Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kondomiurinaalista tietävät!

Vierailija
20.07.2014 |

Pääseekö siitä koskaan eroon jos on halvaantunut? Kertokaa mulle tuosta. En kehtaa kysyä läheiseltä tarkemmin asiasta. Onko siis virtsanpidätys ongelmia vai miksi tuota pitää käyttää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hoitsuja tai ketään paikalla?

Vierailija
2/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ongelma joo, ei pääse eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, tottakai pääsee eroon, sen kun ottaa pois. Korvaa vain vaipat, en kyllä uskonut, että noita enää edes käytetään?

Vierailija
4/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pidätyskyky voi tulla takaisin?

Vierailija
5/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana olen toiminut 5 vuotta ja hoitanut satoja ellei tuhansia potilaita ja vain kerralla ollut urinaali, eli ei kovin yleisesti käytössä enää. Luulisin että siteet ois parempi vaihtoehto koska eivät haudo tai kisko karvoja niinkuin urinaali. Riippuu tietenkin halvauksesta ja karkailun määrästä. Tyhjeneekö rakko kunnolla sponttaanisti vai jääkö paljon jäännösvirtsaa vai onko ongelma se että ei vaan pysy virtsa rakossa? Itse kyl käyttäisin mieluummin siteitä kun urinaalia jos pitäis valita

-hoitsu-

Vierailija
6/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida osata palstan lähärit vastata.

Vierailija
7/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mies ja vasen puoli on halvaantunut aivoverenvuodon takia.

Vierailija
8/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2014 klo 21:27"]

Ei taida osata palstan lähärit vastata.

[/quote]

Urinaalia käytetään kun on virtsankarkailuongelmaa, sitä käytetään yleensä vain yöaikaan mutta toki päivälläkin voi, mutta ei varmaan kovin terveellistä pitää jatkuvassa käytössä. Riippuu halvannuksen laadusta sekä syystä pääseekö siitä eroon, se asia on yksilöllistä.

-hoitsu-

Vierailija
9/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sairastunut on ollut kotona jo 10 kk ja koko ajan on ollut tää käytössä.

Vierailija
10/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivoverenvuodon tai infarktin jälkeen nopein kuntoutuminen tapahtuu 2-3 kk aikana sairastumisen jälkeen mutta myöskin tämän jälkeen voi edistystä tulla riippuen kuinka aktiivista kuntoutus ja motivaatio on. Saattaa myös olla mahdollista tehdä jokin pieni leikkaustoimenpide tai stimulaatiohoito pidätyskyvyn parantamiseksi, mutta siitä kannattaa keskustella lääkärin kanssa koska täältä voi saada vain epämääräisiä neuvoja. Pidätyskyvyn ongelmia voi myös tulla siitä jos on ollut pitkään virtsakatetri käytössä ja se ongelma menee yleensä aika hyvin ohi.

Vierailija
11/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halvauksesta toipuu ja palautuu ennalleen niin eihän sitä sitten tarvita. Vaihtoehtoja ovat vaipat, kestokatetri ja cystofix. Tiedän pari nehkilöä, jotka pitävät 24h urinaalikortsua, mutta monet vaihtavat mielummin cystofixiin. Halvauspotilaiden kanssa en ole ollut tekemisissä, mutta neurologisten sairauksien, kuten MS, olen ja heillähän ei toimintakyky juuri parane, joten en tiedä mitkä ovat mahdollisuudet virtsanpidätyskyvyn palaamiseen sinun tapauksessa.

Luulen, että pieneen virtsankarkailuun ei urtsia käytetä, vaan riittää tippasuojat tai vastaavat. Mielestäni urinaalikondomia käytetään kun ei ole pidätyskykyä lainkaan, joten ei taida leikkauksesta olla apua.

Vierailija
12/12 |
20.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko paskominen onnistua pönttöön mut kuseminen ei? Miks?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme