Viemisiä synnärille?
Ollaan menossa katsomaan 1 vrk:n ikäistä pientä poikaa, mikä on ollut mukava tuliainen?
Kommentit (12)
Meille tuotiin synnärille mm. vauvalle vaatteita: haalari (maalisvauva), bodya ja potkuhousua, pipoa, kahdet vauvankengät ja sukkia. Kaikki olivat upouusia ja pesemättöminä niitä ei voinut vauvalle päälle laittaa. Kotiintulovaatteetkin meillä oli jo valmiiksi mukana. Vauvalle tuotiin villapeitto, tutti ja pehmolelunalle.
Sain myös paljon kortteja ja kolme rasiaa suklaata, lakupussin, ristikkolehtiä ja juorulehtiä, hirveä kasa kukkia jotka jätimme sairaalaan
Kotiin lähtiessä oli todella tuskaa pakata tavaroita, kun sairaalakassin lisäksi oli kaksi muovikassillista tavaraa jotka piti saada jotenkin kannettua kotiin.
Jos viet vaatteita, pese ne ensin hajusteettomalla pesuaineella jotta niistä on iloa heti eikä ole vain taakkana kotiin kannettaessa. Kaikki syötävä myös kulkee vatsassa eikä laukuissa painolastina. :)
Mä laitoin esikoisen saamat lahjat isukin mukana tulemaan edeltä käsin kotiin (täällä ne sitten odotti pestyinä kaapissa valmiina).. Mun kavereista vain yksi tajus tuoda mullekkin jotain (läjän suklaata, kirjan ja yhden dvd:n), muut toi vauvalle vaatteita, leluja ja/tai kukkia. Meidän kesävauva sai sellasia vaatteita mitkä jäi kokonaan käyttämättä kun olivat paksuja.. Mä en menis pesämään lahjaksi vietäviä vaatteita, lahjan saajana ajattelisin että ne on kirpparilta ostettuja ja ihmettelisin lahjan antajaa..
...muistan vieläkin, huumorintajuinen setäni toi vaippapaketin (käytännöllistä ajattelua, vaikka paketin joutuikin raahaamaan kotiin) sekä täyden LOTTOKUPONGIN!
Kupongin ajatus oli että kun yksi suuri onni oli jo kohdannut, niin ehkä tulee toinenkin onnenpotku samaan syssyyn. No, ei tullut, mutta lahja nauratti kovasti. =)
Äidille veisin hemmottelutuotteita, kuten kosteusvoiteita, jalkakylpyä tms.
Tai vauvalle sukat. Pikkupyyhkeet on myös mukavia tuliaisia kun nille on käyttöä pyllypyyhkeinä.
Itse veisin lisäksi vauvalle jonkin vaatteen yms. käytännöllisen.
Parhaiten minulla jäi mieleen SUKKAHOUSUT jotka minun mummoni toi. Meinasi rueta naurattamaan että mikä ihmeen tuliainen tämä on, mutta myöhemmin olin todella kiitollinen sillä ne oli reilun kokoiset, eikä synnytyksen jälkeen oikein mahtuneet vielä ne normaalikokoiset. Kiitos ihana mummo, kyllä mummot osaa :)
..minä sain kunnon selviytymispakkauksen missä oli mm. siteitä, vaippapaketti, rintakumi (ihan huippu! en olisi itse tajunnut koko kumin olemassa oloa ja se oli todella tarpeen kotona kun toinen nänni oli haljennut haavalle!), bepanthen-voide, karjalanpiirakoita (olivat tarpeen sairaalan sapuskoitten rinnalla..!) Ja sitten tuli myös tytölle pari vaatekappaletta, sukupuoli kun ei ollut selvillä niin tuli pinkkihaalari ja violetti-body :)
Ruokaa joku toi ja se jäi syömättä, niin huippu oli sairaalam hedelmä-, leikkelle-, sämpylä- ja kaakaotarjoilu joka oli koko ajan, myös yöllä tarjolla.
Erityisen hyvin jäi mileen pupun mallinen jyväpussi. Talvella se oli meillä jatkuvasti käytössä, lämmitin aina mikrossa ja vein ennen vauvan nukkumaan laittoa lämmittämään sängyn valmiiksi. Ja vauveli nukkui sit selkä lämpöistä pussia vasten. Kesn tultua pussi oli jääkaapissa ja viilensi sänkyä pahimmilla helteillä ja vauva oli silloin jo isompi eikä lisälämmikestä ollut tarvetta.
Ja lakritsi oli hyvä tuliainen, synnytyksen jälkeen kun tuo suoli ei vielä toimi tai toimii hyvin hitaasti. Auttaa siihen...
Mun mielestä kaikista ihanimpia tuomisia olivat pienet vaaleanpunaiset vaatteet vastasyntyneelle tyttövauvalle. Kotona oli odottamassa neutraalinvärisiä, joten oli kiva kun sai " tytön värisiä" sairaalaan.
Suklaata ja vaikka luumuja tai lakua äidille ja vauvalle joku ihana käytännöllinen vaate. :) Itse en kauheasti innostu pehmoleleuista joita monet tuo vauvalle, mutta joku vaate lämmittää mieltä...ja pientä vauvaa :)
eli karkit NO!!! Eikä ne kyllä maistunutkaan, mutta HEDELMÄT esim. viinirypäleet NAM!!!!!
pieni pupu tai nalle.