Miksi vaihdat vaipan pitkänmatkan bussissa?
Tällä viikolla vaihdettiin bussissa vaippa. Äiti ei laittanut edes pyyhettä tytön (huom. paino sanalla tyttö, oli jo vähintään 3 v) alle. Oksettavaa. Pidättelin oksennusta koko loppumatkan.
Miten toi voi olla kenenkään mielestä ok?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:51"]Vau, AP "keskustelee" itsensä kanssa :D Päivän parhaat. Harmi mun on pakko mennä! [/quote] Tarkennus: ap "keskustelee" sivupersoonansa kanssa.
[/quote]
Mä tiedän, ettei mun varmaan pitäisi kysyä tätä mutta.. Haluaisitko avata tätä mulle? t. ap, joka luuli keskustelevansa vaipanvaihdosta. Tää on oikeesti vähän pelottavaa.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:20"]
Miten haluaisit asian hoidettavan?
[/quote
Niin, että käyttäisivät junaa (jossa tilavammat vessat) tai omaa autoa.
Minä olen ainakin matkustanut työn takia lapsen kanssa bussissa: nimittäin työpaikkakunnalle, jossa meillä oli kakkosasunto ja lapselle hoitajakin (yksit.pph). Eivät ne reissut mitään huvimatkoja olleet. Kiva olisi ollut, jos töitä olisi ollut lähellä.
t. Eräs lapset jo isoiksi kasvattanut, jota ei haittaa pätkääkään jonkun vaipanvaihto bussissa
Pakollinen kiintiöulkosuomalainen kommentoi:
MIKÄ helvetti suomalaisia vaivaa, kun ei kestetä mummoja, ei vauvoja, ei ulkomaalaisia, ei mitään! Nykyisessä asuinmaassani on omat huonot puolensa, mutta tuollaiseen kylmyyteen ja toisten ihmisten inhoamiseen en ole täällä ikinä enkä koskaan törmännyt. Onko ihmisillä hävinnyt järki vai sydän, kun ei enää kestetä mitään epämukavuutta? Lapsetkin ovat ihmisiä. Ne ovat niitä, jotka tulevaisuudessa maksavat veroja ja pyörittävät koko yhteiskuntaa, yrityksistä politiikkaan. He ovat ihan vaan pieniä ihmisiä, jotka vasta opettelevat olemaan ihmisiksi ja tekevät tietenkin kaikkea ärsyttävää siinä oppimisprosessissaan.
Kakkavalittajakin on ollut sellainen inhottava ja haiseva pissapylly ja hänestäkin tulee joskus vaipat housuissa muiden armoilla istuva mummo.
Pientä avarakatseisuutta ja hyvää tahtoa toivotan täältä maailman laidalta.
Äh. Haluaisin pyytää anteeksi tätä ketjua. Olin kohtuuton, ilkeä ja vittumainen. Toi oli sitä aikaa, kun elämässäni oli muita ongelmia ja purin sen raivoamalla kuin heikkopäinen täällä vauva.fi:ssä. Vaikkei tätä enää kukaan luekaan, niin haluan sanoa äidit, että vaihtakaa niitä vaippoja. Tietenkään ette halua oman lapsenne kärsivän, ja se on kyllä sen bussin vika koska kunnollisia vaihtopaikkoja ei ole.
Edelleen olen samaa mieltä, että esim. ravintoloissa ja kahviloissa vaippojen vaihto on tarpeetonta ja muut pitää ottaa huomioon (pyyhe pepun alle tuolla bussisa olisi ollut bueno) mutta muuten teette parhaanne omien voimavarojen sallimissa rajoissa.
Ehkä toi kolarikin herätti siihen, miten jaksamisen reunalla äidit ovat. Yhteiskunta vaatii jatkuvasti lapsia olemaan hajuttomia, mauttomia ja näkymättömiä. Ehkä mäkin oon nyt aikuinen ja hyväksyn sen, että lapsia on olemassa.
Anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:51"]
[quote author="
Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:44"]
Suututtaa edelleen. Ei viitsi edes vessaa vaivaantua.
Tässä toinen kuvaava tarina joissa vanhemmat olettavat kaikkien rakastavam haistella paskan hajua julkisilla paikoilla: http://m.today.com/parents/are-some-places-limits-diaper-changing-1C9975046
Vaihtoivat vaipan Starbucksissa, isä pyytää työntekijää pyyhkimään paskan heidän jäljiltään ja kaataa mielenosoituksellisesti kahvinsa maahan työntekijän heitettyä hänelle rätin.
Mistä näitä tulee??
[/quote]
Lapsilta kuuluu vaihtaa vaippoja. Eri asia mennä jonkun eteen ja en todellakaan missään pöydässä moista alkaisi vaihtamaan, kun muut yrittää syödä. Tässä oli puhe pitkän matkan bussista ja onko sinun mielestä okei istuttaa rakon hallintaan kykenemätöntä yksilöä Seinäjoelta Ouluun paska housussa? Sehän on jo heitteellejättöä... -4
[/quote]
Mene sinne vessaan!!!
[/quote]
Mä haluaisin nähdä bussin vessan, jossa pystyy vaihtamaan vaipan.
[/quote]
Bussin vessassa ei saa vaihtaa vaippaa, näin on bussiyhtiön edustaja minulle sanonut. Se on liian vaarallista. Kiellettiin kyllä myös penkillä vaihtaminen, ettei tule sotkua. Ymmärrän molemmat. Onneksi selvisimme täpärästi vauvavaiheen bussimatkat ilman kakkaa. Nyt mennään junalla siihen asti, että onnistuu vessassakäynti (ja pysyy turvavöissä) eli aika kauan.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.
2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014
klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:43"]
Vaihdan vaipan matkalla, jos tilanne moista vaatii. En lähde pitämään alle 1 v:täni virtsaisena ja ulosteisena tuntikaupalla. Tosin
moisesta syystä minulla on kannettava hoitoalusta ja omia muovipusseja mukana, eli ylimääräistä törkyä ei tule ja haju viipyy tasan niin kauan, kunnes saan muovipussin rusetille. 3 v:n pitäisi mielestäni kyetä käymään pöntöllä bussissa. Vaikka sitten käytäisiin bussin vessassa vartin välein kökkimässä turhaan.
[/quote]
Ymmärrätkö edes, että se haju TODELLAKIN pysyy siellä?? Ymmärrätkö edes, että pakotat muut matkustajat haistelemaan oksennusrefleksin aiheuttavaa törkyä? Kiinnostaako sua edes, että 20 ihmistä kärsii sun takia? Sua ei varmaan haittaa jos väännän ripulit sun vieresdä pottaan kun et edes pääse tilannetta pakoon?
[/quote]
Enhän minä siihen vaippaan pasko, vaan lapseni, joka ei todellakaan edes varaa painoa jaloilleen ja vessassa ei ole tilaa laittaa 5 kk-ta selälleen vaihtoa varten. Vaikutat liian sekavalta poistumaan kotoa, kun kerran yksi kusivaippa (joita lapset enimmäkseen tekee) pilaa koko päivän ja liki steriilistä ureasta tulee kakomista ja päivä pilalle. Vedä pari pamia ennen seuraavaa reissua. Sinulla varmaan löytyy niihin jo resepti? Totta helvetissä vaihtaisin mielummin vaipat jossain vessassa, hoitopöydällä tai muutenkin paremmissa tiloissa, mutta esimerkiksi onnibussin vessassapa ei moista tehdä. Saati matkahuollon. En eläessäni lähde kiduttamaan omaa lastani jonkun toisen neuroosin vuoksi. Pysy kotona käsidesikylvyssä, jos maailma pelottaa. -4
[/quote]
Voi rakas. Toisaalta oikeasti säälin sinua. Ei, ei todellakaan ollut (steriiliä ureaa). Mutta niin, eihän teidän maailmannavat tule koskaan olemaan muiden ihmisten huomioonottamisen arvoisia. Noi sun yritykset loukata mua kuullostaa kiukkuisen mammelin hormonimössöaivojen oksennukselta, joten jos jätettäisiin ne tulevaisuudessa pois.
Meillä ei ole mitään keskusteltavaa. Mun mielestä kanssamatkustajat pitää ottaa huomioon, sun mielestä ei. End of.
[/quote]
Olen jokaisessa kommentissa yrittänyt painottaa, että varustukseni on oma muovipussi, hoitoalusta ja wet wipessit, jotta pääsisin tilanteesta mahdollisimman ripeästi häiritsemästä muita, jos moiseen joudun. Ja olen yrittänyt painottaa, ettei kukaan huvikseen vaippoja vaihda noissa tilanteissa, vaan siksi, että on pakko. Se ei vaan ole uponnut kalloosi. Tietenkin sitä mielummin menisi vessaan ja vaihtaisi vaipat ilman, että joku kakkapoliisi rupeaa hyperventiloimaan toisessa päässä bussia ja valittaa internetissä. Menikö nyt perille, vai vänkäätkö vieläkin? -4
[/quote]
Mua ei kiinnosta sun tarvikkeet. Muita kanssamatkustajia ei kiinnosta sun tarvikkeet. Maksoin 19 € siitä, että saan matkustaa rauhassa. Muut 20 maksoivat sen parikymppiä. Älä tuo vauvaasi bussiin. Thats it.
[/quote]
MInä minä minä. Ja vielä vaatii muiden huomioonottamista! Ota itsekin vaikkapa se vauvaperhe huomioon!
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:51"]
[quote author="
Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:44"]
Suututtaa edelleen. Ei viitsi edes vessaa vaivaantua.
Tässä toinen kuvaava tarina joissa vanhemmat olettavat kaikkien rakastavam haistella paskan hajua julkisilla paikoilla: http://m.today.com/parents/are-some-places-limits-diaper-changing-1C9975046
Vaihtoivat vaipan Starbucksissa, isä pyytää työntekijää pyyhkimään paskan heidän jäljiltään ja kaataa mielenosoituksellisesti kahvinsa maahan työntekijän heitettyä hänelle rätin.
Mistä näitä tulee??
[/quote]
Lapsilta kuuluu vaihtaa vaippoja. Eri asia mennä jonkun eteen ja en todellakaan missään pöydässä moista alkaisi vaihtamaan, kun muut yrittää syödä. Tässä oli puhe pitkän matkan bussista ja onko sinun mielestä okei istuttaa rakon hallintaan kykenemätöntä yksilöä Seinäjoelta Ouluun paska housussa? Sehän on jo heitteellejättöä... -4
[/quote]
Mene sinne vessaan!!!
[/quote]
Mä haluaisin nähdä bussin vessan, jossa pystyy vaihtamaan vaipan.
[/quote]
Bussin vessassa ei saa vaihtaa vaippaa, näin on bussiyhtiön edustaja minulle sanonut. Se on liian vaarallista. Kiellettiin kyllä myös penkillä vaihtaminen, ettei tule sotkua. Ymmärrän molemmat. Onneksi selvisimme täpärästi vauvavaiheen bussimatkat ilman kakkaa. Nyt mennään junalla siihen asti, että onnistuu vessassakäynti (ja pysyy turvavöissä) eli aika kauan.
[/quote]
Jep. Bussimatkat vaan tuppaavat olla halvempia (noi viiden euron tärpit jne.) joten toi on vähän mahdoton tilanne monille äideille. Usein on niin, että harmittaa kohtuuttomasti kun on omia ongelmia ja ne puretaan sitten ulkopuolisen ärsykkeen laukaistessa ne. Itselle kävi näin. Huh, kyllä hävettää että olen suoltanut tälläistä hevosenpaskaa nettiin. Onneks ei näy nimiä.
Kerran eräs äiti vaihtoi kakkavaippaa vieressäni bussissa. Lopputuloksena minä (olin raskaana) oksensin, samoin kaksi muuta lähipenkeillä istujaa. Lemu leijui bussissa seuraavat 2h.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:05"]
Vaihdan vaipan matkalla, jos tilanne moista vaatii. En lähde pitämään alle 1 v:täni virtsaisena ja ulosteisena tuntikaupalla. Tosin
moisesta syystä minulla on kannettava hoitoalusta ja omia muovipusseja mukana, eli ylimääräistä törkyä ei tule ja haju viipyy tasan niin kauan, kunnes saan muovipussin rusetille. 3 v:n pitäisi mielestäni kyetä käymään pöntöllä bussissa. Vaikka sitten käytäisiin bussin vessassa vartin välein kökkimässä turhaan.
[/quote]
Ymmärrätkö edes, että se haju TODELLAKIN pysyy siellä?? Ymmärrätkö edes, että pakotat muut matkustajat haistelemaan oksennusrefleksin aiheuttavaa törkyä? Kiinnostaako sua edes, että 20 ihmistä kärsii sun takia? Sua ei varmaan haittaa jos väännän ripulit sun vieresdä pottaan kun et edes pääse tilannetta pakoon?
[/quote]
Enhän minä siihen vaippaan pasko, vaan lapseni, joka ei todellakaan edes varaa painoa jaloilleen ja vessassa ei ole tilaa laittaa 5 kk-ta selälleen vaihtoa varten. Vaikutat liian sekavalta poistumaan kotoa, kun kerran yksi kusivaippa (joita lapset enimmäkseen tekee) pilaa koko päivän ja liki steriilistä ureasta tulee kakomista ja päivä pilalle. Vedä pari pamia ennen seuraavaa reissua. Sinulla varmaan löytyy niihin jo resepti? Totta helvetissä vaihtaisin mielummin vaipat jossain vessassa, hoitopöydällä tai muutenkin paremmissa tiloissa, mutta esimerkiksi onnibussin vessassapa ei moista tehdä. Saati matkahuollon. En eläessäni lähde kiduttamaan omaa lastani jonkun toisen neuroosin vuoksi. Pysy kotona käsidesikylvyssä, jos maailma pelottaa. -4
[/quote]
Voi rakas. Toisaalta oikeasti säälin sinua. Ei, ei todellakaan ollut (steriiliä ureaa). Mutta niin, eihän teidän maailmannavat tule koskaan olemaan muiden ihmisten huomioonottamisen arvoisia. Noi sun yritykset loukata mua kuullostaa kiukkuisen mammelin hormonimössöaivojen oksennukselta, joten jos jätettäisiin ne tulevaisuudessa pois.
Meillä ei ole mitään keskusteltavaa. Mun mielestä kanssamatkustajat pitää ottaa huomioon, sun mielestä ei. End of.
[/quote]
Olen jokaisessa kommentissa yrittänyt painottaa, että varustukseni on oma muovipussi, hoitoalusta ja wet wipessit, jotta pääsisin tilanteesta mahdollisimman ripeästi häiritsemästä muita, jos moiseen joudun. Ja olen yrittänyt painottaa, ettei kukaan huvikseen vaippoja vaihda noissa tilanteissa, vaan siksi, että on pakko. Se ei vaan ole uponnut kalloosi. Tietenkin sitä mielummin menisi vessaan ja vaihtaisi vaipat ilman, että joku kakkapoliisi rupeaa hyperventiloimaan toisessa päässä bussia ja valittaa internetissä. Menikö nyt perille, vai vänkäätkö vieläkin? -4
[/quote]
Mua ei kiinnosta sun tarvikkeet. Muita kanssamatkustajia ei kiinnosta sun tarvikkeet. Maksoin 19 € siitä, että saan matkustaa rauhassa. Muut 20 maksoivat sen parikymppiä. Älä tuo vauvaasi bussiin. Thats it.
[/quote]
MInä minä minä. Ja vielä vaatii muiden huomioonottamista! Ota itsekin vaikkapa se vauvaperhe huomioon!
[/quote]
Niin otankin. Olen pahoillani. :(
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:22"]
"Tarjoan rouva kakkapoliisille ensi kerraksi filtterit nenään :D Maksan itsekin sen 20 e lipusta ja olen menossa oletettavasti ihan yhtä tärkeille menoille, kuin sinäkin. Lapseni nyt vaan ei toistaiseksi osaa synkronoida suolentoiminnallisia aktiviteettejään juuri sinun suolesi mukaan. Guru on hyvä ja kertoo lapselleni, miten se kakka-pissarytmi säädetään juuri sinun (tai valitsemasi kanssamatkustajan) mieleiseksi. Toki voit kehitellä atomisaattorin, joka tussauttaa kaikkien ulosteet ja virstat tähtipölyksi jo ennen vaippaan joutumista. Choise is yours."
Oih, mama kävi vitsikkääksi! On aina niin hauskaa, kun pääseee riehumaan kun muiden terrorisointia uhataan.
Ei, rakas, en toivo lainkaan sun kehttiävän lapsosesi paskantamista samanaikaiseksi mun paskantamisen kanssa. Jännä juttu, kun ymmärrät sen noin (raskaus tosiaan sulattaa aivot.)
Ei, et sä mene. Sä et ole menossa töihin. Sä et ole menossa opiskelemaan. Sä olet lapsen kanssa, joka ei kykene edes pidättämään vielä. Sun reissus on huvireissu. Se bussi on täynnä näitä työ-ja opiskelumatkaajia.
Sä annat vaihtoehdoiksi joko karjuvan kakaran (bussissa, jossa monet yrittävät tehdä töitä ja/tai opiskella, jopa nukkua) tai paskan hajun. Ymmärrätkö edes, ettei kaikki nyt ihan täsmää? Sä et voi yksinkertaisesti olettaa, että lapsesi on oikeutettu pilaamaan muiden matka. Sun on pakko ymmärtää, että seurassasi on henkilö, joka oikeasti aiheuttaa pahaa oloa muille matkustajille. Käytä autoa. Näin helppoa se on.
Mä sanoin jo kerran, sanon uudelleen. Voit jatkaa raivojankkaustasi, tää ei johda mihinkään. Emme vain tule olemaan samaa mieltä. Mun mielestä sun pitäis kyetä ymmärtämään muiden etu, sun ei. Mun ongelma ei ole järjestellä sun paskanpyyhkimistä tai karjumista. Ymmärrätkö, sen ratkaisu ei kuulu mulle. Sun lapsesi ei ohita 20-30 muun matkustajan etua. Samoin kuin en tuo koiraa bussiin, koska muut matkustajat saattavat olla allergisia. Näin helppoa.
[/quote]
Sinä tuotat pahaa oloa muille matkustajille. Minulle ei yksikään vauva tuo pahaa oloa, haisipa mille tahansa.
Käytä itse autoa.
Koiriakin matkustaa busseissa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:12"]
Muita, jotka kannattavat pakkosterilointeja?
[/quote]
ai mulle vai? :D No, jos näin katsottaisiin tarpeelliseksi niin kai niin sit vaan pitäis tehdä.
70 ja 74 pyytää anteeksi kipakkaa kieltään. Aloitin lukea tätä ketjua tietenkin alusta, ja nyt huomaan, että olet jatkanut kirjoittamista tänään (siis eilen) ja pahoitellut. Nyt tuntuu hirveältä. Anteeksi. Yritetään kaikki matkustaa sovussa.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:24"]
70 ja 74 pyytää anteeksi kipakkaa kieltään. Aloitin lukea tätä ketjua tietenkin alusta, ja nyt huomaan, että olet jatkanut kirjoittamista tänään (siis eilen) ja pahoitellut. Nyt tuntuu hirveältä. Anteeksi. Yritetään kaikki matkustaa sovussa.
[/quote]
Noh, mä kyllä ansaitsin noi. :D Tuntuu pahalta lukea omia tuotoksiaan jälkeenpäin ns. ulkopuolisena. Mulla on ollut todella paha olo tosta kolarista, en osaa sanoa miksi se ravisteli ja ahdisti niin paljon. Ja olen mietitinyt omaa käytöstäni ja äitien asemaa yhteiskunnassa.
Matkustetaan sovussa. <3
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 00:24"]
[/quote]
Noh, mä kyllä ansaitsin noi. :D Tuntuu pahalta lukea omia tuotoksiaan jälkeenpäin ns. ulkopuolisena. Mulla on ollut todella paha olo tosta kolarista, en osaa sanoa miksi se ravisteli ja ahdisti niin paljon. Ja olen mietitinyt omaa käytöstäni ja äitien asemaa yhteiskunnassa.
Matkustetaan sovussa. <3
[/quote]
Kiitos vastauksesta vielä, ajattelin jo etten voi nukkua koko yönä... Taidan itse olla vähän hermona tällä hetkellä. Hyvää yötä!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:42"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Bravo, juuri näin. Nämä mammat eivät todellakaan tajua, ettei maailma pyöri heidän ehdoillaan ja että muut eivät ole kiinnostuneitä heidän vaipanvaihdoistaan. Jääkööt pois bussin kyydistä ja vaihtakoon ne ripulivaipat vaikka ojanpenkalla, mutta minä en halua bussissa haistella sitä kaameaa hajua. Mammat pysykööt kotona niin kauan, kunnes ne persehedelmät pystyvät käymään itse vessassa, tai kulkekoon omalla autolla.
[/quote]
Ei, tää ei tuu koskaan tapahtumaan. Tästä esimerkkinä noi starbucks-jenkki-pappa, ilmapalloisä ja kyseiset paskavaipat pienessä, tuulettamattomassa tilassa vaihtavat äitylit. Vanhemmat (varsinkaan nykyään, kun tää hemmoteltu sukupolvi alkaa pukkaamaan lapsia, ja he hemmottelevat lapsiaan vielä enemmän) eivät tule koskaan näkemään ton narsistisen lapsenpalvontansa ohi.
He kyllä ovat ensimmäisinä huutomassa törkeyttä, jos bussisa on vaikka koira tai kissa (Nico-Jemmicalle tulee kylmiä väreitä karvasista olennoista) mutta eivät tule koskaan, ei KOSKAAN näkemään omassa käyttäytymisessään mitään väärää.
[/quote]
Siis vaipanvaihto on narsistista lapsenpalvontaa. Kaikkea sitä palstalta oppii :)
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:51"]Vau, AP "keskustelee" itsensä kanssa :D Päivän parhaat. Harmi mun on pakko mennä! [/quote] Tarkennus: ap "keskustelee" sivupersoonansa kanssa.
[/quote]
Pakko sanoa, että tätä mä en kyllä vieläkään ymmärrä. Mikä juttu tää on? :D Ketjussa oli mun lisäksi muitakin räksyttäjiä..
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 15:49"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Vaipan voi vaihtaa sylissä, ei kai aikuinen ihminen voi olla niin tumpelo että ei tuota osaa tehdä.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 16:51"]Vau, AP "keskustelee" itsensä kanssa :D
Päivän parhaat. Harmi mun on pakko mennä!
[/quote]
Tarkennus: ap "keskustelee" sivupersoonansa kanssa.