Suutarin lapsilla ei ole kenkiä - kerätään tähän ketjuun tarinoita työpaikoilta
Söisitkö itse koskaan ravintolassa, jossa tarjoilet? Siivooja, teetkö todellisuudessa vain vähän pintapuolista pölyjen pyyhintää?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on 35-vuotias mies, jolla on aika paljon mielenterveysongelmaa. Traumaattinen lapsuus, epävakaa persoonallisuushäiriö, epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, aggressio-ongelmia, mielialaongelmia. Hän on ollut paristi hoitojaksolla psykiatrisessa sairaalassa. Sai syytteet puolison pahoinpitelyistä. Henkinen elämä on vuoristorataa. Hän on ammatiltaan LÄÄKÄRI. Jep, luitte oikein, lääkäri. Töissä ollut ainakin terveyskeskuksissa. Käy töissä aina kun pystyy pääkoppansa puolesta, ja ilmeisesti töitä riittää, vaikkakin aika monesti työpaikkaa vaihtanut. Ilmeisesti Suomessa on niin kova lääkäripula, että jos jostain lääkäri saadaan, se otetaan.
No ehkä se äkkiä ajatellen kuulostaa kummalta, mutta paljonhan tässä on sellaisia hassuja mielikuvia, että vaikka joku lääkäri, opettaja ja pappi ovat puhtaita pulmusia. Eihän se mihinkään perustu. Vaikka olisi mikä pers.häiriö voi olla hyvinkin älykäs ja päästä lääkikseen. Sukulainen on lääkäri ja kyllä osalla hänen työkavereistaan on aikamoisia ongelmia - ihan niin kuin ihmisillä yleensäkin. Ja itse tämä lääkäri on lihava. Ja tuttu pappi on eronnut monta kertaa. C'est la vie :)
Vierailija kirjoitti:
Ei näytä ammatti takavan sitä, että osatut asiat olisivat kotona hyvin tehtyjä.
Ei näytä yritysjohtajan vakaumus takaavan sitä, että asiat olisivat hänen yrityksessä hyvin tehtyjä.
opettajan lapset pelleilee tunneilla (ei nepsy/ oppimiavaikeuksia)
Hamppari sulle rahat mulle kirjoitti:
Hesburgerissa esiintyneistä epäkohdista on oltu kovasti kiinnostuneita kun epäkohtia ei voitu enää lakaista burger-pöydän alle piiloon.
Minä kutsuisin Hesburgerin henkilöstöpolitiikkaa sanoilla: vakaumuksellinen helluntalaisuus ("Päivi Räsäsläisyys", "Sari Essayhlaisuus" , jne mitä näitä nyt on).
Oma esimieheni oli myös helluntalainen. Rikkoi mm. työsuojelulakia minkä kerkisi ja valehteli työsuhdeasioista suoraan päin näköä. Hänen johtamallaan työpaikalla porukka saattoi tulla kännissä töihin ja sieltä ne ihan pokkana "vakaumukselliset" varastelivat itselleen tehtaan omaisuutta. Että sellaista "helluntalaisuutta".
Kyseisessä tehtaassa oli määritetty seinälle mm. "yritysarvo" jossa luki seuraavat kirjaimet seuraavassa järjestyksessä: "Rehellisyys". Mitään ristiriitaa yritysarvojen sekä työn arjen käytäntöjen välillä ei tietenkään koskaan ollut ;).
Lienee hyvin vaikeaa olla yhtä aikaa vakaumuksellinen kristitty että rehellinen?
Tuntemani huipputraumakirurgi hakkaa toistuvasti vaimoaan kännissä kotonaan.
Töissä parsii kasaan kolareiden ja perheväkivallan uhreja.
Itse asiassa lääkäreissä on tosi paljon ongelmista kärsiviä. Työ on raskasta ja herkimmille ihmisille se on liikaa. Sitä sitten lääkitään päihteillä. Olen ihan varma siitä, että jos itse olisin lääkäri ja joutuisin kohtaamaan työssäni esim väkivallan uhreja ja kuolevia lapsia, niin takuulla päätyisin hoitoon itsekin.. Ei mun pääni sellaista kestä.
Arkkitehtipariskunta asuu vuokrakerrostalossa 3h+k asunnossa.
Eivät halua piirtää hienoa funkislinnaa itselleen, kun "Siitä suunnittelusta ei kukaan maksa".
Tosiasiassa epäilen rimakauhua.
Eivät vain osaa. Kolleegat vittuilisivat liikaa lopputuloksesta.
Tosin eivät arkkitehtien palkatkaan kovin kummoisia ole. Jotain 4k/kk korkeintaan.
Ei sillä mitään unelmalinnoja rakenneta, vaikka ARK-suunnittelu tulisikin "hartiapankista"
Prostitoidun lapsella ei ole sukupuolitauteja.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa lääkäreissä on tosi paljon ongelmista kärsiviä. Työ on raskasta ja herkimmille ihmisille se on liikaa. Sitä sitten lääkitään päihteillä. Olen ihan varma siitä, että jos itse olisin lääkäri ja joutuisin kohtaamaan työssäni esim väkivallan uhreja ja kuolevia lapsia, niin takuulla päätyisin hoitoon itsekin.. Ei mun pääni sellaista kestä.
Ei se lääkärin työ aiheuta kenellekään psyykkisiä sairauksia tai persoonallisuushäiriötä. Ne ongelmaiset ihmiset on olleet ongelmaisia jo ennestään. Ihan kuten muissakin ammattiryhmissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani huipputraumakirurgi hakkaa toistuvasti vaimoaan kännissä kotonaan.
Töissä parsii kasaan kolareiden ja perheväkivallan uhreja.
Turussa? Tohtorinna myös terveysalalla?
Viikonlopun jälkeen "Fantomin" paha merkki leukaperissä, kun on kaatunut pyörällä tai tötmännyt taas astiakaapin oveen?
Meidän työpaikalla on yksi hammaslääkäri, jolla on vuosittain vähintään 5 reikää ja aivan järkyttävä määrä hammaskiveä. Myönsi itsekin kerran, ettei hoida hampaitaan, niinkuin asiakkailleen opettaa. On myös kova napostelemaan karkkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se lääkärin työ aiheuta kenellekään psyykkisiä sairauksia tai persoonallisuushäiriötä. Ne ongelmaiset ihmiset on olleet ongelmaisia jo ennestään. Ihan kuten muissakin ammattiryhmissä.
Oikeuspatologia on hyvä tapa suuntautua.
Vierailija kirjoitti:
Eivät halua piirtää hienoa funkislinnaa itselleen, kun "Siitä suunnittelusta ei kukaan maksa".
Tosin eivät arkkitehtien palkatkaan kovin kummoisia ole. Jotain 4k/kk korkeintaan.
Ei sillä mitään unelmalinnoja rakenneta, vaikka ARK-suunnittelu tulisikin "hartiapankista"
No me ollaan myös arkkitehtipariskunta, joka asuu kerrostalossa. Sulla on jotenkin väärä kuva sen suhteen, että arkkitehdit haluaisivat aina suunnitella oman kotinsa. Näin on oikeasti tosi harvoin. Ei edes firmamme suurituloinen omistaja ole suunnitellut kotiaan itse, koska hän tykkää asua vanhassa puutalossa, jota on tosin itse rempannut.
Exäni oli psykologi. Pahoinpiteli mut ja paljon oli myös henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijat kirjoitti:
Prostituoidut maksaa luonnossa kenkien korjaukset eikä edelleen suutarin monilla lapsilla eri naisten kanssa ole kenkiä ellei naiset osta. Lääkäri polttaa tupakkaa tai ennen oli laittomia lääkäreitä joilta sai niitä mitkä oli kielletty ilman reseptiä. Niillä oli minihameiset sihteerit. Urheilijat on usein juoppoja yökerhojen kiertäjiä mutta siitä ei puhuta. Partureiden omat hiukset usein karmeat. Suorastaan hirveitä .
Tunsin kaverukset, jotka pyöritti yhdessä kampaamoa. Toisen hiukset oli kun harakanpesä, se yleensä käyttikin jotain kivaa pipoa. Toinen oli aina viimeisen päälle värjätty ja leikattu.
Voitte arvata, kummalle varasin ajan...
Tuo juttu oli jo 70-luvulla Valituissa Paloissa. Siinä loogikko meni pikkukaupunkiin, jossa oli kaksi parturia. Toisen hiukset oli sotkuiset, toisen hienosti leikatut ja laitetut. Sitten kysyttiin, kumpaan parturiin loogikko varasi ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä mitään unelmalinnoja rakenneta, vaikka ARK-suunnittelu tulisikin "hartiapankista"No me ollaan myös arkkitehtipariskunta, joka asuu kerrostalossa. Sulla on jotenkin väärä kuva sen suhteen, että arkkitehdit haluaisivat aina suunnitella oman kotinsa. Näin on oikeasti tosi harvoin. Ei edes firmamme suurituloinen omistaja ole suunnitellut kotiaan itse, koska hän tykkää asua vanhassa puutalossa, jota on tosin itse rempannut.
Arkkitehti on Arkkitehti vasta kun on suunnitellut kirkon tai edes sakraalirakennuksen. Onko sulla yhtään referenssiä?
Mulla on useita
Arkkitehti SAFA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä mitään unelmalinnoja rakenneta, vaikka ARK-suunnittelu tulisikin "hartiapankista"No me ollaan myös arkkitehtipariskunta, joka asuu kerrostalossa. Sulla on jotenkin väärä kuva sen suhteen, että arkkitehdit haluaisivat aina suunnitella oman kotinsa. Näin on oikeasti tosi harvoin. Ei edes firmamme suurituloinen omistaja ole suunnitellut kotiaan itse, koska hän tykkää asua vanhassa puutalossa, jota on tosin itse rempannut.
Arkkitehti on Arkkitehti vasta kun on suunnitellut kirkon tai edes sakraalirakennuksen. Onko sulla yhtään referenssiä?
Mulla on useita
Arkkitehti on Arkkitehti, kun on suunnitellut sairaalan.
Istunut tuhat tuntia palaverissa lääkäreiden, hoitajien, psykopaattien ja sossunämmien kanssa ja silti saanut aikaan rakennetun BIM-yhteensopivan rakennuksen.
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti SAFA kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on useitaArkkitehti on Arkkitehti, kun on suunnitellut sairaalan.
Istunut tuhat tuntia palaverissa lääkäreiden, hoitajien, psykopaattien ja sossunämmien kanssa ja silti saanut aikaan rakennetun BIM-yhteensopivan rakennuksen.
Arkkitehtuuri syntyy tilasta ja valosta ja oivalluksesta. Ei tietokonegrafiikasta eikä excel-taulukoista.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijat kirjoitti:
Prostituoidut maksaa luonnossa kenkien korjaukset eikä edelleen suutarin monilla lapsilla eri naisten kanssa ole kenkiä ellei naiset osta. Lääkäri polttaa tupakkaa tai ennen oli laittomia lääkäreitä joilta sai niitä mitkä oli kielletty ilman reseptiä. Niillä oli minihameiset sihteerit. Urheilijat on usein juoppoja yökerhojen kiertäjiä mutta siitä ei puhuta. Partureiden omat hiukset usein karmeat. Suorastaan hirveitä .
Tunsin kaverukset, jotka pyöritti yhdessä kampaamoa. Toisen hiukset oli kun harakanpesä, se yleensä käyttikin jotain kivaa pipoa. Toinen oli aina viimeisen päälle värjätty ja leikattu.
Voitte arvata, kummalle varasin ajan...
Minä varaisin sille, joka käytti pipoa, koska hän on todennäköisesti laittanut sen toisen kampaajan hiukset.
Serkkuni on 35-vuotias mies, jolla on aika paljon mielenterveysongelmaa. Traumaattinen lapsuus, epävakaa persoonallisuushäiriö, epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö, aggressio-ongelmia, mielialaongelmia. Hän on ollut paristi hoitojaksolla psykiatrisessa sairaalassa. Sai syytteet puolison pahoinpitelyistä. Henkinen elämä on vuoristorataa. Hän on ammatiltaan LÄÄKÄRI. Jep, luitte oikein, lääkäri. Töissä ollut ainakin terveyskeskuksissa. Käy töissä aina kun pystyy pääkoppansa puolesta, ja ilmeisesti töitä riittää, vaikkakin aika monesti työpaikkaa vaihtanut. Ilmeisesti Suomessa on niin kova lääkäripula, että jos jostain lääkäri saadaan, se otetaan.