Miksi vaihdat vaipan pitkänmatkan bussissa?
Tällä viikolla vaihdettiin bussissa vaippa. Äiti ei laittanut edes pyyhettä tytön (huom. paino sanalla tyttö, oli jo vähintään 3 v) alle. Oksettavaa. Pidättelin oksennusta koko loppumatkan.
Miten toi voi olla kenenkään mielestä ok?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.
2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014
klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:43"]
Vaihdan vaipan matkalla, jos tilanne moista vaatii. En lähde pitämään alle 1 v:täni virtsaisena ja ulosteisena tuntikaupalla. Tosin
moisesta syystä minulla on kannettava hoitoalusta ja omia muovipusseja mukana, eli ylimääräistä törkyä ei tule ja haju viipyy tasan niin kauan, kunnes saan muovipussin rusetille. 3 v:n pitäisi mielestäni kyetä käymään pöntöllä bussissa. Vaikka sitten käytäisiin bussin vessassa vartin välein kökkimässä turhaan.
[/quote]
Ymmärrätkö edes, että se haju TODELLAKIN pysyy siellä?? Ymmärrätkö edes, että pakotat muut matkustajat haistelemaan oksennusrefleksin aiheuttavaa törkyä? Kiinnostaako sua edes, että 20 ihmistä kärsii sun takia? Sua ei varmaan haittaa jos väännän ripulit sun vieresdä pottaan kun et edes pääse tilannetta pakoon?
[/quote]
Enhän minä siihen vaippaan pasko, vaan lapseni, joka ei todellakaan edes varaa painoa jaloilleen ja vessassa ei ole tilaa laittaa 5 kk-ta selälleen vaihtoa varten. Vaikutat liian sekavalta poistumaan kotoa, kun kerran yksi kusivaippa (joita lapset enimmäkseen tekee) pilaa koko päivän ja liki steriilistä ureasta tulee kakomista ja päivä pilalle. Vedä pari pamia ennen seuraavaa reissua. Sinulla varmaan löytyy niihin jo resepti? Totta helvetissä vaihtaisin mielummin vaipat jossain vessassa, hoitopöydällä tai muutenkin paremmissa tiloissa, mutta esimerkiksi onnibussin vessassapa ei moista tehdä. Saati matkahuollon. En eläessäni lähde kiduttamaan omaa lastani jonkun toisen neuroosin vuoksi. Pysy kotona käsidesikylvyssä, jos maailma pelottaa. -4
[/quote]
Voi rakas. Toisaalta oikeasti säälin sinua. Ei, ei todellakaan ollut (steriiliä ureaa). Mutta niin, eihän teidän maailmannavat tule koskaan olemaan muiden ihmisten huomioonottamisen arvoisia. Noi sun yritykset loukata mua kuullostaa kiukkuisen mammelin hormonimössöaivojen oksennukselta, joten jos jätettäisiin ne tulevaisuudessa pois.
Meillä ei ole mitään keskusteltavaa. Mun mielestä kanssamatkustajat pitää ottaa huomioon, sun mielestä ei. End of.
[/quote]
Olen jokaisessa kommentissa yrittänyt painottaa, että varustukseni on oma muovipussi, hoitoalusta ja wet wipessit, jotta pääsisin tilanteesta mahdollisimman ripeästi häiritsemästä muita, jos moiseen joudun. Ja olen yrittänyt painottaa, ettei kukaan huvikseen vaippoja vaihda noissa tilanteissa, vaan siksi, että on pakko. Se ei vaan ole uponnut kalloosi. Tietenkin sitä mielummin menisi vessaan ja vaihtaisi vaipat ilman, että joku kakkapoliisi rupeaa hyperventiloimaan toisessa päässä bussia ja valittaa internetissä. Menikö nyt perille, vai vänkäätkö vieläkin? -4
[/quote]
Mua ei kiinnosta sun tarvikkeet. Muita kanssamatkustajia ei kiinnosta sun tarvikkeet. Maksoin 19 € siitä, että saan matkustaa rauhassa. Muut 20 maksoivat sen parikymppiä. Älä tuo vauvaasi bussiin. Thats it.
[/quote]
Älä tuo haisevaa koiraasi bussiin. Älä tule humalassa bussiin. Älä haise hieltä bussissa. Älä näytä ärsyttävältä bussissa. Älä kuuntele kuulokkeissa musiikkia. Älä puhu puhelimessa. Älä saa tekstiviestejä.
Ole hajuton, mauton ja näkymätön, jotta minulla on kiva matkustaa.
Kuka tässä on itsekäs?
Lapsi on ihminen niinkuin sinäkin. Teillä molemmilla on oikeus julkisilla matkustaa. Jos sinä et kestä kanssamatkustajia. Sinä olet se jolla on ongelma. Ongelma ratkeaa kun hommaat oman auton, siellä sinulla on oikeus päättää kanssamatkustajat, linja-autossa sulla on vain oikeus istua omalla paikallasi ja jäädä omalla pysäkillä ulos.
Hyvin hyvin yksinkertaista...
Ihan yhtä hyvin voisi tehdä ketjun, jossa valittaa, kun toinen matkustaja oksensi. Ei kivaa mutta ei sille voi mitään. Kakkavaippa on pakko vaihtaa. Toki pahoittelu ja mahdollisimman nopea toiminta ja vaipan sulkeminen muovipussiin olisi suotavaa.