Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon omakotitalossa kuluja kk:ssa? (lyhennyksen lisäksi siis)

Vierailija
30.08.2006 |

Tästä aiheesta on ollut ketju, mut en nyt löytänyt sitä. Asutaan nyt vanhassa kerrostalossa, mutta remppaa rempan päälle ja vastikekin aika kova, joten teen tässä vertailevaa tutkimusta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätehuolto, kiinteistövero, vakuutukset, lämmitys....

Vierailija
2/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätemaksu n. 30-40 euroa/kk, tyhjennetään kerran kahdessa viikossa, sähkölasku (suora sähkölämmitys) 170 e/kk, vesi tulee kaivosta, joten se ei maksa, kiinteistövero meillä 140 e /vuosi. eipä muita kuluja paitsi vakuutukset ja niiden määrää en muista. katselimme yhtä kerrostaloasuntoa tannnoin ja siinä olisimme maksaneet melkeinpä tuplasti vastiketta. päätimme pysyä omakotiasujina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna KA n. 300 ¿/kk, sisältää

- lämmitys

- sähkö

- vesi

- jätehuolto

- kiinteistövero

- vakuutus

- kaapeli TV

Vierailija
4/4 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies joku kerta luki netistä että ok-talon sähkölasku voi olla 200 euron luokkaa kuussa. Kauhisteli että mistäs semmoinen summa revitään jos oma talo hankitaan. Mä totesin että sen verran mä tästä kerrostalokämpästä maksan joka kuukausi vastiketta, että siitähän se revitään.

Jätemaksu on sen suuruinen kuinka useaksi sovitaan se jäteastian tyhjennys. Anoppi kompostoi ja polttaa jätteitä ahkerasti ja heillä se Sulo ei täyty kunnolla kuukaudessakaan, mutta kesällä pitää hajuhaitan takia tilata 2 kertaa kuussa roska-auto. Vararahastoa täytyy pitää ok-talossa kyllä aina jemmassa yllättävien korjauskulujen varalta, esim. jos kerrostalossa katto vuotaa niin kiinteistöyhtiö hoitaa sen, mutta omassa talossa se pitää justiinsa silloin maksaa kun se korjaus tapahtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi