Hurja painonpudotus, mikä se laihdutuslääke oli?
Miten pääsee tuollaiseen suolistohormonien tutkintaan?
Kommentit (36)
on se kun aikuiset ihmiset ei osaa syödä vähemmän, no otetaan lääkebisneksen turvin rahat idiooteilta, eihän se ole mitään uuta
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tuo maksaa?
Ozempic maksaa n. 125€/kk. Jos pärjää 0,5mg annoksella, niin hinnan saa puolitettua ostamalla 1mg kynän ja ottamalla siitä puolikkaita annoksia. Reilu 60€/kk on halpa hinta siitä, että näläntunne sekä etenkin makeanhimo pysyy poissa ja kylläiseksi tulee paljon pienemmistä annoksista.
Itse kun olin aloittanut Ozempicin käytön, hain eräänä päivänä Kotipizzan Monsterin lounaaksi. Aiemmin tuommoisen pitsan söi helposti kokonaan, tällä kertaa stoppi tuli kun olin syönyt pitsasta hieman yli neljänneksen. Olin oikeasti yllättynyt tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se auttaa laihtumaan?
Saxenda on tarkoitettu vähäkalorisen dieetin ja lisätyn liikunnan ohella painon hallintaan.
Mikähän tuon lääkkeen funktio siinä mahtaa olla?
Vierailija kirjoitti:
on se kun aikuiset ihmiset ei osaa syödä vähemmän, no otetaan lääkebisneksen turvin rahat idiooteilta, eihän se ole mitään uuta
Niin, sanopa muuta. Me ihmiset olemme vajavaisia. Kun nyt jotenkin ihan itse lipsahdin tähän sokerikoukkuun, niin saisin ihan omin neuvoin päästä siitä poiskin. Ei minulla ollut tavoitteena olla sairaalloisen lihava ja ihan hyvin tiedostin miten se vaikuttaa elämääni. Onneksi havahduin edes nyt ja osasin pyytää apua. Päätän kuitenkin itse, mihin rahani käytän. Verenpaine-, diabetes- tai kolesterolilääkkeitä minulla ei ole, mutta kohta olisi nekin olleet tarpeen. Sairaus tämäkin on, mutta uskon paranevani. Tsemppiä ja iloa päivään sinullekin!
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei välttämättä osaa, entä sitten?
Itse kävin ihan psykiatrilla, koska olin buliminen.
Sain terapiaa ja mielialalääkkeen, joka vähentää ruokahalua eikä ollut kallis. Olen ikuisesti kiitollinen että otti tosissaan, vaikka olen aina ollut normaalipainon sisällä. Aloin ahmimaan ja oksentamaan ollessani n 13v, apua hain 17v myöhemmin, niin pitkään se pilasi elämäni. Nuo ongelmat oikeasti rajoittaa elämää, sympatiani kaikkien samasta kärsivien puolella ❤️
Lääkkeen funktio on, että se vaikuttaa suolistohormoneihin joilla taas on vaikutusta siihen miten kroppa käsittelee painoa.
Itsellä on ruokavalio ja liikunta kunnossa, mutta paino vaan nousee (BMI 38). Mulla on myös äärettömän paha ärtyvä suoli, ollut jo vuosia, eli todennäköisesti suolistohormonit on ihan päin hanuria. Ozempicpistokset alkaa tänään, jännityksellä odotan mitä tapahtuu painolle ja ennen kaikkea vuosia jatkuneelle ripulille.
Vierailija kirjoitti:
Saxendaan tai Ozempiciin saa reseptin lääkäriltä, jos BMI on 30 tai enemmän. Kalliita lääkkeitä, ei Kela-korvausta, ei kerrytä maksukattoa. Tehokkaita ovat. Saxenda pistetään joka päivä, Ozempic kerran viikossa. Helppoja pistää itse ja kivutonta.
Älä valehtele. Käytän Ozempicia ja siihen saa normaalin kela-korvauksen. Itselle jää maksettavaa noin 43€/kk. Se myös kerryttää maksukattoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saxendaan tai Ozempiciin saa reseptin lääkäriltä, jos BMI on 30 tai enemmän. Kalliita lääkkeitä, ei Kela-korvausta, ei kerrytä maksukattoa. Tehokkaita ovat. Saxenda pistetään joka päivä, Ozempic kerran viikossa. Helppoja pistää itse ja kivutonta.
Älä valehtele. Käytän Ozempicia ja siihen saa normaalin kela-korvauksen. Itselle jää maksettavaa noin 43€/kk. Se myös kerryttää maksukattoa.
Pitää olla 2 tyypin diabetes, että saa korvattavuuden. Ilman sitä maksat ihan täyden hinnan, joka on muuten 124€.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Ozempic käytössä ja saan kela-korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Siellä varsinainen tietäjä ;D Mites, onko sekin, kun aikuiset ihmiset eivät osaa juoda vähemmän, lopettaa tupakointia, huumeiden käyttöä, väkivaltaa, pe doi lua jne? Onko se? :D Mene muualle paasaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Ozempic käytössä ja saan kela-korvauksen.
Kela-korvauksen saa, jos Ozempicia käytetään diabeteksen hoitoon silloin, kun esim. Metformin ei riitä tasaamaan sokereita. Ylipainon hoitoon ilman diabetesta ei saa korvausta.
Semaglutidi (Ozempic) 1.2.2020 alkaen - Lääkekorvaustiedotteet - kela.fi
Mikä muuttuu
Ozempic-lääkkeestä saa 1.2.2020 alkaen erityiskorvauksen (65 %) korvausoikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Semaglutidi (Ozempic) 1.2.2020 alkaen - Lääkekorvaustiedotteet - kela.fi
Mikä muuttuu
Ozempic-lääkkeestä saa 1.2.2020 alkaen erityiskorvauksen (65 %) korvausoikeudella.
Semaglutidin erityiskorvausoikeus voidaan myöntää aikuisille tyypin 2 diabeteksen hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se auttaa laihtumaan?
Saxenda on tarkoitettu vähäkalorisen dieetin ja lisätyn liikunnan ohella painon hallintaan.
Mikähän tuon lääkkeen funktio siinä mahtaa olla?
Itse käytin Saxendaa puoli vuotta ilman lisäystä liikuntaan. Ruokavalion muutos tuli luonnollisesti, sillä täysi olo tuli nopeammin, rasvainen ruoka ei enää houkutellut ja kaikki äkkinäiset mieliteot jäivät pois. Tajusin, että pysyn hengissä vähemmälläkin. Se oli se suurin hyöty kuurista. Painoa tippui 6 kg, eli ei paljoa, mutta nyt olen ollut 3 kk ilman, enkä ole vielä repsahtanut vanhoihin tapoihin.
Jos saisinkin jonkun lääkkeen avittamana painonpudotusta tai ostaisin ilman reseptiä Allin
( https://verkkoapteekkimme.com/tuote/osta-alli-netista/ ),
Niin mietin,,
Kun en syö oikeastaan rasvaista ruokaa, vaan sokeri on se ongelma.
Mitä tapahtuu kropalla jos syön vähärasvaisia ruokaa ja laihdutuslääkettä tai pistoksia ?
Tänään olen syönyt :
Ap, viili
Lounas, salaatti
Päivällinen, Shirataki Konjac Spagetti
Iltapala, viili
Mutta lääkkeen kanssa onnistuu paljon helpommin ja varmemmin.
Ozempic on tutkimuksessa todettu erittäin tehokkaaksi avuksi painonhallinnassa ruokavalion tukena. Tutkimuksessa lääkettä käyttänyt ja annettua ruokavaliota noudattanut ryhmä pudotti painostaan 15% kun taas pelkkää ruokavaliota noudattanut ryhmä pudotti ainoastaan 2,5%.