Onko sinulla menkkatraditioita
Minä menen ja ostan aina ison suklaalevyn ja syön sen yksin tuntematta morkkista. Mites te muut?
Kommentit (102)
särkylääke ja tamponi, eikä koko asiaa edes sen jälkeen noteeraa mitenkään...
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:43"]
otan särkylääkettä 1g poretablettina (= vaikuttaa nopeammin) heti kun kunnon vuoto alkaa, jos kovia kipuja tulee, otan taas 1g max 4-5krt/pv. kun otan heti ennen kipuja, ei ne ehdi päästä niin koviksi että likuntakyky menee ja oksennus lentää. ennen traditiona oli paastota kun nälkäisenä en tuntenut yhtäpaljon kipua, saatoin olla syömättä 2pv ja juoda vain vähän koska vatsaa ei voinut täyttää edes vedellä mutta nykyään syön kevyesti ja vähän menkkojen aikaan
[/quote]
oletko gynelle jutellut ilmeisen helvetillisen kivuliaista menkoista?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 17:35"]
särkylääke ja tamponi, eikä koko asiaa edes sen jälkeen noteeraa mitenkään...
[/quote] Jätät tamponin sinne etkä enää noteeraa mitenkään?
Luistan kaikista kotitöistä ja nautin palvelusta. Edes kerran kuussa saa loikoilla hyvillä mielin :D (ensimisenä päivänä nimittäin sen verran tukala olo. Muut päivät olo on jo normaali -ja niin arkikin)
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään, että tällaisia menkkatraditioitakin on, ihan hauskoja :). Mä elän samoin kuin muutenkin, en tee mitään erikoista. Mutta olisihan se hauskaa alkaa aina ostaa vaikka suklaalevy tms :)
Edeltävinä päivinä eli pms-oireissa kun on tullut vedettyä suklaata, leivoksia, hampurilaisia, pizzoja, pihvejä, olutta ja kaikkea muuta vastaavaa, niin kun se hillitön mättöpaine saa viimein menkat alkamaan, juoksen 10 kilsan lenkin, juon pahaa yrttiteetä ja nukun lääkkeillä (en saa unta menkkakivuissa muuten). Menkkojen jälkeen sheivaan karvat jalkovälistä ja sitten ne saakin rauhassa kasvaa seuraaviin menkkoihin asti.
Mulla on myös ovistraditio, laitetaan se ao. ketjuun jos semmoinen ilmestyy.
Olen turvoksissa joka paikasta, ripuloin, palelen ja parun peiton alla 1-2 ekaa päivää. Nyt kun on vauvayritys päällä, ni on tullu tavaksi ostaa pussi salmiakkia. Ihan vaan sen takia, että raskaana sitä ei sit sais syödä. Saan myös yleensä puoliskolta (jalka)hierontaa helpottamaan oloa, ihana mies. <3
Valitan ja kramppailen ekan päivän aikana, jotta mies älyää hoivata :) Se lämmittää mulle kauratyynyn ja tuo särkylääkettä, ehkä halaa ja pötköttää mun kanssa sen pahimman kivun ajan, jos sillä on aikaa. Mulla on siis aika helkkarilliset kivut kun menkat on alkamassa, muutaman kerran oon pyörtynyt ja se kramppi on jotain aivan kauheaa - siinä koettaa rutistaa itteään sikiöasentoon ja heijailla kun ei muuta voi.
Tottakai mä sitten hoivaan sitä vuorostani jos se on kipeä. :)
Ps. niin ja tietysti huonommat pöksyt ja AINA tummat housut ulos mennessä. Mieluummin vaikka vielä pitempi paita ja tumma sekin, joskus on kotona tullut ylivuotoja ja en halua ottaa yhtään riskejä mahdollisesta japanin lipusta persiissä...
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 11:56"]
Syön särkylääkettä ja lähden töistä tavallista aikaisemmin kotiin.
[/quote]
Naisten "tuottavuus" työelämässä =DDDDDDDDDDDD
[/quote]
Mulla on ainakin liukuva työaika, joten teen sitten toisena päivänä pidemmän työpäivän. Miksi en käyttäisi liukumaa hyväksi, kun se kerran on mahdollista? Jos en voi lähteä aiemmin, niin en lähde. So simple.
Tarkistan kalenterista alkamispäivän ja varustaudun kuukupilla (aiemmin tamponeilla) noin vuorokautta ennakkoon. Sitten yritän muistaa merkitä kalenteriin seuraavan alkamispäivän. Näin olen tehnyt reilusti yli 30 vuotta.
Lisää! Linkkaan sitten tämän verta ja paskaa- keskustelun seuraavaan feministikeskusteluun kun väitetään, ettei naisilla ole mitään fyysistä syytä olla pärjäämättä työelämässä siinä kuin miehetkin. Rohkeasti vaan. Who's next? Tuleeko paljon pyykkiä? Entä PMS ja hiiva? Naisille tyypillinen ylitunteellisuus? Kun tulee itku ja kaikki kaatuu päälle? Kun ei vaan jaksa?
Merkkaan muistiin alkamispäivän jotta voin vähän seurata kierron keskimääräistä pituutta ja sen muutoksia. Merkkaan myös kalenteriin, milloin seuraavien pitäisi olla odototettavissa.
Annan itselleni luvan ostaa suklaalevyn. Sillä tavalla siis vähän hemmottelen itseäni. Mielikin menee selvästi tavallista matalammalle juuri hiukan ennen alkamista. Suklaa auttaa siihen.
Olen myös ottanut tavaksi leikata kynnet silloin kun kuukautiset alkaa. Se vain tuntuu hygieenisemmältä esim. pesuilla.
Niin ja käyn hieman tavallista useammin pesulla. Ja käytän isompia alushousuja.
Menkat ovat kyllä nyt 36-vuotiaana vähän niukemmat kuin nuorena.
Niin ja jätän uimareissut väliin, ei ole kiva juosta jossain hallissa vaihtamassa tamponia ja miettiä, tuleeko uidessa perässä verivana. Se vain tuntuu epähygieeniseltä. Tuntuu, että tamponiin kuitenkin menee vähän sitä vettä ja turpoaa siitä, ja se tuntuu tosi inhottavalta, että sitten sellainen tamponi muhii siellä sisällä, yök. En kyllä muutenkaan kauheasti pidä tamponeista.
Eipä mitään erikoisia. Ekana päivänä otan puolikkaan buranan.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 20:30"]
Lisää! Linkkaan sitten tämän verta ja paskaa- keskustelun seuraavaan feministikeskusteluun kun väitetään, ettei naisilla ole mitään fyysistä syytä olla pärjäämättä työelämässä siinä kuin miehetkin. Rohkeasti vaan. Who's next? Tuleeko paljon pyykkiä? Entä PMS ja hiiva? Naisille tyypillinen ylitunteellisuus? Kun tulee itku ja kaikki kaatuu päälle? Kun ei vaan jaksa?
[/quote]
Ainakin mun työpaikalla kaikki naiset ovat ihan normaalisti töissä. Itseni mukaan lukien. En todellakaan tiedä, koska kenelläkin on menkat.
Siivoan aina kamalasti ja syön ison suklaalevyn.
vuodon alkamisen huomattuani totean "voi vittu" ja laitan kuukupin paikoilleen. sitten tyhjentelen ja pesen sitä säännöllisin väliajoin kunnes viimeisenä vuotopäivänä vaihdan tamponeihin. menkkojen loppumisen kunniaksi harrastan seksiä. muutoin menkkojen aikaan elän kuten muulloinkin.
Kuukautisten ekana päivänä pidän etätyöpäivän, poltan sätkän sitä hassua tupakkaa kipuihin (muutoin en käytä säännöllisesti pilveä), makaan sohvalla pesässä peittojen alla leffoja katsoen ja syön kasapäin herkkuja.