Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkkärissä vielä auttamattoman tyhmiä virkailijoita?

Vierailija
24.09.2014 |

Tiedätte mistä puhun jos olette asioineet kyseisessä paikassa. Onko siellä vielä niitä virkailijoita joille joutuu vääntämään asiat rautalangasta?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä muita olekkaan..

Vierailija
2/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on tahallaan sellaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin vuosi sitten vielä oli.

Vierailija
4/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan.

Vierailija
5/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne ole tyhmiä, heillä on vain päinvastaiset intressit kuin työttömillä on.

Vierailija
6/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siis ymmärtäisin että niillä on varaa valita sinne ihan fiksuja tyyppejä nykyään, ja ainakin meidän omasta toimistosta (maalla) on kaikki pahimmat tapaukset siivottu pois. Uudethan on melkein poikkeuksetta maistereita?

Vierailija
7/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks tollo printtas mulle melkein kaikki avoimet työpaikat, niitä oli ainakin 150 paperia siinä, sanoi vaan että hae noihin kaikkiin. 2 taisi olla oman alan duunia, innokas kaveri. lykkäs sit karenssia vielä päälle.

Vierailija
8/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:42"]

Eivät ne ole tyhmiä, heillä on vain päinvastaiset intressit kuin työttömillä on.

[/quote]

Aivan. Mun tavoite oli työllistyä ja sen naisen tavoite oli puhua mahdollisimman paljon itestään ja tehdä mun elämä ja työnhaku mahdollisimman vaikeaksi. Ja selitellä, kun mokasi.

Vierailija
9/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu vuosi sitten oli tietämättömiä ainakin. Oli tipalla, etten alkanut itkua vääntämään, kun sain kolmelle virkailijalle jokaiselle erikseen selvittää ja vääntää asiani. Jokaisen kolmen mielestä minulla ei ollut aluksi lainkaan oikeutta työttömyysturvaan. Yksi kerrallaan jokainen totesi lopulta, että onpas sittenkin oikeus työttömyysturvaan. Ja sitten passitettiin seuraavan virkailijan luo.

Vierailija
10/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On on, tyhmiä löytyy. Ratakiskolle on käyttöä. Mutta pahempaa on vittumainen virkailija, joka sattui mun käynnille täällä Turussa.

Olen 54vuotias nainen, ja ruumiillista työtä ikäni tehneenä käpäsin työkkäriin apua tilanteeseeni hakemaan, kun hartiat on paskana ja selkä vetelee viimosiaan. Opintoja/kursseja mielessäni toiveikkaana sisään astelin ja sain Opin ovi- nimisen paikan koordinaatit, jotka etsittyäni olin kuulemassa mahdollisuuksistani.

Vastaus haasteeseeni oli Suntion koulutus. Noh, suntio on tietääkseni ns. kirkon vahtimestari, jolle kuuluu aika laaja kirjo raskaitakin työtehtäviä, sekä olla läsnä siunaustilaisuuksissa ja lohduttaa ym. kanssakäymistä. Ei tosiaankaan mun juttu. Ja kuinkahan monta suntiota on jonossa kaupungissa, jossa taitaa olla vaan muiutama suntio???  Ja ei, en ole työtävieroksuva.

Menin takaisin työkkäriin ja suorastaan voivottelin ja surkuttelin tilannetta. Eikö mitään ole mulle, oon kova tekemään töitä??? Enkä tietenkään mitään "pääjohtajan" paikkaa odotellut.  

Vastaukseksi sain -"ETKÖ SÄ YMMÄRRÄ; ETTÄ SULLA ON VIELÄ MONTA VUOTTA ELÄKKEESEEN"-  SIIS ????????????????????????????????? Mitä tähän voi sanoa? Onnekseni älysin olla haistattamatta ja kehottamatta vetämään v*ttua päähän, koska karenssinhan se niljakas sika olis heti lätkäissyt. Sen ne osaa!!!!!!!!! Terveissii vaa tuollekin kusipäälle.

Vierailija
11/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalille ihmiselle on nöyryyttävää menettää työpaikkansa tai olla saamatta töitä ja joutua asioimaan työkkärissä. Tuota tuskaa pitäisi yrittää helpottaa eikä lisätä. Minulla on melkein traumaattisen huonoja muistoja asioiden hoitamisesta. Ikään kuin minä olisin ollut syyllinen tilanteeseeni, vaikka olin uhri ja kaikkeni antanut ja yrittänyt.

Vierailija
12/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin työkkärissä käymässä. Se käynti meni siihen miten tämä minua nuorempi virkailijatyttönen arvosteli pukeutumistani, harrastuksiani, syömisiäni (keskusteltiin työpaikalla syömisestä), työmotivaatiostani (joka kuulemma oli aivan väärä kun halusin oman alan töitä!!!) ja siitä miten minun tulisi luopua kissoistani.
Tämä käynti oli erittäin typerä, suututtava ja masentava. Annoin palautetta samantien ja viime keväänä kun kävin taas samaisessa laitoksessa niin silloin sain niin mukavan virkailijan joka myös oli aika pöyristynyt siitä kohtelusta mitä sain aikaisemmin.

