Voi miksi se lapsi on pakko ottaa aina mukaan?
Esittelin harrastukseen liittyviä tiloja ja välineitä parille naiselle ja toisella oli 2v lapsi mukana. Tää äiti ei kyllä pystynyt keskittymään kuuntelemaan yhtään ja mullakin ajatus katkesi ja monta asiaa unohtui sanoa, kun lapsi keskeytti tai piti kieltää koskemasta ja kiipeämästä jonnekin. Huoh.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ookkaan pakko ottaa mukaan mutta jotkut äidit elää lastensa kautta eikä niitä voi jättää hetkeksikään kotiin. Ja kuulevat että kaikki jotenkin ihastelevat sitten tätä lasta ja kaikki huomio pitäisi kiinnittää mukulaan.
Joo, aika kärjistetysti sanoin mutta ikävä kyllä näitä tämmösiä äiti-ihmisiä on paljonkin. Ja jos puolustelu on ettei saanut lastenvahtia niin mitä sitten yleensä lähtee jonnekin sen muksun kanssa, kun ei pysty keskittymään siihen mihin pitäisi ja pilaa muidenkin keskittymisen. Mitä hyötyä ja järkeä?
Kyllä sitä rakkautta itseltä omaa lastaan kohtaan riittää ihan tarpeeksi ja todella, todella paljon, joten ei kyllä kaivata ulkopuolisten rakkaudenihasteluja siinä mitenkään. Varsinkin, kun tietää, mitä kieroja ketkuja joukossa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lasta voi yksinkään jättää. Äiti on kyllä jo oppinut keskittymään lapsesta huolimatta, muutenhan hän ei voisi tehdä yhtään mitään. Jos lapsi ei tuhonnut mitään niin hyvinhän se meni. Sinä olit siis ainoa jota asia häiritsi eli koetapa kestää. Itse olet ollut samanlainen räkänokka ja p*skahousu.
Mutta kun se äiti ei pystynyt keskittymään. Häneltä meni vähintään puolet mun puheesta ohi kun jutteli lapsensa kanssa. Lapsella oli asiaa äidille kokoajan.
Ap
No voi voi! Mitähän se lapsi vaistosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amore e tutto.... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D
Älä puhu shittiä ja elä harhoissas.
Suomessa ei vihata toisten lapsia, täällä ei kukaan läimäyttele ja "vähän kasvata" vieraiden ihmisten lapsia kuten esim. Ranskassa on tapana tehdä!
Suomessa hyysätään lapsia, täällä lapset voi ottaa mukaan vaikka strippiklubille jos haluaa.
Etkä taida pahemmin edes matkustella?
Monissa muissa maissa on lapsikieltokylttejä kahviloiden, ravintoloiden ja liikkeiden ovilla Suomi on niin lapsiystävällinen maa ettei täällä laitettaisi sellaisia oviin.
Höpö höpö. Ranskassa, Italiassa, Kreikassa jne on ehkä vähän ronskimmat otteet lasten suhteen ja pikkuläimäytys saattaa olla tapa ojentaa lasta. Mutta lyöminen on noissakin maissa kiellettyä laissa.
Lapsi on tärkeä monissa muissa kulttuurissa ja ravintoloissa on aivan spesiaalikohtelu lapsille.
Kokemusta on kun asunut sekä Italiassa että Ranskassa.
Minä olen oikeasti asunut mm. Italiassa ja Ranskassa ja myös niissä ovat nämä universaalit kilvet ovissa yleistyneet
https://thumbs.dreamstime.com/b/prohibition-no-baby-sign-not-suitable-c…
https://thumbs.dreamstime.com/b/baby-forbidden-sign-2392901.jpg
https://cdn1.vectorstock.com/i/1000x1000/80/65/prohibition-sign-for-chi…
Olen nähnyt noita myös USAssa, Kanadassa, Briteissä, Irlannissa, ja Sveitsissä tai Itävallassa, nyt en muista kummassa niistä.
Kreikassa enkä Turkissa en ole vielä nähnyt. Niissä ollaan kai yhä tolerantteja lasten suhteen kuten Suomessa.
Pariisissa leikkipuistossa näin kerran isän läimäyttävän lastaan päähän, säikähdin ja jäin tuijottamaan, mutta muut vanhemmat eivät olleet moksiskaan! :-o Ihan normikäytäntö näemmä.
Sinäpäs olet kova matkustelemaan.
Ootkos kade? Vai köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
Et tainnut selvitä peruskoulusta?
Vierailija kirjoitti:
Lapsellekin voi opettaa käytöstapoja. Jostain syystä useat pikku tenavat alkavat kirkua kimeällä äänellään, jos huomaavat että tila kaikuu. Se on sietämätöntä, varmaan kuulovaurioita aiheuttavaa meteliä.
Sinäkin olet ollut lapsi. Älä vaan lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellekin voi opettaa käytöstapoja. Jostain syystä useat pikku tenavat alkavat kirkua kimeällä äänellään, jos huomaavat että tila kaikuu. Se on sietämätöntä, varmaan kuulovaurioita aiheuttavaa meteliä.
Tuo on totta. Minulla on Horton eli sarjoittainen päänsärky ja tuollainen meteli laukaisee kohtauksia. Vaikka yritän käydä kaupassa illalla niin silti siellä on yllättävän myöhään lapsiperheitä liikkeellä joissa monta huutavaa ja kiljuvaa lasta.
Eikä ne vanhemmat vaivaudu hiljentämään lastaan edes ruokakaupoissa tai ostoskeskuksissa, ovat kuin mitään ei tapahtuisi sanomatta sanaakaan. Silloin toivon että koko se porukka saisi tämän kamalan taudin riesakseen!
Oletpa ilkeä. Vanhapiika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on äänekkäitä ja villejä jälkeläisiä. Mies 3- vuorotöissä. Itse usein väsyneenä 3 lapsen kanssa kaupoilla. Kasvatan ja ohjaan ja opetan, silti ovat villejä.
Jos ei kestä lasten ääniä ei ehkä kannata mennä automarketteihin ainakaan iltaisin ja viikonloppuisin.
😲 Eikä siis mikään ihme jos lapses on äänekkäitä ja hulluja kun raahaat ne kauppaan iltaisin!!!!!!
Hullu olet itse. Mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koulutetut ja 6älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
Mun korkeastikoulutettu mieheni voi olla ulkomailla kolmekin viikkoa työreissussa putkeen. Sinäkö meinasit, että minä en saa lasten kanssa sinä aikana käydä ruoka- tai vaateostoksilla? Johan nyt on aika puupäistä kommentointia täällä
Tuskin sun korkeastikoulutettu miehesi on korona-aikana viikonloppureissuissa, kun on videopalaverit keksitty, ellei hänen ole pakko mennä koska siellä kohteessa on joku vakihoito jota käy vhän panemassa? Tai toinen perhe? Tiedän tällaisenkin tapauksen miehen kaveripiiristä, hyi.
Ai sulla on mies. Onko samanlainen ääliö kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D
Kas, nopeeta tänne taas eksyi yksi uusavuton äiti joka kuskaa lapsensa joka paikkaan häirittemään. Vain Suomessa vihataan muita ihmisiä näin paljon että sitä tenavaa ei voi hetkeksikään jättää kotia.
Kaksivuotiasta ei saa jättää kotiin yksin. Opettele keskittymään.
Kuka sanoo ettei saa? Laittaa sen kotona leikkikehään tunniksi, ja antaa leluja ja joku peitto sinne jos nukuttaa?
iPad viereen kehän ulkopuolelle tai jalustalle jonka kautta vahdit välillä, ja juttelet jos alkaa metelöimään ettei naapurit häiriinny.
Toivottavasti et ole lisääntynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu shittiä ja elä harhoissas.
Suomessa ei vihata toisten lapsia, täällä ei kukaan läimäyttele ja "vähän kasvata" vieraiden ihmisten lapsia kuten esim. Ranskassa on tapana tehdä!
Suomessa hyysätään lapsia, täällä lapset voi ottaa mukaan vaikka strippiklubille jos haluaa.
Etkä taida pahemmin edes matkustella?
Monissa muissa maissa on lapsikieltokylttejä kahviloiden, ravintoloiden ja liikkeiden ovilla Suomi on niin lapsiystävällinen maa ettei täällä laitettaisi sellaisia oviin.
Ai Suomessa lapsia hyysätään, ja sitten voidaan ottaa ne mukaan strippiklubille halutessaan? Melkoinen paradoksi. Ja missä lapsia muka päästetään nykyisin baariin sisään?
Ennen vanhaanhan oli ok vaikka ottaakin oma lapsi mukaan pubiin, jos halusi käydä yksillä. Nykyisin tuollaista taidetaan lähinnä paheksua ja lasu ottaisi yhteyttä aika nopeasti.
Mitä julkisiin tiloihin torit, (kaupat jne.) tulee niin lapset kuuluvat niihin siinä missä me muutkin.
T: eri