Mitä lauseita psykopaatit/sosiopaatit käyttää erityisen paljon?
En nyt yritä itse ketään diagnosoida, olen vain asiasta kiinnostunut.
Kommentit (72)
Tietynlainen halveksunta tavallisia ihmisia kohtaan ja tavallisia ihmissuhteita kohtaan. Ilme ja olemus ylimielinen.
"Keskustelu xxx lisätty" tilanteessa, jossa yritän aloittaa uutta ketjua, jota ei tietenkään missään näy.
Varma merkki: "Söin hänen maksansa fava-papujen ja hyvän chiantin kera."
Aina imartelevia ja oikeita lauseita, mekaanisesti vailla oikeaa tunnetta. Löytyy johdosta. Manipuloi muita käyttäytymään niin että oma ura etenee> kuulostaako tutulta?
Ei ne puheet, vaan viirussa olevat silmät. Katsokaapa.
Vierailija kirjoitti:
Aina imartelevia ja oikeita lauseita, mekaanisesti vailla oikeaa tunnetta. Löytyy johdosta. Manipuloi muita käyttäytymään niin että oma ura etenee> kuulostaako tutulta?
Kyllä kuulostaa.
Empaattisuus on näyteltyä ei tule sydämestä, koska ei ole sydäntä. Omatunto puuttuu myös.
Vierailija kirjoitti:
Mutta minä en ole vastuussa...olen tehnyt aina tämän oikein.
"Meillä kaikilla on kuule rajoitteita"
Palstalaisilla on laaja kokemus ja varma tieto psykopaateista, sosiopaateista ja narsisteista. Esim palstalaisten anopeista ja existä 90 % edustaa näitä persoonallisuushäiriöisiä.
Voi skipata vaikka isänsä hautajaiset jos oma imago tahriintuu tai siitä ei saa repäistyä hyötyä uralleen. Kylmästi ja kommentoimatta.
"En nyt yritä itse ketään diagnosoida, olen vain asiasta kiinnostunut."
Tuommoisen luonteen omaava henkilö yrittäisi lytätä ensin kiinnostuksesi asiaan. Käyttämättä sanaa omaava...
Esimerkiksi näin:
Miksi olet tuommoisesta kiinnostunut? Eihän tuosta ole mitään hyötyä. Tekisit sinäkin jotain järkevää. Oikeasti. Keskittyisit mielen sairauksiin, joita voidaan hoitaa? Ei me voida syihin puuttua, kai ymmärrät sen?
Vierailija kirjoitti:
Empaattisuus on näyteltyä ei tule sydämestä, koska ei ole sydäntä. Omatunto puuttuu myös.
Siksi ne lisää joka väliin "tavallaan". Se on niiden lempisana, lauseista en tiedä.
Kuuntelen herkällä korvalla.
Get over it.
Vierailija kirjoitti:
Opittua. Ei näyteltyä.
”Kuuntelemme herkällä korvalla”.
”Meillä on tahtotila”.
”Laadimme tiekartan”.
Vierailija kirjoitti:
Voi skipata vaikka isänsä hautajaiset jos oma imago tahriintuu tai siitä ei saa repäistyä hyötyä uralleen. Kylmästi ja kommentoimatta.
Huono esimerkki. Todella huono.
Jos joku ei silitä minua myötäkarvaan jossain asiassa, on hän psykopaatti, sosiopaatti, narsisti tai kaikkea näistä.
Ei se toimi noin.
Tyypillisesti tuollaiset henkilöt on kaikista etevimpiä puhumaan ja manipuloimaan muita. Niitä on erittäin vaikea saada tunnistettua. Koska tietävät tasan tarkkaan mitä pitää ja mitä ei pidä sanoa missäkin tilanteessa saadakseen tahtonsa läpi.