Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro elämästäsi TUPPUKYLÄSSÄ ULKOMAILLA

Vierailija
25.09.2014 |

Missä asuit ja kuinka pitkään? Miten päädyit kyseiseen paikkaan? Millaista oli ja mitä opit?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko päätyneet tuppukylään miehen vai kenties työn perässä?

Vierailija
2/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaisessa tuppukylassa pari vuotta, meni hermot siihen touhuun. Ihmiset todella rasisteja (esim niputtivat Suomen samaan sarjaan kuin Puola) ja aina aaneen sanoivat etta mun taytyy olla niin onnellinen kun saan asua Hollannin sivistyksessa...

Ihmisiin, jotka eivat viela puhuneet paikallista kielta viela taydellisesti saivat vihaisia kommentteja ja mulkoilua osakseen. Paikalliset eivat osanneet englantia...

Ihmiset eivat olleet kouluttautuneita, kaikkeen piti olla kauheen mustavalkoinen mielipide vaikkei asiasta tiennyt yhtaan mitaan ja kaikkeen uuteen ja erilaiseen piti suhtautua vahintaan ennakkoluuloisesti ja vihamielisesti. Paikalliset olivat aina asuneet samassa osassa tata pikkukylaa, monta sukupolvea asui samalla kadulla ja jos joku perheenjasenista (nuorisosta) olisi halunnut muuttaa kaupunkiin opiskelujen perassa, ei kaynyt painsa vaan piti jarjestaa asiat niin etta kavi sitten koulussa parin tunnin junamatkan paassa paivittain mut asui kuitenkin kotona. 

Nyt asun maan paakaupungissa ja rakastan elamaa vihdoin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kakkahätä

Vierailija
4/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan irlantilaisessa merenrantakylässä, jossa KAIKKI tuntevat toisensa... :-) 

Ei tämä juuri eoa suomalaisesta kylästä, ihan sama meininki. Turvallista, hiljaista, yhteisöllistä. Ihmiset juoruavat jatkuvasti kaikesta, mutta myös auttavat heti hädän tullen. Pubi on sosiaalisen elämän keskus.

Olen asunut täällä nyt 8 vuotta.

Vierailija
5/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kahdestakin englantilaisesta tuppukylästä, toisessa oli sentään useampi kauppa ja pubi, leisure center jne. Toinen oli lähinnä risteys, jossa oli pubi, kirkko ja huoltoasema. Aika hiljaista elämää, lähdin välillä viikonlopuiksi Lontooseen tai lähikaupunkeihin. Vaeltelin paljon lähialueiden maastoissa. Viihdyin ihan hyvin, englantilainen maalaiskulttuuri on tosi mukavaa.

Vierailija
6/6 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Saksassa. Olen asunut nyt vajaa vuoden ja haluan muuttaa pois, vaikka kaupunki onkin kaunis ja olen saanut ystäviä täältä. Täällä on paljon väkivaltaisia neonatseja ja ihmiset saavat lapsia noin kaksikymppisinä.