Lue keskustelun säännöt.
Saako surusta sairaslomaa?
25.09.2014 |
Sain selville että mies tapailee toista naista. Mies ei tiedä että minä tiedän.
Olen hoitoalalla töissä ja tänäänkin vaan itkenyt. Hieno ottaa potilaita vastaan turvonnein ja punaisin silmin.
Mies on työreissussa, enkä ole hänenkään kanssa voinut asiasta puhua.
Jos menen lääkäriin , saanko sairaslomaa henkisen romahduksen vuoksi?
Kommentit (62)
Työkaveri oli useitaviikkoja omaisen sairastumiaen ja sittemmin kuoleman johdosta pois. Palkallisena oletan.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 11:13"]
No joo, onhan se paskaa että joku pettäjä/jättäjä pystyy aiheuttamaan täysin asiaan syyttömälle kumppanin työnantajalle kalliit kustannukset. Palkaton vapaa voisi olla myös hyvä idea saikun sijaan.
Itselle kun pukkasi parisuhdekriisiä, niin työ oli ainoa joka auttoi irtautumaan siitä pahasta olosta. Jos olisin jäänyt kotiin ja vellonut niissä tunnelmissa, niin olisi voinut jotain pahempaakin sattua.
[/quote]
Minullakin työ on asia mikä auttaa jos jokin asia pyörii päässä. Helpottaa hirveästi kun "joutuu" miettimään työasiaa eikä voi ajatella henkilökohtaisia juttuja.
Kuitenkin, olen kerran joutunut hakemaan opiskeluaikana tulleen eron vuoksi sairaanhoitajalta sairaslomaa. En kyennyt nukkumaan, syömään, peseytymään, elämä meni täysin sekaisin. Ei siinä tilassa onnistunut miettiä muita asioita. Pari päivää itkin pahimmat itkut ulos ja sen jälkeen takaisin kouluun. Vaikeaa oli senkin jälkeen, esim. nukkumiseen piti hakea nukahtamislääkkeet mutta vähitellen helpotti.
[/quote]
Sama juttu, työ tai opiskelu helpottaa, mutta erokriisissä tai muussa vastaavassa pitää voida olla mahdollisuus saada jotain helpotusta. Mulla meni opintojen kanssa niin, että olin pois luennoilta silloin, kun tuntui liian pahalta tai jos en ollut saanut nukuttua koko yönä. Kokonaan en jättäytynyt päiviksi pois. Työelämässä voisi samoin toimia osa-aikaisesti työn tekeminen sen mukaan, mikä on olotila minäkin päivänä.