Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolaina-asiaa...Pitääkö olla säästöjä??

Vierailija
26.09.2014 |

Ollaan nyt 15 vuotta maksettu asuntolainaa.

Jos myisimme tämän ja ostaisimme toisen talon, tarviiko olla se 10 % säästöjä vai koskeeko se vain ensiasunnon ostajia?

Uusi talo olisi siis muutaman kymppitonnin kalliimpi kuin mitä tästä nykyisestä saataisiin...

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.sivu

Vierailija
42/43 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 16:49"]

Me saatiin juuri 225000€ laina ilman säästöjä (henkilötakaaja+ osittain reaalivakuus tuli sille osuudelle jolle pelkkä talon arvo ei riittänyt). Lisäksi saatiin 50000€ remonttilainaa johon tuli reaalivakuus. Minä vielä 2 vuotta opiskelija ja miehen tulot bruttona 2200€. Lyhennysvapaata mun opiskeluiden loppuun asti.

Halvemmaksi tässä tulee asua nyt lyhennysvapaan aikana asua kuin aiemmassa vuokrakämpässä halpojen korkojen ja pienten lämmitys- ja muiden kustannusten ansiosta. Meillä on myös vakuutus työkyvyttömyyden/työttömyyden ja kuoleman varalta. Työllistyminen tulee olemaan 100% varmaa niin uskallettiin ottaa jo laina kun tilaisuus unelmataloon ilmaantui :).

[/quote]

Otitte 275 k€ lainan vaikka teidän talouden yhteisnettotulot lienee ilmoittamasi tietojen perusteella ~2000 e/kk? Ja joku hullu ryhtyi vielä henkilötakaajaksi? Ja vielä lyhennysvapaatakin? Huh, mä en saisi vastaavassa tilanteessa nukuttua öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää asuntojutut on aina yhtä herkullisia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi