Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä - kerätään tähän ketjuun tarinoita työpaikoilta

Vierailija
25.08.2021 |

Söisitkö itse koskaan ravintolassa, jossa tarjoilet? Siivooja, teetkö todellisuudessa vain vähän pintapuolista pölyjen pyyhintää?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen Reinikainen-sarjan sosiaalityöntekijä Aili Hinkka.

Oma elämä täysin sekaisin.

Tunnen irl kaksi sosiaalityöntekijää ja heillä on niin likaiset kodit, että sukat tarttuu lattiaan.

Puuttuvatkohan kotikäynnillä kodin siisteyteen?

Sitä en tiedä.

Vierailija
22/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppari sulle rahat mulle kirjoitti:

Hesburgerissa esiintyneistä epäkohdista on oltu kovasti kiinnostuneita kun epäkohtia ei voitu enää lakaista burger-pöydän alle piiloon.

Minä kutsuisin Hesburgerin henkilöstöpolitiikkaa sanoilla: vakaumuksellinen helluntalaisuus ("Päivi Räsäsläisyys", "Sari Essayhlaisuus" , jne mitä näitä nyt on).

Oma esimieheni oli myös helluntalainen. Rikkoi mm. työsuojelulakia minkä kerkisi ja valehteli työsuhdeasioista suoraan päin näköä. Hänen johtamallaan työpaikalla porukka saattoi tulla kännissä töihin ja sieltä ne ihan pokkana "vakaumukselliset" varastelivat itselleen tehtaan omaisuutta. Että sellaista "helluntalaisuutta".

Kyseisessä tehtaassa oli määritetty seinälle mm. "yritysarvo" jossa luki seuraavat kirjaimet seuraavassa järjestyksessä: "Rehellisyys". Mitään ristiriitaa yritysarvojen sekä työn arjen käytäntöjen välillä ei tietenkään koskaan ollut ;).

"Päivi Räsäsläisyys"? "Sari Essayhlaisuus"? LOL :D!

Siinä oikeat henkilöt Hesburgerin johtoon saarnaamaan muille "yhteiskuntamoraalista".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan yksi poliittinen pamppu ja virkamies oli kova vaatimaan rikollisia kuriin. Oma poikansa narkkasi ja rettelöi minkä ehti, mutta tätä katsottiin sormien läpi ja syyt sälytettiin muiden niskoille, joista pari lähti sitten istumaankin. Vaan ei auttanut, yliannoksella lähti tästä maailmasta ja isä jatkoi raivoamistaan..

Vierailija
24/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoilijat kirjoitti:

Prostituoidut maksaa luonnossa kenkien korjaukset eikä edelleen suutarin monilla lapsilla eri naisten kanssa ole kenkiä ellei naiset osta. Lääkäri polttaa tupakkaa tai ennen oli laittomia lääkäreitä joilta sai niitä mitkä oli kielletty ilman reseptiä. Niillä oli minihameiset sihteerit. Urheilijat on usein juoppoja yökerhojen kiertäjiä mutta siitä ei puhuta. Partureiden omat hiukset usein karmeat. Suorastaan hirveitä .

Tunsin kaverukset, jotka pyöritti yhdessä kampaamoa. Toisen hiukset oli kun harakanpesä, se yleensä käyttikin jotain kivaa pipoa. Toinen oli aina viimeisen päälle värjätty ja leikattu.

Voitte arvata, kummalle varasin ajan...

Vierailija
25/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomomme motivoi toimintaan mm huutamalla. Sitten hän näyttää esimerkkiä, muuten asiat pitää tehdä ja mulla menee puoli päivää niitä jälkiä korjattaessa...

Eikä ole mitään mutua, vaan sen jäljiltä virheloki pursuaa. Kun teen itse alusta asti (ja käytän asian nyhräämuseen liiaksi aikaa hänen mielestään) lokiin juuttuu vaan pari virhettä.

Vierailija
26/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu perhe, molemmat vanhemmat lääkäreitä ja lapsia kaksi. Koko perhe huomattavasti ylipainoisia.

Vierailija
27/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa kännykkäyrityksessä annettiin joillekin työntekijöille työkäyttöön rikkinäisiä puhelimia. Oli kyse kyllä muutenkin työpaikkakiusaamisesta- esimiehen taholta.

Vierailija
28/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen paikkakunnan papilla oli ns. seksiskandaali josta seurasi avioero. Kyllä olivat kylän mummot pöyristyneitä.

Vierailija
29/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihanan pariskunnan, joista molemmat menestyneitä juristeja. Ovat varakkaita ja työssään arvostettuja. Vapaa-ajalla kun heitä tapaa, ovat kuin räjähdyksen jäljiltä aina kumpikin! :D Kulkevat ihan kulahtaneissa, reiköisissä vaatteissa eivätkä mitenkään laita itseään. Kun heidät näkee jossain kaupassa vaikka, niin ajattelisi heidön olevan jotain elämäntapatyöttömiä pilveä polttelevia sossupummihörhöjä, ei IKIMAAILMASSA tulisi mieleen juristi :D Töihin käsittääkseni pukeutuvat siististi, kai pakkokin. Rankka työ vaatii... rankan rentoutumisen? :D

Vierailija
30/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä, oma elämä aivan täysin hunningolla. Ulosotossa paljon velkaa nuoruuden typeryyksistä ja miehissä kiinnostaa lähinnä muna.

Hoidan silti työni moitteetta ja en ole koskaan saanut negatiivista palautetta🤫

Vierailija
31/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli siivooja. Kotimme oli aika sotkuinen ja siivoukset hyvin paljon minun varassani, olen ainoa tytär ja kolme veljeä. 

Olin joitakin vuosia takaperin töissä ilmastointialan yrityksessä. Konttorissa oli talvella niin kylmä, että oltiin takit päällä ja kesällä työsuojelutarkastaja kävi antamassa huomautuksen liiallisesta kuumuudesta. 

Vierailija
32/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Tietokoneinsinööri. Kodissamme ei ole yhtäkään kunnolla toimivaa tietokonetta.

Vierailija
33/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sosiaalityöntekijä, oma elämä aivan täysin hunningolla. Ulosotossa paljon velkaa nuoruuden typeryyksistä ja miehissä kiinnostaa lähinnä muna.

Hoidan silti työni moitteetta ja en ole koskaan saanut negatiivista palautetta🤫

Vastuullinen ihminen hoitaa työnsä hyvin, vaikka muussa elämässä monet asiat olisivat toisin.

Vierailija
34/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamppari sulle rahat mulle kirjoitti:

Hesburgerissa esiintyneistä epäkohdista on oltu kovasti kiinnostuneita kun epäkohtia ei voitu enää lakaista burger-pöydän alle piiloon.

Minä kutsuisin Hesburgerin henkilöstöpolitiikkaa sanoilla: vakaumuksellinen helluntalaisuus ("Päivi Räsäsläisyys", "Sari Essayhlaisuus" , jne mitä näitä nyt on).

Oma esimieheni oli myös helluntalainen. Rikkoi mm. työsuojelulakia minkä kerkisi ja valehteli työsuhdeasioista suoraan päin näköä. Hänen johtamallaan työpaikalla porukka saattoi tulla kännissä töihin ja sieltä ne ihan pokkana "vakaumukselliset" varastelivat itselleen tehtaan omaisuutta. Että sellaista "helluntalaisuutta".

Kyseisessä tehtaassa oli määritetty seinälle mm. "yritysarvo" jossa luki seuraavat kirjaimet seuraavassa järjestyksessä: "Rehellisyys". Mitään ristiriitaa yritysarvojen sekä työn arjen käytäntöjen välillä ei tietenkään koskaan ollut ;).

Ei se miten asiat yrityksissä ovat vaan miltä ne ulospäin näyttää. Se on tärkeintä.

Vierailija
35/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu perhe, molemmat vanhemmat lääkäreitä ja lapsia kaksi. Koko perhe huomattavasti ylipainoisia.

Olin n. 10 v sitten  kurssilla, jossa lääkäri - ei halunnut tehdä lääkärin hommia, vaan oli päätynyt terveysalan kouluttajaksi - paasasi meille ruokavaliosta ja siitä kuinka suunnilleen jokainen suupala pitää miettiä ja punnita ja että valkoinen jauho ja sokeri on pahasta, eikä niitä pidä kenenkään syömään ikinä missään. Saman lääkärin näin Rossossa perheineen pizzalla samalla viikolla ja sen jälkeen menivät lähikioskille ostamaan jäätelöt. Ei tuossa pizzassa tai jätskissä mitään pahaa lääkärinkään ostaa, mutta jäi sen paasauksen takia mieleen. 

Vierailija
36/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen paikkakunnan papilla oli ns. seksiskandaali josta seurasi avioero. Kyllä olivat kylän mummot pöyristyneitä.

Tunsin aika hyvinkin erään nyt jo edesmenneen papin ja kuulemani mukaan hoiti papin virkansa hyvin. Hänelle maistui viini tosi hyvin ja tupakkaa poltti ketjussa. 

Vierailija
37/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen kouluterkka. Kiti Kokkosen pituinen mutta tuplasti paksumpi. Tenttasi lasta puoli tuntia siitä, että tällä ei ole karkkipäivää.

Vierailija
38/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä ammatti takavan sitä, että osatut asiat olisivat kotona hyvin tehtyjä.

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Siitähähän koko sanonta

"suutarin lapsella ei ole kenkiä"

On saanut alkunsa.

Vierailija
39/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä nuorten mielenterveyspalveluissa. Yllättävän monesti on käynyt ilmi, että vaikeasti oireilevan nuoren oma äiti on mielenterveysammattilainen, esim. psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykoterapeutti. On ollut esim. tilanteita, joissa nuori on ollut psykiatrisen osastohoidon tarpeessa, mutta on pitänyt lähettää toiselle paikkakunnalle sairaalaan, koska äiti on töissä oman paikkakunnan vastaavalla osastolla. Tällaiset tapaukset toki myös jäävät mieleen, ja siksi ehkä tuntuu että niitä olisi aika usein.

(Ja mainintana: vaikka tässä kerroin äideistä, niin isät ei näillä yleensä sen parempia ole: yleensä täysin poissa elämästä tai sitten muuten kyvyttömiä huolehtimaan)

Tämä on totta. Äitini oli 20 vuotta suljettu töissä. Oli psyk. Sairaanhoitaja. Itse olin pienestä saakka masentunut, ahdistunut ja ongelmanuori.. yritin myös itsemurhaa teininä, mutta äitini ei sitä käsittänyt tai suostunut tajuamaan. Ei se vieläkään ymmärrä miten masentunut olen :)

Vierailija
40/102 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä nuorten mielenterveyspalveluissa. Yllättävän monesti on käynyt ilmi, että vaikeasti oireilevan nuoren oma äiti on mielenterveysammattilainen, esim. psykiatrinen sairaanhoitaja tai psykoterapeutti. On ollut esim. tilanteita, joissa nuori on ollut psykiatrisen osastohoidon tarpeessa, mutta on pitänyt lähettää toiselle paikkakunnalle sairaalaan, koska äiti on töissä oman paikkakunnan vastaavalla osastolla. Tällaiset tapaukset toki myös jäävät mieleen, ja siksi ehkä tuntuu että niitä olisi aika usein.

(Ja mainintana: vaikka tässä kerroin äideistä, niin isät ei näillä yleensä sen parempia ole: yleensä täysin poissa elämästä tai sitten muuten kyvyttömiä huolehtimaan)

Tämä on totta. Äitini oli 20 vuotta suljettu töissä. Oli psyk. Sairaanhoitaja. Itse olin pienestä saakka masentunut, ahdistunut ja ongelmanuori.. yritin myös itsemurhaa teininä, mutta äitini ei sitä käsittänyt tai suostunut tajuamaan. Ei se vieläkään ymmärrä miten masentunut olen :)

Suljetulla töissä :) ja ON edelleen psykiatrinen sairaanhoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän