Suutarin lapsilla ei ole kenkiä - kerätään tähän ketjuun tarinoita työpaikoilta
Söisitkö itse koskaan ravintolassa, jossa tarjoilet? Siivooja, teetkö todellisuudessa vain vähän pintapuolista pölyjen pyyhintää?
Kommentit (110)
Sossun 14 vuotta tytär raskaana
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä nuorten mielenterveyspalveluissa. Yllättävän monesti on käynyt ilmi, että vaikeasti oireilevan nuoren oma äiti on mielenterveysammattilainen, esim. psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykoterapeutti. On ollut esim. tilanteita, joissa nuori on ollut psykiatrisen osastohoidon tarpeessa, mutta on pitänyt lähettää toiselle paikkakunnalle sairaalaan, koska äiti on töissä oman paikkakunnan vastaavalla osastolla. Tällaiset tapaukset toki myös jäävät mieleen, ja siksi ehkä tuntuu että niitä olisi aika usein.
(Ja mainintana: vaikka tässä kerroin äideistä, niin isät ei näillä yleensä sen parempia ole: yleensä täysin poissa elämästä tai sitten muuten kyvyttömiä huolehtimaan)
Todellakin olen huomannut saman sosiaalityössä! Eli äiti työskentelee sosiaalissa syrjäytyneiden, päihdekäyttäjien , kaikin puolin rajattomien ja elämänhallinta-nolla tyyppien kanssa ja samaan aikaan hänen omassa kodissaan on täydellinen hulabaloo-kaos menneillään?! Uusioperheitä perustetaan, edellisistä erotaan lennossa, lapset jää ihan huomiotta koko showssa
Vierailija kirjoitti:
Olen äidinkielenopettaja lukiossa. Teen työni hyvin, mutta vapaa-ajalla en nykyään juuri lue kirjoja vaan surffailen päämäärättömästi netissä ja katson leffoja suoratoistopalveluista. :)
Peruskoulun kieltenopettaja tässä ja minulla sama juttu! Illat menevät ihan palautuessa töistä!
Kotona itselleen tehtävästä työstä ei saa palkkaa, joten jos joku homma on palkkatyö, eihän sitä ilman palkkaa huvita tehdä.
Rauhallinen mukava luokka ja kiva opetettava myös, mutta yksi pelle oli joukossa: kunnan sivistystoimenjohtajan poika! 😏
Eräs synnytysten ja naistentautien erikoislääkäri eli gynekologi sai kaksi aviotonta lasta parin vuoden välein. (Tapahtui aikana jolloin yksinhuoltajuus ei ollut vielä muodikasta js tavoiteltavaa.)
Ajaahan ne poliisitkin ylinopeutta joskus autolla, kun vapaalla olevat. Ensin toisia seurataan ja onhan ne sakotkin saaneet.
Suutareiden ja räätälien tahaton maine kun taloissa niin ollut ennenvanhaan rahaa ja palkkiot sitten maksettiin viinalla.
Olen pappi ja kristitty itse, mutta moni (!) tuntemani kollega on ateisti tai korkeintaan agnostikko. En arvioi ulkoa vaan kun itse kertoneet.
Surullista. Mutta kai tämän kansan enemmistön kirkko on juuri sellainen kuin se enemmistö ansaitsee. Kristittyjä on vähän, vaikka kastettuja paljon.
Kaste ei ole magiikkaa eikä pelastusautomaatti vaan se nojaa uskoon. Kaste on kutsu elämään ja kilvoittelemaan kristittynä. Myös meille evankelis-luterilaisille.
Ja edes papit eivät yleensä hahmota tätä. Ev.lut. pappien teologinen osaaminen on ylipäänsä hälyttävän huono. Puuhastellaan ilman syvempää ymmärrystä.
Kaverin eukko siivooja. Kissan paskoja lattialla yms . Kauhea löyhkä niillä kotona. Onneksi ei enää konttausikäisiä lapsia