Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta - lämpöaalto kurittaa Etelä-Eurooppaa

Vierailija
18.07.2023 |

Turisteja kehotetaan pysymään sisällä ja poissa rannoilta, kun lämpöaalto Charon kurittaa Etelä-Eurooppaa. Kymmenien turistien kerrotaan pyörtyneen 40-45 asteen helteessä. Monet peruvat matkojaan Kreikkaan, Espanjaan ja Italiaan.

https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-12310669/…

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä mitä merkillistä tuossa on. Samoja lämpötiloja oli myös yli kaksikymmentä vuotta sitten Pariisissa heinäkuussa.

Vierailija
2/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mua harmita jonkin toisen matkailu. Mutta hyvä huomioida, jos on nyt lähdössä. Kannattaa juoda tarpeeksi ja pysytellä varjossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa äkkilähtöjä.

Vierailija
4/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, vanha juttu.

Eilen 34 rannalla, aamulla 32 altaalla. Nyt 37 astetta.

Mitä sitten. Me nautimme!

Vierailija
5/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saa äkkilähtöjä.

Kaikkien helle-intoilijoiden  markkinat, pääsee halvalla paratiisiin käristymään helteessä.

Vierailija
6/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma-perheet palamassa rakkuloille helteissä 😅 Pakko päästä *reissuun lomalla*.

Vierailija
7/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketää ei kiinnosta se on normaalia kesää, saudiarabiassa on 50 normaali

Ihan niinkuin Kuolemanlaaksossakin. Toistaiseksi on mysteeri, miten Kuolemanlaakson (tai Saudi-Arabian) normaalit olosuhteet littyvät Etelä-Eurooppaan.

Vierailija
8/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan aloituksia samasta aiheesta. Kyllä mustakin tuntuu vahvasti, että jotakin todella harmittaa että ei itse ole voinut lähteä ulkomaille.

Vierailija
9/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys edellä!

Vierailija
10/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi palstahahmo ilmaantunut. Lomamatkakateellinen hellehullu annettakoon hänelle nimeksi.

Vierailija
11/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mua harmita jonkin toisen matkailu. Mutta hyvä huomioida, jos on nyt lähdössä. Kannattaa juoda tarpeeksi ja pysytellä varjossa.

Sama homma, joskin universaalisti hiukan paheksun lentomatkailua. Mutta jossain vaiheessa oli puhetta, että matkailufirmat myy näitä Etelä-Euroopan matkojaan 90-luvun lämpötilatiedoilla. Olisi mielestäni ihan korrektia, että kesämatkoista vaikka Italiaan kerrottaisiin myyntipuheissa, että kesäisin alueilla voi olla todella tukalia helteitä. Vanhuksillehan tuollaiset päälle 40 asteen helteet alkaa olla jo hengenvaarallisia.

Vierailija
12/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä mitä merkillistä tuossa on. Samoja lämpötiloja oli myös yli kaksikymmentä vuotta sitten Pariisissa heinäkuussa.

Ja minä typerys olin siellä silloin. :D Nuorena sitä säilyi jotenkin hengissä ja jaksoi vielä katsella nähtävyyksiä. Mutta ei se mikään miellyttävä lämpötila ollut.

Vierailija
13/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketää ei kiinnosta se on normaalia kesää, saudiarabiassa on 50 normaali

Kai tiedät, että he lähtevät liikkeelle vasta pimeän tultua ellei ole pakko tehdä toisin? Eivät kärvennä itseään rannalla.

Vierailija
14/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, joskin universaalisti hiukan paheksun lentomatkailua. Mutta jossain vaiheessa oli puhetta, että matkailufirmat myy näitä Etelä-Euroopan matkojaan 90-luvun lämpötilatiedoilla. Olisi mielestäni ihan korrektia, että kesämatkoista vaikka Italiaan kerrottaisiin myyntipuheissa, että kesäisin alueilla voi olla todella tukalia helteitä. Vanhuksillehan tuollaiset päälle 40 asteen helteet alkaa olla jo hengenvaarallisia.

Ne 90-luvun tiedot on mainiot. Siitä huolimatta ölistään että normaalia ja ei ole ilmastonmuutosta.

Suomen sijainti on kyllä sikäli ongelmallinen ettei täältä meinaa päästä pois oikeastaan kuin lentämällä.

Vierailija
15/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa itse katselin lämpökarttoja niin suurimmassa osassa etelä-eurooppaa on sellainen mukava +30C, harvoissa paikoissa lähennellään neljääkymppiä.

Köyhä uutispäivä kun pitää keksimällä keksiä juttua.

Vierailija
16/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tätä ilmastonmuutoksen kurjuutta mennä oikein paikan päälle katsomaan? Ilmeisesti jotkut haluavat. Nyt ei ole aika lentomatkailla.

Vierailija
17/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan aloituksia samasta aiheesta. Kyllä mustakin tuntuu vahvasti, että jotakin todella harmittaa että ei itse ole voinut lähteä ulkomaille.

Joo kyllä me niin kadehditaan lämpöhalvausta 😢

Vierailija
18/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kesä. Täällä paleltuu ja surkeaa sadesäätä ja pilvistä luvattu ensi viikollakin. Harmi kun Suomi ei saanut osaansa näistä helteistä tänä vuonna.

Vierailija
19/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkkutelkussa on toimittaja, joka öyhöttää rannalla kuinka kuuma on ja ihan hirveää ja takana on turisteja heittelemällä palloja lasten kanssa.

Vierailija
20/89 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole sentään yhtä kuuma kuin Kiinassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi