Kestävät kiharat piikkisuoraan, ohueen, liukkaaseen, suomalaiseen tukkaan?!
Olisi mukava tietää kuinka saada kiharat kestämään, varsinkin syyskeleillä jne.
Eräänkin kerran tein yönaikana vintage pinnikiharat ja sain aamulla ihanan Marilyn-kampauksen. Puoleen päivään mennessä tiukat kiharat oli loiventunut aalloiksi, ja illalla ei ollut jäljellä mitään kiharaan viittaavaa.
Suoristimen kanssa onnistun jotenkuten tekemään kiharaa lyhyempiin niskahiuksiin, mutta päällä olevat pidemmät hiukset eivät kiharru millään. Lisäksi, nekään vähät kiharat eivät tunnu kovin kestävän.
Leikkasin pitkät hiukseni ulottumaan olkapäille siinä toivossa että saisin kiharat kestämään paremmin, vaan eipä auttanu, vika on jossain muussa. :(
Kommentit (44)
Aika haastava yhdistelmä.. Suomalainen liukas hiuslaatu on tosi vaikee kiharoihin.. :/ pysyviin sellaisiin!
Kannattaisi kysyä kampaamosta millä aineilla kihara kestää... tosin näillä keleillä kun kosteus % 100, niin ainakin paljon ulkona olevan on vaikea saada kestävää kampausta :(
No permis. Sitäkin täytyy tietysti laittaa, ei permikselläkään itsestään tule kaunista kiharakampausta, mutta kihara kestää eikä oikene tai lässähdä. Ainakin mulla oli näin, haittapuolena hiuslatvojen kuivuminen ja siksi en aio toista kertaa laittaa. Tai sitten kampaajalla oli liian vahvat aineet mun tukkaan. Mulla siis juuri samanlainen tukka kuin sinulla, jota yritän myös epätoivoisesti kihartaa. Lämpörullilla olen saanut toistaiseksi kestävimmän tuloksen.
Kunnon pohjustus tuotteet alle ja esim.sauvalla tai patukoilla. Jos käytät jotain rautaa kiharoiden tekoon, anna jäähtyä ennen avaamista.
Lopuksi vielä kiinnitys,hyvällä lakalla.
Vanhalla menetelmällä, eli foliosta teet pautkoita joiden ympärille kierrät hiukan kosteat, muotovaahdolla käsitellyt hiukset ja pidät niitä yön yli. Seuraavana päivänä varovainen aukaisu, hiuksia ei harjata vaan pää alaspäin harot kevyesti sormilla ja sitten siihen päälle lakkaa. Ilman lakkaa harvan hiukset pysyvät kiharina.
Remingtonin pearl-puikolla ja 200º. Alle pesu esim. Cutrinin volumism shampoolla (ei hoitoaineita) ja cutrinin chooz lämpösuihketta. Tällä combolla saan kestävät ja napakat kiharat. Ja luulen, et toi puikko riittää jo itessäänkin, suoristusraudalla ja muilla en nimittäin saa läheskään yhtä kestäviä kiharoita.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2014 klo 10:11"]
Vanhalla menetelmällä, eli foliosta teet pautkoita joiden ympärille kierrät hiukan kosteat, muotovaahdolla käsitellyt hiukset ja pidät niitä yön yli. Seuraavana päivänä varovainen aukaisu, hiuksia ei harjata vaan pää alaspäin harot kevyesti sormilla ja sitten siihen päälle lakkaa. Ilman lakkaa harvan hiukset pysyvät kiharina.
[/quote]
Tällä tyylillä tein kiharat täksi päiväksi. Laitoin kiharanestettä ja muotovaahtoa yöksi. Aamulla avasin kiharat ja suihkautin niihin kuivashampoota, suolasuihketta ja lakkaa. Sisätiloissa kiharat vielä muistutti kiharoita, vaikka selvästi löpsähti muutamassa tunnissa.
Juoksin hetken lasten kanssa ulkona, ja tukka tuli täysin piikkisuoraksi. :( Tulisikohan lämmön kanssa kestävämpää kiharaa?
-AP
Mulla on paksut pitkät ja liukkaat hiukset eikä ne taivu mihinkään. Joskus on kampaaja laittanut ihanat kiharat suoristusraudalla, mutta kun kävelin kotiin ne oli jo suoristunut.
Mulla on paljon ohuita liukkita hiuksia. Permanentti epäonnistuu herkästi. Ei kiharru ollenkaan. Pari kampaajaa on onnistunutkin. Ne on malttaneet laittaa hyvin vähän hiuksia per rulla ja huuhtoneet kauan.
Itsetehdyt kiharat teen niin, että pesun jalkeen kuivaan täysn ja sitten kostutan vähän ja kierrän talouspaperiin.
En käytä enää hoitoainetta enkä hoitavaa shampoota. Kiharat pysyy paremmin. Rauta pitää olla kuuma ja lakkaa runsaasti.
Ennen vanhaan kiharat pysyivät runsaan hiuslakan sekä huivien ansiosta. Kaunis huivi kasvoja kehystämässä on tyylikästä kaiken lisäksi.
Mulla on juurikin samanlainen tukka ja se on ärrrrsyttävä! Jopa kampaaja on todennut, että hankala on.
Ainoat kiharat jotka mulla pysyy, on "pantakiharat", kannattaa googlata. Eli käytännössä kiepautetaan yön ajaksi hiukset hiuspannan ympärille, ja aamulla on kiharat.
Mutta nämäkin pitää tehdä "oikein", eli suihkun jälkeen hiuksiin jotka on ihan hitusen enää kosteahkot, pyyhekuivaa paljon kuivemmat. Jätä kaikki hoitoaineet pois alta.
Ja mitä kauemmin pidät, sitä pysyvämmät tulee. Esim. juhlia varten olen pitänyt illan + yön ja aamulla on kiharat.
Sitten radikaalimpi mutta toimiva keino on "huonontaa hiusta". Itse huomasin että hiukseni olivat paljon helpommat yhden värinpoiston jälkeen. Liiallinen liukkaus katosi ja ne jopa pysyivät suoristusraudalla muodossaan.
Miksi "digitaalista permanenttia" ei edelleenkään saa Suomesta?
Onko kukaan testannut Lorealin Beach waves -rakennekäsittelyä kampaamossa? Kiharoiden pitäisi kestää jopa 8 viikkoa. Meneekö tukka pilalle?
Tyttärelläni on juuri sellainen lasinen, liukas ja suora hius. Kaikkea on kokeiltu ja hienoimmatkin kiharat kaikilla aineilla läsähtää muutamassa tunnissa. Uskomatonta, kun vertaa taas mun pörröön, jossa raudan näyttäminenkin aiheuttaa afron, josta ei kastelematta pääse eroon. Mulla on rikkinäinen, luonnonkihara hius. Vaikka suoristaisin, niin pienikin kosteus kihartaa heti. Tasan ei käy tuuri tässäkään. Mulla ei ole vaihtoehtoja kuten ei näytä olevan tyttärelläkään.
Up