Voi miksi se lapsi on pakko ottaa aina mukaan?
Esittelin harrastukseen liittyviä tiloja ja välineitä parille naiselle ja toisella oli 2v lapsi mukana. Tää äiti ei kyllä pystynyt keskittymään kuuntelemaan yhtään ja mullakin ajatus katkesi ja monta asiaa unohtui sanoa, kun lapsi keskeytti tai piti kieltää koskemasta ja kiipeämästä jonnekin. Huoh.
Kommentit (91)
Jenkeissä olen nähnyt tällaisia kylttejä 😂😂 Muistuttaa vanhempia pitämään lapset kurissa julkisilla paikoilla
https://www.sadanduseless.com/wp-content/uploads/2019/04/unattended-chi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D
Kas, nopeeta tänne taas eksyi yksi uusavuton äiti joka kuskaa lapsensa joka paikkaan häirittemään. Vain Suomessa vihataan muita ihmisiä näin paljon että sitä tenavaa ei voi hetkeksikään jättää kotia.
Kaksivuotiasta ei saa jättää kotiin yksin. Opettele keskittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amore e tutto.... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa vihataan muiden lapsia noin paljon, että pääsee katkomaan ajatusta. :D
Älä puhu shittiä ja elä harhoissas.
Suomessa ei vihata toisten lapsia, täällä ei kukaan läimäyttele ja "vähän kasvata" vieraiden ihmisten lapsia kuten esim. Ranskassa on tapana tehdä!
Suomessa hyysätään lapsia, täällä lapset voi ottaa mukaan vaikka strippiklubille jos haluaa.
Etkä taida pahemmin edes matkustella?
Monissa muissa maissa on lapsikieltokylttejä kahviloiden, ravintoloiden ja liikkeiden ovilla Suomi on niin lapsiystävällinen maa ettei täällä laitettaisi sellaisia oviin.
Höpö höpö. Ranskassa, Italiassa, Kreikassa jne on ehkä vähän ronskimmat otteet lasten suhteen ja pikkuläimäytys saattaa olla tapa ojentaa lasta. Mutta lyöminen on noissakin maissa kiellettyä laissa.
Lapsi on tärkeä monissa muissa kulttuurissa ja ravintoloissa on aivan spesiaalikohtelu lapsille.
Kokemusta on kun asunut sekä Italiassa että Ranskassa.
Minä olen oikeasti asunut mm. Italiassa ja Ranskassa ja myös niissä ovat nämä universaalit kilvet ovissa yleistyneet
https://thumbs.dreamstime.com/b/prohibition-no-baby-sign-not-suitable-c…
https://thumbs.dreamstime.com/b/baby-forbidden-sign-2392901.jpg
https://cdn1.vectorstock.com/i/1000x1000/80/65/prohibition-sign-for-chi…
Olen nähnyt noita myös USAssa, Kanadassa, Briteissä, Irlannissa, ja Sveitsissä tai Itävallassa, nyt en muista kummassa niistä.
Kreikassa enkä Turkissa en ole vielä nähnyt. Niissä ollaan kai yhä tolerantteja lasten suhteen kuten Suomessa.
Pariisissa leikkipuistossa näin kerran isän läimäyttävän lastaan päähän, säikähdin ja jäin tuijottamaan, mutta muut vanhemmat eivät olleet moksiskaan! :-o Ihan normikäytäntö näemmä.
Sinäpäs olet kova matkustelemaan.
Olen opiskellut ja työskennellyt ulkomailla ja miehen työn takia asuttu myös noin puolesta vuodesta vuoteen eri maissa, mutta nyt kun lapset kouluikäisiä niin ollaan Suomessa. Noiden lisäksi olen matkustellut muissakin mutta niissä ei oikein pääse seuraamaan normiarkea 1-4 viikon aikana.
Lapsellekin voi opettaa käytöstapoja. Jostain syystä useat pikku tenavat alkavat kirkua kimeällä äänellään, jos huomaavat että tila kaikuu. Se on sietämätöntä, varmaan kuulovaurioita aiheuttavaa meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on otettava mukaan, piste. Jos ei muuta ihmeteltävää ja harmiteltavaa löydy, niin elämäsi on aika hyvällä mallilla
Niin, terveyskeskuspäivystykseen tai ruokakauppaan voi olla pakko ottaa mukaan. Harrastusesittelyyn ei koskaan, koska kenenkään ei ole ikinä pakko mennä harrastusesittelyyn.
Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.
Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.
Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.
Missä on kaikkien näiden pahennusta herättävien, väärään paikkaan mukaan otettujen lasten isät? Kaksivuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, mutta isän kanssa voi, kunhan isä vain hoitaa omankin vastuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.
Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.
Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.
Mihin luulet että ne pennut saa jättää kun sapuskaa haetaan kassikaupalla?
Ei meillä ole ketään joka hoitaa laumaa että päästään miehen kanssa kahdestaan kaupoille.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellekin voi opettaa käytöstapoja. Jostain syystä useat pikku tenavat alkavat kirkua kimeällä äänellään, jos huomaavat että tila kaikuu. Se on sietämätöntä, varmaan kuulovaurioita aiheuttavaa meteliä.
Tuo on totta. Minulla on Horton eli sarjoittainen päänsärky ja tuollainen meteli laukaisee kohtauksia. Vaikka yritän käydä kaupassa illalla niin silti siellä on yllättävän myöhään lapsiperheitä liikkeellä joissa monta huutavaa ja kiljuvaa lasta.
Eikä ne vanhemmat vaivaudu hiljentämään lastaan edes ruokakaupoissa tai ostoskeskuksissa, ovat kuin mitään ei tapahtuisi sanomatta sanaakaan. Silloin toivon että koko se porukka saisi tämän kamalan taudin riesakseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on otettava mukaan, piste. Jos ei muuta ihmeteltävää ja harmiteltavaa löydy, niin elämäsi on aika hyvällä mallilla
Niin, terveyskeskuspäivystykseen tai ruokakauppaan voi olla pakko ottaa mukaan. Harrastusesittelyyn ei koskaan, koska kenenkään ei ole ikinä pakko mennä harrastusesittelyyn.
No mutta jos meinaa aloittaa harrastuksen, johon kuuluu esittely jotta pääsee hommasta jyvälle ja lapsenlikkaa ei ole, niin silloin lapsi otetaan mukaan. Jos ei tätä kestä niin kannattaa itse mennä vielä äidin helmoihin kasvamaan
Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
Minulla on äänekkäitä ja villejä jälkeläisiä. Mies 3- vuorotöissä. Itse usein väsyneenä 3 lapsen kanssa kaupoilla. Kasvatan ja ohjaan ja opetan, silti ovat villejä.
Jos ei kestä lasten ääniä ei ehkä kannata mennä automarketteihin ainakaan iltaisin ja viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Missä on kaikkien näiden pahennusta herättävien, väärään paikkaan mukaan otettujen lasten isät? Kaksivuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, mutta isän kanssa voi, kunhan isä vain hoitaa omankin vastuunsa.
Eikö olekin jännä herätä huomaamaan, että ihan kaikilla elämä ei menekään samassa rytmissä ja samalla kaavalla kuin itsellä? Kaikki ei olekaan töissä klo 8-16 ja loppupäivän hengaa kotona ilman mitään menoja. Huisia huomata tällaisia juttuja, eikö?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta jos meinaa aloittaa harrastuksen, johon kuuluu esittely jotta pääsee hommasta jyvälle ja lapsenlikkaa ei ole, niin silloin lapsi otetaan mukaan. Jos ei tätä kestä niin kannattaa itse mennä vielä äidin helmoihin kasvamaan
Kuinka sä pystyt harrastamaan jos et saa lapsenvahtia? Vai meinasitko raahata sen pirpanan sinne joka kerta ilahduttamaan muita paikallaolijoita?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
No tämä kommentti kertoo kaiken. 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Italiassa en ole koskaan nähnyt lapsikieltoja.
Siellä muuten saa ottaa koirankin myymälåän kauppaostoksille mukaan.
Koiran voi ottaa! Pohjois-Italiassa oli kerran kyltti ovessa jossa koiran kuva että ookoo mutta vieressä lapsen kuvan päälle oli vedetty iso ruksi!!!! :DDDD Minulla ei ole siitä kuvaa, mutta kaveri otti.
Vierailija kirjoitti:
Mun korkeastikoulutettu mieheni voi olla ulkomailla kolmekin viikkoa työreissussa putkeen. Sinäkö meinasit, että minä en saa lasten kanssa sinä aikana käydä ruoka- tai vaateostoksilla? Johan nyt on aika puupäistä kommentointia täällä
Otin lapseni mukaan ja ellei käynyt niin en mennyt. Nyt on aikaa mennä ja tulla, korona rajoittaa matkustanista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kuin isä olisi aina kotona kun äiti ei ole?
Et ole ikinä kuullut työstä tai työmatkoista tai ihan vaikka siitä että isä on sairas?
OT
Mistä tulee tuo merkillinen käsitys, että jos hermo palaa suunapäänä höpisevään, kiipeilevään ja huomionkipeään penskaan, vihaa lapsia?
Tai, kuten minä tein juuri, käytin lapsesta sanaa "penska", myös muita synonyymejä löytyy, ja harva niistä on pelkästään negatiivinen, osa tulee suoraan murteista. Näitä käyttävä leimataan myös herkästi lapsia vihaavaksi vaikka sanaa käyttäisi neutraalissa tai jopa positiivisessa yhteydessä.
Onko ilmiössä kyse siitä, että nämä vihaajia kaikkialla näkevät vanhemmat ovat jotenkin epävarmoja tai pelkäävät ympäristön reaktioita? Onko niin että noissa tilanteissa vanhemmat itse kokevat että tekisi mieli ojentaa lasta, mutta kun ei voi kun mua luullaan hirviöksi jos kiellän -> joku muu puuttuu asiaan ->puuttuja on lapsia vihaava hirviö.