Vierailija
13/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ennen että se että työkkärin virkailijat ovat idiootteja on vain työttömien nillitystä, mutta nyt kun olen joutunut siellä asioimaan muutaman kerran on mielipide päinvastainen. En ole työtön mutta silti. Viimeksikin tiskille tuli joku Suomea puhumaton asioimaan englanniksi, työkkärin akka vastasi vain Suomeksi ja kun ei vasta puoli ymmärtänyt hän ryhty vain puhumaan hitaammin mutta edelleen Suomea. Oli jotenkin epätodellinen tilanne, eikös nyt koulutettu ihminen englantia osaa? En tiedä miten tilanne ratkaistiin kun oma vuoronumeroni kuulutettiin ja jouduin poistumaan. Ja tämä sattui ihan Tampereella eikä missään maakuntatyökkärissä.

Vierailija
14/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:42"]

[/quote]

Aivan. Mun tavoite oli työllistyä ja sen naisen tavoite oli puhua mahdollisimman paljon itestään ja tehdä mun elämä ja työnhaku mahdollisimman vaikeaksi. Ja selitellä, kun mokasi.
[/quote]

sama kokemus. Ihmeellistä että oma-aloitteisuudestakin pystyy työkkärin virkailija tekemään ongelman. Luulis että siellä arvostaisivat tällaista ominaisuutta.

Vierailija
15/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi että tyhmiä, mutta heidän työmäärä ja kaikenlainen byrokratia tuntuu lisääntyneen siihen malliin, etten monestikaan saa vastausta kysymääni ja pompotellaan virkailijalta toiselle kun ei tiedetä asioista, mikä on kyllä turhauttavaa asiakkaan näkökulmasta. 

Vierailija
16/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ne virkailijoiden intressit eivät ole työllistämisessä vaan karensseissa. TEM vyöryttää koko ajan eri tavoilla heille käsitystä siitä, että työttömät ovat työhaluttomia, juoppoja ja syrjäytyneitä, ja heidät pitäisi saada jollain tavalla poistettua kokonaan työvoimatoimiston tilastoja rumentamasta.

Tuohon kun lisää vielä lainsäädännöllä tehdyn byrokratian, joka estää kaiken oman aktiivisuuden, mutta kannattaa kalliilla konsulteilta ostettuja cv-kursseja ja muuta turhuutta, niin tässähän sitä ollaan. Kukaan ministeriössä ei usko, että työttömiä olisi mahdollista työllistää muualle kuin tukitöihin, joten sen takia heitä ollaan entistä enemmän tyrkyttämässä ilmaistöihin ja kurssituksiin, joiden tavoite ei ole auttaa ketään, ainoastaan työllistää ne kurssittajat.

Vierailija
17/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:28"]

Tiedätte mistä puhun jos olette asioineet kyseisessä paikassa. Onko siellä vielä niitä virkailijoita joille joutuu vääntämään asiat rautalangasta?

[/quote]

Et sinäkään ydinfyysikko ole jos olet asiakas siellä. :D

Vierailija
18/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän omnipotenttien näkökulmasta varmasti kaikki virastoissa työskentelevät ovat tyhmiä. Sitä vain ihmettelen, miten te fiksut ja filmaattiset ihmiset joudutte asioimaan työkkärissä. Eikö teitä vedetä jatkuvasti moneen paikkaan samanaikaisesti.

Vierailija
19/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:54"]

Ajattelin ennen että se että työkkärin virkailijat ovat idiootteja on vain työttömien nillitystä, mutta nyt kun olen joutunut siellä asioimaan muutaman kerran on mielipide päinvastainen. En ole työtön mutta silti. Viimeksikin tiskille tuli joku Suomea puhumaton asioimaan englanniksi, työkkärin akka vastasi vain Suomeksi ja kun ei vasta puoli ymmärtänyt hän ryhty vain puhumaan hitaammin mutta edelleen Suomea. Oli jotenkin epätodellinen tilanne, eikös nyt koulutettu ihminen englantia osaa? En tiedä miten tilanne ratkaistiin kun oma vuoronumeroni kuulutettiin ja jouduin poistumaan. Ja tämä sattui ihan Tampereella eikä missään maakuntatyökkärissä.

[/quote] Suomssa viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi. Vähissä on paikat, joissa englannilla pärjää tai esim. swahilin kielellä.. tuha sielllä on työtä hakea, jos ei suomea osaa. He ovat eri porukkaa he, jotka menevät suoraan esim. yliopistoihin töihin ja englanti riittää.

Vierailija
20/41 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:54"]

[/quote] Suomssa viralliset kielet ovat suomi ja ruotsi. Vähissä on paikat, joissa englannilla pärjää tai esim. swahilin kielellä.. tuha sielllä on työtä hakea, jos ei suomea osaa. He ovat eri porukkaa he, jotka menevät suoraan esim. yliopistoihin töihin ja englanti riittää.
[/quote]

Työkkärissä käsitellään eu-ulkopuolisten työlupa asioita, te-toimistolta tarvitaan liite työlupahakemukseen. Joten ei mun mielestä ole liikaa vaadittu että perusasiakaspalvelu onnistuis helsingissä tai tampereella englanniksi. Eikös työkkärissä ole korkeakoulutettua väkeä töissä, luulis enkun taipuvan.
Työkkäreissä joutuu asioimaan muutkin kuin työttömät. Valitettavasti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme