypin tai muun intohimoisen harrastajan, joka käyttää omiin puuhiinsa paljon aikaa? Vaikka yrittäjä tai keikka-ammatissa olija (muusikko, elokuvantekijä). Tai tietokoneaddikti koodari, joka ei myöskään kaipaa läheisyyttäsi usein. Myös näyttelijät käyttää paljon aikaa esim. teatterilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi