Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa myytävät vauvanvaunut ym usein mustia?!

Vierailija
24.09.2014 |

Joka liikkeessä tarjolla mustat vaunut, musta turvaistuin,  musta sitteri... Sitten kun katsoo valmistajan sivuilta, on vaikka mitä ihania värejä ja malleja! Usein ne mustat on malliston halvimpia tuotteita. Miksei Suomessa myydä iloisia värejä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ostaa

Vierailija
2/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä meissä on vikana, että useimmat ostaa vaan mustaa. Vauvalle!  Miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.. Vähän sama kun monet suosii mustaa vaatteissaan. Kaikiltahan sitä löytyy. Tähän en osaa vastata, mutta heitän nyt veikkauksen että perus väri/ jos ei osattu päättää.

Vierailija
4/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustilla vaunuilla on kaiketi myös paras jälleenmyyntiarvo.

Vierailija
5/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en osta vaunuja jonkun jälleenmyyntiarvon vuoksi. Mä haluan iloisenväriset vaunut.

Vierailija
6/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ei kyllästy niin helposti ja on  helppo somistaa erivärisillä vaunuverhoilla, pehmuisteilla sun muilla. Ei näy lika, eikä loska.

Vierailija
7/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustassa näkyy lika. Ehkä beige tai harmaa olisi parempi, jos ei lian halua näkyvän.

Vierailija
8/21 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nyt vaan on tyylikkäämmän väriset. Monen mielestä. Ja mun kokemuksen mukaan kaikenlaisia kirkuvan värikkäitäkin löytyy kyllä paljon, oikeasti on valinnanvaraa! Kuka nyt edes enää osta vaunut liikkeestä? Netistä saat ihan minkä värin vain haluat!

Vierailija
9/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mustat taas olivat malliston kalleimmat vaunut ns.special edition;)

Vierailija
10/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa aamulla bussipysäkille ja tarkista mikä on suomalaisten suosikkiväri pukeutumisessa tänä(kin) syksynä. Suomalaiset nyt on vaan vähän tämmösiä.. =)

Vierailija
11/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mun tuttavapiirissä on vain yhdellä mustat vaunut. Olisko alueellisia eroja?

Vierailija
12/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta lapselleni mitään mustaa. En mitään isojakaan tarvikkeita, en vaatteita. Tilaan ne ulkomailta.

Vierailija
13/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:31"]Kyllä mustassa näkyy lika. Ehkä beige tai harmaa olisi parempi, jos ei lian halua näkyvän.
[/quote]

Meillä on mustat ja beiget vaunut, molemmat yhtä paljon käytössä. Beiget ovat aivan järkyttävässä kunnossa ja niistä se paska näkyy oikein urakalla ei ole enää beiget. Mustassa taas ei vähän jossain sellaista vaalea mutaista kohtaa, mutta ei muuta.

Vierailija
14/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kiersin vauvatarvikeliikkeet läpi kun vaunuja etsin ja lähes kaikistahan saa tilattua haluamansa värin/kuosin. Se on kyllä totta, että liikkeissä malli kappaleet on usein tummia, mutta mitä sen on väliä. Useammassa liikkessä ei edes ole varastoa vaan vaunu on aina tilaustuote. Itse kyllä ostin mustat vaunut ihan siitä syystä, että ovat likaantumisen kannalta armeliaammat ja toisekseen olen tyyliltäni klassinen fiftari punaisine huulineen ja minähän niitä vaunuja työnnän niin saavat luvan sopia mun tyyliin. Sitten kun lapsi on niin vanha, että itse haluaa valkata tavaransa/vaatteensa värit niin saa sen kyllä tehdä.

Vierailija
15/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin vaunut ostetaan äidille/isälle, siis sille työntäjälle, ei niinkään vauvalle. Vähän niin kuin käsilaukku;) Ominaisuudet vaikuttavat enemmän vauvaan, mutta värin pitää miellyttää työntäjää.

Jos kymmenestä ostajasta kahdeksan tykkää mustasta/tummasta väristä ja kaksi värikkäästä, niin nämä värillisen ystävät eivät välttämättä pidä edes samasta väristä... Siksi on varmasti järkevää pitää niitä tummia kaupassa esillä.

Mä itse koen, että vauva on niin suloinen, että haluan mahdollisimman rauhallisen taustan sille, eli yksivärisiä tarvikkeita ja hillittyjä vaatteita. Inhoan sitä nallekuosia ja värikirjoa lastentarvikkeissa! Niitä leluja riittää sitten ihan tarpeeksi, ei tarvita lisäksi vielä rauhattomia lelukuosia tekstiileihin. Näistähän vauva ei välitä pätkääkään, mutta äitiä ne eivät aina miellytä. Ja pian se lapsi kumminkin osallistuu jo mielipiteillään vaatteiden ja tavaroiden valintaan, kai sitä nyt vielä vauvalle voi ostaa, mistä itse pitää?

Ja miksi et oikeasti tilaa netistä? On niin paljon helpompaa, halvempaa ja valikoima rajaton.

Vierailija
16/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:29"]

Niihin ei kyllästy niin helposti

[/quote]

Muutamassa kuukaudessa kyllästy?

Vierailija
17/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:29"]

Niihin ei kyllästy niin helposti

[/quote]

Muutamassa kuukaudessa kyllästy?
[/quote]

No mä en haluaisi katsella esim. kirkkaan punaisia joka päivä. Ja muutama kuukausi venähtää helposti useaksi vuodeksi, jos sisaruksia syntyy...

Vierailija
18/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halojata halloo, miten niin suomalaiset??

Onko teistä kukaan ikinä matkustanut mihinkään, siis ainakaan suurkaupunkiin? Musta koetaan todella tyylikkääksi väriksi, oli sitten Lontoon, Milanon, Kööpenhaminan, Stokiksen minkä tahansa katukuva, musta hallitsee sitä todella vahvasti. Samoin muualla myös mustat vaunut ovat olleet jo vuosia todella in, tottahan se nyt täälläkin, onneksi, näkyy!

[quote author="Vierailija" time="25.09.2014 klo 01:24"]

Katsopa aamulla bussipysäkille ja tarkista mikä on suomalaisten suosikkiväri pukeutumisessa tänä(kin) syksynä. Suomalaiset nyt on vaan vähän tämmösiä.. =)

[/quote]

Vierailija
19/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sama kuin vaatteissa: nyt on muotia semmoiset ruumisarkun väriset vaunut, paitsi että ruumisarkut ovat nykyään aika usein vaaleita. Ja värivalikoimaa perustellaan kaupoissa sillä, että "kun asiakkaat ostavat tällaisia..." No ostavat joo, kun ei muun värisiä ole tarjolla!

Itsekin ihmettelin eräässä tapahtumassa, kun ohikulkevista lastenvaunuista noin 95% oli niin synkän värisiä, parhaimmillaankin ruskeita tai tummansinisiä jos eivät mustia. Loput 5% olivat jollakin hempeämmällä värillä koristeltuja, mutta niistäkin suurin osa perusväriltään synkkään, tai sitten hyvin "värittömiä" vaaleita.

Vierailija
20/21 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samapa sen värin on. Vaunuthan on peitetty kesät talvet muovisuojalla ja harsovirityksillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän