Narsistin kanssa viestittelyssä on tarkat säännöt
Siinäkin on narsistilla omat säännöt. Kummallisen jäykkää ja aina samana toistuvaa. Ei siedä poikkeamista vaan siitä tulee heti rangaistus. Viestien sisältö: pitää keskittyä täysin narsistiin ja hänen kehumiseen. Omia mielipiteitä ei saa ilmaista, eikä omia kuulumisia pidä olla tai n suuttuu. Koska mitään omaa elämäähän ei saa olla. N on ainoa mihin pitää keskittyä 24/7. Pahin on jos on käynyt jossain (kaupassa, lenkillä, kirjastossa, retkellä) eli on poistunut kotoa. Siitä seuraa välitön suuttuminen ja yhteyden katkaiseminen/mykkäkoulu. Pitää istua kotona ja keskittyä ainoastaan narsistiin. Tietyt kellonajat. Jos et ole lähettänyt viestiä tai vastannut viestiin ”oikeina” aikoina niin siitä tulee rangaistus. Vain tiettyjä emojeja saa käyttää. Muita ei hyväksytä. Suuttuminen ja rangaistus on aina yhteydenpidon katkaiseminen ja mykkäkoulu.
Oletteko muut huomanneet nimenomaan viestittelyssä narsistin kanssa tällaista?
Kommentit (34)
Myrkyllisiin ihmisiin kannattaa pitää pitkä etäisyys. Niiden kanssa ei lähdetä kommunikoimaan. Narsistit ovat pahempia kuin tavanomaiset myrkylliset ihmiset.
https://areena.yle.fi/audio/1-50328065
Lieneekö jonkin sorttista masokismia tuo narsisteihin takertuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko lopettaa tuollaiset ihmissuhteet tai tehdä miten haluat, tai ottaa etäisyyttä äkkiä. Kyllä, toinen ihminen saattaa päivystää minuutteja, tunteja, kuukausia ja vuosia, kun pitää olla valmiina narsistin oikkuihin. Eli on muuttunut päivystäjäksi.
Traumabond/side on todellista mindfuckia. Siinä kiusaaja on ensin luonut tunnesiteen, että muka välittää. Ja sitten nauttii kun saa loukata.
Ei voi ymmärtää paitsi ne jotka on sen kokeneet.
Tässä narsisti oli edellä. Onneksi tietoa tulee koko ajan lisää ja opimme katkaisemaan tunnesiteet noihin sekundoihin vailla omatuntoa.
Tämä on niin totta ja hyvin kirjoitettu. Itse elän tuota tälläkin hetkellä. Juuri noin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Myrkyllisiin ihmisiin kannattaa pitää pitkä etäisyys. Niiden kanssa ei lähdetä kommunikoimaan. Narsistit ovat pahempia kuin tavanomaiset myrkylliset ihmiset.
Kiitos tuosta linkistä! Hyvä ja mielenkiintoinen ohjelma. Kuuntelin ja antoi paljon ajattelemisen aihetta.
Vierailija kirjoitti:
lähteminen ei tapahdu ihan tuosta vaan jos kyseessä parisuhde, ehkä jopa avioliitto, sukulaisuhde tai työpaikka.
narsisti pitää huolen että lähtemisellä tuleee olemaan muita uhreja tai vähintään vahva mustamaalaus seläntakana.
ehkä moni haluaa hieman suojella omaa imagoa esim. uusi työpaikka on vaikea saada ja jos narsisti romuttaa sen saamalla omalta "orja hovilta" vinkin mihin lähdit. tämä "orja hovi" voi esim. olla viattomat normaalit työkaverit. siksi ei voi oikein luottaa kehenkään kun narsisti manipuloi ihmisistä ja luo omia "vakoojia" jotta saisi arka luontoisia tietoja joilla voi tarvittaessa nolata jos henkilö on uhka uralla etenemiseen.
En tajua narsistien uhreja… miksei voi vetää rajoja?
Olen jonkinlaisen persoonallisuushäiriöiseb kohdannut. Olihan se ahdistavaa miten hän haukkui minut ja levitti yksityisasiani kaikille, mutta totaalinen ignooraaminen oli ainut keino saada se loppumaan. Ja kyllä, pelkäsin myös henkeni puolesta, mutta en antanut minkäänlaista vastakaikua sekopäälle. Nyt on onneksi vankilassa muista rötöksistä.
Kirjoitin viestissä juuri eräälle narsistille, että rakastan häntä.
T: Läheisriippuvainen
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jaksanut tuota viestittelyä monta vuotta päivittäin. Olen rakastunut narsistiin ja lisäksi läheisriippuvainen ja epävakaa persoona.
-Ap
Itsepä sinä taakkasi kannat.
Kun tiedostaa olevansa läheisriippuvainen, ymmärtää lähteä, mikäli kumppani narsisti. Mikäli muuten suhde hankalaa ilman narsismia, läheisriippuvainen uskaltaa muuttaa omaa toimintaa, niin ettei alistu. Ja tarvittaessa uskaltaa myös lähteä tästä suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on ylipäätään pitää narsistiin yhteyttä? Jos sellaista tarvetta ilmenee, on kyllä itsessäkin vähintään pershäröpiirteitä.
Oot kyllä ihan oikeassa. Mulla oli aika stressaavaa aikaa ja kiire töissä ja tosiaankin läikkyi yli yhden sukulaisnarsistin älyttömät piinat ihan naurettavista asioista. Ajattelin että otan vuosilomaa ennen somelomaa stressaavista viesteistä joten laitoin eston whatsappiin ja messengeriin pariksi viikoksi. Lomaviikon alkaessa purin estot mutta huomasin että eipä ollakaan enää facebookkavereita. Ehkä parempi näin.
Ap:n kuvaus kuulostaa tutulta paitsi, että tuntemani sukulaisnarsisti oli kiinnostunut myös minun kuulumisistani. Ei siksi, että olisi välittänyt minusta, vaan sai näin tietoja, joita käytti sitten minua vastaan. Hyviä tapahtumia hän ei noteerannut tai vähätteli ja huonot käänsi minusta johtuviksi esim. vaikeudet töissä johtuivat siitä, kun olin itse niin ikävä ihminen. Hän myös juorusi asioistani hovinsa kanssa.
Irtautuminen helpottui, kun lakkasin kertomasta asioitani, en reagoinut hänen piikittelyihinsä, enkä ollut kiinnostunut hänestä. Hän laittoi itse näyttävästi välit poikki, kun ei saanut minusta enää mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Ei narsisti sua oikeasti rakasta. Narsisti ei kykene rakastamaan. Hän osaa kyllä näytellä sitä taitavasti että pääsee sua taas hyväksi käyttämään. Jätä se! Vahva suositus. Katso you Tubesta videoita Narsisti vs minä. Sieltä löydät vastauksia ja tajuat vihdoin että olet hyväksikäytön uhri.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei! Ei narsisti sua oikeasti rakasta. Narsisti ei kykene rakastamaan. Hän osaa kyllä näytellä sitä taitavasti että pääsee sua taas hyväksi käyttämään. Jätä se! Vahva suositus. Katso you Tubesta videoita Narsisti vs minä. Sieltä löydät vastauksia ja tajuat vihdoin että olet hyväksikäytön uhri.
Joo , ja jos yrittää kysyä mikä tuli , voidaanko keskustella asiasta "en ole sanonut niin" , "olet käsittänyt väärin". Ei kai noille idiooteille voi kun nauraa : D D D Niinkuin uhmaikäiset ja niinhän ne onkin.