Millaisten syiden takia olette saaneet sairauslomaa raskausaikana?
Kommentit (30)
12 sairaslomalle ja ollut äitiysloman alkuun asti. Syynä minulla on ohut kohtu, joka saattaa revetä ja siksi joutuin vuodelepoon.
Nyt en enää voi saada lapsia, vaikka haluaisinkin. Viime keisarinleikkauksessa poistettiin kohtu koska oli jo niin risa.
10 päivää (rv. lla 25) ja se auttoi. Nyt taas töihin!!!!
Ja oksennustauti ennen sitä;) Se ei tosin ollut oire raskaudesta...
ekshaustio (yliväsyminen). Aloin nukahdella istualleni ja tein virheitä työssäni...
Ensin 2 viikkoa sairaslomalla rv 13-15 verenvuodon takia, sitten rv 32-35 3 viikkoa selkäkipujen takia.
raskausajan migreenin puhkeamisen vuoksi :(...
Myös stressaava työ vaikutti asiaan.
selkäkipu, korkea verenpaine (=lepoon).
kun ei haluaisi mennä ja pyytää sillä oikealla syyllä, eli että ei kestä töissä.
Seisomatyössä oli hankalaa kun ristiselkää kolotti. VAihdoin kenkiäkin varmaan 10 kertaa päivässä, mutta lepo vain auttoi
työskentelin tarjoilijana joten selkäkipu todella haittasi työskentelyä
Saikkua sain paremmin kuin hyvin. Mikä on minusta väärin, koska masennuksesta en saanut ja se vaivasi enemmän kuin selkä.
henkinen uupuminen ei ole mikään häpeä vaan levon paikka sekin.
ja toisekseen se ottaa pattiin että näiden keksijöiden takia ei oteta niitä oikeita raskausvaivaisia tosissaan- useinhan sitä sanotaan että laiskat raskaanaolevat vaan narisee turhasta. kun porukassa on ihan oikeesti sellasia jotka tarttee saikkua.
puhumattakaan siitä jos pistetään lähetettä äöitipolille turhan takia- sinne on jonoa muutenkin..
16
eli siis jäin erityisäitiyslomalle
Minulla on sairausvakuutus joka hoitaa kulut missä tahansa yksityisellä lääkäriasemalla. En siis ole viemässä sinun enkä kenenkään muunkaan aikaa missään julkisella puolella.
Olen sairastanut elämässäni kolme vaikeaa masennusta. Tiedän paremmin kuin hyvin että henkinen uupuminen ei ole mikään häpeä. Valitettavasti kaikki tässä yhteiskunnassa ei näin ajattele. Työpaikallani tällaisia ihmisiä on järjestään sorsittu ja loppujen lopuksi pistetty pihalle, vedoten toki tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin.
Mielestäni en narise turhista jos pelkään nyt raskauden puolivälissä sairastuvani jälleen masennukseen. Tunnen oman psyykeni sen verran hyvien aikaisempien sairastelujen vuoksi, että tiedän milloin tarvitsen apua ja lepoa. Ja tiedoksesi, että vuosia kestäneen terapiani olen kustantanut itse. En ole siis vienyt sinun paikkaasi julkisella puolella. Terapiaa nimittäin tuollainen kyylä todella taitaisi tarvita.
ap
Ps. Mahtaa sua nyt harmittaa että sain täältä melkoisen listan syitä, joiden perusteella voin saikkua yrittää saada. Revi siitä.
Vierailija:
henkinen uupuminen ei ole mikään häpeä vaan levon paikka sekin.ja toisekseen se ottaa pattiin että näiden keksijöiden takia ei oteta niitä oikeita raskausvaivaisia tosissaan- useinhan sitä sanotaan että laiskat raskaanaolevat vaan narisee turhasta. kun porukassa on ihan oikeesti sellasia jotka tarttee saikkua.
puhumattakaan siitä jos pistetään lähetettä äöitipolille turhan takia- sinne on jonoa muutenkin..
16
iskias, joka laittoi ontumaan. Toisen käden puutuminen ja tunnottomuus pistikin sitten sairauslomalle jo 6 vkoa ennen äitiysloman alkua (työvälineet ei pysyneet kädessä). Vaiva hävisi viikon päästä synnytyksestä eli oli raskauden aiheuttamasta turvotuksesta johtuva. Hermo joutui puristuksiin.
En siis oikeasti kyenneyt suunnilleen sedes istumaan.
ja ihan syystä! ei mitään tekaistuja syitä!