Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkkärissä vielä auttamattoman tyhmiä virkailijoita?

Vierailija
24.09.2014 |

Tiedätte mistä puhun jos olette asioineet kyseisessä paikassa. Onko siellä vielä niitä virkailijoita joille joutuu vääntämään asiat rautalangasta?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:54"] Ajattelin ennen että se että työkkärin virkailijat ovat idiootteja on vain työttömien nillitystä, mutta nyt kun olen joutunut siellä asioimaan muutaman kerran on mielipide päinvastainen. En ole työtön mutta silti. Viimeksikin tiskille tuli joku Suomea puhumaton asioimaan englanniksi, työkkärin akka vastasi vain Suomeksi ja kun ei vasta puoli ymmärtänyt hän ryhty vain puhumaan hitaammin mutta edelleen Suomea. Oli jotenkin epätodellinen tilanne, eikös nyt koulutettu ihminen englantia osaa? En tiedä miten tilanne ratkaistiin kun oma vuoronumeroni kuulutettiin ja jouduin poistumaan. Ja tämä sattui ihan Tampereella eikä missään maakuntatyökkärissä. [/quote] Suomssa viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi. Vähissä on paikat, joissa englannilla pärjää tai esim. swahilin kielellä.. tuha sielllä on työtä hakea, jos ei suomea osaa. He ovat eri porukkaa he, jotka menevät suoraan esim. yliopistoihin töihin ja englanti riittää. [/quote] Työkkärissä käsitellään eu-ulkopuolisten työlupa asioita, te-toimistolta tarvitaan liite työlupahakemukseen. Joten ei mun mielestä ole liikaa vaadittu että perusasiakaspalvelu onnistuis helsingissä tai tampereella englanniksi. Eikös työkkärissä ole korkeakoulutettua väkeä töissä, luulis enkun taipuvan. Työkkäreissä joutuu asioimaan muutkin kuin työttömät. Valitettavasti :D

[/quote]

No ei tosiaan kaikki ole korkeastikoulutettuja. Tiedän yhden merkonomin. joka on työkkärissä asiantuntijana. Kouluttautunut joskus 1970-luvulla.

Vierailija
22/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:54"] Ajattelin ennen että se että työkkärin virkailijat ovat idiootteja on vain työttömien nillitystä, mutta nyt kun olen joutunut siellä asioimaan muutaman kerran on mielipide päinvastainen. En ole työtön mutta silti. Viimeksikin tiskille tuli joku Suomea puhumaton asioimaan englanniksi, työkkärin akka vastasi vain Suomeksi ja kun ei vasta puoli ymmärtänyt hän ryhty vain puhumaan hitaammin mutta edelleen Suomea. Oli jotenkin epätodellinen tilanne, eikös nyt koulutettu ihminen englantia osaa? En tiedä miten tilanne ratkaistiin kun oma vuoronumeroni kuulutettiin ja jouduin poistumaan. Ja tämä sattui ihan Tampereella eikä missään maakuntatyökkärissä. [/quote] Suomssa viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi. Vähissä on paikat, joissa englannilla pärjää tai esim. swahilin kielellä.. tuha sielllä on työtä hakea, jos ei suomea osaa. He ovat eri porukkaa he, jotka menevät suoraan esim. yliopistoihin töihin ja englanti riittää. [/quote] Työkkärissä käsitellään eu-ulkopuolisten työlupa asioita, te-toimistolta tarvitaan liite työlupahakemukseen. Joten ei mun mielestä ole liikaa vaadittu että perusasiakaspalvelu onnistuis helsingissä tai tampereella englanniksi. Eikös työkkärissä ole korkeakoulutettua väkeä töissä, luulis enkun taipuvan. Työkkäreissä joutuu asioimaan muutkin kuin työttömät. Valitettavasti :D

[/quote]

Suomen lain mukaan asiointikielet ovat ruotsi ja suomi. Asiakkaita ei tarvitse palvella englanniksi tai venäjäksi, koska oletusarvoisesti Suomesta töitä hakeva haluaa osata sen verran kieltä, että kykenee toimimaan normaaleissa asiakaspalvelutilanteissa. Työlupaa hakee työnantaja, joten miksi se ummikko työnhakija asioi te-toimistossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saanut uusittua siellä työnhakuaan. Piti tulla kotiin ja tehdä se netissä.

Vierailija
24/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä työkkärissä ja minulle pitää todella vääntää rautalangasta, miksi asiakas katsoo, ettei voi mennä töihin 15 km päähän kodistaan. Syyt on ihania: kissa ei pärjää koko päivää yksin, jonkun täytyy katsoa lapsen läksyjen perään, aamulla voi olla kylmä ja itsediagnosoitu astma voi ärtyä, jonkun täytyy valvoa, ettei kotiin tule varkaita jne. Tarvitaan aika lailla rautalankaan ennen kuin suostun ymmärtämään, että marsun häkki pitää puhdistaa aina tiistaina klo 11.00, joten asiakas ei voi ottaa työtä  vastaan.

Olen myös käsittämättömän tyhmä, kun edellytän työnhakija-asiakkaan ylipäätään hakevan töitä ja kertovan minulle, mihin kaikkiin paikkoihin on hakemuksen laittanut. Silkkaa julmuuttani ihmettelen, miksi autoton ja ajokortiton asiakas on ajanut autonsa parkkiin ikkunani alle - jos autoa voi käyttää työkkärissä käymiseen, mikä estää menemästä sillä myös töihin?

Vierailija
25/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:44"]

Mies ei saanut uusittua siellä työnhakuaan. Piti tulla kotiin ja tehdä se netissä.

[/quote]

Työministeriön määräys: työnhakua ei uusita vaan käynnillä on oltava joku muu tarkoitus. Uusimisen voi tehdä netissä. Ei ne työkkärissä päätä, mitä saa tehdä.

Vierailija
26/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tosiaankin käsittämättömiä virkailijoita. Vein kuukauden pätkätyöstä työtodistuksen, samanlaisen joka on jokaikinen kerta ennenkin kelvannut. Virkailija inttää ettei kelpaa ja alkaa lähes huutamaan minulle, että turhaan intän hänelle takaisin, kun hän tietää paremmin. Pyysin, että voiko pyytää toiselta mielipidettä ja kappas, että muuttuikin ääni kellossa työkaverin mielipiteen jälkeen. Aikoi ottaa minuun myöhemmin yhteyttä, kun ottaa vielä kolmannelta virkailijalta selvää. Ei kuulunut soittoa, mutta nettiin sivuilleni ilmestyi teksti "työnantajalle soitettu, työtodistus ok". Muuten hyvä, mutta pomo oli Australiassa eikä tosiaan ollut saanut puhelua

Vierailija
27/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on työpaikka siinä missä kaikki muutkin työpaikat. Siellä on töissä tavallisia ihmisiä. Virheitä sattuu kaikille, työpaikasta riippumatta. Väärinkäsityksiä asiakkaiden ja virkailijoiden välillä tapahtuu paljon.

Ei kukaan HALUA sitä karenssia toiselle. Ei kukaan tahallaan vittuile tai tee elämästä hankalaa. Asiakkaasta saattaa siltä tuntua, mutta asia ei niin ole.

Oma asenne ratkaisee! Ainakin itse sain loistavaa palvelua ja apua työkkäristä. Kysyin, jos oli jotain epäselvää, ja sain vastauksen. Pyysin selittämään asiat niin että ymmärsin.

t. työkkärin kautta työllistynyt.

Vierailija
28/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 22:39"]

Työkkäri on työpaikka siinä missä kaikki muutkin työpaikat. Siellä on töissä tavallisia ihmisiä. Virheitä sattuu kaikille, työpaikasta riippumatta. Väärinkäsityksiä asiakkaiden ja virkailijoiden välillä tapahtuu paljon.

Ei kukaan HALUA sitä karenssia toiselle. Ei kukaan tahallaan vittuile tai tee elämästä hankalaa. Asiakkaasta saattaa siltä tuntua, mutta asia ei niin ole.

Oma asenne ratkaisee! Ainakin itse sain loistavaa palvelua ja apua työkkäristä. Kysyin, jos oli jotain epäselvää, ja sain vastauksen. Pyysin selittämään asiat niin että ymmärsin.

t. työkkärin kautta työllistynyt.

[/quote]

Näin olen itsekin aiemmin ajatellut. Monenlaisia ihmisiä siellä ainakin on töissä. Minulla on maisterin koulutus ja todellakin olen työhaluinen. Asenteeni on ollut kunnossa silloin ja on edelleen. Muutaman kuukauden työttömänä ollessani minuun suhtauduttiin työkkärissä kuin idioottiin. Virkailija on huutanut minulle, minulta on kyselty asiattomia kysymyksiä ja minulle on määrätty aiheetta karenssi. Toisaalta olen tavannut myös ystävällisiä ja asiansa tuntevia virkailijoita.

Onneksi työllistyin ilman työkkärin apua, eikä tarvitse asioida kyseisen instanssin kanssa enää.

Vierailija
29/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:52"]

Turussa tosiaankin käsittämättömiä virkailijoita. Vein kuukauden pätkätyöstä työtodistuksen, samanlaisen joka on jokaikinen kerta ennenkin kelvannut. Virkailija inttää ettei kelpaa ja alkaa lähes huutamaan minulle, että turhaan intän hänelle takaisin, kun hän tietää paremmin. Pyysin, että voiko pyytää toiselta mielipidettä ja kappas, että muuttuikin ääni kellossa työkaverin mielipiteen jälkeen. Aikoi ottaa minuun myöhemmin yhteyttä, kun ottaa vielä kolmannelta virkailijalta selvää. Ei kuulunut soittoa, mutta nettiin sivuilleni ilmestyi teksti "työnantajalle soitettu, työtodistus ok". Muuten hyvä, mutta pomo oli Australiassa eikä tosiaan ollut saanut puhelua

[/quote]

Miksi ihmeessä veit sinne todistuksen? Eihän sitä edes tarvita, ellei ole syytä epäillä, että valehtelet

Vierailija
30/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
31/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Miksi ihmeessä veit sinne todistuksen? Eihän sitä edes tarvita, ellei ole syytä epäillä, että valehtelet
[/quote]

Kaippa Turussa sitten epäillään kaikkia työkkärin asiakkaita

Vierailija
32/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:54"]

Ajattelin ennen että se että työkkärin virkailijat ovat idiootteja on vain työttömien nillitystä, mutta nyt kun olen joutunut siellä asioimaan muutaman kerran on mielipide päinvastainen. En ole työtön mutta silti. Viimeksikin tiskille tuli joku Suomea puhumaton asioimaan englanniksi, työkkärin akka vastasi vain Suomeksi ja kun ei vasta puoli ymmärtänyt hän ryhty vain puhumaan hitaammin mutta edelleen Suomea. Oli jotenkin epätodellinen tilanne, eikös nyt koulutettu ihminen englantia osaa? En tiedä miten tilanne ratkaistiin kun oma vuoronumeroni kuulutettiin ja jouduin poistumaan. Ja tämä sattui ihan Tampereella eikä missään maakuntatyökkärissä.

[/quote]

Maakunnassa se Tamperekin on. Pirkanmaan maakunnassa.

Niin ja Helsinki Uudenmaan maakunnassa.

Vierailija
33/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: kyllä te-toimistoon pitää viedä työtodistus jos on /on jäämässä sinne asiakkaaksi. Jokaikisestä lyhyestäkin työsuhteesta. Tai sit virkailijat määrää miten sattuu, toisilta vaaditaan ja toisilta ei.

Vierailija
34/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:49"]

On on, tyhmiä löytyy. Ratakiskolle on käyttöä. Mutta pahempaa on vittumainen virkailija, joka sattui mun käynnille täällä Turussa.

Olen 54vuotias nainen, ja ruumiillista työtä ikäni tehneenä käpäsin työkkäriin apua tilanteeseeni hakemaan, kun hartiat on paskana ja selkä vetelee viimosiaan. Opintoja/kursseja mielessäni toiveikkaana sisään astelin ja sain Opin ovi- nimisen paikan koordinaatit, jotka etsittyäni olin kuulemassa mahdollisuuksistani.

Vastaus haasteeseeni oli Suntion koulutus. Noh, suntio on tietääkseni ns. kirkon vahtimestari, jolle kuuluu aika laaja kirjo raskaitakin työtehtäviä, sekä olla läsnä siunaustilaisuuksissa ja lohduttaa ym. kanssakäymistä. Ei tosiaankaan mun juttu. Ja kuinkahan monta suntiota on jonossa kaupungissa, jossa taitaa olla vaan muiutama suntio???  Ja ei, en ole työtävieroksuva.

Menin takaisin työkkäriin ja suorastaan voivottelin ja surkuttelin tilannetta. Eikö mitään ole mulle, oon kova tekemään töitä??? Enkä tietenkään mitään "pääjohtajan" paikkaa odotellut.  

Vastaukseksi sain -"ETKÖ SÄ YMMÄRRÄ; ETTÄ SULLA ON VIELÄ MONTA VUOTTA ELÄKKEESEEN"-  SIIS ????????????????????????????????? Mitä tähän voi sanoa? Onnekseni älysin olla haistattamatta ja kehottamatta vetämään v*ttua päähän, koska karenssinhan se niljakas sika olis heti lätkäissyt. Sen ne osaa!!!!!!!!! Terveissii vaa tuollekin kusipäälle.

[/quote]

Jos et kuulu kirkkoon, on turha opiskella/hakea suntion hommiin.

Vierailija
35/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Työministeriön määräys: työnhakua ei uusita vaan käynnillä on oltava joku muu tarkoitus. Uusimisen voi tehdä netissä. Ei ne työkkärissä päätä, mitä saa tehdä.

[/quote]

Entäs ne onnettomat, joilla ei ole kokemusta tietokoneen käytöstä?

Vierailija
36/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
37/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:47"]Olen töissä työkkärissä ja minulle pitää todella vääntää rautalangasta, miksi asiakas katsoo, ettei voi mennä töihin 15 km päähän kodistaan. Syyt on ihania: kissa ei pärjää koko päivää yksin, jonkun täytyy katsoa lapsen läksyjen perään, aamulla voi olla kylmä ja itsediagnosoitu astma voi ärtyä, jonkun täytyy valvoa, ettei kotiin tule varkaita jne. Tarvitaan aika lailla rautalankaan ennen kuin suostun ymmärtämään, että marsun häkki pitää puhdistaa aina tiistaina klo 11.00, joten asiakas ei voi ottaa työtä  vastaan.

Olen myös käsittämättömän tyhmä, kun edellytän työnhakija-asiakkaan ylipäätään hakevan töitä ja kertovan minulle, mihin kaikkiin paikkoihin on hakemuksen laittanut. Silkkaa julmuuttani ihmettelen, miksi autoton ja ajokortiton asiakas on ajanut autonsa parkkiin ikkunani alle - jos autoa voi käyttää työkkärissä käymiseen, mikä estää menemästä sillä myös töihin?
[/quote]

Päättelitkö, että ihan itsediagnosoitu astma, kun et ole nähnyt lääkärintodistusta?? Tai, että asiakkaalla on auto, jos hän tulee LAINA-autolla työkkäriin.

Ai miten fiksua ja kiva (ENNAKKO)asenne :)

Tämä vahvistaa sitä idiotismia mikä käsitys teistä työkkäriin tyhmistä tädeistä on maailmalla...

Vierailija
38/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut tähän saakka aina asiallista palvelua niin puhelimessa kuin TE-toimistossakin, vaikka olen kirjoittanut täällä vähemmän mairittelevasti luvattujen puheluiden viipymisestä, sähköisen asioinnin ja tiedottamisen ongelmista sekä pakkohauiksi naamioiduista "työtarjouksista". Järjestelmän ongelmia on laske virkailijoiden syyksi. Tyhmiä virkailijoita en ole tavannut koskaan.

Vierailija
39/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiä ne on. Kuka ei tiedä kouluasteen ja opistoasteen eroa :D

Ja joillakin on tarve selittää asiakkaalle olevansa vakituisena eikä sijaisena. Vaikka sitä ei kysyisikään :D

Aikas pimeetä osa porukasta.

Vierailija
40/41 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi