Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi miksi se lapsi on pakko ottaa aina mukaan?

Vierailija
26.08.2021 |

Esittelin harrastukseen liittyviä tiloja ja välineitä parille naiselle ja toisella oli 2v lapsi mukana. Tää äiti ei kyllä pystynyt keskittymään kuuntelemaan yhtään ja mullakin ajatus katkesi ja monta asiaa unohtui sanoa, kun lapsi keskeytti tai piti kieltää koskemasta ja kiipeämästä jonnekin. Huoh.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on otettava mukaan, piste. Jos ei muuta ihmeteltävää ja harmiteltavaa löydy, niin elämäsi on aika hyvällä mallilla

Niin, terveyskeskuspäivystykseen tai ruokakauppaan voi olla pakko ottaa mukaan. Harrastusesittelyyn ei koskaan, koska kenenkään ei ole ikinä pakko mennä harrastusesittelyyn. 

No mutta jos meinaa aloittaa harrastuksen, johon kuuluu esittely jotta pääsee hommasta jyvälle ja lapsenlikkaa ei ole, niin silloin lapsi otetaan mukaan. Jos ei tätä kestä niin kannattaa itse mennä vielä äidin helmoihin kasvamaan

Kuinka sä pystyt harrastamaan jos et saa lapsenvahtia? Vai meinasitko raahata sen pirpanan sinne joka kerta ilahduttamaan muita paikallaolijoita?

Ootko vähån tyhmä? Se että ekalla kerralla ottaa mukaan, eihän se tarkoita että se on jika kerta mukana. Missä näin yksinkertaista porukkaa elää?!

Vierailija
42/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hoitaja perui, enkä viime hetkellä saanut häntä muualle. Enkä viitsinyt itse perua viime hetkellä.

No, mutta hyvä tietää etten teille rahojani tuo kun vauvapalstalla juorutaan asiakkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.

Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!

Mun korkeastikoulutettu mieheni voi olla ulkomailla kolmekin viikkoa työreissussa putkeen. Sinäkö meinasit, että minä en saa lasten kanssa sinä aikana käydä ruoka- tai vaateostoksilla? Johan nyt on aika puupäistä kommentointia täällä

Tuskin sun korkeastikoulutettu miehesi on korona-aikana viikonloppureissuissa, kun on videopalaverit keksitty, ellei hänen ole pakko mennä koska siellä kohteessa on joku vakihoito jota käy vhän panemassa? Tai toinen perhe? Tiedän tällaisenkin tapauksen miehen kaveripiiristä, hyi.

Vierailija
44/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.

Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!

Mun korkeastikoulutettu mieheni voi olla ulkomailla kolmekin viikkoa työreissussa putkeen. Sinäkö meinasit, että minä en saa lasten kanssa sinä aikana käydä ruoka- tai vaateostoksilla? Johan nyt on aika puupäistä kommentointia täällä

Tuskin sun korkeastikoulutettu miehesi on korona-aikana viikonloppureissuissa, kun on videopalaverit keksitty, ellei hänen ole pakko mennä koska siellä kohteessa on joku vakihoito jota käy vhän panemassa? Tai toinen perhe? Tiedän tällaisenkin tapauksen miehen kaveripiiristä, hyi.

korjaan, viikkoja työreissuissa

Vierailija
45/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika…

Vierailija
46/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies menee jonnekin niin sillä on AINA lastenvahti, mutta jos äiti yrittää tunniksikin illassa poistua niin ei onnistu millään, ei millään. Koittakaas opetella myös priorisoimaan ne omat tarpeenne.

Vierailija
47/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D

Kas, nopeeta tänne taas eksyi yksi uusavuton äiti joka kuskaa lapsensa joka paikkaan häirittemään. Vain Suomessa vihataan muita ihmisiä näin paljon että sitä tenavaa ei voi hetkeksikään jättää kotia.

Kaksivuotiasta ei saa jättää kotiin yksin. Opettele keskittymään.

Kuka sanoo ettei saa? Laittaa sen kotona leikkikehään tunniksi, ja antaa leluja ja joku peitto sinne jos nukuttaa?

iPad viereen kehän ulkopuolelle tai jalustalle jonka kautta vahdit välillä, ja juttelet jos alkaa metelöimään ettei naapurit häiriinny.

Vierailija
48/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mies menee jonnekin niin sillä on AINA lastenvahti, mutta jos äiti yrittää tunniksikin illassa poistua niin ei onnistu millään, ei millään. Koittakaas opetella myös priorisoimaan ne omat tarpeenne.

Haet (taas) verbiä koettaa. Aurinko koittaa.

Meillä ei ole ketään lastenvahtia, vaan me vuorottelemme. Hätätilassa - hyvällä aikataululla - ostamme hoitoapua työtä varten, emme koskaan tällaisia keikkoja varten, joihin lapset voi ottaa mukaan.

Vierailija
49/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihan käy työreissuissa vaikka on korona. Et-piireissä toki sitten keksitään tuollaisia kuvitelmia niistäkin. Ehkä siinä syy, miksi taso on ja pysyy matalana vähän elämän joka osa-alueella. Tsempit sinne

Vierailija
50/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen hedelmöityshoidoilla yksin, lahjasiittiöillä. Joten kyllä, totaaliyksinhuoltajana otan todellakin 2-vuotiaani mukaan joka paikkaan jossa käyn koska ei ole toista aikuista.

Vierailija
51/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.

Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.

Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.

Mihin luulet että ne pennut saa jättää kun sapuskaa haetaan kassikaupalla?

Ei meillä ole ketään joka hoitaa laumaa että päästään miehen kanssa kahdestaan kaupoille.

Miksi pitää mennä miehen kanssa kahdestaan? Miksei jompikumpi voi jäädä lauman kanssa kotiin?

Minä olen päässyt miehen kanssa kahdestaan kaupoille vasta siinä vaiheessa kun lapset ovat olleet tarpeeksi isoja jäämään keskenään kotiin.

Vierailija
52/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.

Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.

Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.

Ei meillä ole ketään joka hoitaa laumaa että päästään miehen kanssa kahdestaan kaupoille.

Miksi pitää mennä miehen kanssa kahdestaan? Miksei jompikumpi voi jäädä lauman kanssa kotiin?

Minä olen päässyt miehen kanssa kahdestaan kaupoille vasta siinä vaiheessa kun lapset ovat olleet tarpeeksi isoja jäämään keskenään kotiin.

Voi että! Sulle pitäis myöntää mitali!

Vierailija
53/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina vuodelta 1997:

Odotin toista lasta ja tuli kutsu rakenneultraan. Saatteessa sanottiin, että mukaan voi tulla yksi aikuinen. Menimme sinne miehen ja vähän yli vuoden ikäisen tyttömme kanssa.

Jälkikäteen tuli mieleen, että tuo "yksi aikuinen" tarkoitti kenties, että sinne ei saa tuoda lapsia. Mutta eihän siinä kielletty tuomasta lapsia eikä lasten lukumäärästä puhuttu mitään! Vain aikuisten määrä oli rajoitettu yhteen.

Lapsen läsnäoloa ei kommentoitu eikä hän aiheuttanut hämmennystä. 

Vierailija
54/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että! Sulle pitäis myöntää mitali!

Usko tai älä - tuo käytäntö on varsin normaali

Vierailija
55/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amore e tutto.... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D

Älä puhu shittiä ja elä harhoissas.

Suomessa ei vihata toisten lapsia, täällä ei kukaan läimäyttele ja "vähän kasvata" vieraiden ihmisten lapsia kuten esim. Ranskassa on tapana tehdä!

Suomessa hyysätään lapsia, täällä lapset voi ottaa mukaan vaikka strippiklubille jos haluaa.

Etkä taida pahemmin edes matkustella?

Monissa muissa maissa on lapsikieltokylttejä kahviloiden, ravintoloiden ja liikkeiden ovilla Suomi on niin lapsiystävällinen maa ettei täällä laitettaisi sellaisia oviin.

Höpö höpö. Ranskassa, Italiassa, Kreikassa jne on ehkä vähän ronskimmat otteet lasten suhteen ja pikkuläimäytys saattaa olla tapa ojentaa lasta. Mutta lyöminen on noissakin maissa kiellettyä laissa.

Lapsi on tärkeä monissa muissa kulttuurissa ja ravintoloissa on aivan spesiaalikohtelu lapsille.

Kokemusta on kun asunut sekä Italiassa että Ranskassa.

Pikku läimäytys = lyöminen. Minä halusin repiä eräältä italialaiselta naiselta käden irti, kun hän "vähän läimäytti" mun lasta samalla kun omaansa sen sijaan, että olis antanut mun hoitaa oman ipanani kasvattamisen. Kummankin lapset perseili yhtä lailla. Tein erittäin selväksi, että jos hän koskee mun lapseen enää ikinä niin haastan hänet oikeuteen (asuttiin jenkeissä, jossa se on mahdollista) ja hän just pahoinpiteli mun lasta.

Vierailija
56/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on myös illalla töissä joten jos en vie lapsia mummilaan niin joudun ottamaan mukaan.

Vierailija
57/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on äänekkäitä ja villejä jälkeläisiä. Mies 3- vuorotöissä. Itse usein väsyneenä 3 lapsen kanssa kaupoilla. Kasvatan ja ohjaan ja opetan, silti ovat villejä.

Jos ei kestä lasten ääniä ei ehkä kannata mennä automarketteihin ainakaan iltaisin ja viikonloppuisin.

😲 Eikä siis mikään ihme jos lapses on äänekkäitä ja hulluja kun raahaat ne kauppaan iltaisin!!!!!! 

Joka ilta? En todellakaan. Mutta kun ruoka loppuu kaapeista ja työvuoro venyy ja paukkuu vanhusten hoitolaitoksissa eikä ole mummoja ja vaareja hoitamaan lapsia, on lauman kanssa haettava täydennystä ruokakaappeihin. Ja kun ostetaan kenkiä ja vaatteita, on selvää että niitä sovitetaan eikö osteta summamutikassa.

Yllättää miten vauva- sivustolla on lapsivihamielisyyttä niin paljon.

Vierailija
58/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amore e tutto.... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu shittiä ja elä harhoissas.

Suomessa ei vihata toisten lapsia, täällä ei kukaan läimäyttele ja "vähän kasvata" vieraiden ihmisten lapsia kuten esim. Ranskassa on tapana tehdä!

Suomessa hyysätään lapsia, täällä lapset voi ottaa mukaan vaikka strippiklubille jos haluaa.

Etkä taida pahemmin edes matkustella?

Monissa muissa maissa on lapsikieltokylttejä kahviloiden, ravintoloiden ja liikkeiden ovilla Suomi on niin lapsiystävällinen maa ettei täällä laitettaisi sellaisia oviin.

Höpö höpö. Ranskassa, Italiassa, Kreikassa jne on ehkä vähän ronskimmat otteet lasten suhteen ja pikkuläimäytys saattaa olla tapa ojentaa lasta. Mutta lyöminen on noissakin maissa kiellettyä laissa.

Lapsi on tärkeä monissa muissa kulttuurissa ja ravintoloissa on aivan spesiaalikohtelu lapsille.

Kokemusta on kun asunut sekä Italiassa että Ranskassa.

Pikku läimäytys = lyöminen. Minä halusin repiä eräältä italialaiselta naiselta käden irti, kun hän "vähän läimäytti" mun lasta samalla kun omaansa sen sijaan, että olis antanut mun hoitaa oman ipanani kasvattamisen. Kummankin lapset perseili yhtä lailla. Tein erittäin selväksi, että jos hän koskee mun lapseen enää ikinä niin haastan hänet oikeuteen (asuttiin jenkeissä, jossa se on mahdollista) ja hän just pahoinpiteli mun lasta.

Satutäti. Vai satusetä.

Vierailija
59/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italiassa en ole koskaan nähnyt lapsikieltoja.

Siellä muuten saa ottaa koirankin myymälåän kauppaostoksille mukaan.

Koiran voi ottaa! Pohjois-Italiassa oli kerran kyltti ovessa jossa koiran kuva että ookoo mutta vieressä lapsen kuvan päälle oli vedetty iso ruksi!!!! :DDDD Minulla ei ole siitä kuvaa, mutta kaveri otti.

Pyydä kuva kaveriltasi.

Vierailija
60/91 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on äänekkäitä ja villejä jälkeläisiä. Mies 3- vuorotöissä. Itse usein väsyneenä 3 lapsen kanssa kaupoilla. Kasvatan ja ohjaan ja opetan, silti ovat villejä.

Jos ei kestä lasten ääniä ei ehkä kannata mennä automarketteihin ainakaan iltaisin ja viikonloppuisin.

😲 Eikä siis mikään ihme jos lapses on äänekkäitä ja hulluja kun raahaat ne kauppaan iltaisin!!!!!! 

Typerä huutaja.

Minä haen lapsen 2v päiväkodista ja mennään kaupan kautta kotiin. Mies on vuorotöissä ja aika harvoin käy kaupassa kun joutuu palautumaan vaativasta työstä.

Onneksi marketeissa on lapsille karusellia ja leikkinurkkauksia. Niissä hetki viivytään ennen kuin kotiudutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi