No nyt meillä on tyttönen ministerinä
Minkä ihmeen vosun se Stubbi nyt ministeriksi toi??? äsken näin televisiossa haastattelun ja voi että on tyttö hukassa, liekkö haastattelua ennen antanut :D . Tubbi ja rikollinen vieressä seisoivat katsomassa että tyttönen selviää
Kommentit (58)
OT.. Mut oon käyny tän ihmisen kotona kauan kauan sitten (emme ole tuttuja, ystäviä tms. vaan muusta syystä), oli muuten ihan järkyttävän sotkuinen kämppä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:37"]
Katainen oli 35-vuotias tullessaan valtionvarainministeriksi, aika paljon painavampi salkkukin kuin ympäristöministerin, mutta ikää vain jokunen vuosi enemmän. Silti ei taidettu haukkua poikaseksi?
Jos te naiset haluatte koskaan omille tyttärillenne samat mahdollisuudet kuin miehille, lopettakaa naisten haukkuminen tyttösiksi ulkoisen olemuksen perusteella. On ihan turha valittaa miesten syrjivän, kun naiset itse ovat tällaisiä.
[/quote]Juuri näin. Lisätään vielä että Esko Ahosta tuli 36-vuotiaana pääministeri, Paavo Väyrysestä 30-vuotiaana ulkoministeri ja Ulf Sundqvististä 27-vuotiaana opetusministeri. Mutta heitä ei tytötelty, koska olivat miehiä ja käyttivät pukua ja solmiota.
[/quote]
Lyön koko pienen omaisuuteni vetoa, että jotkut kyllä pojittelivat. Ihan kuten nytkin joku tytöttelee vauva-foorumilla.
Samalla ihmettelen feministien hiljaisuutta nyt, kun ministeriksi valittiin vanhalla kunnon hyvävelipäätöksellä nainen.
[/quote]
Eikös tässä ketjussa juuri ihmetellä, mitä jauhoja pussissa oikein on. Minäkin uskon, että hänet on otettu sätkynukeksi, jotta saadaan runnottua läpi kokoomuksen mieleiset kaivokset luonnonsuojelualueille, jatkot talvivaaralle, ydinvoimat, suurteollisuuden edut ympäristön edelle.Olisi varmasti ollut kokeneempia jaympäristöasioita paremmun tuntevia ministeritarjokkaita, jos sellaista oltaisiin haluttu. Hallitus pitää kaataa, ne myy meidät isolle rahalle ja muuttaa itse EU-herroiksi heti kun ovat tihutyönsä täällä tehneet! Suomen puolella ei ole kukaan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:37"]
Katainen oli 35-vuotias tullessaan valtionvarainministeriksi, aika paljon painavampi salkkukin kuin ympäristöministerin, mutta ikää vain jokunen vuosi enemmän. Silti ei taidettu haukkua poikaseksi?
[/quote]
Kyllä muuten haukuttiin ja ihmeteltiin matikan taitoja.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:15"]
Armeijaa käymätön puolustusministerimme Carl Haglund on 35-vuotias.
[/quote]
Joo tämä on ehkä huonoin vitsi mitä eduskunnassa tällä hetkellä on. Mies joka ei ole käynyt inttiä, on meidän puolustusministeri!!! Miten voi olla edes mahdollista?
Eikös se ole osoittanut kyntensä juuri politiikassa? Nyt on päässyt poliittisella suhmuroinnilla ministeriksi. Joten kyllähän se jotain osaa.
Ei kai ketään voi pitää taitavana, jos pitkän uran luoneena lähes uransa ehtoopuolella vasta hitaasti pääsee monen vuoden kansanedustajuuden jälkeen ministeriksi. Yleensä ne pitkään ison puolueen rivikansanedustajana olleet ovat sellaisia, joilla on vankka kannattajakunta, mutta ei mitään ihmeellistä onnistumisissa.
Vaikka nopea nousu herättää epäilyksiä, sehän on juuri se, mihin Suomenkin pitäisi pyrkiä. Nyt muutamassa vuodessa kunnolla ylös tästä taantumasta. Vanhat jäärät eivät ole onnistuneet kuin saamaan meidät tähän talouden suohon.
Olen femakko, mutta en ole tyytyväinen tähän valintaan. Ei se meille femakoillekaan riitä, että joku on nainen ;)
Haastattelu ei tehnyt vaikutusta, päinvastoin. Lisäksi mitä kokemusta hänellä on ympäristöasioista???
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 19:37"]Katainen oli 35-vuotias tullessaan valtionvarainministeriksi, aika paljon painavampi salkkukin kuin ympäristöministerin, mutta ikää vain jokunen vuosi enemmän. Silti ei taidettu haukkua poikaseksi?
Jos te naiset haluatte koskaan omille tyttärillenne samat mahdollisuudet kuin miehille, lopettakaa naisten haukkuminen tyttösiksi ulkoisen olemuksen perusteella. On ihan turha valittaa miesten syrjivän, kun naiset itse ovat tällaisiä.
[/quote] erittäin samaa mieltä. Kyllä me naiset ollaan susia toisillemme
Ja mitä Katainen saikaan aikaan? Talous kuralle ja itselle virka Eurooppaan.
Miksi meillä on tämmöinen nappulahallitus tällaisena aikana?? Hinttarisivari puolustusministerinä, epäuskottava egomies pääministerinä, joku nätti kahvinkeittäjä nyt ympäristöministerinä. Huhhuh. Mitähän tästä jää jäljelle, kun ymp.min alkaa karsia pykäläviidakkoa.
Onko se niin nuori?! 31? Olisin veikannut Stubbin ikäiseksi eli joku 40v.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:27"]
Olen femakko, mutta en ole tyytyväinen tähän valintaan. Ei se meille femakoillekaan riitä, että joku on nainen ;)
Haastattelu ei tehnyt vaikutusta, päinvastoin. Lisäksi mitä kokemusta hänellä on ympäristöasioista???
[/quote]Mitä kokemusta kellään ympäristöministerillä on ollut ympäristöasioista ennen ministerikauttaan? Esimerkiksi nyt eroava ympäristöministeri Ville Niinistö on koulutukseltaan poliittisen historian tutkija. Ja hänellä eduskuntakokemusta ministerinä aloittaessaan oli neljä vuotta. Vuosi enemmän kuin Grahn-Laasosella.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:20"]
[/quote]
Joo tämä on ehkä huonoin vitsi mitä eduskunnassa tällä hetkellä on. Mies joka ei ole käynyt inttiä, on meidän puolustusministeri!!! Miten voi olla edes mahdollista?
[/quote]Olen hänet kaksi kertaa tavannut oman työni kautta ja täytyy sanoa, että todella älykäs mies, joka todella osaa ja hallitsee hommansa.
Puolustusministerinä on usein ollut vanhoja ukkoja jotka käyneet armeijan joskus 70-80-luvuilla. Voi kysyä mitä hyötyä siitä opista on ollut puolustusministerin tehtävässä, kun hommaan kuitenkin kuuluu johtaa Suomen puolustuspolitiikkaa. Sitä paitsi yksi parhaista rauhanajan puolustusministereistä on ollut Elisabeth Rehn, joka ei ole myöskään käynyt armeijaa.
Eikö kataisesesta puhuttu joskus Jyrki-boy:na?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:20"]
[/quote]
[/quote]Olen hänet kaksi kertaa tavannut oman työni kautta ja täytyy sanoa, että todella älykäs mies, joka todella osaa ja hallitsee hommansa.
Puolustusministerinä on usein ollut vanhoja ukkoja jotka käyneet armeijan joskus 70-80-luvuilla. Voi kysyä mitä hyötyä siitä opista on ollut puolustusministerin tehtävässä, kun hommaan kuitenkin kuuluu johtaa Suomen puolustuspolitiikkaa. Sitä paitsi yksi parhaista rauhanajan puolustusministereistä on ollut Elisabeth Rehn, joka ei ole myöskään käynyt armeijaa.
[/quote]
Eikös se vielä mene kuitenkin niin, että Suomen armeijan ylipäällikkönä Presidentti johtaa Suomen puolustuspolitiikkaa?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:48"]
Eikö kataisesesta puhuttu joskus Jyrki-boy:na?
[/quote]
Kyllä. Kunnes Kreikan myötä siitä tuli hiljalleen Käteinen.
En todellakaan enää tiedä, ketä vaaleissa äänestäisin. Kumpa voisi antaa miinusääniä. Kokoomusta en ole koskaan äänestänyt, mutta olen pitänyt niitä sentään suht järjellisenä porukkana. Mutta nämä suhmuroinnit ja tenavapoliitikot... uskottavuus nolla ja luottamus pakkasella. Demarit hitaalla käyviä nössöjä, persut wt-läyhääjiä, keskustasta ei kukaan tiedä mitään, kokkarit narsisti-juppeja, vihreät liian kaikkea, vassarit idealisteja.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 21:53"]
En todellakaan enää tiedä, ketä vaaleissa äänestäisin. Kumpa voisi antaa miinusääniä. Kokoomusta en ole koskaan äänestänyt, mutta olen pitänyt niitä sentään suht järjellisenä porukkana. Mutta nämä suhmuroinnit ja tenavapoliitikot... uskottavuus nolla ja luottamus pakkasella. Demarit hitaalla käyviä nössöjä, persut wt-läyhääjiä, keskustasta ei kukaan tiedä mitään, kokkarit narsisti-juppeja, vihreät liian kaikkea, vassarit idealisteja.
[/quote]
Sama täällä. Olen liikkuva äänestäjä. Olen elämässäni äänestänyt vihreitä, keskustaa, kokoomusta ja kristillisiä. Enää mikään noista ei innosta. Vihreät vaikuttaa jo aivan huuhaalta, samoin kokoomus.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 20:19"]
Ulf sundqvist oli opetusministerinä 1970- luvulla, kun oli vasta 27 v.
[/quote]
Ja Paavo Väyrynen 29-vuotiaana opetusministeri
No onhan sillä isot tissit sentään. Taitaa riittäää...
Sanni-tyttö oli Stubbin lehdistöavustaja ulkoministerikaudella. Eli kaveri ja nyt sitten uusi jäsen Stubbin lastentarhaan. Valtiotieteen maisteriksi taidettiin mainita. Luultavasti aika monella muulla olisi ollut enemmän kokemusta sekä politiikasta että ympäristökysymyksistä, mutta kun ei ollut kaveri, niin "sorry vaan, valinta ei osunut sinuun".