Ensin myytiin sähköverkot, nyt lopullisesti myös tieverkosto!
Ahlström myy Destian ulkomaille
Sijoitusyhtiö Ahlström Capital kertoo myyvänsä infrastruktuuri-alan palveluyhtiö Destian Colas-konsernille.
Konserniin kuuluvan Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa toimivan Colas EMEA:n toimitusjohtaja Francis Grass kertoo tiedotteessa, että osto on mahdollisuus vahvistaa konsernin läsnäoloa Pohjois-Euroopassa.
Vuonna 2020 Destian liikevaihto oli noin 564 miljoonaa euroa. Colasin konsolidoitu liikevaihto taas oli 12,3 miljardia euroa.
Kauppa edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.
Lähde: https://yle.fi/aihe/tekstitv?P=163
Myös täällä uutinen aiheesta https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008218978.html
Kommentit (38)
Vettäkin yritettiin myydä, Persut oli onneksi hereillä.
Ei tieverkostoa olla mihinkään myyty.
Vierailija kirjoitti:
Vettäkin yritettiin myydä, Persut oli onneksi hereillä.
Vesiverkoston myyntiä ne tosiaan yrittää seuraavaksi.
"Suomi maailman vähiten korruptoitunut maa" :D
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Miksi nää kaikki suomalaiset virastot kuulostaa ihan Harry Potterista repäistyiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Paino sanalla "sopimuksen puitteissa". Vv päättää millä kriteereillä aurataan ja se kirjataan soppariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Ihan alusta alkaen. Jokainen yleinen tie kuuluu johonkin Väyläviraston määrittelemään palveluluokkaan, joka määrittää myös mm. aurauksen aikataulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Ihan alusta alkaen. Jokainen yleinen tie kuuluu johonkin Väyläviraston määrittelemään palveluluokkaan, joka määrittää myös mm. aurauksen aikataulut.
Miksi hankintasopimuksissa on toisin? Siellä selkeästi palveluntuottaja määrittää ihan itse aikataulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Paino sanalla "sopimuksen puitteissa". Vv päättää millä kriteereillä aurataan ja se kirjataan soppariin.
Ne kriteerit on niin väljät, että moottoritiet voidaan jättää auraamatta vaikka 3 vuorokaudeksi, jos lunta tuiskuaa sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Paino sanalla "sopimuksen puitteissa". Vv päättää millä kriteereillä aurataan ja se kirjataan soppariin.
Ne kriteerit on niin väljät, että moottoritiet voidaan jättää auraamatta vaikka 3 vuorokaudeksi, jos lunta tuiskuaa sopivalla tavalla.
Sitten Väylävirasto joutuu varmaan tarkistamaan kriteerejään jos lunta tuiskuaa sopivalla tavalla kolme vuorokautta niin että Destia ei auraa mutta autot ovat jumissa lumessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Ihan alusta alkaen. Jokainen yleinen tie kuuluu johonkin Väyläviraston määrittelemään palveluluokkaan, joka määrittää myös mm. aurauksen aikataulut.
Miksi hankintasopimuksissa on toisin? Siellä selkeästi palveluntuottaja määrittää ihan itse aikataulut.
Jaa-a, voi sitä määrittää mitä tahtoo mutta jos ei palveluaikamääreeseen päästä niin kyseessä on sanktioitava sopimusrike.
https://vayla.fi/kunnossapito/tieverkon-kunnossapito/talvihoito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettäkin yritettiin myydä, Persut oli onneksi hereillä.
Vesiverkoston myyntiä ne tosiaan yrittää seuraavaksi.
Nestle sitä on vongannut jo pitkään.
Miksei myytäisi koko maa samantien? Kun järkeä täällä ei ole, mitä v i t t u a tässä pyristellään?
Vierailija kirjoitti:
Ei, ap. Ei.
Juuri näin. Destialla ei ole mitään tekemistä tieverkon omistuksen kanssa. Ylläpidonkin vain, jos sattuu avoimessa hankintakilpailussa jonkin alueen voittamaan. Jos ranskalaiset eivät jatkossa halua aurata teitä, he eivät osallistu näihin kilpailuihin tai maksavat sakot.
Nykyisin on käsittämätöntä miten ihmiset näkevät kaikkialla pelkkää negatiivisuutta ja salaliittoja, usein täysin vanhentuneella mutupohjalla tai kumminkaimanserkulta kuulemalla.
Yyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väylävirasto "omistaa" edellen tiet ja radat, Destia vain ylläpitää teitä eli tulevaisuudessa ei enää aurata, sellainen kun ei ole tapana Ranskassa kuin poikkeustapauksissa.
Destia ei päätä aurauksista vaan se Väylävirasto. Destia auraa juuri niin kuin käsketään aurata.
Mistä lähtien Väylävirasto on päättänyt aurauksista? Ainakin hankintasopimuksissa päätöksen tekee palveluntuottaja sopimuksen puitteissa.
Ihan alusta alkaen. Jokainen yleinen tie kuuluu johonkin Väyläviraston määrittelemään palveluluokkaan, joka määrittää myös mm. aurauksen aikataulut.
Miksi hankintasopimuksissa on toisin? Siellä selkeästi palveluntuottaja määrittää ihan itse aikataulut.
Jaa-a, voi sitä määrittää mitä tahtoo mutta jos ei palveluaikamääreeseen päästä niin kyseessä on sanktioitava sopimusrike.
https://vayla.fi/kunnossapito/tieverkon-kunnossapito/talvihoito
Niin, mitä sitten? Hups, vähän myöhästyi. Sori siitä.
Paikallisesti nuo teiden auraukset annetaan kuorma-auto ym. muille paikallisille yrittäjille.
Heidät kilpailutetaan ensin, eli pyydetään sellainen urakkatarjouksen tapainen tarjous.
Sitten niistä valitaan jonkin jotkut seudun /kylän teiden auraukset talven aikana.
Tietön taival edessä!