Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totaali yh ja sairastuminen - mitä teette?

Vierailija
24.09.2014 |

Heti aluksi, älkää ehdotelko avuksi nyt mummeja, kummeja, isää, kavereita jne, koska kerroin avauksessa olevani totaali yh. Lapset ovat päiväkodissa muutoin, ja itse opiskelen, mutta kun sairastuu niin pahasti ettei kykene viemään lapsia päiväkotiin, käymään kaupassa, tekemään ruokaa, mitään. Pärjään muuten kivasti, mutta oma sairastuminen johonkin petiin kaatavaan tautiin on tämän firman katastrofi. Toiminta siis loppuu, koska ketään muuta aikuista ei ole pyörittämässä touhua. Onnekseni mulla on 16-vuotias tytär joka auttelee tällaisissa tapauksissa, tosin hän joutuu olemaan silloin koulusta pois. Pienimmät ovat 2-ja 5-vuotiaat, joten he tarvitsevat jatkuvaa hoitoa ja hoivaa. Mitä olisi tapahtunut ilman tytärtäni? 

Miten te toimitte näissä tilanteissa? Ei kai perhetyöstäkään kukaan halua tieten tahtoen tulla tartuttamaan itselleen norovirusta tms. Onko ainoa mahdollisuus soittaa kriisipäivystykseen ja pyytää lapsille väliaikaista huostaanottoa tms?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsatautia mulla ei ole ollut, mutta esim. kuumeessa itse olen joutunut kauppaan raahautumaan lapsen kanssa.

Vierailija
2/4 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappiin ja pakastimeen hätävara sellaista ruokaa jolle riittää lämmitys ja joka on lapsille helppoa ja mieluista (hampurilaiset, nugetit ym. erityisjuttu), tallennukseen lapsille sopivia ohjelmia ja lääkekaapissa muutaman päivän teholääkkeet. Muu kodinhuolto järjestetty niin ettei muutaman päivän makoilu haittaa mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sinä niin pahasti sairastu, jos on ripuli käyt välillä paskalla ja jatkat hoitamista.

Vierailija
4/4 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on myös kohta 17-vuotias poika tuon pienemmän lisäksi joka on 6-vuotias. Joutunee teini olemaan sitten apuna, käymään kaupassa sun muuta. Tosin ruokaa meillä on ainakin kahdeksi viikoksi. Jos joutuisin sairaalaan, hakisivat sossun tädit varmaan tuon pienemmän sijoitukseen...Muistan kun poikani oli eskari-ikäinen ja sairastuttiin erittäin pahaan influenssaan yhtäaikaa. Makasimme viikon puolitajuttomana parisängyssä märkiä pyyhkeitä alla ja yllä kun kuume kipusi jatkuvasti yli 40 lääkkeistä huolimatta. Se oli vittumaista suoraan sanoen, eikä ketään auttamassa...mutta hengissä selvittiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi