Voi miksi se lapsi on pakko ottaa aina mukaan?
Esittelin harrastukseen liittyviä tiloja ja välineitä parille naiselle ja toisella oli 2v lapsi mukana. Tää äiti ei kyllä pystynyt keskittymään kuuntelemaan yhtään ja mullakin ajatus katkesi ja monta asiaa unohtui sanoa, kun lapsi keskeytti tai piti kieltää koskemasta ja kiipeämästä jonnekin. Huoh.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellekin voi opettaa käytöstapoja. Jostain syystä useat pikku tenavat alkavat kirkua kimeällä äänellään, jos huomaavat että tila kaikuu. Se on sietämätöntä, varmaan kuulovaurioita aiheuttavaa meteliä.
Tuo on totta. Minulla on Horton eli sarjoittainen päänsärky ja tuollainen meteli laukaisee kohtauksia. Vaikka yritän käydä kaupassa illalla niin silti siellä on yllättävän myöhään lapsiperheitä liikkeellä joissa monta huutavaa ja kiljuvaa lasta.
Eikä ne vanhemmat vaivaudu hiljentämään lastaan edes ruokakaupoissa tai ostoskeskuksissa, ovat kuin mitään ei tapahtuisi sanomatta sanaakaan. Silloin toivon että koko se porukka saisi tämän kamalan taudin riesakseen!
Höpöhöpö, sulla ei mitään Hortonia ole. Oikeastaan todella säälittävää edes trollata tuollaisella. Olen nähnyt pari itsemurhapäänsärkykohtausta, eikä tämä henkilö todellakaan toivo tuota edes pahimmalle vihamiehelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on äänekkäitä ja villejä jälkeläisiä. Mies 3- vuorotöissä. Itse usein väsyneenä 3 lapsen kanssa kaupoilla. Kasvatan ja ohjaan ja opetan, silti ovat villejä.
Jos ei kestä lasten ääniä ei ehkä kannata mennä automarketteihin ainakaan iltaisin ja viikonloppuisin.
😲 Eikä siis mikään ihme jos lapses on äänekkäitä ja hulluja kun raahaat ne kauppaan iltaisin!!!!!!
Miten niin? Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
Mun korkeastikoulutettu mieheni voi olla ulkomailla kolmekin viikkoa työreissussa putkeen. Sinäkö meinasit, että minä en saa lasten kanssa sinä aikana käydä ruoka- tai vaateostoksilla? Johan nyt on aika puupäistä kommentointia täällä
Tuskin sun korkeastikoulutettu miehesi on korona-aikana viikonloppureissuissa, kun on videopalaverit keksitty, ellei hänen ole pakko mennä koska siellä kohteessa on joku vakihoito jota käy vhän panemassa? Tai toinen perhe? Tiedän tällaisenkin tapauksen miehen kaveripiiristä, hyi.
Hyi vaan ittelles!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on otettava mukaan, piste. Jos ei muuta ihmeteltävää ja harmiteltavaa löydy, niin elämäsi on aika hyvällä mallilla
Niin, terveyskeskuspäivystykseen tai ruokakauppaan voi olla pakko ottaa mukaan. Harrastusesittelyyn ei koskaan, koska kenenkään ei ole ikinä pakko mennä harrastusesittelyyn.
No mutta jos meinaa aloittaa harrastuksen, johon kuuluu esittely jotta pääsee hommasta jyvälle ja lapsenlikkaa ei ole, niin silloin lapsi otetaan mukaan. Jos ei tätä kestä niin kannattaa itse mennä vielä äidin helmoihin kasvamaan
Kuinka sä pystyt harrastamaan jos et saa lapsenvahtia? Vai meinasitko raahata sen pirpanan sinne joka kerta ilahduttamaan muita paikallaolijoita?
Ootko vähån tyhmä? Se että ekalla kerralla ottaa mukaan, eihän se tarkoita että se on jika kerta mukana. Missä näin yksinkertaista porukkaa elää?!
Kyllä niitä vaan piisaa. Noita oman napansa ympärillä pyöriviä. Oikein oksettaa noi todella tyhmät.
Ei sitä lasta voi yksinkään jättää. Äiti on kyllä jo oppinut keskittymään lapsesta huolimatta, muutenhan hän ei voisi tehdä yhtään mitään. Jos lapsi ei tuhonnut mitään niin hyvinhän se meni. Sinä olit siis ainoa jota asia häiritsi eli koetapa kestää. Itse olet ollut samanlainen räkänokka ja p*skahousu.
No mitä luulette, miksi se lapsi tai lapset, pitää ottaa niin usein mukaan lähes joka paikkaan.
Jotkut ovat yksinhuoltajia. He eivät pääsisi koskaan mihinkään, elleivät lähtisi tapaamisiin lapsi mukanaan.
On perheitä, joissa isä työskentelee toisella paikkakunnalla viikot, tällöin lapsilla on vkoilla vain äiti, eikä äiti pääse mihinkään, ellei ota lasta mukaan.
On perheitä joissa isä on vuorotyössä. Tai isä työskentelee aina vain iltaisin.
Tai isä on vaikkapa kuljetusfirmallalla töissä. Kuljetusfirmalla, jonka rekka-autot ajavat vko tolkulla ympäri Eurooppaa. Nämä isät ovat harvoin kotona vkoilla, ja sitten kun ovat, ovat kotona useampia vapaapäiviä.
On myös isiä jotka työskentelevät viennissä, valtamerilaivoilla jotka ovat saattavat olla reissussa kuukauden ja enemmänkin yhteen soittoon.
Luuletteko te arvostelijat, ettei perheenäiti itse haluaisi lähteä yksin johonkin tilaisuuteen. Ja rentoutua siellä hetken, ilman lapsia?
Kyllä aivan varmasti haluaisi. Mutta kun se ei kaikille ole mahdollista.
Helppo ivailla ja haukkua noita äitejä, joilla lapset ovat mukana, jos oma mies on aina päivätyössä, ja voi jäädä lasten kanssa kotiin, että äitikin pääsee joskus johonkin yksin.
Eikä kaikillä äideillä ole turvaverkkoja, sukulaisia tai muita läheisiä, joita pyytää lasta/ lapsia hoitamaan, että edes joskus pääsis johonkin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Missä on kaikkien näiden pahennusta herättävien, väärään paikkaan mukaan otettujen lasten isät? Kaksivuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, mutta isän kanssa voi, kunhan isä vain hoitaa omankin vastuunsa.
Ehkä se oli töissä. Tai lähtenyt lätkimään. Tai isä ei ole tiedossa. Tai toinen vanhempi ei ole isä ensinkään. Mahdollisuuksia on monia. Mitä tekisit tällä tiedolla?
Vierailija kirjoitti:
OT
Mistä tulee tuo merkillinen käsitys, että jos hermo palaa suunapäänä höpisevään, kiipeilevään ja huomionkipeään penskaan, vihaa lapsia?
Tai, kuten minä tein juuri, käytin lapsesta sanaa "penska", myös muita synonyymejä löytyy, ja harva niistä on pelkästään negatiivinen, osa tulee suoraan murteista. Näitä käyttävä leimataan myös herkästi lapsia vihaavaksi vaikka sanaa käyttäisi neutraalissa tai jopa positiivisessa yhteydessä.
Onko ilmiössä kyse siitä, että nämä vihaajia kaikkialla näkevät vanhemmat ovat jotenkin epävarmoja tai pelkäävät ympäristön reaktioita? Onko niin että noissa tilanteissa vanhemmat itse kokevat että tekisi mieli ojentaa lasta, mutta kun ei voi kun mua luullaan hirviöksi jos kiellän -> joku muu puuttuu asiaan ->puuttuja on lapsia vihaava hirviö.
Kyllä vaan näytätte vihaavan. Moni vela on itse täällä sanonut. Ja halveksitte. Älä kiertele. Ja lasten vanhemmilla on muutakin tekemistä lastensa ja perheensä kanssa, kuin nähdä niitä hirviöitä ympärillään kyttäämässä ja vielä muka noiden tyhjänpäiväisyyksien reaktioiden pelkäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on otettava mukaan, piste. Jos ei muuta ihmeteltävää ja harmiteltavaa löydy, niin elämäsi on aika hyvällä mallilla
Niin, terveyskeskuspäivystykseen tai ruokakauppaan voi olla pakko ottaa mukaan. Harrastusesittelyyn ei koskaan, koska kenenkään ei ole ikinä pakko mennä harrastusesittelyyn.
No mutta jos meinaa aloittaa harrastuksen, johon kuuluu esittely jotta pääsee hommasta jyvälle ja lapsenlikkaa ei ole, niin silloin lapsi otetaan mukaan. Jos ei tätä kestä niin kannattaa itse mennä vielä äidin helmoihin kasvamaan
Kuinka sä pystyt harrastamaan jos et saa lapsenvahtia? Vai meinasitko raahata sen pirpanan sinne joka kerta ilahduttamaan muita paikallaolijoita?
Ehkäpä hän useimmiten saa lastenvahdin, nyt vain ei jostain syystä saanut ja piti tehdä valinta: joko jättää menemättä sovittuun esittelyyn ja unohtaa koko harrastuksen tai ottaa lapsen mukaan.
Olisit voinut pyytää häntä poistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on kaikkien näiden pahennusta herättävien, väärään paikkaan mukaan otettujen lasten isät? Kaksivuotiasta ei voi jättää yksin kotiin, mutta isän kanssa voi, kunhan isä vain hoitaa omankin vastuunsa.
Ehkä se oli töissä. Tai lähtenyt lätkimään. Tai isä ei ole tiedossa. Tai toinen vanhempi ei ole isä ensinkään. Mahdollisuuksia on monia. Mitä tekisit tällä tiedolla?
Isiä siellä kyselet. Pyydystämäänkö lähtisit, jos tietäisit, mistä löytyy?
Ihmisiä niistäkin pitäisi yrittää kasvattaa ja tynnyrimetodia ei taida laki sallia. Puhumattakaan, että tämä v**** korona on tehnyt hoitokuvioiden järjestelemisestä aivan silkkaa parhautta....
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koulutetut ja älykkäämmät vanhemmat ei raahaa lapsiaan joka paikkaan. Heillä on tilannetajua.
Wee tee tyylinen väki raahaa, kuvittelevat että se Prisma tai Cittari on joku hiton yksityinen viihdekeskus niiden lapsille, ja kamalaa meuhkaamista ja voukaamista se kauppareissu!
Kyllä mulle tulee tuosta kommentista mieleen että sinun mielestäsi Prisma ja Cittari ovat jotain viihdekeskuksia. Sinne mennään tekemään ostoksia, ei fiilistelemään äänimaailmaa.
Varmasti useimmat vanhemmat jättävät lapsen toisen vanhemman hoitoon asioiden hoitamisen ajaksi, mutta aina välillä on tilanteita jolloin se ei onnistu. Ei mulle tulisi mieleenkään hommata jotain ulkopuolista hoitajaa siksi aikaa kun teen vartin reissun kauppaan, jos sinne on pakko mennä ja puoliso vaikka iltahommissa tai työreissussa.
ps. Mielestäni kyseisissä kaupoissa asioiminen on aina tuskallista, oli siellä lapsia tai ei. Aina joku töröttää tai purjehtii hitaasti käytävällä tai alkaa kassalla säätämään jotain tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa en ole koskaan nähnyt lapsikieltoja.
Siellä muuten saa ottaa koirankin myymälåän kauppaostoksille mukaan.
Koiran voi ottaa! Pohjois-Italiassa oli kerran kyltti ovessa jossa koiran kuva että ookoo mutta vieressä lapsen kuvan päälle oli vedetty iso ruksi!!!! :DDDD Minulla ei ole siitä kuvaa, mutta kaveri otti.
Pyydä kuva kaveriltasi.
Koira on ihan eri asia, kuin lapsi! Vaikka niin monella kyllä tuntuu olevan koira sekä elämäntoverina että lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.
Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.
Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.
Mihin luulet että ne pennut saa jättää kun sapuskaa haetaan kassikaupalla?
Ei meillä ole ketään joka hoitaa laumaa että päästään miehen kanssa kahdestaan kaupoille.
1. Miksi olet tehnyt niin ison lauman lapsia, ettet pysty niitä vahtimaan?
2. Miksi toinen vanhempi ei voi jäädä kotiin tenavien kanssa kun toinen käy ostoksilla? Yksikin ihminen pystyy hankkimaan isotkin ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle tulee tuosta kommentista mieleen että sinun mielestäsi Prisma ja Cittari ovat jotain viihdekeskuksia. Sinne mennään tekemään ostoksia, ei fiilistelemään äänimaailmaa.
Varmasti useimmat vanhemmat jättävät lapsen toisen vanhemman hoitoon asioiden hoitamisen ajaksi, mutta aina välillä on tilanteita jolloin se ei onnistu. Ei mulle tulisi mieleenkään hommata jotain ulkopuolista hoitajaa siksi aikaa kun teen vartin reissun kauppaan, jos sinne on pakko mennä ja puoliso vaikka iltahommissa tai työreissussa.
ps. Mielestäni kyseisissä kaupoissa asioiminen on aina tuskallista, oli siellä lapsia tai ei. Aina joku töröttää tai purjehtii hitaasti käytävällä tai alkaa kassalla säätämään jotain tmv.
Nii-in, kun maailmassa on muitakin ihmisiä, kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksinhuoltaja ja usein on niin, että jos lasta ei voi ottaa mukaan, en sinne mene minäkään.
No sitten et mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi taitaa itse asiassa olla niitä harvoja maita joissa lapset on tervetulleita kaikkiin kauppoihin, kahviloihin ja rafloihin?? Tänne ei voisi laittaa kieltoa koska mammat olisivat laumana huutamassa.
Muissa maissa on lapsikieltorafloja, mutta perheelliset tajuavat niiden tarkoituksen, ja menevät sinne pariskuntana ilman lapsia nauttimaan kahdenkeskeisestä ajasta.
Suomessa on jotenkin pakko päästä joka paikkaan lasten kanssa, se on minusta outoa. Markettiinkin mennään isolla laumalla. Monissa muissa maissa jompi kumpi perheen aikuisista käy yksin ostamassa ruuat jolloin marketeissa on rauhallisempaa ja kassan kautta pääsee nopeammin kotiin kun ei kärry- ja lastenvaunubarrikadeja tiellä joka hyllyn luona.
Mihin luulet että ne pennut saa jättää kun sapuskaa haetaan kassikaupalla?
Ei meillä ole ketään joka hoitaa laumaa että päästään miehen kanssa kahdestaan kaupoille.
1. Miksi olet tehnyt niin ison lauman lapsia, ettet pysty niitä vahtimaan?
2. Miksi toinen vanhempi ei voi jäädä kotiin tenavien kanssa kun toinen käy ostoksilla? Yksikin ihminen pystyy hankkimaan isotkin ostokset.
Sinähän se tiedät, kylläkin suuresti epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä lasta voi yksinkään jättää. Äiti on kyllä jo oppinut keskittymään lapsesta huolimatta, muutenhan hän ei voisi tehdä yhtään mitään. Jos lapsi ei tuhonnut mitään niin hyvinhän se meni. Sinä olit siis ainoa jota asia häiritsi eli koetapa kestää. Itse olet ollut samanlainen räkänokka ja p*skahousu.
Mutta kun se äiti ei pystynyt keskittymään. Häneltä meni vähintään puolet mun puheesta ohi kun jutteli lapsensa kanssa. Lapsella oli asiaa äidille kokoajan.
Ap
Älä ap ikinä hanki yhtäkään lasta. Ei sovi sulle, että maailmassa on lapsia. Et oo varmaan harkinnutkan kyllä. Saattaisit kyllä mahdollisesti viisastua. Olet ällöttävä.