Sinä, joka puhut useasti pahaa muista ihmisistä
Kommentit (35)
Puhun pahaa vain selän takana muiden kanssa, eipä kauheasti haittaa millaisen kuvan heille siitä annan. Mua ei haittaa jos musta puhutaan pahaa, juoruaminen on elämän suola. En halua loukata ketään mutta saahan sitä nyt päivitellä ja naureskella kun kohde ei siitä kuule.
Puhun niin sanotusti pahaa muista, mutta se on lähinnä semmoista "rätnäämistä" ihan parin lähimmäiseni kanssa. Yleensä arvostelun kohteena on henkilön käytös tai tekemiset, ei niinkään henkilö itse. Jutut eivät leviä keskuudestamme. Eiköhän kaikista ihmisistä jotain puhuta, eikä se ole niin vakavaa.
Mitä tarkoitat pahaa puhumisella? Nykyään ei saa töissä kertoa toisen tekemistä virheistä, ei saa purkaa omia tuntojaan, kun tuntuu ikävältä selvitellä toisen sotkuja töissä, kun vetovastuu vaihtuu. Tuntuu, että mitään ikävää, vaikeaa asiaa ei voi nostaa esille puitavaksi. Mikään ei muutu koskaan paremmaksi, jos asioista ei uskalleta puhua ääneen, mikä mättää, ja miksi. Pitää olla kuitenkin valmis kuuntelemaan, myös toisenlaisia näkökantoja ja perusteluja. Itse koen, että saan paskaa niskaani ja vittumaisen, ilkeän ihmisen maineen, kun nimenomaan puutun töissä epäkohtiin, huonoihin työsuorituksiin! Toisaalta, annan myös niitä kehuja ja kiitän ihmisiä, kun asiat hoituu hyvin! Toivon, nimittäin itsekin, että jos töissä teen virheitä, tai muuten huonoja ratkaisuja/toimintamalleja, niin saan siitä palautetta ja opastusta, miten hommat kannattaa tehdä! Ja myös, että onnistumisista kehutaan. Kukaan ei koskaan kehity, jos ei uskalleta sanoa ääneen, missä tehtiin virhe, ja mitä sille pitäisi tehdä...
T ikävä työkaveri
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:10"]
Mitä tarkoitat pahaa puhumisella? Nykyään ei saa töissä kertoa toisen tekemistä virheistä, ei saa purkaa omia tuntojaan, kun tuntuu ikävältä selvitellä toisen sotkuja töissä, kun vetovastuu vaihtuu. Tuntuu, että mitään ikävää, vaikeaa asiaa ei voi nostaa esille puitavaksi. Mikään ei muutu koskaan paremmaksi, jos asioista ei uskalleta puhua ääneen, mikä mättää, ja miksi. Pitää olla kuitenkin valmis kuuntelemaan, myös toisenlaisia näkökantoja ja perusteluja. Itse koen, että saan paskaa niskaani ja vittumaisen, ilkeän ihmisen maineen, kun nimenomaan puutun töissä epäkohtiin, huonoihin työsuorituksiin! Toisaalta, annan myös niitä kehuja ja kiitän ihmisiä, kun asiat hoituu hyvin! Toivon, nimittäin itsekin, että jos töissä teen virheitä, tai muuten huonoja ratkaisuja/toimintamalleja, niin saan siitä palautetta ja opastusta, miten hommat kannattaa tehdä! Ja myös, että onnistumisista kehutaan. Kukaan ei koskaan kehity, jos ei uskalleta sanoa ääneen, missä tehtiin virhe, ja mitä sille pitäisi tehdä...
T ikävä työkaveri
[/quote]
Juuri tällainen asenne mullakin on, toivon että ihmiset sanovat mulle suoraan jos teen jotain väärin tai käyttäydyn typerästi. Kehun myös paljon ja puhun selän takana myös hyvää. Päätön haukkuminen ei kiinnosta, mutta aiheesta valittaminen on tarpeen että tiedän etten ole ajatusteni kanssa yksin.
Tämä on usein eri asia, siis suoraan sanominen ja pahan puhuminen, joka tapahtuu yleensä selän takana, ja sitten naamatusten ollaan mukamas niin kavereita:D
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:15"]
Tämä on usein eri asia, siis suoraan sanominen ja pahan puhuminen, joka tapahtuu yleensä selän takana, ja sitten naamatusten ollaan mukamas niin kavereita:D
[/quote]
Sanoisin suoraan jos ei jokaisesta pienestäkin asiasta tulisi hirveää huutoraivaria. Esim. kerran sanoin ystävälle että harmittaa kun hän on aina myöhässä tapaamisista. Tuloksena huuto siitä kuinka en ymmärrä mitään, olen nipottaja ja että hänellä on vaikeaa enkä minä siitä voi tietää mitään... Ja sain yhteisiltä tutuilta kuulla hirveää paskanjauhantaa itsestäni :D
Vinkkinä teille; pahanpuhujaa ei arvosteta. Ihminen, jonka asenne on negatiivinen ja haukkuu aina muita selän takana, antaa itsestään epäluotettavan ja tyhmän kuvan. Sitä paitsi elämä on kivempaa kun pyrkii näkemään ympärillään iloisia ja hyviä asioita. Onnea valitsemallenne tielle.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:42"]
Vinkkinä teille; pahanpuhujaa ei arvosteta. Ihminen, jonka asenne on negatiivinen ja haukkuu aina muita selän takana, antaa itsestään epäluotettavan ja tyhmän kuvan. Sitä paitsi elämä on kivempaa kun pyrkii näkemään ympärillään iloisia ja hyviä asioita. Onnea valitsemallenne tielle.
[/quote]
Kyllä minä paskanpuhumiseni lisäksi olen hyvin positiivinen ihminen. Ne eivät ole toisensa poissulkevia asioita.
Onko nyt kyse Ferroplanin palkitusta bogista?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Sanoisin suoraan jos ei jokaisesta pienestäkin asiasta tulisi hirveää huutoraivaria. Esim. kerran sanoin ystävälle että harmittaa kun hän on aina myöhässä tapaamisista. Tuloksena huuto siitä kuinka en ymmärrä mitään, olen nipottaja ja että hänellä on vaikeaa enkä minä siitä voi tietää mitään... Ja sain yhteisiltä tutuilta kuulla hirveää paskanjauhantaa itsestäni :D
[/quote]tuskinpa
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:10"]Mitä tarkoitat pahaa puhumisella? Nykyään ei saa töissä kertoa toisen tekemistä virheistä, ei saa purkaa omia tuntojaan, kun tuntuu ikävältä selvitellä toisen sotkuja töissä, kun vetovastuu vaihtuu. Tuntuu, että mitään ikävää, vaikeaa asiaa ei voi nostaa esille puitavaksi. Mikään ei muutu koskaan paremmaksi, jos asioista ei uskalleta puhua ääneen, mikä mättää, ja miksi. Pitää olla kuitenkin valmis kuuntelemaan, myös toisenlaisia näkökantoja ja perusteluja. Itse koen, että saan paskaa niskaani ja vittumaisen, ilkeän ihmisen maineen, kun nimenomaan puutun töissä epäkohtiin, huonoihin työsuorituksiin! Toisaalta, annan myös niitä kehuja ja kiitän ihmisiä, kun asiat hoituu hyvin! Toivon, nimittäin itsekin, että jos töissä teen virheitä, tai muuten huonoja ratkaisuja/toimintamalleja, niin saan siitä palautetta ja opastusta, miten hommat kannattaa tehdä! Ja myös, että onnistumisista kehutaan. Kukaan ei koskaan kehity, jos ei uskalleta sanoa ääneen, missä tehtiin virhe, ja mitä sille pitäisi tehdä...
T ikävä työkaveri
[/quote]ja sinäkö oot Se jeesus sanomaan kuka on tehnyt hyvin? Mä oon niin monta tollasta tavannut jotka pitää itseään hyvänä ja haukkuu muita. Mieti ens kerralla olitko ite kiva työkaveri
Totta, pidän selän takana pahaa puhuvia ja juoruilevia ihmisiä jotenkin pelkureina ja sellaista käytöstä halveksittavana.
Pidän itseäni ylempiarvoisena, sillä pystyn sanomaan suoraan, jos henkilö on loukannut minua. Katkaisen kyllä välit tuollaisiin muita-tallaamalla-nouset-itse-toisten-kavereiden-silmissä-kun-sulla-on-paljon-"asiaa"-tyyppeihin.
Usein puhuvat sitten kaikista "kavereistaan" pahaa.
Minä en useinkaan puhu, mutta joudun ikävä kyllä seuraamaan tuollaisen jatkuvasti muista ihmisistä pahaa puhuvan ihmisen toimia elämässäni, enkä voi kuin ihmetellä, kuinka patologista se on. Selvästikään hän ei tunne siitä häpeää, ei tunne toimivansa väärin, ei osaa pidätellä negatiivisia tunteitaan, kuten aikuisen ihmisen tulisi osata, eli purskauttaa kaiken epämieluisan itsestään satunnaiselle kuulijalle haukkuen muita kovasanaisesti jne. jne. jne. Voin jo ihan pahoin tämän ihmisen vaikutuspiirissä, saan monenlaisia oireita jo pelkästä näköhavainnostakin. Ainakin minun silmissäni hän on täysin epäluotettava, johtuen mm. tästä tavasta haukkua muita ihmisiä. Eniten hämmentää, kun selvästikään hän ei kadu, ei tunne häpeää, enkä näe hänen tuntevan empatiaa haukkumiaan ihmisiä kohtaan, vaikka välillä pitääkin pitkiä luentoja omasta erinomaisuudestaan, mm. kuinka empaattinen ihminen hän on.
On olemassa pahoja ihmisiä, noita hyvin itsekkäitä ja muita täysin häpeällisesti tarkoituksiinsa käyttäviä. :(
Käskystä.